Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

GameO.com (Voorheen YGZ.nl)

[Begin]  |164|165|166|167|168|169|170(195)  [Eind]
Ekfad
Door Ekfad (843 reacties) op 02-07-2019 14:54
Gisteren de melding van YGZ dat ze mijn Q2 order zullen annuleren. Vandaag het bedrag reeds terug op rekening. Toch wel netjes vind ik.
Phaeli
Door Phaeli (2030 reacties) op 02-07-2019 15:46
Ik kreeg vanochtend dit bericht:

Wij zijn zelf een productie gestart bij Nintendo. Koch wilde niet zelf mer produceren en laat de klanten nu in de kou staan. Wij verwachten dat Nintendo de batch voor ons klaar heeft in 2-5 weken. Deze batch zal exclusie zijn en wij zijn zometeen de enige met deze game in nalevering.

Niet mijn spelling.

hamtaro for president
Ertai
Door Ertai (175 reacties) op 02-07-2019 15:59
Lekker tegenstrijdig dit, de een krijgt hem wel en de ander heeft zn centen al terug
Door Mette (111 reacties) op 02-07-2019 16:12
Ja, ik snap er ook niet veel van.
Ik heb nog geen enkel bericht gehad over die Persona Q2 order (in tegenstelling tot de meeste mensen).

Ik heb ze gisteren gecontacteerd over het annuleren van mijn order, maar daar heb ik ook nog geen antwoord op gekregen (maar goed, ze zullen het wel druk hebben met al die Persona Q2 orders).
Xor
Door Xor (34768 reacties) op 02-07-2019 19:35
Ik ben bang dat ze nu mensen proberen zoet te maken met woorden, maar uiteindelijk iedereen met lege handen laat zitten. Volgens mij is dit niet mogelijk, mits je natuurlijk de rechten/toestemming van de oorspronkelijke uitgever hebt. Ben ook wel benieuwd waarom Persona Q opeens een re-run heeft gekregen, want NISA verloor z'n rechten om Atlus games in Europa fysiek uit te brengen. Of ze hebben de rechten nog(gezien ze nog altijd als uitgever voor deze game op de eShop staan) en hebben ze aan Atlus voor toestemming gevraagd om wat nieuwe exemplaren te produceren vanwege de release van Q2? Of Persona Q z'n nieuwe voorraad moeten mensen "compenseren" die Persona Q2 hebben misgelopen?(een soort van alternatief optie) Alleen is Q2 qua verhaal weer anders :/.

En los van dit, is er al bij 1 iemand z'n bestelling opeens geannuleerd. Dus ik vermoed dat ze uiteindelijk alle openstaande orders ook gaan annuleren zoals ik eerder aangaf in m'n voorgaande bericht(dat ze niet aan een nieuwe voorraad komen en met een excuus komen dat ze de orders annuleren omdat "We kunnen geen nieuwe voorraad meer krijgen en Koch Media wilt geen nieuwe exemplaren produceren. Dus we zien het niet zitten om de orders nog open te laten met de hoop dat er ooit nog een nieuwe voorraad binnenkomt.").

Voor de mensen die een Twitter account hebben, zou ik echt raden om een klachttweet naar KochMediaUK, KochMediaBLX, deepsilver, SEGA Europe en naar AtlusUSA sturen vanwege "geen nieuwe exemplaren produceren en de andere Persona fans in Europa met lege handen laten zitten.".

Lijkt erop dat ik spijt heb dat ik geen exemplaar heb kunnen pre-orderen bij de andere webwinkels en dat ik maar moet afwachten of ik hem ergens nog 2de hands voor een mooie/acceptabele prijs kan hebben.....
UltraTiger
Door UltraTiger (67579 reacties) op 02-07-2019 19:58
Je kunt binnen een paar weken een batch games geproduceerd krijgen bij Nintendo? Waarom moeten we maandenlang wachten op die Limited Run Games?

En inderdaad, waarom dan orders annuleren?

Krijgen ze trouwens dan een andere verpakking, zonder verwijzingen naar Deep Silver / Koch? Of is het gewoon dezelfde?

Geloof er niks van, maar als het waar is koop ik er wel eentje hoor als ze over hebben
🇺🇦 💙💛
Ekfad
Door Ekfad (843 reacties) op 02-07-2019 20:01
Quote:
Lekker tegenstrijdig dit, de een krijgt hem wel en de ander heeft zn centen al terug
Gepost door: Ertai op 02-07-2019 15:59

Ik snap er ook de ballen van. Ik had immers enkel gevraagd om te annuleren als ze niet kunnen voldoen. Tegen mij is helemaal niets gezegd over de bestelling van een eigen batch.

