Ik wil wel eens antwoord op de vraag waarom hij de boel laat voor wat het is!
Mvg
René
Gamevision is dus ook al hele lange tijd hier niet geweest
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
een gedupeerde heeft zich gemeld bij de kvk.
op dit adres kun je de persoon van de kvk mailen. Skull_kid edit: Het is ook niet de bedoeling hier zonder toestemming van de betreffende persoon mail-adressen neer te gaan zetten.
niet zozeer dat hij ons geld gaat terughalen maar zeker de moeite waard om de site te laten sluiten zodat die oplichterijen een keer stoppen.
stuur bij de mail ook even een betalingsafschrift of een bestel/betaalbon van gamevision mee.
voor de gene die nog niet bij opgelicht.nl zijn geweest: http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=24&t=3140
succes en de groeten
----------------------
Beste Kamer van Koophandel Zuidwest-Nederland,
We hebben meerdere malen gebeld en gemaild naar Gamevision over de non-levering van een game besteld op 8 juni 2009.
Ook na annulering van de order op 6 augustus 2009, krijgen we maar geen geld terug, terwijl de wet hiervoor een maximale termijn van 30 dagen geeft.
Ik stuur u hierbij de klachtenbrief die wij hebben gestuurd naar Gamevision op 25 November 2009. Hierin staan alle stappen die wij ondernomen hebben,
ten aanzien van deze oplichtingszaak. Ik heb hierop nooit een antwoord of oplossing gekregen. (zie attachment voor de complete brief)
Ook hebben wij safe2shop.nl, het keurmerk van de webwinkel, ingelicht over deze praktijken.
Graag wil ik u ook verwijzen naar de website van budgetgaming.nl Hierop staan de slechte ervaringen met deze webshop die dateren vanaf Juni 2009.
Met vriendelijke groet,
Het is volgens mij handig om niet alleen maar melding te maken hiervan bij de diverse instanties, maar dat je ook van deze instanties verlangt dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.
Hierbij denk ik aan deze instanties :
Politie, Kamer van Koophandel, Bank waar de rekening wordt aangehouden, Hosting Provider, Webshopkeurmerk, Internet fora, Kassa, Radar, etc....
Zoals het er nu naar uitziet, wordt er nog niet veel actie ondernomen door de diverse instanties.
Zolang er geen actie wordt ondernomen, zal de eigenaar deze praktijken ongestoord kunnen voortzetten.
Lud0v1c hierboven heeft al melding gemaakt bij de KvK.
Zelf zou ik het niet daarbij laten, maar ook nog eens expliciet aan de KvK vragen wat voor acties de KvK hiertegen kan en zal ondernemen.
Anders is het voor de KvK een soort van mededeling die ter kennisgeving wordt aangenomen en waar voor de rest niets mee wordt gedaan.
Je zou daarnaast ook het bankkantoor waar de rekening wordt aangehouden kunnen opbellen en aanschrijven. Vertel je verhaal en vertel daarbij dat je aangifte gaat doen bij de politie en andere instanties, en vraag vervolgens wat de bank zelf gaat ondernemen tegen deze dubieuze klant.
Aan de Hostingprovider zou je dit uiteraard ook moeten melden en tevens vragen welke actie zij gaan ondernemen.
Zodra alle instanties ervan op de hoogte zijn, zal de druk op de eigenaar toenemen en de kans op voortzetting van deze praktijken afnemen.
Ik hoop voor de gedupeerden dat er snel een oplossing komt.
Ik wens jullie veel succes.
Actie is geboden.
op een dag .....
Webshopkeurmerk--------------------------check
Internet fora----------------------------check
Radar------------------------------------check
Hosting Provider-------------------------
Kassa------------------------------------
Politie----------------------------------
Bank waar de rekening wordt aangehouden--
Nou ik zit al op de helft 666 Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
En alle anderen die in hetzelfde schuitje zitten, ook actie ondernemen
Vergeet niet om echt expliciet te vragen wat de desbetreffende instantie er zelf aan gaat doen. Wat voor actie zij zelf gaan ondernemen. Dan weet je wat je van hen kan verwachten. Bovendien leg je op die manier ook een stuk verantwoordelijkheid neer bij die instanties.
Probeer ook zoveel mogelijk schriftelijk af te handelen.
Bijvoorbeeld schriftelijke bevestiging opsturen van telefoongesprek etc...
Daarmee bevestig je de gemaakte afspraken nog eens op papier.
Dan is het makkelijker om er later op terug te kunnen komen.
Op die manier bouw je ook een dossier op dat later weleens van pas kan komen.
