Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

bol.com [Algemeen Topic]

[Begin]  |237|238|239|240|241|242|243(302)  [Eind]
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 28-11-2017 21:59
Quote:
Heeft iemand weleens een last gehad bij het aankopen van een digitale downloadcode dat de code niet wil openen. Ik had catherine voor de xbox360 gekocht maar ik kan de code niet openen vanaf mijn pc en laptop.
Gepost door: Maarten95 op 28-11-2017 21:35

Voor de zekerheid je popup-blocker even uitschakelen?
Maarten95
Door Maarten95 (610 reacties) op 28-11-2017 22:40
Quote:
[..]

Voor de zekerheid je popup-blocker even uitschakelen?
Gepost door: Groenteboer op 28-11-2017 21:59

Haalt niks uit.
Door GeneralVaultBoy (357 reacties) op 29-11-2017 00:08
Wie betaald hier weleens achteraf bij Bol. Volgens mij kan je er best een beetje ''misbruik'' van maken. Zat het even te lezen, maar je krijg best lang de tijd om de betaling te doen daar.

2 weken na aankoop heb je de tijd om te betalen, red je dat niet dan heb je nogmaals 2 weken de tijd zonder extra kosten, daarna weer 2 weken maar dan met 3 euro extra kosten en daarna nog eens 2 weken en weer 3 euro extra. Daarna uiteraard naar het incassobureau. Maar damn mocht die paar euro je niks schelen dan heb je gewoon 2 maanden de tijd om je aankoop te betalen.

Ik betaal persoonlijk liever alles meteen want dan ben je er meteen vanaf, maar ik snap best dat veel mensen dit gebruiken. Wat vinden jullie er eigenlijk van?
Daegran
Door Daegran (538 reacties) op 29-11-2017 00:17
Het is gewoon fijn dat wanneer je het terugstuurt je niet nog een paar weken op je geld hoeft te wachten.
Of dat je toch kan bestellen ook al heb je je internet bankieren apparaatje niet bij de hand.
-
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 29-11-2017 00:19
Af en toe maak ik er wel eens gebruik van. Waarom Niet? Ze maken het zelf mogelijk. Al betaal ik het liefst meteen.
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1553 reacties) op 29-11-2017 05:41
Ik betaal altijd achteraf als het kan. Als het product niet aan de verwachtingen voldoet kan je dan zoals Daegran al zei gewoon retourneren zonder op je geld te hoeven wachten. Als het product niet geleverd kan worden (dit gebeurt nog wel eens bij bijv. computeronderdelen) zit je ook niet weken zonder geld.

Ik denk dat bol wel heel royale voorwaarden heeft, maar aan de andere kant trekken ze daar ook klanten mee aan. Als bol een goede aanbieding heeft voor een televisie, kan ik me best voorstellen dat mensen 'misbruik' maken van de lage 'boetes' om de TV al meteen te kopen, en 'm pas te betalen als ze 2 maanden hebben kunnen sparen. Beide partijen zijn dan blij; de klant heeft een goedkope TV, en bol heeft weer geld verdiend.

Zelf hou ik goed bij wat ik bestel in mijn boekhouding, en als het product binnen is betaal ik het na een paar dagen wel. Gelukkig sturen bedrijven als bol en Wehkamp ook herinneringen om te betalen, dus je moet wel echt je best doen om het te vergeten.
Yunasia
Door Yunasia (743 reacties) op 29-11-2017 07:24
Ik betaal altijd achteraf, maar wel direct nadat ik het in goede staat ontvangen heb. Dit doe ik om geen gezeur te krijgen over geld terug bij een retour.
Ik zorg er wel altijd voor dat ik het geld al op mijn rekening staat voordat ik bestel.
...
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 29-11-2017 08:09
Quote:
Het is gewoon fijn dat wanneer je het terugstuurt je niet nog een paar weken op je geld hoeft te wachten.
Gepost door: Daegran op 29-11-2017 00:17
Dit. Bedrijven kunnen zo traag zijn met het terug storten van geld dat ik niet weken ga wachten op mijn geld. Als ik alles heb ontvangen krijgt Bol altijd zo snel mogelijk mijn geld. Meestal na een tweede herinnering.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 29-11-2017 08:50
Ik doe het ook altijd achteraf met als hoofdreden wat hierboven al gegeven wordt, maar af en toe heb ik even niet het geld om uit te geven maar het is een mooie aanbieding, dan bestel ik het met achteraf betalen en als dan mijn salaris gestort is betaal ik het meteen. (moet wel zeggen dat dat meestal luiers zijn voor de jongste telg, als het wat anders is moet het geld er wel zijn, zo niet wacht ik met kopen)