Los daarvan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze dit kunnen. De oplage is volgens mij te klein (ik kan mij niet voorstellen dat YGZ meer 300 pre-orders staan heeft), ze hebben geen licenties in handen om ze uit te geven (want dat zouden ze nu doen) en misschien wel de belangrijkste, waarom zou men dan mijn pre-order annuleren?

Mij lijkt het eerder dat er hier iemand aan het trollen is.

En mocht het wel kunnen dan ken ik nog wel enkele 3DS titels die ik graag nog zou kopen tegen een normale prijs. Kunnen we meteen met z'n allen vragen of ze die ook weer eens kunnen laten produceren.
Xor
Door Xor (34768 reacties) op 02-07-2019 20:01
Quote:
Je kunt binnen een paar weken een batch games geproduceerd krijgen bij Nintendo? Waarom moeten we maandenlang wachten op die Limited Run Games?

En inderdaad, waarom dan orders annuleren?

Krijgen ze trouwens dan een andere verpakking, zonder verwijzingen naar Deep Silver / Koch? Of is het gewoon dezelfde?

Geloof er niks van, maar als het waar is koop ik er wel eentje hoor als ze over hebben
Gepost door: UltraTiger op 02-07-2019 19:58


Quote:
[..]
Mij lijkt het eerder dat er hier iemand aan het trollen is.
Gepost door: Ekfad op 02-07-2019 20:01
Niet zo zeer om te trollen, maar eerder om mensen nog zoet te houden en hoop te geven terwijl als je realistisch kijkt, de kans erg klein is dat ze überhaupt een nieuwe batch binnen krijgen van Nintendo. Is een beetje alsof je tegen een longkankerpatiënt zegt "Alles komt goed" terwijl het patiënt een kwaadaardige vorm heeft en nog een paar maanden te leven heeft. Dan moet je niet met zoiets komen, je wilt serieus een antwoord hebben of er nog echt een mogelijkheid is om te genezen en niet "Alles komt goed.". Of Nintendo moet zelf toevallig de uitgever van deze game zijn, maar dat zou wel een heel interessant situatie zijn.

Let's face it. KochMedia wilt eigenlijk Atlus games niet eens uitgeven gezien ze erg niche zijn en minder worden verkocht dan verwacht(los van Persona 5). Maar Atlus kennende wilt het liever goedkoop houden. En gezien mensen er nog altijd klaagde over dat "Atlus games komen nooit in Europa tegelijkertijd uit met Amerika" + Atlus van Sega is en Sega in Europa ook games via KochMedia/DeepSilver uitgeeft, is het makkelijker om via deze route te gaan dan met NISA :/.
UltraTiger
Door UltraTiger (67579 reacties) op 02-07-2019 20:09
Quote:
[..]
En mocht het wel kunnen dan ken ik nog wel enkele 3DS titels die ik graag nog zou kopen tegen een normale prijs. Kunnen we meteen met z'n allen vragen of ze die ook weer eens kunnen laten produceren.
Gepost door: Ekfad op 02-07-2019 20:01
Ja, laten we een lijstje maken. Ik wil iig Deep Crimson.
🇺🇦 💙💛
Door Midgardsormr (182 reacties) op 03-07-2019 10:16
Ik had mijn poreorder gedaan in februari (pq2) tot op heden geen enkel bericht en hier zie ik mensen weer ieder een ander verhaal vertellen, van annuleringen en geld terug tot beloftes dat deze nog gaat komen met elke keer een andere levertermijn.

Ik weet echt niet meer wat ik hiervan moet denken? Kan ik mijn geld uberhaupt nog terugvorderen (heb met paypal betaald) Ik heb niet echt vertrouwen dat ik een reactie van hun ga krijgen mocht ik dat willen doen via hun. ze hebben eerder al een mail van mij genegeerd.

Misschien helpt het als iedereen die een preorder heeft hun bombardeert met mails, berichten, dms etc om ze te dwingen tot een officiele verklaring wat er nou precies aan de hand is en wat voor mogelijkheden ze kunnen bieden aan iedereen die de preorder heeft lopen
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 03-07-2019 10:22
Kan je beter via hun Twiter doen. Zie ze nou niet zo snel een verklaring op hun website plaatsen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Phaeli
Door Phaeli (2030 reacties) op 03-07-2019 10:54
Tot nu toe heb ik netjes reacties ontvangen op mijn mails. Als je graag meer wil weten, mail gewoon. Ga hier niet zitten zeiken om een 'officiele verklaring'.
hamtaro for president
Door Mette (111 reacties) op 03-07-2019 11:18
Quote:
Tot nu toe heb ik netjes reacties ontvangen op mijn mails. Als je graag meer wil weten, mail gewoon. Ga hier niet zitten zeiken om een 'officiele verklaring'.
Gepost door: Phaeli op 03-07-2019 10:54
Ik heb 2 dagen geleden hun contact formulier gebruikt om mijn bestelling te annuleren en heb nog altijd geen reactie gekregen (ik heb überhaupt geen enkele mail gekregen over deze order buiten toen ik mijn order had geplaatst).

