Heb meerdere preorders gedaan bij YGZ en het is altijd goed gegaan. Echter ga ik wel 3x nadenken of ik hier nog vaker een preorder plaats. De manier van communiceren vind ik persoonlijk heel slecht. Waarom moet ik achter YGZ aan gaan terwijl ze weten dat er iets flink mis gaat met verzending? En dan ook nog de willekeur van afhandeling met compensatie.
Ik verwacht geen compensatie, maar als ik lees dat sommige mensen compensatie krijgen en andere mensen weer niet... Je behandelt elke klant hetzelfde. Dus ja..ik weet niet of ik hier nog vaker ga bestellen.
#Edit
Voor compensatie ben ik er zelf achteraan gegaan en heb de game als nog (1 dag later) ontvangen..
Het zou mooi zijn als ze naar alle mogelijk gedupeerde een mailtje sturen, maar ik kan me voorstellen dat daar dan weer misbruik van kan worden gebruikt
Zelf ben ik blij dat ik hem elders gehaald heb, de game is namelijk nog niet terecht. Ik stuur hem terug zodra ik hem krijgt. Maar vraag me af wat een redelijke termijn is om geld terug te eisen als hij helemaal niet komt. Een week?
🦔 The Sonic fan - Volg mijn collectie op Instagram: hedgelot - Palworld 24/7 server 87.209.191.145:8211 wachtwoord: BlauweEgel
Dit was mijn eerste bestelling bij YGZ en het heeft wel mijn vertrouwen geschaad. Over een compensatie heb ik ook niets gehoord.
Quote:
De reden dat je geen bericht krijgt als gedupeerde klant, is omdat ze niet weten welke klanten in de verloren zakken van postnl zitten.
Het zou mooi zijn als ze naar alle mogelijk gedupeerde een mailtje sturen, maar ik kan me voorstellen dat daar dan weer misbruik van kan worden gebruikt
Zelf ben ik blij dat ik hem elders gehaald heb, de game is namelijk nog niet terecht. Ik stuur hem terug zodra ik hem krijgt. Maar vraag me af wat een redelijke termijn is om geld terug te eisen als hij helemaal niet komt. Een week?
Gepost door: Lioness op 31-01-2019 19:45
Het zou mooi zijn als ze naar alle mogelijk gedupeerde een mailtje sturen, maar ik kan me voorstellen dat daar dan weer misbruik van kan worden gebruikt
Zelf ben ik blij dat ik hem elders gehaald heb, de game is namelijk nog niet terecht. Ik stuur hem terug zodra ik hem krijgt. Maar vraag me af wat een redelijke termijn is om geld terug te eisen als hij helemaal niet komt. Een week?
Gepost door: Lioness op 31-01-2019 19:45
volgens de wet is het volgens mij 2 weken nadat het product is besteld (tenzij anders aangegeven bij het bestellen (bijv dat het 1,5 maand duurt oid)
en voor de mensen die nu ygz blamen.. het ligt aan postnl. ik bestel vaak genoeg bij ygz en krijg altijd alles optijd en netjes verpakt etc. laat postnl nou niet je vertrouwen in ygz vern*uken
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Quote:
Wel lullig dat de schuld nu bij PostNL wordt gelegd, terwijl YGZ gewoon verantwoordelijk is voor deze chaos. Ze versturen blijkbaar games zonder dat er enige vorm van controle wordt toegepast. Er is een reden waarom andere retailers games als een brievenbuspakket leveren. Gelukkig direct op vrijdag geannuleerd en KH3 is zaterdag door Bol.com geleverd. In vervolg geen YGZ voor mij na dit drama, voor die paar euro liever minder gezeik.
Gepost door: Z0mer op 01-02-2019 00:11
Gepost door: Z0mer op 01-02-2019 00:11
1. postnl moet ze toch bezorgen? Hoe is dit de schuld van ygz?
2. het nut van brievenbuspakketjes snap ik niet helemaal, altijd als ik die dingen krijg van bol.com word er getekend door de postbode. hij kan die handtekening ook thuis al zetten zonder dat hij überhaupt bij me langsgaat, dan heb ik dus alsnog niks.
3. bij bol.com heb ik ook wel is een pre-order 2 dagen telaat gekregen omdat het bij bol.com zelf fout was gegaan, leverancier had telaat geleverd. kan elk bedrijf toch overkomen?
je moet natuurlijk zelf weten waar je besteld, maar ygz is een prima shop met prima prijzen. postnl daarintegen is de laatste jaren gewoon erg achteruit gegaan en als je ziet wat die mensen moeten doen voor zo een kutloontje snap ik dat ook wel (moeten steeds meer verwerken, maar het loon gaat er niet erg op vooruit)
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Quote:
[..]
1. postnl moet ze toch bezorgen? Hoe is dit de schuld van ygz?
2. het nut van brievenbuspakketjes snap ik niet helemaal, altijd als ik die dingen krijg van bol.com word er getekend door de postbode. hij kan die handtekening ook thuis al zetten zonder dat hij überhaupt bij me langsgaat, dan heb ik dus alsnog niks.
3. bij bol.com heb ik ook wel is een pre-order 2 dagen telaat gekregen omdat het bij bol.com zelf fout was gegaan, leverancier had telaat geleverd. kan elk bedrijf toch overkomen?
je moet natuurlijk zelf weten waar je besteld, maar ygz is een prima shop met prima prijzen. postnl daarintegen is de laatste jaren gewoon erg achteruit gegaan en als je ziet wat die mensen moeten doen voor zo een kutloontje snap ik dat ook wel (moeten steeds meer verwerken, maar het loon gaat er niet erg op vooruit)
Gepost door: Giovanni1997 op 01-02-2019 02:24
1. postnl moet ze toch bezorgen? Hoe is dit de schuld van ygz?
