Quote:
Ik heb smetvrees. Dus ik koop sowieso 3 kwart nieuw. Of digitaal, zodat ik helemaal niets hoef aan te raken.
Koop heel sporadisch 2e hands. Alleen als het echt niet anders kan.
Gepost door: EPMD op 04-04-2018 16:11
Koop heel sporadisch 2e hands. Alleen als het echt niet anders kan.
Gepost door: EPMD op 04-04-2018 16:11
Ik herken dit, het enige wat ik tweedehands zou kopen is een huis...
Snel le dweil..
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc en het hoesje plakte als een malle.
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), die ik niet online kan besteden, hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet en heb ik dus 0,0 aan. Ik woon bij Breda. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
12. ???Mijn ervaring tot zover:
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 11:09
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 11:09
13. Profit! (Voor Cex dan)
Twitch.tv/DagDoesStuff ๐๐
Quote:
En terwijl ik dit type hebben ze een vervangend exemplaar toegestuurd.. Nu nog de retourkosten.
[..]
12. ???
13. Profit! (Voor Cex dan)
Gepost door: DaggieWaggie op 20-02-2019 11:12
12. ???
13. Profit! (Voor Cex dan)
Gepost door: DaggieWaggie op 20-02-2019 11:12
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
ISIS-DAESH your filthy days of "EVIL" are almost HISTORY!!!
Quote:
Waarom terugsturen als je ook via de CEX in Breda kon regelen? Althans. Als je dit nog niet wist.Mijn ervaring tot zover:
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc en het hoesje plakte als een malle.
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), die ik niet online kan besteden, hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet en heb ik dus 0,0 aan. Ik woon bij Breda. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 11:09
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc en het hoesje plakte als een malle.
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), die ik niet online kan besteden, hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet en heb ik dus 0,0 aan. Ik woon bij Breda. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 11:09
Je kan misschien proberen bij de CEX in Breda langs te gaan en alles uit te leggen. Misschien dat ze je nog kunnen helpen omdat het hoofdkantoor niet te bereiken is.
Wel apart dat je een bon hebt gekregen wat niet online te besteden is. Normaal zijn bonnen gewoon online te besteden.
Quote:
Omdat daar het spel niet op voorraad is...
[..]
Waarom terugsturen als je ook via de CEX in Breda kon regelen?
Gepost door: Xor op 20-02-2019 12:36
Waarom terugsturen als je ook via de CEX in Breda kon regelen?
Gepost door: Xor op 20-02-2019 12:36
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Je slaat de spijker op zijn kop.... Zo maken ze wel erg veel winst en diegene die de games/consoles bij hun inlevert een schijntje, pffff!
Net ff gekeken of de CE's die ik hier te koop aanbied nog wat opleveren op CEX maar jezus, wat bieden die weinig. En ze verkopen het voor 50-60 euro meer
Gepost door: Smocho op 20-02-2019 12:10
Gepost door: Smocho op 20-02-2019 12:10
ISIS-DAESH your filthy days of "EVIL" are almost HISTORY!!!
Quote:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop.... Zo maken ze wel erg veel winst en diegene die de games/consoles bij hun inlevert een schijntje, pffff!
Gepost door: Newbie at Games! op 20-02-2019 13:00
Je slaat de spijker op zijn kop.... Zo maken ze wel erg veel winst en diegene die de games/consoles bij hun inlevert een schijntje, pffff!
Gepost door: Newbie at Games! op 20-02-2019 13:00
Ze blijven ook vrij lang met voorraad zitten vaak, hoge risico's + veel winkels + veel personeel = lage inkoop nastreven. Zelfde als de discussie over verkoopprijzen bij dat gamemania artikel.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
Misschien moeten ze daar eens een paar mensen op staande voet ontslaan.veel personeel
Gepost door: Misterdoa1983 op 20-02-2019 13:09
Gepost door: Misterdoa1983 op 20-02-2019 13:09
*Giet een liter boter over zijn bakje popcorn*
Twitch.tv/DagDoesStuff ๐๐
Quote:
Daar heb je wel een goed punt maar toch kunnen ze waarschijnlijk wel iets meer bieden toch, dit zijn echt uithonger bedragen als je het naar mijn bescheiden mening vraagt.