Je mag zeker van een shop verwachten dat ze hun klanten informeren wanneer iets mis loopt (ook al is het niet volledig de schuld van YGZ). Dat schept vertrouwen en komt professioneel over.

Een shop waar klanten dagen op reactie moeten wachten geeft niet het gevoel van vertrouwen en gaat hun over langere tijd gewoon klanten kosten.
Phaeli
Door Phaeli (2030 reacties) op 03-07-2019 11:37
Quote:
[..]
Ik heb 2 dagen geleden hun contact formulier gebruikt om mijn bestelling te annuleren en heb nog altijd geen reactie gekregen (ik heb überhaupt geen enkele mail gekregen over deze order buiten toen ik mijn order had geplaatst).

Je mag zeker van een shop verwachten dat ze hun klanten informeren wanneer iets mis loopt (ook al is het niet volledig de schuld van YGZ). Dat schept vertrouwen en komt professioneel over.

Een shop waar klanten dagen op reactie moeten wachten geeft niet het gevoel van vertrouwen en gaat hun over langen tijd gewoon klanten kosten.
Gepost door: Mette op 03-07-2019 11:18

Dat uiteraard. Maar mensen aansporen om een webshop te gaan spammen met e-mails is gewoon lame. Mensen delen hier niet voor niets hun reacties vanuit YGZ. Als iemand dan nog persoonlijk antwoord wil, neem dan ook persoonlijk contact op in plaats van hier verder te speculeren zonder zelf actie te ondernemen. Dat je klaagt dat je maar geen reactie ontvangt snap ik.
hamtaro for president
Xor
Door Xor (34768 reacties) op 03-07-2019 11:50
Quote:
[..]

Dat uiteraard. Maar mensen aansporen om een webshop te gaan spammen met e-mails is gewoon lame. Mensen delen hier niet voor niets hun reacties vanuit YGZ. Als iemand dan nog persoonlijk antwoord wil, neem dan ook persoonlijk contact op in plaats van hier verder te speculeren zonder zelf actie te ondernemen. Dat je klaagt dat je maar geen reactie ontvangt snap ik.
Gepost door: Phaeli op 03-07-2019 11:37
Maar mensen krijgen ook allerlei verschillende reacties. Wat is het echte antwoord? Wat is het echte probleem? Er is weinig communicatie. Als er bij Bol.com een probleem is met een pre-order, krijgen mensen standaard een mail van wat het probleem is, dat er vertraging is etc. Bij YGZ is dat gewoon niet het geval.

Jij als klant hebt iets gekocht, dus moet je ook op de hoogte worden gehouden van wat je koopt. Dan is het niet de bedoeling om zelf nog achterna te gaan. Want dat wekt alleen maar negatieve vermoedens zoals "Krijg ik nog m'n bestelling? Word ik opgelicht?".

Dat sommige mensen een antwoord hebben gekregen, mooi. Maar waarom de verschillende antwoorden? Waarom de verschillende situaties zoals de ene z'n order wat zomaar opeens is geannuleerd terwijl de ander z'n order nog open blijft staan? En waarom duurt het voor de ander ook lang om z'n pre-order te annuleren?
Phaeli
Door Phaeli (2030 reacties) op 03-07-2019 12:05
Quote:
[..]
Maar mensen krijgen ook allerlei verschillende reacties. Wat is het echte antwoord? Wat is het echte probleem? Er is weinig communicatie. Als er bij Bol.com een probleem is met een pre-order, krijgen mensen standaard een mail van wat het probleem is, dat er vertraging is etc. Bij YGZ is dat gewoon niet het geval.

Jij als klant hebt iets gekocht, dus moet je ook op de hoogte worden gehouden van wat je koopt. Dan is het niet de bedoeling om zelf nog achterna te gaan. Want dat wekt alleen maar negatieve vermoedens zoals "Krijg ik nog m'n bestelling? Word ik opgelicht?".

