Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Wehkamp

[Begin]  |277|278|279|280|281|282|283(296)  [Eind]
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 19-12-2018 17:23
Quote:
De reden is dat retouren ook gewoon Wehkamp (en andere webshops) veel tijd en geld kost. Wanneer je vooraf moet betalen wordt de klant veel selectiever qua bestelling (want die heeft immers geen zin om 1000 euro vooraf te betalen of simpelweg niet op de rekening staan) en zal dus naar alle waarschijnlijkheid ook procentueel minder retouren.
Gepost door: Montalvo op 19-12-2018 17:21
Kan je natuurlijk ook klanten kosten. Mensen zullen terughoudender zijn als ze niet achteraf kunnen betalen. Gaan ze naar een webwinkel waar dat wel kan.
Twitch.tv/DagDoesStuff ๐Ÿ‘‘๐ŸŠ
Cali030
Door Cali030 (419 reacties) op 19-12-2018 17:24
Quote:
Vind het wel grappig dat een bedrijf je zo'n mail stuurt. Je kan nog steeds bestellen en retourneren, alleen kost het hun nu waarschijnlijk meer tijd / geld en dan maakt zo'n mail de klant in de meeste gevallen ook nog eens boos. Dus ondanks dat 80% retourneren wel veel is, is het enigste wat ze hiermee bereiken hogere kosten en een boze klant.

Kon ik de mail van BOL met een bedankje van Rudolph het rendier toch meer waarderen.
Gepost door: WizzNL op 19-12-2018 17:07
Ik denk dat de drempel omt te bestellen een stuk hoger wordt voor mensen als ze vooraf moeten betalen. Met als gevolg dat ze wat bewuster gaan bestellen en niet meer 80% van hun bestellingen retour sturen.
Cali030
Door Cali030 (419 reacties) op 19-12-2018 17:26
Quote:
[..]
Kan je natuurlijk ook klanten kosten. Mensen zullen terughoudender zijn als ze niet achteraf kunnen betalen. Gaan ze naar een webwinkel waar dat wel kan.
Gepost door: DaggieWaggie op 19-12-2018 17:23

Ik denk dat klanten die 80% retour sturen in de meeste gevallen niet echt rendabel (genoeg) zijn eerlijk gezegd.
Pep5
Door Pep5 (557 reacties) op 19-12-2018 17:28
Quote:
Was misschien ook wel een klein beetje te verwachten aangezien deze week het ook al in het nieuws was. Dus misschien mogen we naast een hogere energierekening, hogere boodschapkosten en hogere ziektekosten ook de retour kosten voortaan standaard betalen.

|||Spoiler||| Had het zelf op de radio gehoord, maar schijnbaar had de staatsomroep zoveel geld over dat ze het nodig vonden om dit item een stuk geiler te maken door er een app omheen te bouwen. Weet je tenminste waar je belasting voor betaald |||Spoiler|||.
Gepost door: DaggieWaggie op 19-12-2018 17:18

Gave special!
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 19-12-2018 17:29
Quote:
Ik denk dat klanten die 80% retour sturen in de meeste gevallen niet echt rendabel (genoeg) zijn eerlijk gezegd.
Gepost door: Cali030 op 19-12-2018 17:26
Nee. Is natuurlijk ook wel erg veel. Zou als webshop eigenaar zulke klanten ook niet willen hebben. Maar geeft ook weer negatieve publiciteit. LostBoyNL deelt het hier, zal het op verjaardagen bespreken, laat misschien her en der negatieve reviews achter en dat schaadt je imago.
Twitch.tv/DagDoesStuff ๐Ÿ‘‘๐ŸŠ
Xor
Door Xor (34837 reacties) op 19-12-2018 17:31
Quote:
Weet niet waar ze meer tijd aan kwijt zijn; Achteraf betalingen van orders die retour komen te annuleren of betalingen van orders verwerken, kasboek bijwerken, de order die net verwerkt is ontvang je retour, geld terug boeken, kasboek weer bijwerken, mailcontact onderhouden met de klant die elke dag vraagt waar zijn geld blijft, status checken van terug schrift, klant mailen en memes ontvangen met 'Wehkamp is duur! Verzendkosten WTF?'

