Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

GameO.com (Voorheen YGZ.nl)

[Begin]  |169|170|171|172|173|174|175(195)  [Eind]
Xor
Door Xor (34794 reacties) op 11-07-2019 13:32
Quote:
[..]
Eén weekendje met een kortingscode van 7.5% en iedereen is weer terug. Maak je maar geen zorgen.
Gepost door: DaggieWaggie op 11-07-2019 13:17
Totdat er weer een bende wordt gemaakt. En dan herhaalt de geschiedenis weer opnieuw.

Daarnaast is ook nog de vraag of er nog wat te bestellen is, want veel games waren en zijn nog steeds niet te bestellen. Dus wat heb je aan 7,5% korting als merendeel van de games niet te bestellen zijn? Dat is hetzelfde als dat je naar de bakker gaat omdat de bakker gratis stokbrood weggeeft, maar ze hebben helemaal geen stokbrood.

Oh en vergeet ook niet de "PRIJZEN ZIJN VERHOOGD. YGZ IS DUUR. ZE HEBBEN EXPRES DE PRIJZEN VERHOOGD DIE MODDERF*****S!!!!!" reacties.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 11-07-2019 13:36
Allemaal gegronde klachten waar ik vooralsnog geen ervaring mee heb. Dus ik zal daar gewoon blijven kopen als ze de laagste prijs aanbieden.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door Mette (111 reacties) op 11-07-2019 13:38
Quote:
Allemaal gegronde klachten waar ik vooralsnog geen ervaring mee heb. Dus ik zal daar gewoon blijven kopen als ze de laagste prijs aanbieden.
Gepost door: DaggieWaggie op 11-07-2019 13:36
Dat begrijp ik, ik hoop dat je het nooit meemaakt.
Want een game pre-orderen die je nooit krijgt (en waarschijnlijk nooit meer kan krijgen) is niet aangenaam. Zeker niet als je een refund aanvraagt waar ze niet op reageren (het is ondertussen bijna 2 weken geleden dat ik hen heb gecontacteerd).

En er is gewoon geen enkele vorm van communicatie geweest over eventuele problemen of oplossingen van het probleem. Voor mij lijkt het dat ze gewoon mijn geld in hun zak hebben gestopt en dat er geen consequenties aan vast hangen dat ze dit doen. Dit komt voor mij over als diefstal.

Ik ben niet snel geneigd om nog dingen te kopen bij dieven.
KonkeyDong
Door KonkeyDong (1962 reacties) op 11-07-2019 13:47
Quote:
[..]
Dat begrijp ik, ik hoop dat je het nooit meemaakt.
Want een game pre-orderen die je nooit krijgt (en waarschijnlijk nooit meer kan krijgen) is niet aangenaam. Zeker niet als je een refund aanvraagt waar ze niet op reageren (het is ondertussen bijna 2 weken geleden dat ik hen heb gecontacteerd).

En er is gewoon geen enkele vorm van communicatie geweest over eventuele problemen of oplossingen van het probleem. Voor mij lijkt het dat ze gewoon mijn geld in hun zak hebben gestopt en dat er geen consequenties aan vast hangen dat ze dit doen. Dit komt voor mij over als diefstal.

Ik ben niet snel geneigd om nog dingen te kopen bij dieven.
Gepost door: Mette op 11-07-2019 13:38

Ik denk dat dat wel heel kort door de bocht is, maar ik ben het wel met je eens dat dit mij er wel van weerhoudt om daar snel weer een bestelling te plaatsen.

Ook als iemand die zijn vorige twee bestellingen wel netjes op tijd heeft gekregen.

De verschillen in prijs qua games zijn vaak zo klein dat je dit soort slechte PR niet echt kan gebruiken. Voor € 3 ga ik dan liever naar een betrouwbaardere partij.
Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines.
UltraTiger
Door UltraTiger (67586 reacties) op 11-07-2019 13:58
Quote:
Allemaal gegronde klachten waar ik vooralsnog geen ervaring mee heb. Dus ik zal daar gewoon blijven kopen als ze de laagste prijs aanbieden.
Gepost door: DaggieWaggie op 11-07-2019 13:36
lol, zo eentje die als er gezegd wordt "pas op, het is heet!" het dan toch gaat aanraken
🇺🇦 💙💛
Phaeli
Door Phaeli (2030 reacties) op 11-07-2019 14:24
Ik heb gisterochtend rond half 8 gemaild om Persona te annuleren. Had nog geen 2 uur later al reactie. Het kan dus wel.
hamtaro for president
Door Mette (111 reacties) op 11-07-2019 14:26
Quote:
[..]

