Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Amazon

[Begin]  |77|78|79|80|81|82|83(256)  [Eind]
Xor
Door Xor (34891 reacties) op 30-08-2018 12:14
Quote:
Volgens mr fit issie er al een paar jaar...
Ik weet alleen via een zweedse maat dat ze binnekort gaan lanceren. En wat Xor zegt snap ik niet helemaal..
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Multinationals-krijgen-tot-80-korting-op-winstbelasting-in-belastingparadijs-Nederland-199698

En @Xor, beter lezen, ik zeg krijgt, niet hebben.
Mrfit beweert dat hij er al een x aantal jaar is.
Gepost door: Swift op 30-08-2018 11:53
Ja. Dat Amazon.nl bestaat. Ik zeg ook in m'n vorige bericht met "Als je bedoelt waarom Amazon.nl zelf geen producten aanbiedt" . Een koelkast is niet hetzelfde als een e-book. Of zie ik het soms verkeerd? En ik was al heel lang bekend mee dat Amazon.nl alleen e-books aanbieden.

En multinationals is 1 ding. De vraag is of Amazon wel banen zou zorgen is een tweede. Want als ze banen zorgen, dan moeten ze aan de CAO's voldoen wat in de Nederlandse wetten staan(de rechten die werknemers hebben, hoeveel ze minimaal moeten verdienen etc.). En zie in het nieuws over RyanAir met de stakingen van de piloten. Er is een reden waarom deze piloten staken. Hetzelfde dat er laatst ook stakingen waren van Amazon distributiecentra werknemers uit Groot-Brittannië en Duitsland. Alleen vanwege de hoge werkdruk en ook de lonen die laag zijn vanwege de hoge werkdruk. Amazon kennende zou in Nederland ook proberen met andere "voorstellen" te komen zodat het voor Amazon minder kosten oplevert. Maar dat doet Amazon niet alleen. Dat doet elke bedrijf. Misschien dat het al bij de distributiecentra's van Bol.com en andere retailers/webwinkels ook het geval is. Maar als dat wel zo was, dan zou er binnenkort al stakingen gebeuren. Maar aan de andere kant wordt alles al een beetje versoepeld met uitzendbureau's e.d. Dus voor een bedrijf is het makkelijker om iemand via uitzendkracht tijdelijk aan te nemen en dat ze na een tijdje weer een ander zoeken.

Waarom maakt Nike en Adidas z'n spullen in het Azië? Het kan toch ook in Europa of in Amerika? Dat is wat ik probeer uit te leggen.

Edit:
Om even hierop terug te komen. Dat is wat ik vermoed toen ik ooit las waarom Amazon op Amazon.nl geen producten verkoopt. De BTW was 1 van de redenen. Ik bedoelde met BTW ook kosten wat een bedrijf moet afdragen. En dat is werknemers betalen, aan de eisen houden wat volgens de Nederlandse wet is zoals belasting afdragen. Als Nederland een perfecte land was om BTW e.d. te besparen, waarom zouden ze dan niet de producten in Nederland verkopen? Of juist Amazon.de eerder alles via Nederland regelen i.p.v. andersom? En dat komt weer door de andere factoren. In Amerika zijn ze een succes, maar als je leest wat de werknemers in zo'n distributiecentra allemaal moeten doen voor de online bestellingen, dan krijg je een heel ander beeld. Laatst ook met Duitsland en Groot-Brittannië maakt het beeld ook niet veel positiever. Zeker als je ook achterkomt dat er een documentaire in Groot-Brittannië bestaat waarin ze het leven van zo'n werknemer laten zien. Over wat zo'n werknemer in een Amazon distributiecentra allemaal moet doen enz. Maar even voor de duidelijkheid: Ik wil niet overkomen als "Dit is een feit, omdat ik het zeg.". Ik zeg dit als vermoedens en mogelijke redenen. Het kan ook zijn dat ze niet in Nederland geen producten verkopen omdat ze ook geen zin/behoefte hebben. Alles is mogelijk.
Swift
Door Swift (12219 reacties) op 30-08-2018 12:38
Voor de tldr mensen, xor insinueert ipv weet.
Theecornerkiller
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 30-08-2018 12:48
Quote:
Voor de tl..
Gepost door: Swift op 30-08-2018 12:38
Veels te lang voor mij. Stop maar met posten Swift.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 02-09-2018 09:18
Iemand ervaring met het bestellen van Amazon.co.jp en dat hun order ergens bij de bezorgdienst blijft spoken? Ik had iets besteld en dit zou direct aan mijn deur bezorgd worden, maar schijnbaar is er iets mis bij DHL.