Scheelt dat die van mij haar kleding online koopt bij de C&A en de H&M. Als het niet goed is brengt ze het naar de winkel en krijgt ze direct mijn geld terug.
Gepost door: DaggieWaggie op 19-12-2018 16:28
Wacht. Jouw vrouw koopt kleren met jouw geld? Heeft ze niet een eigen baan waar ze ook haar eigen inkomen heeft en volgens mij ook zelf voor haar eigen kleding kan betalen? En "Wij betalen gezamenlijk voor onze kleren" haal ik niet uit onder "mijn geld".

/s

Quote:
Vind het wel grappig dat een bedrijf je zo'n mail stuurt. Je kan nog steeds bestellen en retourneren, alleen kost het hun nu waarschijnlijk meer tijd / geld en dan maakt zo'n mail de klant in de meeste gevallen ook nog eens boos. Dus ondanks dat 80% retourneren wel veel is, is het enigste wat ze hiermee bereiken hogere kosten en een boze klant.

Kon ik de mail van BOL met een bedankje van Rudolph het rendier toch meer waarderen.
Gepost door: WizzNL op 19-12-2018 17:07
Beter een mail dan geen mail. Bol.com stuurt volgens mij niet eens een mail dat jouw account is geblokkeerd vanwege overmatig retourneren. Tenminste. Dat was bij mij destijds het geval. Pas toen ik de klantenservice had gecontacteerd, kwamen ze opeens met het nieuws.

Neemt niet weg dat andere winkels zoals Zalando niet moeilijk doet. Maar aan de andere kant verkoopt Wehkamp ook andere dingen dan alleen kleren. Ook bij Amazon kan je op hun zwarte lijst komen als je vaak bestellingen terugstuurt.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 19-12-2018 17:36
Quote:
Wacht. Jouw vrouw koopt kleren met jouw geld? Heeft ze niet een eigen baan waar ze ook haar eigen inkomen heeft en volgens mij ook zelf voor haar eigen kleding kan betalen? En "Wij betalen gezamenlijk voor onze kleren" haal ik niet uit onder "mijn geld".

/s
Gepost door: Xor op 19-12-2018 17:31
Devil in the details |||Spoiler||| Was ook een geintje, maar ben blij dat iemand het was opgevallen |||Spoiler|||
Twitch.tv/DagDoesStuff ๐Ÿ‘‘๐ŸŠ
LostBoyNL
Door LostBoyNL (1635 reacties) op 19-12-2018 19:13
Even in mijn account gekeken en in 2018 zijn er 22 bestellingen gedaan.

2 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens uitverkocht.
5 bestellingen zijn retour gegaan door Wehkamp wegens verkeerde Eurosparen codes.
8 bestellingen zelf volledig retour gestuurd.
3 bestellingen zelf deels retour gestuurd.
3 bestellingen heb ik volledig gehouden.
1 bestelling staat nog in pre-order.

Vraag me af of die 80% wel klopt....
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 19-12-2018 19:17
Zelf heb je al 50% geannuleerd, als wehkamp geen onderscheid maakt tussen wie annuleerd haal je die 8p% wel.
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
Gunghir
Door Gunghir (6139 reacties) op 19-12-2018 19:31
ik annuleer onwijs veel maar dat zijn pre orders dat maakt neem ik aan geen drol uit.
iets retour sturen doe ik zelden.

Ik heb zin in watermeloen soep
Xor
Door Xor (34837 reacties) op 19-12-2018 19:37
Quote:
Even in mijn account gekeken en in 2018 zijn er 22 bestellingen gedaan.

2 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens uitverkocht.
5 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens verkeerde Eurosparen codes.
8 bestellingen zelf volledig geannuleerd.
3 bestellingen zelf deels geannuleerd.
3 bestellingen heb ik volledig gehouden.
1 bestelling staat nog in pre-order.