Ik denk dat dat wel heel kort door de bocht is, maar ik ben het wel met je eens dat dit mij er wel van weerhoudt om daar snel weer een bestelling te plaatsen.

Ook als iemand die zijn vorige twee bestellingen wel netjes op tijd heeft gekregen.

De verschillen in prijs qua games zijn vaak zo klein dat je dit soort slechte PR niet echt kan gebruiken. Voor € 3 ga ik dan liever naar een betrouwbaardere partij.
Gepost door: KonkeyDong op 11-07-2019 13:47
Ik ben vrijwel zeker dat het niet hun bedoeling was om hun klanten niets te leveren, maar het komt voor mij wel op hetzelfde neer. Ze leveren niet waar voor betaald is en reageren niet op mijn vraag voor een annulering van de bestelling.

Ik ben dus mijn geld kwijt en krijg geen product in de plaats.Dat komt voor mij op hetzelfde neer als dat iemand mijn geld steelt.
Quote:
Ik heb gisterochtend rond half 8 gemaild om Persona te annuleren. Had nog geen 2 uur later al reactie. Het kan dus wel.
Gepost door: Phaeli op 11-07-2019 14:24
Ik heb bijna 2 weken geleden hun gecontacteerd via hun contact formulier om mijn Persona Q2 bestelling te annuleren en heb nog niets ontvangen. Het feit dat niet elke klant dezelfde behandeling lijkt te krijgen is waarschijnlijk nog het ergste.
Door Stefh (213 reacties) op 11-07-2019 14:47
Red Faction voor Switch gisteren maar geannuleerd. Men blijft de releasedatum opschuiven, terwijl de game 2 juli is uitgekomen. Zolang hebben mensen om me heen de game al in bezit...

Ik moet wel zeggen dat er niet moeilijk werd gedaan, werd meteen gereageerd en retourbetaling mocht ik binnen enkele werkdagen verwachten.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 11-07-2019 14:50
Quote:
lol, zo eentje die als er gezegd wordt "pas op, het is heet!" het dan toch gaat aanraken
Gepost door: UltraTiger op 11-07-2019 13:58
Ik bestel al jaren bij YGZ en ik heb nog nooit problemen met ze gehad. Qua bestellingen niet en qua communicatie niet. Zie dan niet waarom ik opeens alles moet stoppen omdat er momenteel chaos heerst bij hun. Toen het hier bol stond van klachten dat de levering van PQ2 bij mensen was vertraagd, wat niet 100% hun fout was. En een aantal andere titels die mensen niet ontvingen, kreeg ik mijn Mario Maker 2 op release binnen. Bij mij dus niks aan het handje.

Maar schijnbaar is hun communicatie reteslecht. Ze zaten midden in een verhuizing en gaven zelf in een reactie aan dat dit slecht over kan komen. Dan snap ik niet waarom ze niet op de website of via één van hun socialmedia accounts een berichtje hebben geplaatst. Één alinea. 'Momenteel zijn wij bezig met een verhuizing. Hierdoor kan er mogelijk een vertraging zijn van een aantal dagen in de levering. Ons welgemeend excuses hiervoor.' Hoogstens een kwartier werk en had veel scheven gezichten kunnen voorkomen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Maikeru1992
Door Maikeru1992 (431 reacties) op 11-07-2019 14:54
Quote:
[..]
Ik ben vrijwel zeker dat het niet hun bedoeling was om hun klanten niets te leveren, maar het komt voor mij wel op hetzelfde neer. Ze leveren niet waar voor betaald is en reageren niet op mijn vraag voor een annulering van de bestelling.

Ik ben dus mijn geld kwijt en krijg geen product in de plaats.Dat komt voor mij op hetzelfde neer als dat iemand mijn geld steelt.
[..]
Ik heb bijna 2 weken geleden hun gecontacteerd via hun contact formulier om mijn Persona Q2 bestelling te annuleren en heb nog niets ontvangen. Het feit dat niet elke klant dezelfde behandeling lijkt te krijgen is waarschijnlijk nog het ergste.
Gepost door: Mette op 11-07-2019 14:26
Mijn mails zijn altijd binnen 24 uur beantwoord.. zelfs de vraag die ik stelde over wat er nou gaande was daar, iets waar ze helemaal niet verplicht tot waren.

