Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Game Mania

[Begin]  |277|278|279|280|281|282|283(487)  [Eind]
Techmode
Door Techmode (6185 reacties) op 06-09-2019 01:11
ja, maar als je save game weg is als je net op het einde bent

Tevens kan nintendo ook wel andere manieren van save date bewaren aanbieden.
PSN: Techmode Xbox Live: PSTechmodePS
The Hamster
Door The Hamster (2187 reacties) op 06-09-2019 01:43
ideaal gezien moet het gewoon te kopieren zijn naar een sd kaartje.
Als je op t einde van je game je save verliest is jammer maar als t game is die je goed bevalt en dus wilt bewaren zie ik er geen bezwaar in om de game weer te spelen. Het is toch geen straf? Je doet het voor je lol, anders echt andere games gaan zoeken. Ik heb er echt geen moeite mee. Zou er niet direct weer aan beginnen maar na een tijdje wel. Met gamen moet je je toch wel realiseren dat je je tijd stopt in plezier, levert je verder niks op. dus no loss
GJ
Door GJ (6101 reacties) op 06-09-2019 02:13
Rol: Forum Moderator
Ik snap het heel goed. Ik ben ooit bij een data transfer een Animal Crossing town kwijtgeraakt waar ik 250+ uur in had zitten. Vol handgetekende patronen en voorwerpen die maar tijdelijk verkrijgbaar waren waarvoor je naar de winkel moest gaan etc. Als je zo'n savegame verliest, iets waar je heel veel werk in hebt gestopt, en er is geen manier om het terug te krijgen dan doet dat gewoon pijn. Het is zuur en hoort niet te gebeuren.

Ik heb nu bijvoorbeeld Mew in Pokémon Let's Go omdat ik de PokéBall Plus heb. Eigenlijk is Mew een soort DLC van €50. Bizar, maargoed. Ik heb 'm wel. Als ik mijn savegame kwijt zou raken zou er geen enkele manier meer zijn voor mij om die Mew terug te krijgen. Je kunt het ding niet downloaden, want hij kwam rechtstreeks uit die bal. Mijn Pokémon save kan niet in de cloud op worden geslagen en als mijn save transfer verkeerd gaat is mijn DLC van €50 dus gewoon voor altijd weg.

Als ik 100 uur voor mezelf met een schilderij bezig ga en iemand komt langs, steekt het in de fik en zegt dan "Ja nouja, je hebt het toch gemaakt voor je plezier? Het is toch geen straf? Als je het niet leuk vindt om opnieuw te beginnen moet je maar een andere hobby zoeken" dan mag je er echt wel vanuit gaan dat ik flink pissig ben.

We hebben allemaal deze hobby, en de een hecht meer waarde aan de tijd die hij of zij in een game steekt dan de ander. Het heeft geen nut om anderen daar op aan te vallen.
Geef kip
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 06-09-2019 04:14
Quote:
nintendo is zo ontzettend kut kwa save game transfers haha
man man man
Gepost door: Gunghir op 06-09-2019 00:08
Dat zeker. Op Xbox One hoef je helemaal niet na te denken. Alles gaat automatisch naar de cloud, zelfs als je op een niet-Home console speelt, geen abo voor nodig.

Quote:
Ik heb dat draadje met volle verbijstering gelezen. Wie stopt er nou 745 uur in 1 spel? En als het je zo heilig is dan doe je er toch absoluut alles aan om het veilig over te zetten? Maar kom op het gaat over een savefile. Wat een gejank. En dan over legal touwtjes beginnen, wat een grap man. Ik kan me hier niet in vinden, als ik een savegame verlies is het kut maar begin ik overnieuw. Je gamed toch voor je lol? Dit is wel echt weggelegd voor de abnormale nerds onder ons kennelijk

Sorry als ik hier iemand mee beledig hoor maar ik begrijp dit echt niet. Zijn wel belangrijkere dingen in het leven.
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 01:02
Ik heb 2395h in Destiny zitten... Zou ook wel een beetje pissed off zijn als ik die kwijt was (als dat tijdens Y2 of Year 3 was gebeurd, nu zou het minder erg zijn natuurlijk), dus kan dat wel een beetje begrijpen.
Maar ik zou ook gewoon opnieuw beginnen dan, want het is leuk voor mij om te spelen, dus wat dat betreft ben ik het wel met jou eens.
Heb ook iets van 1600 uur Counter-Strike gespeeld vroegah, er zit helemaal geen savegame/progress in dat spel, puur voor de lol, want ik ben er zeker niet beter door geworden iig -_-‘

Quote:
Ik snap het heel goed. Ik ben ooit bij een data transfer een Animal Crossing town kwijtgeraakt waar ik 250+ uur in had zitten. Vol handgetekende patronen en voorwerpen die maar tijdelijk verkrijgbaar waren waarvoor je naar de winkel moest gaan etc. Als je zo'n savegame verliest, iets waar je heel veel werk in hebt gestopt, en er is geen manier om het terug te krijgen dan doet dat gewoon pijn. Het is zuur en hoort niet te gebeuren.