[..]
Ze blijven ook vrij lang met voorraad zitten vaak, hoge risico's + veel winkels + veel personeel = lage inkoop nastreven. Zelfde als de discussie over verkoopprijzen bij dat gamemania artikel.
Gepost door: Misterdoa1983 op 20-02-2019 13:09
Ze blijven ook vrij lang met voorraad zitten vaak, hoge risico's + veel winkels + veel personeel = lage inkoop nastreven. Zelfde als de discussie over verkoopprijzen bij dat gamemania artikel.
Gepost door: Misterdoa1983 op 20-02-2019 13:09
ISIS-DAESH your filthy days of "EVIL" are almost HISTORY!!!
Quote:
Je kan een game/product in de winkel laten transferen. Alleen moest het minimale bedrag โฌ10 zijn(weet niet of dit is veranderd, maar destijds kon je games/producten onder de โฌ10 niet laten transferen. Dat was het geval bij mijn lokale CEX).[..]
Omdat daar het spel niet op voorraad is...
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 12:54
Omdat daar het spel niet op voorraad is...
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 12:54
Nogmaals. Je kon ook via de winkel alles regelen. Althans. Als de winkel graag meehelpt. Want sommige filialen kunnen natuurlijk ook hun eigen zin hebben.
Sonindo bevestigt dit min of meer op de vorige pagina:
Quote:
[..]
Ben zelf werkzaam bij CEX Zaandam. Alle games moeten ten alle tijden verstuurd worden in de specifieke hoes met originele cover. Er is ook geen reden om het te versturen in een CD hoes. Als de doos niet aanwezig is dan moeten we de order droppen. Dat zijn nou eenmaal de regels.
Als je iets online koopt mag je ten alle tijden binnen 28 dagen naar de dichtstbijzijnde filiaal gaan om datgene terug te krijgen waarmee je hebt betaald. Dus als je met voucher hebt betaalt dan krijg je een voucher en anders krijg je het bedrag terug gestort op je rekening. De reden maakt totaal niet uit. Dus zelfs als je een piepklein scheurtje ziet waar je niet tevreden mee bent in de cover mag je het alsnog ruilen. Deze regel geld alleen voor online bestellingen omdat, je het product niet kan zien.
E-com bestellingen neem ik heel serieus en ik vind het heel jammer om te horen dat er filialen zijn die dit doen. Het enige wat ik kan doen is ervoor zorgen dat ik alles wel netjes verstuur. Als het doosje er niet acceptabel uit ziet dan wissel ik het even om. Helaas doet onze polijstmachine het niet maar, anders doe ik het altijd erin vlak voor verzending. Dubbel checken of alles klopt en dan goed inpakken. Mochten het fragiele objecten zijn dan stop ik er genoeg bubblewrap in voor extra bescherming. Stukje customer service ....
Vind het zelf ook niet leuk om producten verwaarloosd te ontvangen. Als collector zijnde wil ik zelf ook alles in perfecte staat. Omdat ik het zelf niet leuk vind zal ik het ook niet bij een ander doen. Ik verplaats mij simpelweg in de schoenen van de klant. Ook al is het tweedehands dan verwacht je alsnog een goed product binnen te krijgen. Helaas denken de meesten er niet zo over. Spijtig om te horen maar je kan gewoon je geld terug krijgen. Geen enkel probleem!
Gepost door: Sonindo op 01-12-2018 00:00
Ben zelf werkzaam bij CEX Zaandam. Alle games moeten ten alle tijden verstuurd worden in de specifieke hoes met originele cover. Er is ook geen reden om het te versturen in een CD hoes. Als de doos niet aanwezig is dan moeten we de order droppen. Dat zijn nou eenmaal de regels.
Als je iets online koopt mag je ten alle tijden binnen 28 dagen naar de dichtstbijzijnde filiaal gaan om datgene terug te krijgen waarmee je hebt betaald. Dus als je met voucher hebt betaalt dan krijg je een voucher en anders krijg je het bedrag terug gestort op je rekening. De reden maakt totaal niet uit. Dus zelfs als je een piepklein scheurtje ziet waar je niet tevreden mee bent in de cover mag je het alsnog ruilen. Deze regel geld alleen voor online bestellingen omdat, je het product niet kan zien.