Ik houd wel altijd bij wat er dan nog aan rekeningen open staan en zodra het geld er is wordt dat altijd meteen betaald. Meestal is dat er maar één want wil niet meteen als het salaris er is voor honderden euro's aan openstaande rekeningen betalen.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Nickachu
Door Nickachu (1300 reacties) op 29-11-2017 08:56
Ik betaal eigenlijk altijd direct. Wanneer ik wat retourneer is bol wel heel snel met het terugbetalen, vaak binnen enkele dagen. Daar kunnen andere webshops nog wat van leren.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 29-11-2017 09:15
Ik heb wel eens gehad dat ik (bijna) blut was, maar naar een verjaardag ging en toch een cadeautje wou meenemen. Dan is achteraf betalen wel handig.

Voor mezelf betaal ik doorgaans of direct, of ik koop het gewoon niet.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Nightshade
Door Nightshade (1267 reacties) op 29-11-2017 10:10
Ik betaal altijd achteraf als het mogelijk is, en er geen extra kosten aan verbonden zijn. Bij Bol.com doe ik dit al tijden. Bij Wehkamp ook trouwens, en bij Mediamarkt kun je tegenwoordig ook achteraf betalen, zag ik bij mijn laatste bestelling.

Het is veel fijner om het zo te regelen. Als een geleverd product niet naar wens is, kun je het zonder problemen terugsturen en je hoeft niet gelijk twee weken (meestal minder) op je geld te wachten.

Bovendien is achteraf betalen ideaal voor pre-orders. Bij een hoop online winkels moet je meteen betalen, terwijl een product pas maanden later wordt geleverd en dat vind ik behoorlijk irritant. Daarnaast, als er iets met de winkel gebeurt, zoals een faillissement, is er een grote kans dat jij je aankoopbedrag kwijt bent.

Het is wel zo dat ik een betaling direct voldoe als het product binnen is en naar wens is. Ik ga er geen weken over doen om iets te betalen, omdat ik er op dat moment geen geld voor heb. Je moet tenslotte geen dingen gaan kopen als je er geen geld voor hebt.
Riquelme
Door Riquelme (2435 reacties) op 29-11-2017 10:22
Quote:
Ik betaal altijd achteraf als het mogelijk is, en er geen extra kosten aan verbonden zijn. Bij Bol.com doe ik dit al tijden. Bij Wehkamp ook trouwens, en bij Mediamarkt kun je tegenwoordig ook achteraf betalen, zag ik bij mijn laatste bestelling.

Het is veel fijner om het zo te regelen. Als een geleverd product niet naar wens is, kun je het zonder problemen terugsturen en je hoeft niet gelijk twee weken (meestal minder) op je geld te wachten.

Bovendien is achteraf betalen ideaal voor pre-orders. Bij een hoop online winkels moet je meteen betalen, terwijl een product pas maanden later wordt geleverd en dat vind ik behoorlijk irritant. Daarnaast, als er iets met de winkel gebeurt, zoals een faillissement, is er een grote kans dat jij je aankoopbedrag kwijt bent.