Vraag me af of die 80% wel klopt....
Gepost door: LostBoyNL op 19-12-2018 19:13
Bedoel je geannuleerd als in gewoon geannuleerd voordat het is verzonden? Of geannuleerd als in "Geannuleerd terwijl het al is verzonden, maar is geretourneerd."/"Geretourneerd en Wehkamp heeft er geannuleerd van gemaakt.". Want je gaf eerst zelf aan dat er een paar bestellingen door Wehkamp zelf zijn geretourneerd vanwege verkeerde Eurosparen codes.
LostBoyNL
Door LostBoyNL (1635 reacties) op 19-12-2018 19:38
Quote:
[..]
Bedoel je geannuleerd als in gewoon geannuleerd voordat het is verzonden? Of geannuleerd als in "Geannuleerd terwijl het al is verzonden, maar is geretourneerd."/"Geretourneerd en Wehkamp heeft er geannuleerd van gemaakt.". Want je gaf eerst zelf aan dat er een paar bestellingen door Wehkamp zelf zijn geretourneerd vanwege verkeerde Eurosparen codes.
Gepost door: Xor op 19-12-2018 19:37
Ja terug gestuurd moet dat zijn. Ja die andere heeft Wehkamp zelf retour gedaan, dus vind dat die niet meetellen. Ik heb ze net een bericht gestuurd via Twitter.
Xor
Door Xor (34837 reacties) op 19-12-2018 19:46
Quote:
[..]

Ja terug gestuurd moet dat zijn. Ja die andere heeft Wehkamp zelf retour gedaan, dus vind dat die die meetellen.
Gepost door: LostBoyNL op 19-12-2018 19:38
Dus als ik het goed heb, zijn de volgende dus geretourneerd(inclusief van de verkeerde Eurosparen bestellingen):
5 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens verkeerde Eurosparen codes.
8 bestellingen zelf volledig geannuleerd.
3 bestellingen zelf deels geannuleerd.

Dan zou je op ~72%(16/22) uitkomen. Maar als ik de "2 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens uitverkocht." nog erbij tel(18/22), dan kom ik op ~81% uit. Alleen zou dit geannuleerde bestellingen moeten zijn wat nog voor verzending zijn geannuleerd. En zouden ze dit niet moeten meetellen.

Kortom. Er is gewoon teveel geretourneerd. En kennelijk zat je in de buurt van 80% of hebben ze 80%(of meer) berekend(dan tellen ze gewone annuleringen ook als geretourneerd mee, maar dat zou heel apart zijn. Want er is op dat moment nog niks verzonden).

Edit:
Maar aan de andere kant. 1 bestelling staat nog in de pre-order. Dus deze wordt nog niet verzonden. Dan zou je eerder 21 bestellingen als totale bestellingen moeten zien. En als je daar een berekening maakt, dan kom je op ~76%(16/21) en op 86%(18/21) uit.
Nickachu
Door Nickachu (1301 reacties) op 19-12-2018 19:51
Quote:
Nou ja, 80% is wel meer dan โ€œwel eens watโ€ natuurlijk

Edit: haha, wauw Nickachu, telepathie
Gepost door: Koen op 19-12-2018 16:23
Dit is inderdaad een beetje eng
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 19-12-2018 20:02
Quote:
[..]
Nee. Is natuurlijk ook wel erg veel. Zou als webshop eigenaar zulke klanten ook niet willen hebben. Maar geeft ook weer negatieve publiciteit. LostBoyNL deelt het hier, zal het op verjaardagen bespreken, laat misschien her en der negatieve reviews achter en dat schaadt je imago.
Gepost door: DaggieWaggie op 19-12-2018 17:29

Ik denk niet dat iemand hier negatiever over Wehkamp gaat denken door zoโ€™n bericht. Zoals je zelf al aangeeft zulke klanten wil je niet als webshop en indirect betalen wij allemaal mee. Gelukkig heb ik aandelen in postbezorgbedrijven......

Neemt niet weg dat dit wel toont hoe ineffectief dit systeem is. Ik zou zeggen een Kinect camera het lichaam op laten meten 3d en nooit meer foute maten. Vervolgens 3d weergave voor online passen en beoordelen en klaar. Extra korting voor klanten die dit doen.
LostBoyNL
Door LostBoyNL (1635 reacties) op 19-12-2018 20:04
Quote:
[..]
Dus als ik het goed heb, zijn de volgende dus geretourneerd(inclusief van de verkeerde Eurosparen bestellingen):
5 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens verkeerde Eurosparen codes.
8 bestellingen zelf volledig geannuleerd.
3 bestellingen zelf deels geannuleerd.