E-com bestellingen neem ik heel serieus en ik vind het heel jammer om te horen dat er filialen zijn die dit doen. Het enige wat ik kan doen is ervoor zorgen dat ik alles wel netjes verstuur. Als het doosje er niet acceptabel uit ziet dan wissel ik het even om. Helaas doet onze polijstmachine het niet maar, anders doe ik het altijd erin vlak voor verzending. Dubbel checken of alles klopt en dan goed inpakken. Mochten het fragiele objecten zijn dan stop ik er genoeg bubblewrap in voor extra bescherming. Stukje customer service ....
Vind het zelf ook niet leuk om producten verwaarloosd te ontvangen. Als collector zijnde wil ik zelf ook alles in perfecte staat. Omdat ik het zelf niet leuk vind zal ik het ook niet bij een ander doen. Ik verplaats mij simpelweg in de schoenen van de klant. Ook al is het tweedehands dan verwacht je alsnog een goed product binnen te krijgen. Helaas denken de meesten er niet zo over. Spijtig om te horen maar je kan gewoon je geld terug krijgen. Geen enkel probleem!
Gepost door: Sonindo op 01-12-2018 00:00
Quote:
Eerlijk is eerlijk: ik heb een nieuw exemplaar binnen. Die is nieuwstaat. Daarnaast de retourkosten ontvangen. Dus prima opgelost, ik zal mijn shopsurvey ook even aanpassen.
Mijn ervaring tot zover:
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc en het hoesje plakte als een malle.
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), die ik niet online kan besteden, hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet en heb ik dus 0,0 aan. Ik woon bij Breda. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 11:09
1. Wasteland 2 online besteld (10 euro + 1,75 euro verzenden)
2. Spel 2 dagen later binnen gekregen met een diepe kras in de disc en het hoesje plakte als een malle.
3. Mailtje gestuurd wat te doen
4. Vrij vlot mailtje terug dat ik het zou mogen retourneren met een briefje daarbij met de reden van retour, de retourkosten (3,50) en of ik het product vervangen wilde zien
5. briefje bijgevoegd met het verzoek om het product voor een andere te vervangen, deze stond tenslotte nog op voorraad op de website
6. Aantal dagen radiostilte, geen retourkosten ontvangen en geen vervangend exemplaar
7. Paar keer specifiek per mail gevraagd hoe het er voor stond want ik hoorde maar niets, maar geen reactie
8. Ineens een eBon met 10 euro uit Cex Nijmegen (?), die ik niet online kan besteden, hartstikke leuk maar dat wilde ik dus niet en heb ik dus 0,0 aan. Ik woon bij Breda. Daarnaast mag ik zelf voor twee keer verzendkosten opdraaien? Dacht het niet
9. Kenbaar gemaakt maar geen reactie meer
10. Telefonisch zijn ze niet te bereiken, het enige nr uit Leiden is niet in gebruik.
11. Opgelicht.
Gepost door: Doobieters op 20-02-2019 11:09
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Iemand ervaring daarmee?
Quote:
Is de inruilwaarde die ze op de website hebben staan realistisch? Ookwel: krijg ik letterlijk dat geld als ik met die spullen naar een cex winkel loop?
Iemand ervaring daarmee?
Gepost door: Pierrre op 31-03-2019 21:51
Iemand ervaring daarmee?
Gepost door: Pierrre op 31-03-2019 21:51
Yes.
Quote:
Is de inruilwaarde die ze op de website hebben staan realistisch? Ookwel: krijg ik letterlijk dat geld als ik met die spullen naar een cex winkel loop?
Iemand ervaring daarmee?
Gepost door: Pierrre op 31-03-2019 21:51
Iemand ervaring daarmee?
Gepost door: Pierrre op 31-03-2019 21:51
Je krijgt bij inname ALTIJD de aangegeven waarde op de site/app. Daar kan gamemania nog wat van leren met zijn inkoopprijs beleid (eerste verkoper 15 euro, tweede verkoper 10 euro enz.)