Toen ik mijn order annuleerde had ik ook binnen 1 dag bericht dat het geannuleerd was en een dag later stond het bedrag op mijn rekening. Maar goed, het was natuurlijk maar een klein bedrag voor mij.. misschien ligt het anders bij de persona q2 orders, maar bij die situatie ligt het ook anders. Zij hebben een levering niet gekregen en proberen dat nu op te lossen. Al heb je natuurlijk altijd het recht een order te annuleren. Dat dit nog niet afgehandeld is, is wel slecht.. Maar gezien mijn situatie vraag ik me dan toch af waar het verschil hem in zit.

Afijn ygz zegt over 2 weken alles geregeld te hebben.. Dus voorlopig geen orders voor mij, maar over een maand of zoiets zal ik het vast niet laten er weer te bestellen.
GT: SIMPL3 D3SIGN
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 11-07-2019 14:57
Ik heb vorig jaar zoveel gedoe gehad met deze winkel, ook met name op communicatie. Je moet altijd alles zelf initiëren, er komt helemaal niks geen initiatief van hun uit. Vond dat na 2 orders die ik plaatste waarbij er gedoe was het wel leuk genoeg geweest.
Door Mette (111 reacties) op 11-07-2019 15:50
Quote:
[..]
Mijn mails zijn altijd binnen 24 uur beantwoord.. zelfs de vraag die ik stelde over wat er nou gaande was daar, iets waar ze helemaal niet verplicht tot waren.

Toen ik mijn order annuleerde had ik ook binnen 1 dag bericht dat het geannuleerd was en een dag later stond het bedrag op mijn rekening. Maar goed, het was natuurlijk maar een klein bedrag voor mij.. misschien ligt het anders bij de persona q2 orders, maar bij die situatie ligt het ook anders. Zij hebben een levering niet gekregen en proberen dat nu op te lossen. Al heb je natuurlijk altijd het recht een order te annuleren. Dat dit nog niet afgehandeld is, is wel slecht.. Maar gezien mijn situatie vraag ik me dan toch af waar het verschil hem in zit.

Afijn ygz zegt over 2 weken alles geregeld te hebben.. Dus voorlopig geen orders voor mij, maar over een maand of zoiets zal ik het vast niet laten er weer te bestellen.
Gepost door: Maikeru1992 op 11-07-2019 14:54
Ik snap er ook niets van waarom ik geen antwoord krijg. Ik heb gewoon hun contact formulier ingevuld (op 1 juli geloof ik) met de vraag of ze mijn Persona Q2 order konden annuleren. Ik heb (buiten hun automatisch mails in verband met orders) ook nog nooit mails van hen ontvangen. De nieuwsbrieven zijn blijven werken tot ergens in April, daarna ook niets meer.

Ik heb de nieuwsbrieven terug af en aan gezet om te testen en ik kreeg mooi een mail als ik dit deed, dus het lijkt mij niet dat er ergens iets geblokkeerd wordt.

Mijn Judgment order is trouwens gewoon goed binnen gekomen en was zelfs vroeg opgestuurd, dus daar heb ik ook geen klachten over.

Het probleem voor mij is dat het lijkt dat de YGZ momenteel een loterij is en de bedragen van een game zijn voor mij te hoog om op een loterij te spelen.

Voor mij is het ok om alsnog Persona Q2 aan te krijgen (al heb ik die ondertussen digitaal al gekocht), daarom heb ik tot nu toe niet nog eens hun contact formulier ingevuld, maar ik snap er niets van waarom ze niet gewoon die order hebben geannuleerd op 10 dagen tijd.

Ik heb wel gezien dat bij al mijn orders de betaalmethode leeg lijkt te zijn (geen idee waarom dit is). Ik snap gewoon niet goed waarom ze mij niet om meer info vragen. Ik heb alles met bankcontact van een Belgische betaalkaart betaald. Ik heb gevraagd dat ze mij contacteren als ze meer info nodig hebben om mijn order te annuleren, maar blijkbaar is dat te veel gevraagd.
Door Mette (111 reacties) op 12-07-2019 09:35
Koch media heeft blijkbaar beslist om alle webshops (en early adopters) nog wat harder te pesten door Persona Q2 nu al in sale te zetten (voor 27.99) op de e-shop. Ik had het op het allerlaatste moment nog digitaal gekocht voor de gratis DLC en zelfs ik voel mij ripped off. Hoe gaan de webshops die ze nog in stock hebben ze nog verkocht krijgen?