Ik heb nu bijvoorbeeld Mew in Pokémon Let's Go omdat ik de PokéBall Plus heb. Eigenlijk is Mew een soort DLC van €50. Bizar, maargoed. Ik heb 'm wel. Als ik mijn savegame kwijt zou raken zou er geen enkele manier meer zijn voor mij om die Mew terug te krijgen. Je kunt het ding niet downloaden, want hij kwam rechtstreeks uit die bal. Mijn Pokémon save kan niet in de cloud op worden geslagen en als mijn save transfer verkeerd gaat is mijn DLC van €50 dus gewoon voor altijd weg.
Gepost door: -GJ- op 06-09-2019 02:13
Je kunt een nieuwe Pokéball kopen
Maar ik snap wat je bedoelt. En er zijn inderdaad ook items in games zoals die in AC die je helemaal niet meer kunt krijgen. Zitten zulke dingen ook in Smash? Die event spirits alleen? Of komen die nog terug later? (hoop het wel, want ik heb ze niet allemaal...)
🇺🇦 💙💛
Door Quetzalcoatl (5001 reacties) op 06-09-2019 04:27
Quote:
Ik heb dat draadje met volle verbijstering gelezen. Wie stopt er nou 745 uur in 1 spel?
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 01:02

Ehh gamers? Die een tijdje helemaal lauw gaan op een bepaalde game? Was dit een serieuze vraag? Really?
Spainkiller
Door Spainkiller (381 reacties) op 06-09-2019 05:51
Quote:
[..]
Hey. Is dat niet onze Spainkiller die in de Amiibo topic actief is?
Gepost door: Xor op 05-09-2019 20:40

it me

Quote:
[..]
Spainkiller = Samuel van de Power Unlimited, dus hier zal bij hun wel wat over geschreven gaan worden :666
Gepost door: SGT xan op 05-09-2019 22:21

Neuh. Wellicht als voetnoot in de Powerspy (de humoristische 'nieuwtjes' aan 't begin van 't blad) maar niet als serieus artikel. Ik heb een hekel aan cancel culture, dus ik ga niet als hypocriet daaraan meedoen door een hit piece te schrijven. Wel wil ik via social media verhaal halen bij Game Mania, want a) wat er gebeurd is, had voorkomen kunnen worden door het personeel serieuzer en professioneler in te lichten/te trainen, en b) de manier waarop ik telefonisch behandeld ben door de dame van vestiging Nieuwendijk had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Als deze twee zaken serieus worden opgepakt door GM, dan ben ik tevreden.

Quote:
[..]
Wat een janksmurf. Ja, het is zuur maar natuurlijk zijn dit soort dingen op eigen risico. Wat wil je dat Game Mania doet? Dat ze ook in de voorwaarden opnemen dat je tijdens de inruil ook je veters goed moet strikken want stel je voor dat je struikelt?
Gepost door: Doobieters op 05-09-2019 22:28

LMAO, wat een klinkklare bullshit. Het victim blaming retailequivalent van "je fiets is gejat? Had je maar een beter slot moeten kopen!". Of, als je nog politiek incorrecter wilt zijn: "Is ze verkracht? Logisch toch, als je kijkt naar wat ze aan had!"

Waarom zijn dit soort dingen op eigen risico? Is het op eigen risico als jij een nieuwe game koopt en de schijf vervolgens kapot blijkt te zijn? Nee, natuurlijk niet; dan ga je terug naar de winkel en eis je een exemplaar die de aankoopsprijs reflecteert.

Het omzetten van data in de winkel is een dienst die Game Mania bewust en pro-actief aanbiedt als onderdeel van een campagne waar ze geld aan verdienen. (Het is een eigen product, als het ware.) En het is hún verantwoordelijk om de diensten te verlenen die ze beloofd hebben, vooral als jij er financiële vergoedingen voor in ruil hebt gegeven.

Sterker nog: die dienst is een essentieel onderdeel geweest van het nieuwe product dat ik ontving (de nieuwe Switch) en niet zozeer de oude die ik inleverde. Mijn aankoop was gebaseerd op die dienst, en ik had mijn nieuwe Switch nooit aangeschaft zonder die dienst. Het product dat ik dus gekocht heb, is inherent verbonden met die (verschrikkelijk uitgevoerde) service van Game Mania.

Dat is geen fucking eigen risico. Dat is een belofte waar ik voor betaald heb en die zíj hebben verknald.

Hier is de pagina waar alle details op staan. Er staat niks over eigen risico.

(Als er morgen wél iets over eigen risico instaat, dan is dat later erbij gevoegd. Ik heb nog screenshots.)

Dus tief a.u.b. een paar hele kilometers op (als het kan over een pad van gebroken glas) met je eigen risico en je “hurhurhur moete ze ook je reet veguh!?”. Nee, dat moet ze niet; ze moeten enkel hun fucking werk goed doen, en geen diensten aanbieden die ze niet capabel of consistent kunnen uitvoeren.

Quote:
Als je op t einde van je game je save verliest is jammer maar als t game is die je goed bevalt en dus wilt bewaren zie ik er geen bezwaar in om de game weer te spelen. Het is toch geen straf?
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 01:43

Denk even wat dieper na en je beseft dat sommige game-elementen wel degelijk 'niet leuk' zijn (zoals grinden) maar men die toch doet voor de bevrediging van bv. het completeren van iets. Het proces en het resultaat zijn twee verschillende dingen. Zeggen dat ik maar moet genieten van het gehele proces omdat in jouw ogen mijn eerder behaalde (en nu gewiste) resultaat verdwenen zijn en er zogenaamd niet toe doen, is belachelijk kortzichtig en oppervlakkig.