Klik voor groot. Order ligt nu al tien dagen op een postkantoor. Ik had gekeken of mijn adres gied was ingevuld (want dat was het laatst eens het geval bij een order van .com) maar daar was alles in de goede velden ingevuld.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Care
Door Care (48316 reacties) op 02-09-2018 09:31
Douane inklaring.
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Swift
Door Swift (12219 reacties) op 02-09-2018 09:37
Zijn dat onze speciale megamannetjes?
Theecornerkiller
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 02-09-2018 10:04
Quote:
Douane inklaring.
Gepost door: Care op 02-09-2018 09:31
Lijkt mij stug want dat zou niet moeten bij Amazon. Daar is alles al betaald bij het afrekenen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
SebastiaanB
Door SebastiaanB (2646 reacties) op 02-09-2018 10:15
Ook als het uit Japan komt? Lijkt me stug
Steam/Origin: BBozMen -- Nintendo 3DS FC: 1220 - 8254 - 2005 -- PSN: BBozMen
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9384 reacties) op 02-09-2018 10:34
Quote:
[..]
Lijkt mij stug want dat zou niet moeten bij Amazon. Daar is alles al betaald bij het afrekenen.
Gepost door: DaggieWaggie op 02-09-2018 10:04

Tenzij je het koopt bij een externe verkoper.
Kevii23
Door Kevii23 (562 reacties) op 02-09-2018 10:35
Quote:
Ook als het uit Japan komt? Lijkt me stug
Gepost door: SebastiaanB op 02-09-2018 10:15

Bij checkout betaal je altijd de douane/inklaringskosten als je koopt van Amazon zelf.

Heb je al gebeld met DHL zelf? De service van DHL Express is wel beter dan DHL Parcel dus wellicht levert het iets op.
Switch Friendcode: SW-3581-9224-2622
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 02-09-2018 10:46
Quote:
Heb je al gebeld met DHL zelf? De service van DHL Express is wel beter dan DHL Parcel dus wellicht levert het iets op.
Gepost door: Kevii23 op 02-09-2018 10:35
Heb ze een tweet gestuurd na aanraden van Luna.

Moest daar wel een account voor aanmaken. Bah.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Martians
Door Martians (720 reacties) op 02-09-2018 11:22
Quote:
Iemand ervaring met het bestellen van Amazon.co.jp en dat hun order ergens bij de bezorgdienst blijft spoken? Ik had iets besteld en dit zou direct aan mijn deur bezorgd worden, maar schijnbaar is er iets mis bij DHL.

(Image)Klik voor groot. Order ligt nu al tien dagen op een postkantoor. Ik had gekeken of mijn adres gied was ingevuld (want dat was het laatst eens het geval bij een order van .com) maar daar was alles in de goede velden ingevuld.
Gepost door: DaggieWaggie op 02-09-2018 09:18

In de afbeelding die er eerst stond, was te lezen dat het al op 18 augustus door de douane is gegaan en dat er op 20 augustus 10:43 een afleverpoging was. Hopelijk is het niet teruggestuurd naar Amazon, bijvoorbeeld omdat het pakket/etiket beschadigd is geraakt.
Xor
Door Xor (34891 reacties) op 02-09-2018 11:57
Quote:
Iemand ervaring met het bestellen van Amazon.co.jp en dat hun order ergens bij de bezorgdienst blijft spoken? Ik had iets besteld en dit zou direct aan mijn deur bezorgd worden, maar schijnbaar is er iets mis bij DHL.