Dat sommige mensen een antwoord hebben gekregen, mooi. Maar waarom de verschillende antwoorden? Waarom de verschillende situaties zoals de ene z'n order wat zomaar opeens is geannuleerd terwijl de ander z'n order nog open blijft staan? En waarom duurt het voor de ander ook lang om z'n pre-order te annuleren?
Gepost door: Xor op 03-07-2019 11:50

Ik kan hier precies hetzelfde antwoord op geven als mijn bericht dat je gequote hebt.
hamtaro for president
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3511 reacties) op 03-07-2019 12:14
YGZ heeft toch een Twitter account? Die kunnen ze toch gebruiken om algemene communicatie te hebben met hun klanten? Ze kunnen even een paar tweets op hun pagina plaatsen met de redenen waarom PQ2 niet geleverd is en wat de vervolgstappen zijn. Lijkt me een logische gang van zaken.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Xor
Door Xor (34768 reacties) op 03-07-2019 12:15
Quote:
[..]

Ik kan hier precies hetzelfde antwoord op geven als mijn bericht dat je gequote hebt.
Gepost door: Phaeli op 03-07-2019 12:05
Dat neemt niet weg dat YGZ zelf met een antwoord moet komen. Ik kan nu heen en weer reageren, maar ik wil alleen aangeven dat de opmerking "officiële verklaring" wel bij een webwinkel z'n taak hoort gezien je als klant niet staat te wachten om zelf achterna te gaan. En zeker niet wanneer je een heel ander antwoord krijgt of heel anders wordt behandeld(zoals opeens de order annuleren). Men kan zeggen "Zeik niet als je geen mail ontvang. Mail ze zelf maar." terwijl andere webwinkels zoals Bol.com de klanten gewoon informeren over de zaken wat er met hun orders/pre-orders gebeurt.

I.p.v. problemen te schuiven, kan je beter op de problemen ingaan. Maar goed. We kunnen blijven klagen over "wat gebeurt er uiteindelijk met de orders." terwijl YGZ niks op BG plaatst of de klanten niet via mail benadert. Maar uiteindelijk verandert er toch niks. Los van een webwinkel redesign .
Phaeli
Door Phaeli (2030 reacties) op 03-07-2019 12:25
Quote:
[..]
Dat neemt niet weg dat YGZ zelf met een antwoord moet komen. Ik kan nu heen en weer reageren, maar ik wil alleen aangeven dat de opmerking "officiële verklaring" wel bij een webwinkel z'n taak hoort gezien je als klant niet staat te wachten om zelf achterna te gaan. En zeker niet wanneer je een heel ander antwoord krijgt of heel anders wordt behandeld(zoals opeens de order annuleren). Men kan zeggen "Zeik niet als je geen mail ontvang. Mail ze zelf maar." terwijl andere webwinkels zoals Bol.com de klanten gewoon informeren over de zaken wat er met hun orders/pre-orders gebeurt.

I.p.v. problemen te schuiven, kan je beter op de problemen ingaan. Maar goed. We kunnen blijven klagen over "wat gebeurt er uiteindelijk met de orders." terwijl YGZ niks op BG plaatst of de klanten niet via mail benadert. Maar uiteindelijk verandert er toch niks. Los van een webwinkel redesign .
Gepost door: Xor op 03-07-2019 12:15

Op het eerste deel: waar denk je dat mijn "dat uiteraard" op slaat? Lees eerst wat ik typ voordat je je boek begint te schrijven. Het blijkt nu na een aantal weken toch wel duidelijk dat YGZ niks publiek bekend maakt hierover. Nee, dat is niet netjes. Dat is hier ook pas tig keer vermeld. Dan kun je er eindeloos over doorzeuren, neem dan persoonlijk contact op. Krijg je dan geen reactie? Dan mag je klagen.
hamtaro for president
Ertai
Door Ertai (175 reacties) op 03-07-2019 12:53
Quote:
[..]
Dat neemt niet weg dat YGZ zelf met een antwoord moet komen. Ik kan nu heen en weer reageren, maar ik wil alleen aangeven dat de opmerking "officiële verklaring" wel bij een webwinkel z'n taak hoort gezien je als klant niet staat te wachten om zelf achterna te gaan.
Gepost door: Xor op 03-07-2019 12:15

Helemaal mee eens. Ondanks dat ik persoonlijk wel iedere keer netjes reacties heb ontvangen vind ik dit een dermate uitzonderlijke situatie dat er op z'n minst een massale e-mail de deur uit moet gaan richting je klante. Je kan immers prima zien hoeveel je nog moet leveren en naar wie als shop zijnde.
[Begin]  |164|165|166|167|168|169|170(195)  [Eind]