De schilderij-analogie van -GJ- is uitstekend, in deze context. Goed uitgelegd.

Quote:
Ik heb dat draadje met volle verbijstering gelezen. Wie stopt er nou 745 uur in 1 spel? En als het je zo heilig is dan doe je er toch absoluut alles aan om het veilig over te zetten? Maar kom op het gaat over een savefile.

Ik kan me hier niet in vinden, als ik een savegame verlies is het kut maar begin ik overnieuw. Je gamed toch voor je lol? Dit is wel echt weggelegd voor de abnormale nerds onder ons kennelijk

Sorry als ik hier iemand mee beledig hoor maar ik begrijp dit echt niet. Zijn wel belangrijkere dingen in het leven.
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 01:02

“Posted by: The Hamster. (1515 posts.)

Gast, je spendeert je tijd op een nicheforum dat gespecialiseerd is in het goedkoop vinden van videogames. Wie de fuck denk je dat je voor de gek houdt? In welk universum heeft jouw invulling van deze hobby meer bestaansrecht dan de mijne!?

Sorry to flex my shit (hou ik oprecht niet van, vandaar dat ik bv. op fora nooit uit mezelf begin over ’t feit dat ik voor o.a. PU schrijf) maar: I do this shit for living. Ik verdien m’n brood met gamen. Ik reis de wereld af vanwege gamen. Ik ontmoet geweldige nieuwe mensen via gamen. En die 700+ uur in Smash? Ik speel die shit competitief. Het is letterlijk een (e)sport. Ik zit niet simpelweg m’n tijd te doden; ik reis door het land hiervoor. Ik win wel eens toernooien. En prijzen. Het is mijn Go To-hobby; één waar ik letterlijk real-life waarde aan overhoud, mede omdat mijn competitieve progressie en resultaten die 700+ uren reflecteren.

Lang verhaal kort: er zijn inderdaad belangrijkere dingen in het leven dan gamen. En die behaal ik o.a. dankzij het gamen.

Wat haal jij uit gamen? Wat voeg jij aan de wereld toe met je gamen?

En hoeveel uur heb jij de laatste tijd gespendeerd aan fora, of Netflix, of welke andere digitale hobby dan ook?

Je hoeft het niet te antwoorden, want wat het antwoord ook is: het boeit me geen fuck. Als jouw hobby's geen real-life waarde hebben, maar ze jou je beter laten voelen: geniet ervan. En als jij er ook nog eens real-life waarde uit haalt: more power to you. Dus ga asjeblieft niet proberen te oordelen over mijn gamegedrag en vervolgens te oordelen dat het zielig zou zijn, want als we dát spelletje gaan spelen — het spelletje van wiens gamegedrag meer oplevert in de echte wereld — dan is de kans zeeeeeer fucking minuscuul dat jij dat spelletje wint, vrind.

Dus waag het niet om ook maar de illúsie te hebben dat jij beter snapt hoe deze hobby ingevuld moet worden door anderen, of dat jij de door God bevoegde gatekeeper bent van hoeveel gaming zogenaamd teveel is. Je weet geen reet.

("This was my Ted Talk", etc.)

Quote:
[..]
Ehh gamers? Die een tijdje helemaal lauw gaan op een bepaalde game? Was dit een serieuze vraag? Really?
Gepost door: Quetzalcoatl op 06-09-2019 04:27

Preach. Ik ga wellicht meer bad op die achterlijke post dan op bepaalde save data die ik nu kwijt ben.

Zoals ik hierboven al zei: iedereen mag z’n eigen mening hebben over hoe bepaalde hobby’s gezond ingevuld moeten worden, maar waag het niet die shit op hypocriete, autoritaire wijze te oordelen bij anderen. Want shit zit altijd o.a. vol met valse aannames (zoals de aanname dat mijn gamegedrag nutteloos zou zijn).

Gasten, gamers hebben het tegenwoordig al moeilijk zat. Mede door wat er de afgelopen jaren op politiek gebied gebeurd is (van GamerGate tot shootings) denken mensen weer dat gamers collectief bestaan uit a) potentiële serial killers, b) onhygiënische neckbeards en/of c) wanhopige, gefrustreerde, seksistische incels. En waarom? Omdat gaming zo’n complex en (nog altijd) relatief jong medium is, en het dus makkelijk is om er allerlei stigma’s aan vast te maken.

Wij moeten dus niet verdeeld zijn door bullshit als retailfaals, politieke kleuren of kinderachtig moreel kutgedrag, want die verdeeldheid maken we buiten onze fora en gamewerelden al mee.

Je bent dus echt een zielige, oppervlakkige, zichzelf in de vingers snijdende sukkel als je mede-gamers gaat uitlachen op hun gamegedrag, vooral als je dat puur doet op basis van hoeveel uur ergens in gestoken is. Want, zoals je hierboven ziet, maak je zeer waarschijnlijk superfoute aannames, bovenop het feit dat de rest van de maatschappij net zo hard op jou neerkijkt als dat jij dat doet op je medegamers. Don’t gatekeep. Vooral niet als je post op een plek als budgetgaming. Je houdt niemand voor de gek.

