Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

base.com

[Begin]  |5|6|7|8|9|10|11(11)  [Eind]
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 12-02-2022 14:06
Lijkt erop dat Base.com z'n zaken nog niet op orde heeft. Heb vandaag een brief van PostNL ontvangen met de vraag of ik de inklaringskosten even kan betalen. Nu weet ik niet wat ik eigenlijk moet doen. Eerst Base.com contacteren en dan vragen of ze de inklaringskosten voor mij vergoeden, en zo niet, dat ik deze bestelling weiger om af te leveren? Of eerst PostNL betalen en dan na het ontvangen van deze bestelling, dat ik Base.com contacteer en hoop dat ze de inklaringskosten nog zullen vergoeden?

Het probleem is alleen dat ik niet weet om welke bestelling het gaat. Want ik had 2 bestellingen bij Base.com geplaatst. En de T&T code kan ik niet op de Royal Mail site terugvinden. Dus ik weet niet om welke bestelling het gaat .
Morda
Door Morda (15235 reacties) op 12-02-2022 14:25
Ik zou eerst Base.com even contacten
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 12-02-2022 14:44
Inderdaad, eerst contact opnemen. En dan gewoon vragen “hoe gaan we dit oplossen?”, niet meteen: “als jullie het niet vergoeden gaat ‘ie terug!” 😸
🇺🇦 💙💛
Door Brute (139 reacties) op 12-02-2022 15:24
Quote:
Lijkt erop dat Base.com z'n zaken nog niet op orde heeft. Heb vandaag een brief van PostNL ontvangen met de vraag of ik de inklaringskosten even kan betalen. Nu weet ik niet wat ik eigenlijk moet doen. Eerst Base.com contacteren en dan vragen of ze de inklaringskosten voor mij vergoeden, en zo niet, dat ik deze bestelling weiger om af te leveren? Of eerst PostNL betalen en dan na het ontvangen van deze bestelling, dat ik Base.com contacteer en hoop dat ze de inklaringskosten nog zullen vergoeden?

Het probleem is alleen dat ik niet weet om welke bestelling het gaat. Want ik had 2 bestellingen bij Base.com geplaatst. En de T&T code kan ik niet op de Royal Mail site terugvinden. Dus ik weet niet om welke bestelling het gaat .
Gepost door: Xor op 12-02-2022 14:06

Ik heb op 26 januari "Mass effect Legenfdary edition gekocht voor de PS4 en ik dacht dat die zoek was. Maar vandaag kreeg ik inderdaad alleen een brief binnen van PostNL met het verzoek om de inklaringskosten van EUR 9,24 te betalen. Ik irriteer me er wel bij, want ik dacht dat dit niet hoefde. En bij een Bol.com is de game vaak te koop voor EUR 35. Ik ben nu niet echt goed op de hoogte van de regelgeving, maar als Base.com niet wilt tegemoetkomen. Kan ik dan het betalen van de inklaringkosten weigeren, zodat die weer terug wordt verstuurd naar Base.com als retour?

Ik zie nu in mijn account dat ik deze niet eens meer retour kan aanmelden dus dit kan nog wel een issue worden als Base.com moeilijk zal doen. Dan zijn ze zeker een klant kwijt dat kan ik je wel zeggen.
Reptile
Door Reptile (2451 reacties) op 12-02-2022 15:26
Lekker dan. Had ik paar dagen terug Resident Evil 7 Gold Edition gekocht voor de PS4 daar....
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 12-02-2022 15:39
Quote:
[..]

Ik heb op 26 januari "Mass effect Legenfdary edition gekocht voor de PS4 en ik dacht dat die zoek was. Maar vandaag kreeg ik inderdaad alleen een brief binnen van PostNL met het verzoek om de inklaringskosten van EUR 9,24 te betalen. Ik irriteer me er wel bij, want ik dacht dat dit niet hoefde. En bij een Bol.com is de game vaak te koop voor EUR 35. Ik ben nu niet echt goed op de hoogte van de regelgeving, maar als Base.com niet wilt tegemoetkomen. Kan ik dan het betalen van de inklaringkosten weigeren, zodat die weer terug wordt verstuurd naar Base.com als retour?

Ik zie nu in mijn account dat ik deze niet eens meer retour kan aanmelden dus dit kan nog wel een issue worden als Base.com moeilijk zal doen. Dan zijn ze zeker een klant kwijt dat kan ik je wel zeggen.
Gepost door: Brute op 12-02-2022 15:24
Er zit een tijdslimiet op de inklaringskosten. Als na de aangegeven datum niet betaalt, dan retourneren ze het automatisch naar de afzender. Je kan ook nu gelijk aan geven om het pakket te retourneren.