2. het nut van brievenbuspakketjes snap ik niet helemaal, altijd als ik die dingen krijg van bol.com word er getekend door de postbode. hij kan die handtekening ook thuis al zetten zonder dat hij überhaupt bij me langsgaat, dan heb ik dus alsnog niks.
3. bij bol.com heb ik ook wel is een pre-order 2 dagen telaat gekregen omdat het bij bol.com zelf fout was gegaan, leverancier had telaat geleverd. kan elk bedrijf toch overkomen?
je moet natuurlijk zelf weten waar je besteld, maar ygz is een prima shop met prima prijzen. postnl daarintegen is de laatste jaren gewoon erg achteruit gegaan en als je ziet wat die mensen moeten doen voor zo een kutloontje snap ik dat ook wel (moeten steeds meer verwerken, maar het loon gaat er niet erg op vooruit)
Gepost door: Giovanni1997 op 01-02-2019 02:24
1. Omdat YGZ het lekker met PostNL moet gaan regelen. De mensen hier zijn een overeenkomst aangegaan met YGZ, niet PostNL. Er kan overal wat misgaan, maar YGZ weet niet eens wie er nou wel of geen game heeft ontvangen.
2. Tja, ik ben dan benieuwd wanneer die zijn baan kwijt is. Op de manier waarop jij redeneert kun je alle pakketjes verduisteren. Dat zal best eens gebeuren, maar is niet meer dan een incident. Ik vind het in ieder geval opvallend dat een bedrijf een dergelijk risico wil lopen. Volgens mij kunnen mensen via PayPal simpelweg een claim indienen en aangeven dat ze hun bestelling niet hebben ontvangen. Deze zal door PayPal automatisch worden toegewezen wanneer er geen volgcode door YGZ wordt geleverd.
Ze hebben gewoon een T&T en dat is het.
Volgens mij worden ze aan t einde van de ronde als bezorgd gemeld.
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
Inmiddels maar even een email naar YGZ verstuurd met de vraag waar de game blijft.
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Het was netjes dat de Bon Prix één van hun postbezorgers langs stuurde om te helpen zoeken, maar dat had natuurlijk nooit gehoeven als ze hey gewoon bij de buren hadden afgeleverd of naar een DHL punt hadden meegenomen. Ik mocht het briefje van DHL inscannen en naar de Bon Prix sturen zodat ik mijn geld terug kreeg. De schade zouden ze verhalen op DHL. Ik adviseer iedereen dan ook ter strengste om nooit, maar dan ook nooit iets bij de Bon Prix te bestellen. Zij zetten namelijk je pakketjes gewoon in je voortuin en dan mag je zelf gaan zoeken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
Pakjes waar een handtekening voor vereist is, worden altijd bezorgd door de pakketdienst. De brievenbuspakjes van PostNL die je van de postbezorger krijgt, hoeven alleen gescand te worden. YGZ maakt daar sowieso al geen gebruik van.2. het nut van brievenbuspakketjes snap ik niet helemaal, altijd als ik die dingen krijg van bol.com word er getekend door de postbode. hij kan die handtekening ook thuis al zetten zonder dat hij überhaupt bij me langsgaat, dan heb ik dus alsnog niks.
3. bij bol.com heb ik ook wel is een pre-order 2 dagen telaat gekregen omdat het bij bol.com zelf fout was gegaan, leverancier had telaat geleverd. kan elk bedrijf toch overkomen?
je moet natuurlijk zelf weten waar je besteld, maar ygz is een prima shop met prima prijzen. postnl daarintegen is de laatste jaren gewoon erg achteruit gegaan en als je ziet wat die mensen moeten doen voor zo een kutloontje snap ik dat ook wel (moeten steeds meer verwerken, maar het loon gaat er niet erg op vooruit)
Gepost door: Giovanni1997 op 01-02-2019 02:24
3. bij bol.com heb ik ook wel is een pre-order 2 dagen telaat gekregen omdat het bij bol.com zelf fout was gegaan, leverancier had telaat geleverd. kan elk bedrijf toch overkomen?
je moet natuurlijk zelf weten waar je besteld, maar ygz is een prima shop met prima prijzen. postnl daarintegen is de laatste jaren gewoon erg achteruit gegaan en als je ziet wat die mensen moeten doen voor zo een kutloontje snap ik dat ook wel (moeten steeds meer verwerken, maar het loon gaat er niet erg op vooruit)
Gepost door: Giovanni1997 op 01-02-2019 02:24
Als er te laat wordt geleverd door de leverancier, dan is het aan de toko zelf om contact op te nemen met de gedupeerden. Dat is bij YGZ volgens mij nog nooit gedaan (niet bij mij in ieder geval), je moet er altijd zelf achteraan. Het is natuurlijk wel makkelijk om elke keer de schuld bij PostNL (of welke vervoerder dan ook) te leggen, maar als je de game als verkoper zelf al niet op tijd geleverd krijgt en/of verstuurd, slaat dat natuurlijk nergens op.
PSN: Steel48 - Xbox: Mortalsteel48
Quote:
[..]
Is de postbode toevallig een KH fan ?
Gepost door: EPMD op 01-02-2019 11:36
Is de postbode toevallig een KH fan ?
Gepost door: EPMD op 01-02-2019 11:36
Klopt, ze kwam in Aqua kostuum het spel persoonlijk afleveren.
PSN: Steel48 - Xbox: Mortalsteel48