Peace. Ofzo.
Spainkiller
Door Spainkiller (381 reacties) op 06-09-2019 06:21
Quote:
[..]
Maar aan de andere kant, wat is er precies besproken. Is er besproken voor een gegevensoverdracht en is er "per ongeluk" data's verwijderd? Of is er niks over gegevensoverdracht gesproken en dacht de medewerker dat de Switch gewoon leeg moest zijn qua data?

Hopelijk ziet Spainkiller deze topic en kan hij wat scoop vertellen. Heb m'n sigaar klaar staan .
Gepost door: Xor op 05-09-2019 20:40

*knakt vingers*

Ik belde gistermiddag Game Mania Nieuwendijk, omdat ik interesse had in hun omruilactie. De vriendelijke jongeman vertelde mij dat hun Switches helaas op waren, maar dat vestiging Ceintuurbaan nog één Switch (Gray) had liggen én dat het een goed idee was om daar m’n gegevens over te zetten, vooral als ik mijn savefile wilde behouden van bv. Pokémon (gezien die game niet aan cloud saves doet). Dat wilde ik zeker.

Daarop belde ik GM Ceintuurbaan met de vraag of ze die laatste Switch voor me wilden vasthouden. Vervolgens sprokkelde ik mijn Switch en accessoires bij elkaar (vooral het vinden van de officiële HDMI-kabel heeft even geduurd), maakte ik alles schoon, en reed ik naar de Game Mania.

Ik kwam aan rond een uur of 19:00 en de winkel was leeg. De jongen die er werkte was ietwat sloom maar verder erg aardig en vriendelijk, dus we hebben een kort, gezellig gesprek gehad terwijl hij mijn oude Switch testte. Ik vroeg hem nog specifiek naar de dienst die de website aanbood — dat alle gegevens van Switch 1 naar Switch 2 overgezet konden worden — en hij beaamde dat dat kon. Vervolgens noemde hij specifiek dat ik vandaag mazzel had omdat het internet daar goed werkte; hij vertelde in detail hoe hij het weekend ervoor een hotspot had moeten aanmaken met z’n telefoon om Switch-gegevens over te zetten van klanten, puur omdat het internet in de zaak zo traag was als dikke stront. Hoe dan ook: we hebben het uitgebreid gehad over zijn expertise wat betreft het overzetten van Switch-data.

Hij vroeg tijdens dit proces één keer mijn input — het inloggen op mijn Nintendo-account – en na een kwartier ofzo gaf hij mij m’n nieuwe Switch én het SD-kaartje dat in m’n oude Switch had gezeten.

“Zo, alles is overgezet. Je hoeft nu thuis alleen het kaartje in je nieuwe Switch te douwen, en eventueel games te herdownloaden die er niet op staan. Alles moet zo goed zijn.”

Ik bedankte de jongeman voor z’n tijd, hulp en gezelligheid, en kocht er meteen een nieuwe screen protector voor m’n nieuwe Switch bij.

Eenmaal thuis haalde ik natuurlijk direct de Switch uit de doos. SD-kaart ging erin, alles werd aangesloten, tv werd aangezet, en ik drukte op de powerknop van m’n nieuwe Switch.

“De SD-kaart die in deze Switch zit is in een ander Switch-systeem gebruikt. Formatteer deze kaart alvorens hij door deze Switch gebruikt kan worden.”

Ehr, oké. That wasn’t supposed to happen.

Tijd was 19:50 (tien minuten voor sluitingstijd van filiaal Ceintuurbaan). Ik belde twee keer, maar er werd niet opgenomen. Toen bedacht ik me dat filiaal Nieuwendijk, waar ik eerder die dag gebeld had met die vriendelijke jongeman, open zou zijn tot 21:00 uur. En dus belde ik hen. Deze keer kreeg ik echter een dame aan de lijn. Toen ik haar uitlegde wat er aan de hand was (gegevens waren zogenaamd overgezet maar m’n SD-kaart is incompatibel) onderbrak ze me halverwege m’n verhaal. “Ah, ja, dan heeft m’n collega dat niet goed gedaan. Hij had halverwege nog iets anders moeten doen, zodat ook de contents van de kaart overgezet zouden worden. Die fout maakte ik de eerste keer ook, afgelopen weekend.”

Het was even stil.

“.. Dus ik ben al m’n shit kwijt?”, vroeg ik. “Los van wat ik wellicht in de cloud heb staan?”

“Ja”, antwoordde ze nogal nonchalant. “Je kunt mss proberen de inhoud van de kaart over te zetten naar je pc, de kaart te formatteren, en de inhoud van de pc weer op de kaart te zetten, maar kleine kans dat dat iets uitmaakt”.

“Maar ik heb specifiek geïnformeerd naar het proces en jullie expertise. We hebben het zelfs expliciet gehad over hoe o.a. Pokémon niet compatibel is met de cloud en ik die saves ook graag wilde behouden!”