Ik zal dan maar eerst contact nemen. Alleen het vervelende is, ik weet niet welke e-mailadres moet gebruiken gezien ze verschillende e-mailadressen gebruiken. Ook heb ik tot dinsdag de tijd om het bedrag te betalen. Dus als ze voor woensdag niet met een reactie komen, dan zal de bestelling worden teruggestuurd. Ik ben wel benieuwd of ik de komende week nog een brief krijg. Want ik had nog een bestelling bij Base.com. Wel vervelend als je het mij vraagt. Want in hun voorwaarden staat er dat EU gebruikers geen zorgen hoeven te maken. Ik gok dat of hun BTW nummer nog niet bij PostNL bekend is. Of ze berekenen de BTW verkeerd(want normaal moet je de BTW berekenen op aankoopbedrag + verzendkosten). Ach ja. We zullen het zien. Ik zal in ieder geval nog een update plaatsen of Base.com de kosten nog zal vergoeden.
Morda
Door Morda (15235 reacties) op 12-02-2022 15:40
Gewoon even contact opnemen met base.com en vragen hoe ze dat kunnen oplossen. Ik ben benieuwd wat ze zeggen en gaan doen
UltraTiger
Door UltraTiger (66666 reacties) op 12-02-2022 15:49
Quote:
[..]
Alleen het vervelende is, ik weet niet welke e-mailadres moet gebruiken gezien ze verschillende e-mailadressen gebruiken.
Gepost door: Xor op 12-02-2022 15:39
kies er gewoon eentje 🤷‍♂️

orders@base.com zou ik gebruiken
🇺🇦 💙💛
Symphonia
Door Symphonia (599 reacties) op 12-02-2022 15:52
Quote:
[..]

Ik heb op 26 januari "Mass effect Legenfdary edition gekocht voor de PS4 en ik dacht dat die zoek was. Maar vandaag kreeg ik inderdaad alleen een brief binnen van PostNL met het verzoek om de inklaringskosten van EUR 9,24 te betalen. Ik irriteer me er wel bij, want ik dacht dat dit niet hoefde. En bij een Bol.com is de game vaak te koop voor EUR 35. Ik ben nu niet echt goed op de hoogte van de regelgeving, maar als Base.com niet wilt tegemoetkomen. Kan ik dan het betalen van de inklaringkosten weigeren, zodat die weer terug wordt verstuurd naar Base.com als retour?

Ik zie nu in mijn account dat ik deze niet eens meer retour kan aanmelden dus dit kan nog wel een issue worden als Base.com moeilijk zal doen. Dan zijn ze zeker een klant kwijt dat kan ik je wel zeggen.
Gepost door: Brute op 12-02-2022 15:24
Annuleren of proberen te retourneren en de game via EA play spelen, scheelt je een hoop geld en ook hoofdpijn zo te lezen. Of je moet de fysieke versie zo enorm erg prefereren dat je deze wilt houden.
-
Door Brute (139 reacties) op 12-02-2022 16:04
Quote:
[..]
... Wel vervelend als je het mij vraagt. Want in hun voorwaarden staat er dat EU gebruikers geen zorgen hoeven te maken. ....
Gepost door: Xor op 12-02-2022 15:39

Ik weet niet of je dit snel bij de hand hebt, maar zou je dit hier willen posten zodat ik er naar kan verwijzen als Base.com moeilijk gaat doen? Dus het stuk waar ze dat vermelden dat we het niet hoeven te betalen. Alvast bedankt.
Door Brute (139 reacties) op 12-02-2022 16:06
Quote:
[..]
Annuleren of proberen te retourneren en de game via EA play spelen, scheelt je een hoop geld en ook hoofdpijn zo te lezen. Of je moet de fysieke versie zo enorm erg prefereren dat je deze wilt houden.
Gepost door: Symphonia op 12-02-2022 15:52

Ik ben meer een disc man (dus niet digitaal) en prefereer dus inderdaad naar een disc met hoesje. En als EA PLay meer op subscription basis is dan is dat helemaal niks voor mij . Maar thanks voor de tip.
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 12-02-2022 16:07
Quote:
[..]