Veel succes.
op een dag .....
**************************
Geachte heren,
Bedankt voor uw bericht. Jammer dat u deze ervaringen heeft. Ik stel u voor de volgende acties dat u spoedig over gaat tot de acties die u noemt in de meegestuurde bijlagen.
Aanvullend hierop, kunt u de volgende acties ondernemen:
1. Bewaar alle (e-mail) correspondentie met de verkoper en stuur een ingebrekestelling.
Dit kan als bewijs dienen in een eventuele juridische procedure. Stuur een ingebrekestelling per email. Dit is een laatste oproep voor een verkoper om alsnog het product te leveren. Normaal gesproken dient dit per aangetekende brief te gebeuren. Vergeet niet om in de e-mail een uiterste termijn te stellen. Indien de verkoper dan nog niet levert, kunt je de volgende stappen nemen.
2. Verzamel informatie uit het mailverkeer met de verkoper.
Het gaat hier niet alleen om het e-mailadres en eventuele persoonlijke gegevens (deze zijn namelijk vaak niet bekend) maar ook IP-adressen, datums en tijdstippen. Deze gegevens vindt je in de headers van de ontvangen e-mailberichten. Als je een mailprogramma gebruikt, kun je deze informatie via de eigenschappen bekijken. Ook betalingsgegevens en advertentiegegevens zijn van belang.
3. Waarschuw anderen
Plaats een bericht op de internetsite waar je de advertentie vond dat deze adverteerder niet levert. Je voorkomt hiermee dat ook anderen de dupe worden.
4. Doe bij de politie aangifte van internetoplichting
Als de gekochte goederen niet worden geleverd en de verkoper heeft daarvoor geen goede verklaring, dan is de kans groot dat het om oplichting gaat. Dit levert een strafbaar feit op waarvan je aangifte kan doen. Je staat dan juridisch gezien een stuk sterker en bovendien maak je het de oplichter moeilijker zijn praktijken voort te zetten. Overhandig aan de politie alle informatie die je over de verkoper hebt verzameld. Denk hierbij aan het bankafschrift waar de transactie op staat, prints van de correspondentie en een kopie van de advertentie. Vergeet niet om ook je legitimatie mee te nemen.
We horen regelmatig dat de behandelende politiemedewerker weigert de aangifte op te nemen. Het hoeft niet per se om oplichting te gaan. Zodra een verkoper de beloofde goederen niet levert, dan is dat juridisch gezien "wanprestatie". Dit is ook wat veel slachtoffers van oplichting in eerste instantie van de politie te horen krijgen: dat het om een civielrechtelijke kwestie gaat, een conflict tussen burgers onderling. Wanprestatie is op zich niet strafbaar en dus houdt de politie zich er niet mee bezig. Het wordt pas oplichting als de malafide handelaar 'het oogmerk had om zichzelf wederrechtelijk te bevoordelen', zoals het Wetboek van Strafrecht vereist.
Als je toch aangifte doet bij de politie, dring er dan bij de politie op aan dat ze het ook echt als een aangifte behandelen en niet slechts als een "melding".
Eventuele schade die je door de oplichting lijdt, zal vaak toch langs civielrechtelijk weg verhaald moeten worden op de verkoper. Dit neemt niet weg dat de oplichter ook via de strafrechtelijke weg aangepakt kan worden. Bovendien sterkt het een eventuele civiele zaak als de verkoper al strafrechtelijk veroordeeld is. Het is dus van groot belang dat je aangifte doet en dat de politie de aangifte in een proces-verbaal opneemt. Bewaar altijd een kopie van de aangifte.
5. Neem contact op met je eigen bank en de bank van de oplichter
Probeer je bank de betaling te laten terugboeken. Dit is helaas niet altijd meer mogelijk. Geef ook door aan je bank dat het om fraude gaat en laat de kopie van het door de politie opgemaakt proces-verbaal zien. Neem ook contact op met de bank van de oplichter en vertel dat een bepaald rekeningnummer misbruikt wordt voor fraude.
6. Dien een klacht in bij Thuiswinkel Organisatie
Middels hun eigen klachtenformulier direct de Thuiswinkel Organisatie op de hoogte brengen. Kijk voor meer informatie op http://www.thuiswinkel.org
Ik hoop u hiermee voldoende geantwoord te hebben. Mocht u nog vragen/opmerkingen hebben, dan hoor ik die graag.
Met vriendelijke groeten,
--------------------------------------------------------------------------------
Dennis T.
Medewerker Bedrijfsvoorlichting
1) Uitdraai van de bestelling.