“Ja, lastig man, maar het is niet onze schuld; Nintendo had duidelijker naar ons moeten zijn over dit hele proces. Ze waren nogal vaag. Het is hun schuld dus, eigenlijk. Anyway, je moet dit morgen maar met filiaal Ceintuurbaan oppakken. Niet dat zij iets voor je gaan doen, want er zit natuurlijk ook eigen risico aan verbonden”, antwoordde ze fel en haastig.

“Eigen risico? Ik heb de webpagina van jullie aanbieding voor me. Eigen risico wordt nergens genoemd. Dit eigen risico noemen is dus nogal een lulkoekverhaal. Bovendien heb je net zelf toegegeven dat je collega een fout heeft gemaakt, toch?”

“... Ja, maar alles is echt op eigen risico. Ik ga nu ophangen, oké, want ik heb geen zin in dit gesprek?”

“Geen zin in dit gesprek? Dat heb ik ook niet, maar jullie proberen nu gewoon je handen ervan af te trekken. En eigen risico? Nee, dat is het niet. Jullie bieden een dienst aan en ik heb ervoor betaald. Dus waar is de fout nou? Bij Nintendo, bij mijn eigen risico, of bij jullie?”

Het was even stil. Toen werd er opgehangen.

Even voor de duidelijkheid: ik heb ondertussen m'n Smash Ultimate save file terug. Want, inderdaad, cloud saves. Ik dacht eventjes onterecht dat Smash Ultimate niet aan cloud saves deed, aangezien dat consistent zou zijn geweest met de notoire koppigheid van Brawl en Smash 4 wat betreft overzetten van data. Gelukkig is dat dus niet zo.

Maarrrr: ik ben ál m'n data kwijt van Splatoon 2, Pokémon Let's Go! Eevee, en Dark Souls: Remastered. Dat is mínstens 250 uur naar de Filistijnen.
Door Chickje (343 reacties) op 06-09-2019 06:51
Quote:
[..]

*knakt vingers*

Ik belde gistermiddag Game Mania Nieuwendijk, omdat ik interesse had in hun omruilactie. De vriendelijke jongeman vertelde mij dat hun Switches helaas op waren, maar dat vestiging Ceintuurbaan nog één Switch (Gray) had liggen én dat het een goed idee was om daar m’n gegevens over te zetten, vooral als ik mijn savefile wilde behouden van bv. Pokémon (gezien die game niet aan cloud saves doet). Dat wilde ik zeker.

Daarop belde ik GM Ceintuurbaan met de vraag of ze die laatste Switch voor me wilden vasthouden. Vervolgens sprokkelde ik mijn Switch en accessoires bij elkaar (vooral het vinden van de officiële HDMI-kabel heeft even geduurd), maakte ik alles schoon, en reed ik naar de Game Mania.

Ik kwam aan rond een uur of 19:00 en de winkel was leeg. De jongen die er werkte was ietwat sloom maar verder erg aardig en vriendelijk, dus we hebben een kort, gezellig gesprek gehad terwijl hij mijn oude Switch testte. Ik vroeg hem nog specifiek naar de dienst die de website aanbood — dat alle gegevens van Switch 1 naar Switch 2 overgezet konden worden — en hij beaamde dat dat kon. Vervolgens noemde hij specifiek dat ik vandaag mazzel had omdat het internet daar goed werkte; hij vertelde in detail hoe hij het weekend ervoor een hotspot had moeten aanmaken met z’n telefoon om Switch-gegevens over te zetten van klanten, puur omdat het internet in de zaak zo traag was als dikke stront. Hoe dan ook: we hebben het uitgebreid gehad over zijn expertise wat betreft het overzetten van Switch-data.

Hij vroeg tijdens dit proces één keer mijn input — het inloggen op mijn Nintendo-account – en na een kwartier ofzo gaf hij mij m’n nieuwe Switch én het SD-kaartje dat in m’n oude Switch had gezeten.

“Zo, alles is overgezet. Je hoeft nu thuis alleen het kaartje in je nieuwe Switch te douwen, en eventueel games te herdownloaden die er niet op staan. Alles moet zo goed zijn.”

Ik bedankte de jongeman voor z’n tijd, hulp en gezelligheid, en kocht er meteen een nieuwe screen protector voor m’n nieuwe Switch bij.

Eenmaal thuis haalde ik natuurlijk direct de Switch uit de doos. SD-kaart ging erin, alles werd aangesloten, tv werd aangezet, en ik drukte op de powerknop van m’n nieuwe Switch.

“De SD-kaart die in deze Switch zit is in een ander Switch-systeem gebruikt. Formatteer deze kaart alvorens hij door deze Switch gebruikt kan worden.”

Ehr, oké. That wasn’t supposed to happen.

Tijd was 19:50 (tien minuten voor sluitingstijd van filiaal Ceintuurbaan). Ik belde twee keer, maar er werd niet opgenomen. Toen bedacht ik me dat filiaal Nieuwendijk, waar ik eerder die dag gebeld had met die vriendelijke jongeman, open zou zijn tot 21:00 uur. En dus belde ik hen. Deze keer kreeg ik echter een dame aan de lijn. Toen ik haar uitlegde wat er aan de hand was (gegevens waren zogenaamd overgezet maar m’n SD-kaart is incompatibel) onderbrak ze me halverwege m’n verhaal. “Ah, ja, dan heeft m’n collega dat niet goed gedaan. Hij had halverwege nog iets anders moeten doen, zodat ook de contents van de kaart overgezet zouden worden. Die fout maakte ik de eerste keer ook, afgelopen weekend.”