Ik weet niet of je dit snel bij de hand hebt, maar zou je dit hier willen posten zodat ik er naar kan verwijzen als Base.com moeilijk gaat doen? Dus het stuk waar ze dat vermelden dat we het niet hoeven te betalen. Alvast bedankt.
Gepost door: Brute op 12-02-2022 16:04
Quote:
Delivery to Non-UK Destinations

For items up to £135/€150 we will ship to all EU countries along with Gibraltar, Iceland and Switzerland.

Items over £135/€150, and some specific UK only products, can not be purchased for delivery to Non-UK destinations. The product’s page will show the allowed delivery locations. The estimated additional overseas postage charge is shown on each product’s page and confirmed at checkout. If an item is added to your basket and the delivery location is not allowed, it will need to be removed from your basket before checkout can be completed.

Prices displayed include UK VAT. EU VAT will be calculated and displayed during checkout. Customs and import tax may be payable on import to non-EU destinations. You, as the importer of record, will have to pay any such charges on or before delivery. We will not be liable for any such charges and advise you to contact the customs authorities in your country before placing any order.

For EU destinations there should be no additional customs or import taxes charged
Link

En screenshots voor het geval ze dat stukje weghalen of de tekst aanpassen:


(Heb het voor m'n eerste reactie voor de zekerheid nog aangemaakt. Want je weet het natuurlijk nooit. Als ze het opeens aanpassen, dan heb ik tenminste nog bewijs en zijn ze in dat geval erg shady bezig)

Edit:
Een mail is verstuurd. Heb gevraagd of ze dit probleem zullen oplossen en/of ze de kosten ook zullen vergoeden. Als ze het niet vergoeden, dan moet ik even beslissen of ik de games alsnog wil houden of dat ze retour gaan. Want ik moet nog afwachten of ik van de week opnieuw een brief van PostNL krijg vanwege een ander bestelling. Dan weet ik gelijk hoeveel ik in totaal moet betalen qua inklaringskosten(in ieder geval meer dan €10 gezien ik al 2x €4 moet betalen).
Door Whazzup (88 reacties) op 13-02-2022 17:17
Is er al een antwoord gekomen van Base hierover?

Ik heb ook een spel besteld en krijg nu ook een bericht of ik even iets van 10 euro inklaringskosten wil betalen. 😶
Hercule
Door Hercule (6320 reacties) op 13-02-2022 18:18
Hoe worden douane koste ook alweer berekend?
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 14-02-2022 13:05
Quote:
Is er al een antwoord gekomen van Base hierover?

Ik heb ook een spel besteld en krijg nu ook een bericht of ik even iets van 10 euro inklaringskosten wil betalen. 😶
Gepost door: Whazzup op 13-02-2022 17:17
Ik heb gisteren en vandaag antwoord gekregen. Ze geven aan dat ze de IOSS gebruiken en dat PostNL schijnbaar iets niet goed heeft gedaan. Nu is het probleem dat ik voor de bestelling een bezwaar moet indienen en dat ik ook voor de inklaringskosten moet betalen als ik hem toch nog wil hebben. Ik heb hem uiteindelijk maar betaald.

Ik ben wel benieuwd hoe lang zo'n bezwaar duurt. Heb voor de zekerheid 2x een bezwaar ingediend(na het opnieuw proberen op een gastvenster omdat het op verschillende browsers niet werkte + begon te ragequitten), want ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. De chatmedewerker gaf ook aan dat het binnen 8 weken zal worden verwerkt. Maar het kan ook oplopen naar 3 á 4 maanden. Vette hap als je het mij vraagt.

Ik zal nog een update geven of PostNL de inklaringskosten restitueert. In ieder geval kan je van Base.com weinig verwachten zoals dat ze de kosten voor je vergoeden. Dus de keuze is aan jou of je de kosten nog wilt betalen + bezwaar wilt indienen of dat je de bestelling weigert en dat het terug wordt gestuurd. Maar het belangrijkste is dat men erover klaagt. Want hoe meer klachten ze binnen krijgen, hoe sneller ze zullen zien dat er schijnbaar iets niet goed gaat met het versturen naar EU landen(met name naar Nederland).

