Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

[Discussie] DLC

[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 10-12-2011 18:59
ik vind DLC top. ik koop regelmatig DLC, en ben maar 1 keer ontevreden hierover geweest (de eerder genoemde Mad Moxxi's Underdome DLC van Borderlands).

DLC is gewoon een mooie manier om mensen bij je game te houden. ik speel de games gewoon lekker, en wanneer ik me een beetje begin te vervelen, een 'been there, done that' gevoel krijg (voor multiplayer games), dan koop ik dlc. het houd de game nieuw, interessant en leuk. singleplayer games kan je door DLC langer blijven spelen, zo heb ik mijn speeltijd van Borderlands verdubbeld, weet Alan Wake mij nog steeds te boeien (en heeft deze een goede brug naar een volgend deel) en blijft Fallout een toffe game. al met al zou ik niet weten waarom we vroeger wel blij waren met expansion packs, maar DLC tegenwoordig iets slechts zou zijn.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Stephan1234
Door Stephan1234 (2900 reacties) op 10-12-2011 19:20
En dlc geld ook om de makers te ondersteunen om door te gaan
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
_kohr
Door _kohr (275 reacties) op 10-12-2011 20:23
Aan de ene kant vind ik DLC's tof, aan de andere kant ben ik er niet weg van omdat je er vaak voor moet betalen.

DLC's zie ik als promotie voor je franchise, vaak zijn de kosten te hoog vind ik met wat je er voor terug krijgt en ik ben te lui om mp's te kopen of DLC's in de winkel te kopen.
Bjornpol
Door Bjornpol (76 reacties) op 10-12-2011 20:42
Ik moet zeggen dat ik dit wel een interessante discussie vind. Ik koop alleen DLC als het voor mij het plezier in de game vergroot. Mappacks koop ik bijvoorbeeld nooit, omdat het dan weinig verandert aan de beleving. Als Arkham City nog een stukje verlenging krijgt koop ik het meteen.
XanaduNL
Door XanaduNL (1910 reacties) op 10-12-2011 21:11
Het is vrij duidelijk dat bijna niemand tegen DLC zelf is. Het gaat om de prijs uiteraard.
Tweakers.net topic over legaal gamekeys kopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1479625/
Arabyus
Door Arabyus (7277 reacties) op 10-12-2011 22:03
Rol: Forum Moderator
Plus als het daadwerkelijk wat toevoegd.
Now playing: -
Skull_kid
Door Skull_kid (39021 reacties) op 10-12-2011 23:24
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Een rare redenatie. Dat zou betekenen dat wanneer je een iPhone aanschaft en apps gaat kopen, je nooit meer iets anders dan een iPhone zou kunnen kopen omdat anders je apps niet meer kunt gebruiken? Ik snap je punt, maar zo is het nu eenmaal. Als je zo redeneert, had je de DLC niet moeten kopen in the first place.
Gepost door: Uchiha1911 op 10-12-2011 18:19

Inderdaad, bij het aanschaffen van een nieuwe telefoon weegt het heel zwaar dat ik al veel geld heb uitgegeven aan apps.
❍ᴥ❍
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 10-12-2011 23:32
Het punt is dat DLC vaak te duur zijn (b.v Battlefield 3 DLC en Call of Duty DLC) en dat het soms in de game al moest zitten (b.v Resident Evil Versus en Assassin's Creed 2).
Why?
Nurie
Door Nurie (968 reacties) op 10-12-2011 23:37
Quote:

Prima DLC:
- volledige expansies met verhaal voor een gereduceerde prijs, zoals je die vroeger op cd-rom ook al had

Goede DLC:
- extra tracks / extra omgeving (bijvoorbeeld Big Surf Island voor Burnout Paradise)

Onnodige DLC:
- extra auto's, vooral als totaal verschillende auto's in een bundel gestopt worden.
Bovendien: of je nou de keus hebt uit 100 of 200 modellen, (in het echt heb ik er ook maar 1!) in bumper cam/cockpit-view zie ik er tijdens het racen toch (bijna) niks van en ik heb het liefst een 4WD.

Dit-koopt-toch-niemand-(maar-blijkbaar-wel) DLC:
- avatar-items, thema's, skins, gamerpics
Ik heb hier altijd het gevoel bij dat je betaalt om reclame te mogen maken.

Slechte DLC:
- dit had er gewoon in moeten zitten DLC
- als je deze DLC niet koopt, doe je niet meer mee DLC
(bijvoorbeeld multi-player maps)


Gepost door: Martians op 10-12-2011 15:53
Mooie samenvatting denk ik zo.

Alleen de allermooiste zijn DLC zijn DLC pakketten waarin de makers mixen met gameplay elementen en thema's. De Undead Nightmare DLC van RDR is een mooi voorbeeld, de hele setting word omgegooid en de gameplay word veranderd. Maar het is nog wel hetzelfde spel, dit is echt zo'n voorbeeld waarbij de ontwikkelaars klaar waren met de game, maar dit achteraf, of tijdens het process bedachten en gewoon erg graag wouden maken.