Het is wel zo dat ik een betaling direct voldoe als het product binnen is en naar wens is. Ik ga er geen weken over doen om iets te betalen, omdat ik er op dat moment geen geld voor heb. Je moet tenslotte geen dingen gaan kopen als je er geen geld voor hebt.
Gepost door: Nightshade op 29-11-2017 10:10


Niet alleen faillisement ook als iets goedkoper wordt bij pre-orders moet je vaak er achteraan gaan.

Bij Bol betaal ik ook vaak achteraf.
Kels
Door Kels (92 reacties) op 30-11-2017 15:33
Gravity Rush 2 binnen van bol.com
Disc zat los in het doosje en heeft lichte schade. En de game is niet meer leverbaar. Leuk.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Xor
Door Xor (34772 reacties) op 30-11-2017 15:35
Quote:
Gravity Rush 2 binnen van bol.com
Disc zat los in het doosje en heeft lichte schade. En de game is niet meer leverbaar. Leuk.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Gepost door: Kels op 30-11-2017 15:33
Klagen. En dan zeggen dat je dit onacceptabel vindt + hoopt op een vergoeding of iets. Soms werkt klagen en geven ze je nog een tegoedbon van €5 o.i.d.

Als je de disc niet meer wilt houden, dan zou ik hem gewoon terugsturen en dan bij een lokale Intertoys of Media Media(als er 1 makkelijk in jouw buurt zit + de aanbiedingsprijs nog hebben) langsgaan.
Kels
Door Kels (92 reacties) op 30-11-2017 15:40
Quote:
[..]
Klagen. En dan zeggen dat je dit onacceptabel vindt + hoopt op een vergoeding of iets. Soms werkt klagen en geven ze je nog een tegoedbon van €5 o.i.d.

Als je de disc niet meer wilt houden, dan zou ik hem gewoon terugsturen en dan bij een lokale Intertoys of Media Media(als er 1 makkelijk in jouw buurt zit + de aanbiedingsprijs nog hebben) langsgaan.
Gepost door: Xor op 30-11-2017 15:35

Helaas is het spel nergens meer in de aanbieding
ThaBEN
Door ThaBEN (5722 reacties) op 30-11-2017 15:42
Quote:
Gravity Rush 2 binnen van bol.com
Disc zat los in het doosje en heeft lichte schade. En de game is niet meer leverbaar. Leuk.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Gepost door: Kels op 30-11-2017 15:33

Lastig. 99% kans dat dit de schuld van de postode/koerier en niet van bol.com. Geen ide of bol hier iets in kan betekenen.
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 30-11-2017 15:43
Klaag; Zal wel debiel worden maar dacht dus een reactie geplaatst te hebben.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 30-11-2017 15:44
Terugsturen en wachten op een digitale uitverkoop, heb je geen gedoe meer met losse schijfjes in een hoesje.
Xor
Door Xor (34772 reacties) op 30-11-2017 15:50
Quote:
[..]

Helaas is het spel nergens meer in de aanbieding
Gepost door: Kels op 30-11-2017 15:40
Ik zou de game dan nog houden, als er geen andere opties meer zijn. Ook niet toevallig bij een lokale/dichtsbijzijnde Intertoys beschikbaar?

Maar ik zou zeker bij Bol.com hierover klagen. Via livechat of anders even bellen, want dan heb je gelijk iemand met wie je kan praten i.p.v. nog dagen gaan wachten. Want je hebt gewoon voor een nieuw product betaald. Dus je verwacht ook dat je hem nieuw ontvangt, zonder beschadiging of wat dan ook.

En dan moet je ook pit gooien in je gesprek zoals dat je dit onacceptabel vindt + dat dit soort dingen je twijfels zorgen als klant, want dit is de eerste keer dat je zoiets met een bol.com bestelling hebt meegemaakt. Want als je niet laat zien dat je ook echt boos bent, dan zullen ze minder snel iets voor je regelen als compensatie.

Edit:
Of wat Groenteboer zegt. Dat is ook nog een optie .
[Begin]  |237|238|239|240|241|242|243(302)  [Eind]