Het was even stil.

“.. Dus ik ben al m’n shit kwijt?”, vroeg ik. “Los van wat ik wellicht in de cloud heb staan?”

“Ja”, antwoordde ze nogal nonchalant. “Je kunt mss proberen de inhoud van de kaart over te zetten naar je pc, de kaart te formatteren, en de inhoud van de pc weer op de kaart te zetten, maar kleine kans dat dat iets uitmaakt”.

“Maar ik heb specifiek geïnformeerd naar het proces en jullie expertise. We hebben het zelfs expliciet gehad over hoe o.a. Pokémon niet compatibel is met de cloud en ik die saves ook graag wilde behouden!”

“Ja, lastig man, maar het is niet onze schuld; Nintendo had duidelijker naar ons moeten zijn over dit hele proces. Ze waren nogal vaag. Het is hun schuld dus, eigenlijk. Anyway, je moet dit morgen maar met filiaal Ceintuurbaan oppakken. Niet dat zij iets voor je gaan doen, want er zit natuurlijk ook eigen risico aan verbonden”, antwoordde ze fel en haastig.

“Eigen risico? Ik heb de webpagina van jullie aanbieding voor me. Eigen risico wordt nergens genoemd. Dit eigen risico noemen is dus nogal een lulkoekverhaal. Bovendien heb je net zelf toegegeven dat je collega een fout heeft gemaakt, toch?”

“... Ja, maar alles is echt op eigen risico. Ik ga nu ophangen, oké, want ik heb geen zin in dit gesprek?”

“Geen zin in dit gesprek? Dat heb ik ook niet, maar jullie proberen nu gewoon je handen ervan af te trekken. En eigen risico? Nee, dat is het niet. Jullie bieden een dienst aan en ik heb ervoor betaald. Dus waar is de fout nou? Bij Nintendo, bij mijn eigen risico, of bij jullie?”

Het was even stil. Toen werd er opgehangen.
Gepost door: Spainkiller op 06-09-2019 06:21

IK had preces hetzelfde met m'n SD kaart. Was vooral crap omdat ik nu steeds aan het downloaden ben om alles terug te zetten, maar m'n savegames en alles zijn gewoon overgezet en staan in m'n systeemgeheugen en niet op de SD. Dus waar is het bij jou dan misgegaan?
Door Quetzalcoatl (5001 reacties) op 06-09-2019 06:55
Spainkiller, trek het je niet aan man. Dit forum wordt om de een of andere reden al jaren bevolkt door gasten die hooguit eens in de week een potje FIFA of CoD spelen. Echte passie voor en kennis van games is ver te zoeken. Negen van de tien keer blijft het bij oeverloos discussiëren of we nu 1 of 2 jaar garantie op consoles hebben, en of we nu wel of niet een screenprotector op onze Switch moeten plakken. Jij gebruikt er dus wel een? Doe je ook al een condoom om voordat je überhaupt je date hebt ontmoet? Huehuehue. Dat werk.

Anyway, ik hoop dat je een mooie tegemoetkoming krijgt van GM. Je saves zullen wel voorgoed pleite zijn, dus wat dat betreft zit er maar één ding op: Play it again, Sam!
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 06-09-2019 07:01
Quote:
[..]
“Ja”, antwoordde ze nogal nonchalant. “Je kunt mss proberen de inhoud van de kaart over te zetten naar je pc, de kaart te formatteren, en de inhoud van de pc weer op de kaart te zetten, maar kleine kans dat dat iets uitmaakt”.
Gepost door: Spainkiller op 06-09-2019 06:21
Dat gaat sowieso niet werken, saves zitten in de internal storage, niet op de SD kaart.
Dat ze zoiets suggereren geeft al aan dat ze er geen bal van snappen...

Quote:
[..]

IK had preces hetzelfde met m'n SD kaart. Was vooral crap omdat ik nu steeds aan het downloaden ben om alles terug te zetten, maar m'n savegames en alles zijn gewoon overgezet en staan in m'n systeemgeheugen en niet op de SD. Dus waar is het bij jou dan misgegaan?
Gepost door: Chickje op 06-09-2019 06:51
Ja, als users/saves wel goed overgezet zijn dan is het er gewoon als die games opnieuw geïnstalleerd worden.
🇺🇦 💙💛
Door Chickje (343 reacties) op 06-09-2019 07:33
Het staat ook in de Wiki. User account overzetten is altijd incl Savegames.: "Since your save data is likely all saved on the internal system memory and doesn't even need restoring from cloud saves (Nintendo Online subscription required for cloud saves), all you have to do is redownload the games you purchased from the eShop with your existing user account. "

http://m.ign.com/wikis/nintendo-switch/How_to_Transfer_Your_User_And_Save_Data

SD kaartjes overzetten schijnt wel een drama te zijn. Dus ik weet ook niet of de GameMania mensen dat überhaupt hadden gekund.

http://www.ign.com/wikis/nintendo-switch/How_to_Expand_Your_Storage_with_Compatible_SD_Cards

Ik had een 256GB kaartje in de Switch en een hele sloot physical games, dus ik word er ook redelijk moedeloos van.
Soninlaw
Door Soninlaw (414 reacties) op 06-09-2019 07:48
Quote:
[..]