(Image)Klik voor groot. Order ligt nu al tien dagen op een postkantoor. Ik had gekeken of mijn adres gied was ingevuld (want dat was het laatst eens het geval bij een order van .com) maar daar was alles in de goede velden ingevuld.
Gepost door: DaggieWaggie op 02-09-2018 09:18
Heb je de T&T code op de Amazon trackingpagina(of uit de mail van jouw verzendbevestiging) ook op de site van de bezorgdienst gebruikt? Dus dat je de T&T code op dhlparcel.nl hebt gebruikt? En krijg je daar hetzelfde informatie als op Amazon? Meestal krijg je meer informatie op de site van de bezorgdienst zelf.

Je kan het beste bellen. Eigenlijk kan je morgen al bellen en hoefde je eigenlijk niet eens een Twitter account aan te maken(want vandaag rijden ze niet en werken ze in het depot niet. Dus kunnen ze weinig zien dan wat er al bekend is of laatst is bijgewerkt). Maar ik vermoed dat er iets niet goed is verwerkt in het depot. In het ergste geval hebben ze de bestelling teruggestuurd of gaan ze de bestelling terugsturen. Met DHL kennende sturen ze vaak alles terug als alles niet goed verloopt.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 02-09-2018 21:14
Volgens de DHL website zijn ze eens onderweg geweest en vervolgens het pakket weer meegenomen.


Had ook niet hele hoge verwachtingen dat ze op mijn tweet zouden reageren aangezien het zondag is. Zal morgen maar een belletje plegen. Wat een bende weer. Met Tenso heb ik nog minder problemen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 02-09-2018 21:21
Volgens mij is het pakketje gewoon kwijt bij DHL.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 02-09-2018 21:30

Doelen ze dan met 'Klantenservice van DHL onderneemt actie' dat ze lekker met hun armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het pakketje zichzelf aanmeld dat hij nog bezorgt moet worden?
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Xor
Door Xor (34891 reacties) op 02-09-2018 21:47
Quote:
Volgens de DHL website zijn ze eens onderweg geweest en vervolgens het pakket weer meegenomen.

(Image)Had ook niet hele hoge verwachtingen dat ze op mijn tweet zouden reageren aangezien het zondag is. Zal morgen maar een belletje plegen. Wat een bende weer. Met Tenso heb ik nog minder problemen.
Gepost door: DaggieWaggie op 02-09-2018 21:14
Maar is Tenso ook met DHL?

Ik had al een vermoeden. Ik wou nog vragen of de bezorger langs was geweest en kennelijk was hij dus wel een keer langs geweest. Nu weet je een beetje waarom ik minder positief over DHL ben, lol. Zelf ook zoiets in het verleden meegemaakt. Alleen werd m'n pakket nooit opnieuw aangeboden en stuurde ze hem gewoon terug naar de webwinkel. Niet eens de moeite genomen om hem aan m'n buren af te geven. En 1x keer ook meegemaakt dat hij nooit kwam opdagen, waarna de bezorger gewoon m'n pakket had geretourneerd. Was op dat moment echt kwaad geweest.

Er staat dat het tijdelijk in opslag zit. Dus misschien zit het nog altijd op het depot, maar heeft niemand(een bezorger) de moeite genomen om het pakket op te pakken. Want pakketten wat de volgende dag bezorgd moeten worden, hebben kennelijk voorrang en zijn pakketten die opnieuw bezorgd moeten worden iets wat onderaan de lijst staat(dus dingen wat ze eventueel nog kunnen doen als ze nog "tijd" hebben of weinig pakketten voor bezorging hebben). Tenminste, dat is mijn vermoedens en ervaring met DHL.