Mocht PostNL de kosten restitueren, dan zal ik nog wel bij Base.com bestellen. Alleen moet ik dus iedere keer zo'n bezwaar indienen. Als ze het niet restitueren, dan kan ik beter even niet meer bij Base.com bestellen totdat het probleem is opgelost(dus dat PostNL niet meer inklaringskosten berekent of dat Base.com het probleem nog heeft aangepakt).
Door Brute (139 reacties) op 15-02-2022 09:18
Quote:
[..]
Ik heb gisteren en vandaag antwoord gekregen. Ze geven aan dat ze de IOSS gebruiken en dat PostNL schijnbaar iets niet goed heeft gedaan. Nu is het probleem dat ik voor de bestelling een bezwaar moet indienen en dat ik ook voor de inklaringskosten moet betalen als ik hem toch nog wil hebben. Ik heb hem uiteindelijk maar betaald.

Ik ben wel benieuwd hoe lang zo'n bezwaar duurt. Heb voor de zekerheid 2x een bezwaar ingediend(na het opnieuw proberen op een gastvenster omdat het op verschillende browsers niet werkte + begon te ragequitten), want ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. De chatmedewerker gaf ook aan dat het binnen 8 weken zal worden verwerkt. Maar het kan ook oplopen naar 3 á 4 maanden. Vette hap als je het mij vraagt.

Ik zal nog een update geven of PostNL de inklaringskosten restitueert. In ieder geval kan je van Base.com weinig verwachten zoals dat ze de kosten voor je vergoeden. Dus de keuze is aan jou of je de kosten nog wilt betalen + bezwaar wilt indienen of dat je de bestelling weigert en dat het terug wordt gestuurd. Maar het belangrijkste is dat men erover klaagt. Want hoe meer klachten ze binnen krijgen, hoe sneller ze zullen zien dat er schijnbaar iets niet goed gaat met het versturen naar EU landen(met name naar Nederland).

Mocht PostNL de kosten restitueren, dan zal ik nog wel bij Base.com bestellen. Alleen moet ik dus iedere keer zo'n bezwaar indienen. Als ze het niet restitueren, dan kan ik beter even niet meer bij Base.com bestellen totdat het probleem is opgelost(dus dat PostNL niet meer inklaringskosten berekent of dat Base.com het probleem nog heeft aangepakt).
Gepost door: Xor op 14-02-2022 13:05

Ja klopt ik heb dit ook gisteren meegekregen vanuit Base.com. Ik moet nog betalen en bezwaar indienen, maar ik wist niet dat dit 8 weken tot een paar maanden kan duren. Dit is wel irritant, omdat ze wel toegeven dat dit niet hoort, maar dan moet de klant alsnog betalen en een bezwaar lopen indienen. De klant moet moeite doen om zijn geld te krijgen dus. Wat gebeurt er als de douane niet wilt betalen? Wilt base.com een vergoeding geven of schuiven ze dit dan weer ook op jou af? Dan is dat wel ongelofelijk.

Ik heb hier trouwens geen zin meer in dus ik zal niet snel meer bij base.com een spel bestellen tenzij ik merk dat anderen weer positieve verhalen posten via budgetgame.
Door Brute (139 reacties) op 15-02-2022 12:04
Quote:
[..]

Ja klopt ik heb dit ook gisteren meegekregen vanuit Base.com. Ik moet nog betalen en bezwaar indienen, maar ik wist niet dat dit 8 weken tot een paar maanden kan duren. Dit is wel irritant, omdat ze wel toegeven dat dit niet hoort, maar dan moet de klant alsnog betalen en een bezwaar lopen indienen. De klant moet moeite doen om zijn geld te krijgen dus. Wat gebeurt er als de douane niet wilt betalen? Wilt base.com een vergoeding geven of schuiven ze dit dan weer ook op jou af? Dan is dat wel ongelofelijk.

Ik heb hier trouwens geen zin meer in dus ik zal niet snel meer bij base.com een spel bestellen tenzij ik merk dat anderen weer positieve verhalen posten via budgetgame.
Gepost door: Brute op 15-02-2022 09:18

Update/Edit: Het spel is vandaag bezorgd! Ik heb niks betaald aan inklaringskosten en toch het spel gekregen in de post. Dus dit betekent dat ze dit aangepast hebben na melding van base.com aan de NL douane zodat dit vast goed is gekomen? Ik neem in ieder geval aan dat ik nu niks hoef te betalen.
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 15-02-2022 13:47
Quote:
[..]

Update/Edit: Het spel is vandaag bezorgd! Ik heb niks betaald aan inklaringskosten en toch het spel gekregen in de post. Dus dit betekent dat ze dit aangepast hebben na melding van base.com aan de NL douane zodat dit vast goed is gekomen? Ik neem in ieder geval aan dat ik nu niks hoef te betalen.
Gepost door: Brute op 15-02-2022 12:04
Ging het om dezelfde bestelling? Apart. Dan heb ik dus eigenlijk voor niks betaald .