It me.

Gepost door: Spainkiller op 06-09-2019 05:51

....en alles wat daarna kwam:

Owned!

Goed verwoord man. Volledig met je eens!

Wilde je nog vragen naar de cloudsaves, maar die heb je hierboven nu deels beantwoord. Ik ben er ook zo 1 die Nintendo Online puur daarvoor heeft aangeschaft. Voor m'n PS4 ben ik serieus na elke gamesessie m'n USB stick aan het vullen met lokale saves.

Good luck met de strijd en laat ons de uitkomst weten!



SgtBudgetGamer
Door SgtBudgetGamer (1552 reacties) op 06-09-2019 08:01
Quote:
Ik heb dat draadje met volle verbijstering gelezen. Wie stopt er nou 745 uur in 1 spel? En als het je zo heilig is dan doe je er toch absoluut alles aan om het veilig over te zetten? Maar kom op het gaat over een savefile. Wat een gejank. En dan over legal touwtjes beginnen, wat een grap man. Ik kan me hier niet in vinden, als ik een savegame verlies is het kut maar begin ik overnieuw. Je gamed toch voor je lol? Dit is wel echt weggelegd voor de abnormale nerds onder ons kennelijk

Sorry als ik hier iemand mee beledig hoor maar ik begrijp dit echt niet. Zijn wel belangrijkere dingen in het leven.
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 01:02

Even los van dat "legal touwtjes" en wat je wel en niet kan doen aan het bewaren van save games vind ik het wel aardig kortzichtig van je om een persoon die waarde aan iets als dit hecht dan abnormaal te noemen.

Bewaar jij geen foto's van mooie herinneringen ergens in een la of prominent aan je muur? Mensen gamen zeker voor hun lol, maar voor sommigen is het ook een escape. Wellicht hebben ze ooit een slechte periode in hun leven gehad waar ze de rust in een andere wereld willen vinden. Dat kan voor hun net zo belangrijk een herinnering zijn als welk herinnering dan ook die jij hebt waar je waarde aan hecht. Je mag prima uiten dat jij het niet begrijpt omdat jij je nooit zo hebt gevoeld, nou gelukkig maar en ik ben blij voor je. Alleen de volgende keer zou ik het beter nuanceren want nu kom je over als een arrogante eikel met een grote bek die zich niet kan of wil inleven in anderen en ik vermoed dat je zeker niet zo bent.
An organised mind is a disciplined mind and a disciplined mind, is a powerful mind.
SpiritWolf
Door SpiritWolf (911 reacties) op 06-09-2019 08:30
Quote:
Ik heb dat draadje met volle verbijstering gelezen. Wie stopt er nou 745 uur in 1 spel? En als het je zo heilig is dan doe je er toch absoluut alles aan om het veilig over te zetten? Maar kom op het gaat over een savefile. Wat een gejank. En dan over legal touwtjes beginnen, wat een grap man. Ik kan me hier niet in vinden, als ik een savegame verlies is het kut maar begin ik overnieuw. Je gamed toch voor je lol? Dit is wel echt weggelegd voor de abnormale nerds onder ons kennelijk

Sorry als ik hier iemand mee beledig hoor maar ik begrijp dit echt niet. Zijn wel belangrijkere dingen in het leven.
Gepost door: The Hamster op 06-09-2019 01:02

WAUW. Je klinkt zo echt als een koudbloedig persoon die vind dat iemand zich niet zo moet aanstellen want 'ik kan me hier niet in vinden'. Dus dan zijn het meteen 'abnormale nerds'. En er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan gamen? Nou, misschien wel, misschien ook niet. Maar jij bent hier nìet om dat te bepalen voor iedereen.

Wellicht heb je het niet zo bedoeld, (dat hoop ik van ganser harte) maar zou wat voorzichtiger zijn met je woordkeuze. Vooral hier, waar je met mede gamers zit.
PSN: Spiritwolfje Xbox ID: SpiritWolf#7024 Nintendo: SW-4763-9730-6897
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 06-09-2019 08:42
Quote:

Erg vervelend, voor zowel Samuel als GameMania, maar stiekem ook wel interessant.
Gepost door: Saego op 05-09-2019 23:07
heb al een hele bak popcorn op inmiddels

Quote:
[..]
Bewaar jij geen foto's van mooie herinneringen ergens in een la of prominent aan je muur? Gepost door: SgtBudgetGamer op 06-09-2019 08:01
Ik bewaar screenshots


groter plaatje
(fyi, ik ben geen deelnemer aan dat gesprek trouwens)
🇺🇦 💙💛
Swift
Door Swift (12205 reacties) op 06-09-2019 08:44
Gewoon een factuur maken van wat je per uur verdiend en dan x 745 en dan indienen bij GM. Of ze mogen zelf alles opnieuw grinden, ik vind dat als je een service aanbied je deze ook goed moet uitvoeren. Hetzelfde met die bullshit van betaalde garderobe, je hebt gewoon recht op vergoeding als je jas wordt gestolen. (wettelijk bepaald ), maar aan de andere kant als de service gratis is dan zijn ze niet verantwoordelijk. Althans voor een garderobe. Weet niet hoe de wet zit met deze service.