En die Vietnam DLC van BFBC2 is ook erg mooi, meestal geven shooters gewoon een paar extra maps in ongeveer dezelfde stijl (ander themaatje, maar het proeft nog steeds erg hetzelfde) in hun DLC. Maar in BFBC 2 word naast een paar nieuwe maps welke flink verschillen in de gameplay vergeleken met de vorige maps van BFBC2, ook nieuwe aanpak van graphics (Filters), sfeer (de auto's de muziek), wapens en skins, iets wat jeweetwelwelke developer niet eens in hun volgende game weet te proppen (en dan doel ik niet op Treyarch, ookal lenen ze veel van Infinity, Black-ops verschilt weer erg in sfeer van CoD 5 en CoD 5 op zijn buurt weer van 4).

En over Back to Karkland, Back to Karkland geeft niet alleen 5 maps, maar ook nieuwe voertuigen enz.
----
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 10-12-2011 23:44
Quote:
[..]
Mooie samenvatting denk ik zo.

Alleen de allermooiste zijn DLC zijn DLC pakketten waarin de makers mixen met gameplay elementen en thema's. De Undead Nightmare DLC van RDR is een mooi voorbeeld, de hele setting word omgegooid en de gameplay word veranderd. Maar het is nog wel hetzelfde spel, dit is echt zo'n voorbeeld waarbij de ontwikkelaars klaar waren met de game, maar dit achteraf, of tijdens het process bedachten en gewoon erg graag wouden maken.

En die Vietnam DLC van BFBC2 is ook erg mooi, meestal geven shooters gewoon een paar extra maps in ongeveer dezelfde stijl (ander themaatje, maar het proeft nog steeds erg hetzelfde) in hun DLC. Maar in BFBC 2 word naast een paar nieuwe maps welke flink verschillen in de gameplay vergeleken met de vorige maps van BFBC2, ook nieuwe aanpak van graphics (Filters), sfeer (de auto's de muziek), wapens en skins, iets wat jeweetwelwelke developer niet eens in hun volgende game weet te proppen (en dan doel ik niet op Treyarch, ookal lenen ze veel van Infinity, Black-ops verschilt weer erg in sfeer van CoD 5 en CoD 5 op zijn buurt weer van 4).

En over Back to Karkland, Back to Karkland geeft niet alleen 5 maps, maar ook nieuwe voertuigen enz.
Gepost door: Nurie op 10-12-2011 23:37
Trouwens wat ik erg iri vindt van MP (niet over BF3 maar over sommige games) dat als je niet die DLC hebt je vaak een match joined die DLC heeft en dan wordt je auto match eruit gekickt.

---------------------------------------

Weetje je kan beter de vraag stellen.

Vind je de prijs redelijk?
Why?
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 11-12-2011 01:51
Quote:
Het punt is dat DLC vaak te duur zijn (b.v Battlefield 3 DLC en Call of Duty DLC) en dat het soms in de game al moest zitten (b.v Resident Evil Versus en Assassin's Creed 2).
Gepost door: Doomsdayman op 10-12-2011 23:32
Ik vind de meeste DLC goed geprijsd, gezien het plezier dat je ervoor terug krijgt, zoals bij BF3. En durf jij serieus te beweren dat de Versus DLC van Resident Evil al bij de game hoorde? Ik kan niet anders dan hier tegenin gaan. RE5 was een co-op pve ervaring, en geen pvp ervaring. RE heeft (voor zover ik weet) nog nooit succesvol een tdm variant in de game weten te verwerken, en vond het hier dan ook erg ongepast dat deze alsnog kwam. Van alle DLC voor die game, vond ik de versus dlc het minste.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
TrafalgarLaw
Door TrafalgarLaw (1202 reacties) op 11-12-2011 04:33
DLC is beetje een smoes geworden voor developers om lui achterover te zitten, alvast geld verdienen terwijl je nog iets extra's voor de game ontwikkelt. Haalt werkdruk/prestatiedruk weg en als puur gemakzucht zeg je dan dat je het in de DLC verwerkt. Daar bovendien verdien je ook nog eens aan losse verkoop van DLC. Who cares? Publiek hoeft nooit te weten dat 30% van je game gepland stond maar toch in vorm van DLC alsnog ervoor moet betalen.

Ik weet nog dat in bv. de PS2 tijdperk heel veel games gewoon werden uitgesteld om content alsnog in de game te verwerken. Dat getuigt van toewijding. Om maar Miyamoto en Valve te quoten, uitstellen is tijdelijk maar een slechte game is eeuwig.