Met DHL is het altijd raadzaam om op de dag van bezorging thuis te zijn(of dat er iemand thuis is die even jouw pakketje kan aannemen of je moet zo'n papiertje voor de deur plakken en aangeven dat ze hem aan de buren moeten afgeven, zelf ook 1x moeten doen omdat niemand thuis was en dat werkte toen ook nog, lol). En uit de Amazon plaatje, vermoed ik dat jouw pakket uit het depot van Rotterdam komt. Laat dat toevallig ook hetzelfde depot zijn waar mijn DHL pakketten vandaan komen, lol.

Ik zou het beste morgen even bellen. Of anders communiceer je via Twitter(als je nog reacties via Twitter krijgt en ze je ook gelijk kunnen helpen). Alleen toen het bij mij voor de zoveelste keren gebeurde(dat was toen de bezorger nooit kwam opdagen en m'n pakket opeens werd geretourneerd), had ik ze gebeld en hebben ze gelijk een aantekening gedaan. Kreeg natuurlijk alleen "Sorry voor het ongemak"..... Maar sinds de laatste keer dat ik ze had gebeld, was er wat verbetering gekomen. Heb nu tegenwoordig ook een andere DHL bezorger en mijn pakketten worden nu iedere keer gewoon afgeleverd, lol.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 03-09-2018 10:34
Ze hadden mijn Tweet beantwoord (dus @Luna; Bedankt voor de tip!) en ik moest een nieuwe afspraak maken voor het bezorgen van mijn pakket. Heb maar gekozen voor afhalen bij een service point want dan weet ik wel weer hoe dat gaat als ik het aan de deur wil hebben. Dus gelukkig; Pakket hebben ze nog gewoon. Gelukkig maar want de prijs voor een fysieke versie van Okami was op Amazon.co.jp alweer opgedreven naar €40.-
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 03-09-2018 11:20
Rol: Forum Moderator
Amazon kennende zijn ze echter wel echt heel goed qua klantenservice, dus ik denk dat de Japanse Amazon gewoon een nieuwe had gestuurd

Wel echt supernice dat je van te voren de belastingen kan betalen.

Zit zelf in de clinch met een Duitse partij die boeken verkocht via Amazon.de, waar ik €8,80 betaalde (€4,40 per boek), maar ze het in één enveloppe hebben verstuurd, terwijl ze voor dat bedrag T&T konden kopen.

Daardoor kwam het veel te laat aan voor onze vakantie (twee weken voor vertrek de boeken besteld), waardoor ik een gedeelte van het geld terug wil als compensatie. Echter reageren ze totaal niet op mijn vragen, maar krijg ik constant copy/pastes terug, omdat ze waarschijnlijk gewoon geen Engels spreken daar.

Naar Amazon.de gestuurd dat ik een klacht had over de verkoper en, ondanks dat ze niets konden doen qua terugbetaling, hebben ze het wel doorgestuurd naar de juiste afdeling. Ook kreeg ik €5 tegoed, als goedmakertje kreeg.

Ik overweeg nu te zeggen tegen het bedrijf dat we de boeken nooit gehad hebben, om dan m'n geld terug te eisen. Ze begrijpen toch geen drol van wat ik schrijf :')
❍ᴥ❍
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 03-09-2018 11:46
Wie snapt dit:

Ik had een bestelling gedaan, later kreeg ik te horen dat het niet in nederland geleverd kon worden dus geld terug. Een week later zie ik in mijn afschriften weer hetzelfde bedrag van amazon voor hetzelfde ordernummer eraf gaan(dus betaald voor niks). Heb het terug geboekt via mijn bank en nu eisen ze het bedrag terug? Ze zeggen nooit een boeking te hebben gedaan terwijl ik bewijs heb van wel!

Wat moet ik nu doen, heb al 3 keer gemailt naar ze en krijg netjes antwoord terug dat ze ontkennen. Moet ik nu in hoger beroep gaan?
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
[Begin]  |77|78|79|80|81|82|83(256)  [Eind]