Ik snap het ook niet goed want door de tekorten lijkt het dat er toch vraag voor Persona Q2 is, maar ik gok dat het dus bijna niet heeft verkocht op de e-shop. Wat een mismanagement door Koch. Hopelijk haalt Altlus de Persona publishing rechten bij hen weg.
Door Huntingmoon (213 reacties) op 12-07-2019 10:57
Quote:
Ik heb gisterochtend rond half 8 gemaild om Persona te annuleren. Had nog geen 2 uur later al reactie. Het kan dus wel.
Gepost door: Phaeli op 11-07-2019 14:24

Heel bijzonder ik probeer hetzelfde maar nog steeds geen reactie....
Koch media of niet zij hebben nu imago schade. Bij andere webshops is het ook wel eens voorgekomen dat er iets misging kreeg met excuses zelfs een waardebon ook al was het niet hun schuld maar de leverancier.

Bij YGZ krijg je niet eens antwoord... Op geen enkele manier goed te praten.
Erg jammer de lage prijzen waren top, maarja laatst ook maar 3 euro meer betaald bij een ander maar wel netjes de dag erna binnen.

Gelukkig wantrouwde ik ze de laatste keer en betaalde ik met paypal dus kan ik het geld zelf terug halen als zij het niet annuleren, is dan ook mijn tip voor diegene die nog wat bij ze bestellen.
For mother Russia, lang leven Putin.
Xor
Door Xor (34794 reacties) op 12-07-2019 11:39
Quote:
Koch media heeft blijkbaar beslist om alle webshops (en early adopters) nog wat harder te pesten door Persona Q2 nu al in sale te zetten (voor 27.99) op de e-shop. Ik had het op het allerlaatste moment nog digitaal gekocht voor de gratis DLC en zelfs ik voel mij ripped off. Hoe gaan de webshops die ze nog in stock hebben ze nog verkocht krijgen?

Ik snap het ook niet goed want door de tekorten lijkt het dat er toch vraag voor Persona Q2 is, maar ik gok dat het dus bijna niet heeft verkocht op de e-shop. Wat een mismanagement door Koch. Hopelijk haalt Altlus de Persona publishing rechten bij hen weg.
Gepost door: Mette op 12-07-2019 09:35
Misschien omdat Koch Media in andere landen zoals UK nog geen restock hebben gedaan? De aanbieding op eShop geldt voor alle Europese eShops. Dus het ligt er maar net in welke land je woont en of je nog de mogelijkheid hebt om een exemplaar aan te schaffen.

En als ik het goed heb, zou de gratis DLC nu al afgelopen zijn? Als ik het goed, heb je nog aan de ene kant een voordeel gehad(wat ook nergens op slaat, DLC die je alleen kan claimen in-game i.p.v. dat je hem gratis in de eShop koopt).
UltraTiger
Door UltraTiger (67586 reacties) op 12-07-2019 11:44
Lijkt me niet dat het Atlus iets kan schelen, het is juist beleid van hun dat zo'n game schaars is. Liever schaars dan dat ie in de budgetbak belandt.

🇺🇦 💙💛
Door Mette (111 reacties) op 12-07-2019 11:49
Quote:
[..]
Misschien omdat Koch Media in andere landen zoals UK nog geen restock hebben gedaan? De aanbieding op eShop geldt voor alle Europese eShops. Dus het ligt er maar net in welke land je woont en of je nog de mogelijkheid hebt om een exemplaar aan te schaffen.

En als ik het goed heb, zou de gratis DLC nu al afgelopen zijn? Als ik het goed, heb je nog aan de ene kant een voordeel gehad(wat ook nergens op slaat, DLC die je alleen kan claimen in-game i.p.v. dat je hem gratis in de eShop koopt).
Gepost door: Xor op 12-07-2019 11:39
3DS (en eerder) DLC is altijd in game geweest voor zover ik weet. Ik gok omdat er in het begin geen algemene Nintendo Accounts op de 3DS waren. Dat hebben ze pas ingevoerd van iets voor de Switch gereleased was als ik mij niet vergis. Dat Nintendo achter loopt qua netwerk/store infrastructuur is al langer bekend. Ik ben het er zelf ook niet meer eens, maar goed, de 3DS is nu toch gedaan.