2) Bevestiging van de annulering.
3) De brief met de ingebrekestelling.
4) Bankafschrift van de betaling.
5) Alle gegevens van Gamevision.
De politie benadrukte met klem dat het heel belangrijk is dat iedereen die opgelicht is, aangifte doet!
Ze doen niets met een enkele aangifte, maar wel als er 25 op de plank liggen!
Quote:
5 kunnen we hier wel plaatsen als het mag van de moderators? Zaterdag op het politiebureau geweest en we hebben de zaak uitgelegd. We konden helaas geen aangifte doen omdat we niet alle benodigde papieren hadden. Dit heb je nodig:
1) Uitdraai van de bestelling.
2) Bevestiging van de annulering.
3) De brief met de ingebrekestelling.
4) Bankafschrift van de betaling.
5) Alle gegevens van Gamevision.
De politie benadrukte met klem dat het heel belangrijk is dat iedereen die opgelicht is, aangifte doet!
Ze doen niets met een enkele aangifte, maar wel als er 25 op de plank liggen!
Gepost door: Lud0v1c op 18-01-2010 14:26
1) Uitdraai van de bestelling.
2) Bevestiging van de annulering.
3) De brief met de ingebrekestelling.
4) Bankafschrift van de betaling.
5) Alle gegevens van Gamevision.
De politie benadrukte met klem dat het heel belangrijk is dat iedereen die opgelicht is, aangifte doet!
Ze doen niets met een enkele aangifte, maar wel als er 25 op de plank liggen!
Gepost door: Lud0v1c op 18-01-2010 14:26
Skull_kid edit: Deze gegevens zijn online te vinden. Als je een linkje plaatst naar de webpagina waar ze opstaan vind ik het ok. Je mag hier geen privé gegevens neerzetten.
Edit
http://www.myoffice.nl/gids/GameVision.html
Gegevens van Gamevision
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Ik zelf wacht al maanden en maanden op m'n geld en begin te vrezen dat ik dat geld gewoon echt kwijt ben. Het gaat niet om een heel groot bedrag maar het is natuurlijk wel belachelijk dat het in feite van me gestolen is!
Wat ik niet snap is dat de site van Gamevision nog gewoon in de lucht is en hij dus naar ik aanneem nog steeds geld ontvangt van nieuwe bestellers. Zo komen er toch steeds meer gedupeerden bij? Dat kan niet goed blijven gaan volgens mij. Rare zaak dit in ieder geval.
Bedrijf had een sterke naam en had het best over willen nemen, maar nu is de naam zo door de slijk gehaald, dat gaat nooit meer goedkomen.
Quote:
Ja, inderdaad. Ik had in het verleden al 's wat gekocht bij Gamevision en dat ging toen gewoon goed. Daarom had ik ook echt niet verwacht dat ik deze keer opgelicht zou worden. Maar een nieuwe eigenaar, dat verklaart een hoop.
Damn man, eerste eigenaar ging echt goed vooruit met deze zaak. Netjes communicatief en alles afgehandeld (was het geen Sander?) Toen de zaak naar een ander en nu dit.
Gepost door: Richard op 26-02-2010 09:43
Gepost door: Richard op 26-02-2010 09:43
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik bij de 1e eigenaar spellen op ging halen, als ik nu opgelicht zou zijn zou ik blindelings weer naar dat adres rijden om verhaal te halen
De e-mailbox van Gamevision zit blijkbaar vol:
Quote:
Hi. This is the qmail-send program at server2.hosting2go.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
:
Recipient's mailbox is full, message returned to sender. (#5.2.2)
--- Below this line is a copy of the message.
Hi. This is the qmail-send program at server2.hosting2go.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
Recipient's mailbox is full, message returned to sender. (#5.2.2)
--- Below this line is a copy of the message.
Geen bayonetta
Modern warfare 2 is nog een pre-order
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Belachelijke zaak in ieder geval, en schandalig dat dit zomaar kan. Ik ben geen heel groot bedrag kwijtgeraakt maar vooral de wijze waarop dit gebeurd is maakt me toch erg kwaad. Ook het liegen, maandenlang was het van "ik verwacht snel weer een nieuwe lichting" en "momenteel is het extreem druk" en "ik ga het zeker uitzoeken en kom er op terug". Terwijl ie al die tijd waarschijnlijk allang wist dat wij onze gekochte spullen nooit zouden gaan krijgen.
Ook al krijg ik m'n geld nooit terug ik hoop heel erg dat deze gast in ieder geval gepakt wordt, want het hoort niet te kunnen dat hij hier zomaar mee wegkomt!