Dan zou je op ~72%(16/22) uitkomen. Maar als ik de "2 bestellingen zijn geannuleerd door Wehkamp wegens uitverkocht." nog erbij tel(18/22), dan kom ik op ~81% uit. Alleen zou dit geannuleerde bestellingen moeten zijn wat nog voor verzending zijn geannuleerd. En zouden ze dit niet moeten meetellen.

Kortom. Er is gewoon teveel geretourneerd. En kennelijk zat je in de buurt van 80% of hebben ze 80%(of meer) berekend(dan tellen ze gewone annuleringen ook als geretourneerd mee, maar dat zou heel apart zijn. Want er is op dat moment nog niks verzonden).

Edit:
Maar aan de andere kant. 1 bestelling staat nog in de pre-order. Dus deze wordt nog niet verzonden. Dan zou je eerder 21 bestellingen als totale bestellingen moeten zien. En als je daar een berekening maakt, dan kom je op ~76%(16/21) en op 86%(18/21) uit.
Gepost door: Xor op 19-12-2018 19:46
Ja bedankt voor de opheldering Het maakt mij niet zoveel uit, alleen raar dat achteraf nu niet meer mag en met iDEAL wel, terwijl daar meer werk in zit met terug betalen. Gelukkig zijn er meerdere accounts waar achteraf betalen nog wel mogelijk is.

Reactie van Wehkamp
Quote:
Ik begrijp dat je ervan baalt dat je geen gebruik meer kan maken van de betaaloptie achteraf betalen. Op dit moment zijn de kosten voor het verwerken van jouw retouren namelijk niet in verhouding met dat wat je behoudt. Door het uitsluiten van de optie achteraf betalen, willen we je helpen bewustere keuzes te maken. Daarom vragen we je om vooraf je bestelling te betalen. Zodra het aandeel retouren weer onder de 80% komt, zal de optie weer mogelijk zijn voor jou. Bij behoud van 1 artikel op 2 is dat 30% punten onder de 80% en dat betekend dat je in verhouding goed zit. Er wordt gekeken naar het aantal retouren van het afgelopen jaar. Mijn excuses voor het ongemak. ^JB
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 20-12-2018 00:31
Wehkamp kijkt dus puur naar het aantal artikelen, vreemd. Dan kan je het wellicht ook zo terugdraaien door een rits tandpasta tubes (o.i.d.) te kopen.
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 20-12-2018 00:50
Geen wonder ze retour sturen overal betaald willen maken in 2019
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 20-12-2018 08:10
Quote:
Wehkamp kijkt dus puur naar het aantal artikelen, vreemd. Dan kan je het wellicht ook zo terugdraaien door een rits tandpasta tubes (o.i.d.) te kopen.
Gepost door: Montalvo op 20-12-2018 00:31

Gratis verzending vanaf โ‚ฌ 20,- euro dus er zit wel een ondergrens om het efficient te maken en om hun marge veilig te stellen.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 20-12-2018 08:55
Quote:
Ik denk niet dat iemand hier negatiever over Wehkamp gaat denken door zoโ€™n bericht.
Gepost door: EEK79 op 19-12-2018 20:02
Nah. Ze hebben hier al genoeg gebruikers over de zeik gekregen. Amiibo die in zakken worden bezorgd, stickers die op de doos van een console of collectors edition wordt geplakt en zonder enige verpakking met de bezorger wordt meegegeven, een videospel die makkelijk in een envelop past in een veels te grote doos leveren.

Ik moet wel in een hele gekke bui zijn om daar wat te bestellen. Genoeg goedkopere alternatieven die zorgen dat de spullen wel goed aankomen.
Twitch.tv/DagDoesStuff ๐Ÿ‘‘๐ŸŠ
[Begin]  |277|278|279|280|281|282|283(296)  [Eind]