Het lijkt mij trouwens een rare manier van business voeren. Eerst de game onvindbaar maken en hem dan in sale zetten. Normaal gezien zorgen tekorten er juist voor dat de game langer op standaard prijs gaat blijven (of zelfs duurder gaat worden).

Volgens mij is dit een dikke middenvinger tov shops die hem "zelf gaan laten bijdrukken".

Maar inderdaad, die gratis DLC deal stopte op 2 juli. Ik heb op 1 juli de game digitaal gekocht.
Quote:
Lijkt me niet dat het Atlus iets kan schelen, het is juist beleid van hun dat zo'n game schaars is. Liever schaars dan dat ie in de budgetbak belandt.

Gepost door: UltraTiger op 12-07-2019 11:44
De game is op een maand tijd in sale met 30% korting. Dat lijkt mij een goede manier om de game binnen de kortste keren in de budgetbak te doen belanden.
Xor
Door Xor (34794 reacties) op 12-07-2019 11:54
Over Koch Media en Atlus gesproken:
Ze gaan voor een lange tijd niet uit elkaar. Atlus en Koch(Deep Silver) hebben al een overeenkomst gemaakt waar het voor Atlus zelfs een voordeel zorgt. Atlus regelt de games en Koch doet alleen het uitgeven. In tegenstelling met wat ze bij NISA deden(als ik het goed had, moest NISA ook de Atlus in Europa checken, regelen etc.). Daarnaast gebruikt SEGA ook Koch om hun eigen titels uit te geven. Waarom zou Atlus een ander uitgever gebruiken als hun eigen moederbedrijf al een uitgever gebruikt wat al prima gaat? En Koch doet niet alleen SEGA games. Ook Square-Enix games geven ze in Europa uit.

En zo ver ik weet, heeft Atlus (eindelijk) een soort van kantoor in Europa opgezet om het verwerken(en uitbrengen) van de Atlus titels in Europa ook te versnellen. Het probleem ligt echt aan Koch Media die niet meerdere exemplaren willen produceren. En natuurlijk ligt dat aan het winst-verlies die ze maken. Met de 3DS is er dit moment minder snel winst te verdienen ten opzichte van de Switch. Maar aan de andere kant doet Koch Media dit ook opzettelijk. Op sommige PS4 SEGA titels hebben ze ook de productie/voorraad minimaal gehouden. Bijvoorbeeld Fist of the North Star. Deze is nog bij de bekende Nederlandse webwinkels te vinden. Maar in Groot-Brittannië kan je de game gewoon nergens meer nieuw vinden.

Ik kan mij ooit een thread uit Neogaf herinneren dat een member daar ooit vertelde dat Koch Media een soort van 2 groepen/afdeling had. 1 afdeling die hun eigen games promoot + uitgeeft en een ander afdeling die bijvoorbeeld de Atlus games promootte en uitgeeft. En dat laatste afdeling maakte er een beetje bende van. Want ze werkte daar alsof ze geen interesse hadden om de games uit te geven en te promoten. Dus het leek er zelfs op dat de games met tegenzin werden uitgegeven. Als je zo'n negatieve verhaal leest, dan krijg je al een beeld dat er een soort van tegenzin bij Koch Media zit omtrent Atlus games. Kennelijk omdat de games weinig winst oplevert(weinig exemplaren worden verkocht).

Edit:
En dan kan men zeggen "Juist daarom kan Atlus beter een ander uitgever zoeken.". Klinkt makkelijk. Maar uiteindelijk is het ook een bedrijf wat winst wilt maken. En als je een goedkopere aanbod hebt bij de ene partij terwijl de andere partij iets meer vraagt, dan weet je dat merendeel van de bedrijven voor het goedkopere aanbod gaan.
Swift
Door Swift (12216 reacties) op 12-07-2019 12:57
Mand
Theecornerkiller
Xor
Door Xor (34794 reacties) op 12-07-2019 13:16
Quote:
Mand
Gepost door: Swift op 12-07-2019 12:57
Buiten
[Begin]  |169|170|171|172|173|174|175(195)  [Eind]