Bovendien is het uitbrengen van GOTY-edition van games uitbrengen die alle DLC bevat, een goedkope manier om de laatste slaatjes geld uit te slaan uit een "oude" game en de prijs van de game te "opwaarderen". Het is uit de hand gelopen boel allemaal. Toen ik besefte dat ik bij God of War 3, €3 had betaald voor 112 kB...werd ik best pissig. Ze mogen bij mij pas komen aanzetten als hun game compleet is.
TrafalgarLaw
Door TrafalgarLaw (1202 reacties) op 11-12-2011 04:38
Quote:
En dlc geld ook om de makers te ondersteunen om door te gaan
Gepost door: Stephan1234 op 10-12-2011 19:20
Je bedoelt de publishers? Devs krijgen zelf heel weinig geld. Gaat allemaal naar die hoge pieven bij EA, Activision, Ubisoft en niet naar de makers zelf.
Ozair
Door Ozair (120 reacties) op 11-12-2011 10:38
Quote:
[..]
Ik vind de meeste DLC goed geprijsd, gezien het plezier dat je ervoor terug krijgt, zoals bij BF3. En durf jij serieus te beweren dat de Versus DLC van Resident Evil al bij de game hoorde? Ik kan niet anders dan hier tegenin gaan. RE5 was een co-op pve ervaring, en geen pvp ervaring. RE heeft (voor zover ik weet) nog nooit succesvol een tdm variant in de game weten te verwerken, en vond het hier dan ook erg ongepast dat deze alsnog kwam. Van alle DLC voor die game, vond ik de versus dlc het minste.
Gepost door: LordUgly op 11-12-2011 01:51

Het ging erom dat de DLC al op de disc stond (het was maar een paar honderd KB groot, dus hoogstwaarschijnlijk een unlock). En dat vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik snap best dat er mensen zijn die het spel zo geweldig vinden, dat ze graag die paar euro ervoor over hebben om net weer iets anders voorgeschoteld te krijgen, maar het blijft IMO niet helemaal netjes.
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 11-12-2011 10:56
je hebt gelijk, ik heb dit helemaal gemist.

maar, dan komen we bij het volgende. game dev Christian Svensson zegt het volgende over de dlc:
Quote:
Keys are 100K or less. It is not a key. We have said in the past, it uses assets from the disc (like levels, models, audio, etc.) but the code is new and does not exist on the disc.
de DLC was ongeveer 1,9 MB groot, dus vind ik zijn statement redelijk overeenkomen met mijn ervaring. ik heb toevallig wel betaald voor deze DLC, en vond het toen wel het geld waard.

gaat het dan om de content (een nieuwe ervaring van de game) of juist de grootte van de download, waar het probleem ligt? want, ookal is het een belachelijk kleine download, het blijft een flinke toevoeging aan de game.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 11-12-2011 10:59
Denk je dat dev niet liegen.
Why?
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 11-12-2011 11:35
je kan alles wel in twijfel trekken, maar als het een unlock is, is het ook daadwerkelijk een paar KB, deze DLC was groter als dat. we kunnen wel in twijfel trekken in welke mate de DLC al op de game stond, en hoeveel er daadwerkelijk nieuw was, maar ik geloof het best dat deze DLC gewoon weinig aan de basisgame toevoegde en daardoor dus ook niet erg groot was.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 11-12-2011 11:44
Quote:
je kan alles wel in twijfel trekken, maar als het een unlock is, is het ook daadwerkelijk een paar KB, deze DLC was groter als dat. we kunnen wel in twijfel trekken in welke mate de DLC al op de game stond, en hoeveel er daadwerkelijk nieuw was, maar ik geloof het best dat deze DLC gewoon weinig aan de basisgame toevoegde en daardoor dus ook niet erg groot was.
Gepost door: LordUgly op 11-12-2011 11:35
De dlc was trouwens 351KB wel erg klein is dat.
Why?
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 11-12-2011 11:49
ik durf ook niet te verklaren waarom de PS3 versie zoveel kleiner was als de xbox versie.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Vengeance404
Door Vengeance404 (67 reacties) op 11-12-2011 12:35
Ik ben ook helemaal voor DLC, het heeft me vaak extra plezier opgeleverd in een leuke game (Oblivion, GTA, RDR). De prijzen hiervan zijn erg netjes en er zijn genoeg uren gameplay.

Nu heb je inderdaad de discussie van de prijs van de DLC bij sommige spellen. Als ik een leuk spel heb waar nieuwe maps voor komen, dan wil ik die wel hebben. Nu is er de insteek van ontwikkelaars dat ze af en toe net op het randje gaan zitten met de prijs. Als je bij COD:BO een paar nieuwe maps koopt voor 15 euro (iets minder) en dat doe je een paar keer, dan ben je meer kwijt dan de hele game.

Ontwikkelaars/uitgevers moeten de prijzen van deze DLC echt omlaag gooien. De kosten voor het verspreiden van de DLC zijn te verwaarlozen en ze kunnen berekenen hoeveel ze moeten verkopen om de ontwikkelkosten eruit te halen (zal niet eens zoveel zijn). Als de de prijs halveren, en ze verkopen het dubbele, of misschien iets minder, dan is de community tevreden en heb je zelf de kosten eruit.

Daarnaast vind ik dat Microsoft en Sony moeten stoppen met het opgeven van die richtprijzen (op de Xbox: 800 MSP, 1200 MSP etc.) en ontwikkelaars de mogelijkheid moeten geven om hun eigen prijzen te bepalen (ja ook gratis DLC dus, Microsoft). Ik heb het idee dat er nu gewoon naar boven wordt afgerond.

Tot zover mijn idee over DLC
[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]