En als carglass aanbied om een sterretje te reparen en ze slopen je ruit, moeten ze hem dan ook kosteloos vervangen?

Back on point, echt kut van GM, en zeker hoe ze proberen hun handen ervan af te trekken.
Theecornerkiller
Doobieters
Door Doobieters (29520 reacties) op 06-09-2019 08:54
Quote:
[..]
heb al een hele bak popcorn op inmiddels

[..]
Ik bewaar screenshots
(Image)
groter plaatje
(fyi, ik ben geen deelnemer aan dat gesprek trouwens)
Gepost door: UltraTiger op 06-09-2019 08:42
Haha wat een gast. Ik snap dat je teleurgesteld bent maar man up! Ik was als kind ook super boos toen mijn zus de save game van Crash Bandicoot 3 per ongeluk van de memory card had verwijderd.

Maar hij heeft dus z'n 'fucking' yadayadaya 743 urige save game dus weer terug.. wat een soap om niks dus..

Nog even over die dienst van Game Mania. Het is geen dienst van Game Mania. Het is van Nintendo. Het is een service die mogelijk wordt gemaakt om je aankoop makkelijker te maken. Nu ben ik geen verslaggever van een gameblad (dan had ik trouwens sowieso mijn woorden wat zorgvuldiger gekozen) dus jij zal het wel beter weten. Veel sterkte met het verlies.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door Chickje (343 reacties) op 06-09-2019 09:02
Maar waar is dit nu misgegaan? Want dat met die SD kaart zou dus totaal geen invloed moeten hebben op z'n savegames. Dus is z'n profiel niet goed overgezet? Of is hij er nog niet aan toegekomen om die andere games onieuw te spelen en is het zijn aanname dat hij alles kwijt is?
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 06-09-2019 09:08
Moraal van het verhaal; Vertrouw niemand. Zelfs mij niet. Bij het omruilen belde ik om te vragen hoe het ging met het omzetten van bestanden en saves en werd er vertrouwd gezegd dat ik alles weer uit de cloud kon halen. Zelf was ik op de hoogte ( had mij er zelfs in verdiept. Ik was er best wel huiverig over om mijn saves kwijt te raken) dat er een handjevol titels waren die niet op de cloud konden worden opgeslagen, zoals Splatoon 2 en Minecraft dus vroeg ik hoe het daar dan mee zat. Dat was nieuw voor de GM medewerker maar dan kon ik deze wel in de winkel 'even' overzetten.

De volgende dag was ik daar, kon mijn Switch inruilen en ik kreeg een nieuwe. Toen nog even het overzetten van die enkele savefiles. Nieuwe Switch opstarten; Update nodig. Daar stond ik dan 45 minuten te wachten (WiFi was niet geweldig daar. Later kwam er iemand naast mij staan die maakte gebruik van zijn telefoon als hotspot en hij was in letterlijk een paar minuten klaar. Had ik ook dus moeten doen). Updates waren klaar en na het inloggen mocht ik mijn oude Switch nog even lenen om over te zetten wat ik nodig had. Splatoon 2 overgezet en voor de zekerheid ook nog mijn save van CTR (zou gek worden als ik daar alles van kwijt zou raken). Even getest; Al mijn progressie zat er nog in. Toen ik klaar was ging ik nog even mijn oude Switch testen en zag dat alles er nog op stond en dat ik nog kon kopen via de eShop. Ik vroeg aan die medewerker of ik het systeem zelf naar de fabrieksstand moest zetten en dat vond hij prima. Oude Switch hersteld, nog een keer getest en gaf hem toen terug aan de medewerker.

Het heeft mij misschien anderhalf tot twee uur geduurd, maar liever dat ik overkom als een complete spast in die winkel dat ik alles zelf wil doen (Ik drong best aan om alles nog even te testen en ik begrijp wel dat zo iemand die achter de kassa staat geen zin heeft in een tiental nekbaarden daar blijven staan om hun Switch gegevens over te zetten) dan dat ik binnen een kwartier buiten sta met een nieuwe Switch en dat ik naderhand uren kwijt ben aan saves en het razen op fora en twitter.

Dus: Vertrouw. Niemand.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 06-09-2019 09:13
Quote:
Maar waar is dit nu misgegaan? Want dat met die SD kaart zou dus totaal geen invloed moeten hebben op z'n savegames. Dus is z'n profiel niet goed overgezet? Of is hij er nog niet aan toegekomen om die andere games onieuw te spelen en is het zijn aanname dat hij alles kwijt is?
Gepost door: Chickje op 06-09-2019 09:02
Inderdaad, wat heeft die medewerker dan een kwartier lang gedaan?

Ik zou het geweldig vinden als blijkt dat de users/saves wel goed zijn overgezet. Ten eerste, omdat er dan helemaal niets kwijt is en dat zou goed nieuws zijn natuurlijk.
Maar ook omdat dan alle drama voor niets is geweest en dat zou zoooo grappig zijn.
🇺🇦 💙💛
[Begin]  |277|278|279|280|281|282|283(487)  [Eind]