Ach ja. Ik had nog een reactie gestuurd met de vraag over de andere bestelling. Want ik had nog een ander bestelling destijds geplaatst. Kreeg de T&T code hiervan, maar op de PostNL app kon hij hem niet herkennen. Op de PostNL site geeft hij alleen aan dat het nog onderweg is en ik geduld moet hebben. Dus misschien dat deze bestelling niet wordt geraakt met inklaringskosten? 🤷‍♂️

Ook gaf de contactpersoon van Base(hij zit een functie hoger dan de klantenservice, dus hij kan meer voor mij betekenen) aan dat dit probleem vaak voorkomt bij PostNL. Hij vertelde dat er op Google veel reacties over dit probleem te vinden zijn van andere bedrijven die ook gebruik maken van IOSS. Dus de mensen bij PostNL doen volgens mij hun werk niet goed. Of ik heb toevallig net ongeluk had en de persoon die het pakket inklaarde, had niet goed gekeken.

En het ligt er ook aan hoeveel mensen een klacht naar Base.com zullen mailen, want ik was de 2de persoon die hierover klaagde. Als het probleem zich nog steeds voordoet, dan bestaat de kans dat Base.com misschien niet meer z'n dienst aan Nederlandse klanten zal aanbieden. Zou natuurlijk niet leuk zijn. Vooral omdat ze vorige maand weer beschikbaar waren voor de Europese klanten.

Ach ja. Ik zal het maar even zien en afwachten. Mochten er nog nieuws zijn(bij de andere bestelling ook inklaringskosten moeten betalen en/of PostNL de kosten restitueert etc.), dan zal ik nog een reactie hier plaatsen. Voor nu neem ik een stap naar achteren met het bestellen bij Base.com. Want uiteindelijk wil ik als klant niet 2x voor BTW betalen + nog €4 inklaringskosten per pakket(dus ik zou voor de andere bestelling ook €4 inklaringskosten moeten betalen als deze ook wordt geraakt ).
Door Brute (139 reacties) op 15-02-2022 20:01
Quote:
[..]
Ging het om dezelfde bestelling? Apart. Dan heb ik dus eigenlijk voor niks betaald .

Gepost door: Xor op 15-02-2022 13:47

Hey, ja het ging om dezelfde bestelling dus het is super raar en had deze niet verwacht. Ik heb base.com gemailt en hij zei dat hij niet contact heeft met PostNL, omdat die niet echt praat met base.com. Kevin van Base.com heeft wel verteld in de email dat hij het aan Royal Mail had doorgegeven dus wellicht dat zij iets geregeld hebben? Ik weet het niet. Ik zal niet snel meer hier bestellen, omdat dit alleen maar chaos is en ik geen zin hierin heb.

Ik vind zelf nu coolshop een veel betere. Vaak deals en niet echt klachten nog.
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 15-02-2022 20:37
Quote:
[..]

Hey, ja het ging om dezelfde bestelling dus het is super raar en had deze niet verwacht. Ik heb base.com gemailt en hij zei dat hij niet contact heeft met PostNL, omdat die niet echt praat met base.com. Kevin van Base.com heeft wel verteld in de email dat hij het aan Royal Mail had doorgegeven dus wellicht dat zij iets geregeld hebben? Ik weet het niet. Ik zal niet snel meer hier bestellen, omdat dit alleen maar chaos is en ik geen zin hierin heb.

Ik vind zelf nu coolshop een veel betere. Vaak deals en niet echt klachten nog.
Gepost door: Brute op 15-02-2022 20:01
Dan zou Royal Mail dit wel erg snel hebben geregeld 🤔.

En Coolshop zit natuurlijk in Denemarken. Dus ja, die zijn natuurlijk een betere optie gezien je geen inklaringskosten hoeft te betalen . Alleen ja, je bent natuurlijk een budgetgamer . Toevallig waren de games die ik bij Base.com had besteld, goedkoper dan bij Coolshop. Maar met de inklaringskosten bijberekend, kom je eigenlijk bijna net zo duur uit als bij Coolshop. Dus als de inklaringskosten probleem nog steeds aanwezig zal zijn bij Base.com, dan heeft het inderdaad weinig zin om nog bij Base.com te bestellen. Vooral als je net zo duur uitkomt als bij Coolshop.
[Begin]  |5|6|7|8|9|10|11(11)  [Eind]