Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Het verhaal van de webwinkeliers

[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]
GreenEyes
Door GreenEyes (103 reacties) op 02-10-2011 22:02
hihi dan ga ik maar wat meer hopen dat mijn pakketjes ook langs jullie medewerkers komen. en.. ik vind het op zich niet zo erg hoor.. dat het wel eens te laat komt, bedoel ik kan zelf op mijn werk ook niet heksen, en ook ik laat wel eens wat sneuvelen. maar het is wel eens vervelend. gelukkig heb ik het zo vaak ook weer niet.

maar inderdaad zoals Lambal zegt, het is voor zo'n groot bedrijf best slecht dat er toch redelijk veel zoek raakt of te laat zijn. ze hebben wel een naam groot te houden.
Not all treasure is silver and gold, mate
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 02-10-2011 23:21
Quote:
[..]Bovendien vind ik 5% die te laat zijn of niet geleverd worden véél te hoog voor hét postbedrijf van Nederland. Ik vind dat dit percentage niet hoger mag zijn dan 1% aangezien ik mezelf voor kan stellen dat het wel eens voor wilt komen dat iets te laat geleverd wordt. Verder mag er natuurlijk niets niet geleverd worden om wat voor reden dan ook...
Gepost door: Lam-Bal op 02-10-2011 21:39

Tsja, dit is natuurlijk een markt die ze nooit vrij hadden mogen geven. Door de opkomst van de goedkopere postbedrijven als Sandd en DHL moest er flink gekort worden. Dit leidt natuurlijk niet tot betere postbezorging, ook al is het behoorlijk goed. De postbezorging in Nederland behoort tot de besten van Europa.

Bovendien is die 5% van de webwinkeliers een verzonnen statistiek, aangezien ze niet weten of de 2-3% kwijtgeraakte artikelen tot de 2% post van postnl die niet binnen en dag bezorgd wordt behoort of niet. De hoeveelheid games die op een dag geleverd wordt is natuurlijk niks vergeleken met de totale hoeveelheid poststukken die postnl op een dag bezorgd.

Ikzelf heb dan ook nog nooit (op een paar beschadigde hoesjes na) problemen gehad met de bezorging. Goed, het is wel eens wat later. Pakketjes volgen door hun grootte natuurlijk een langer traject dan brieven (kunnen niet door de automatische sorteerder), en zijn er daardoor vatbaarder voor om er iets langer over te doen.
Tatus
Door Tatus (81 reacties) op 03-10-2011 09:54
Ik wil hier ook nog even op terugkomen:

Quote:
Postnl roept in hun reclames e.d. dat ze binnen 1 werkdag bezorgen. Vaak is dat wel zo, maar in de voorwaarden naar ons toe staat dat Postnl 3 werkdagen de tijd heeft om post te bezorgen

Als ze in hun voorwaarden zetten dat ze 3 dagen de tijd hebben is er dus ook geen sprake van dat de post te laat heeft geleverd als het na 3 dagen aankomt. Dat webwinkels vervolgens ervoor kiezen om te beloven dat het spel de volgende dag aankomt en in het geval dat dit niet zo is, beschuldigend naar PostNl gaan wijzen vind ik nogal vreemd.
Dan heb ik meer waardering voor Gamereserveringen.nl, die gewoon bij de levertijd 1 tot 3 dagen aangeven.

Volgens de website van PostNL zijn dit trouwens de algemene cijfers (hoewel ik me kan voorstellen dat pakjes wel diefstal gevoeliger zijn dan gewone post): Uit de meest recente gegevens blijkt dat gemiddeld 95% van de post die u voor de buslichting op de bus doet daadwerkelijk de volgende werkdag wordt bezorgd. 99,8% van alle post komt op het juiste adres aan.

Om eerlijk te zijn geloof ik er niks van dat PostNL 3% van de games die webwinkels versturen kwijtmaakt. Ik denk nog eerder dat er meer klanten zijn die aangegeven niets te hebben ontvangen, terwijl ze het wel hebben gekregen. (Er is ook geen reden om te veronderstellen waarom postbezorgers eerder crimineel zouden zijn dan klanten.)
Logical
Door Logical (491 reacties) op 03-10-2011 10:13
Quote:
Nou, het wachten is op een topic van de anonieme postbezorgers waarin zij uitleggen waarom ze ook altijd verkeerd begrepen worden in hun dienstverlening....


Gepost door: Copycatz op 02-10-2011 17:18

Haha, goeie.

Je kunt hier van alles neerzetten, maar het zegt niet zoveel. Ten eerste is geen een webshop hetzelfde. Daarnaast is een ander de schuld geven (de post in dit geval) smoes nummer 1 in webshopland. Er zal heus wel eens wat mis gaan, maar dit argument word veel te vaak gebruikt. Dit topic is een beetje onzinnig, allemaal leuk en aardig, maar jullie beginnen een webwinkel, ga dan niet zeuren als je daar ook de lasten van hebt. De schuld geven aan derden vind ik echt geen stijl. Ik heb met een webwinkel te maken, die moet gewoon zijn zaken op orde hebben. Is PostNL bagger? Prima, maar dan los je het zo goed mogelijk op met de klant en ga je niet zeiken dat PostNL zo slecht is. Dat is het risico van het vak. De klant gaat een overeenkomst met de webshop aan, niet met PostNL.

De enige oplossing is gewoon zo veel mogelijk klantgericht zijn. Heb je dan geen zeikende mensen? Natuurlijk wel, maar die heb je altijd, overal en je kan er toch niets aan doen. Help de mensen zo goed mogelijk en vergeet die hufters die er tussen zitten aan het einde van de dag.
Lom0r
Door Lom0r (1213 reacties) op 04-10-2011 09:56
Dan stel ik wel een vraag:

Wat is de gemiddelde inkoop prijs van een nieuwe game (bv Uncharted 3) in Nederland ? (snap dat het per groothandel/game kan verschillen ) Ik vind de prijs variaties binnen gameshops in nederland erg groot (van 45 tot 65 euro) en vergeleken met het buitenland nog groter, meestal betaald je inclusief verzendkosten vanuit Engeland minder dan de goedkoopste winkel in nederland.
Lud0v1c
Door Lud0v1c (931 reacties) op 04-10-2011 10:27
@ Lom0r: in de tweede post zegt hij: "Op een game van 50 euro is dat dus 10% wat ongeveer neerkomt op de complete marge"

Games is afhankelijk van hoeveel je afneemt. Als kleine webshop zal je hogere inkoopprijzen krijgen, en betaal je bijv. 48euro voor een game met verkoopprijs in de winkel van 60 euro. Er is wel een grotere winstmarge te behalen mits je via buitenlandse leveranciers werkt. Dit scheelt vaak 30-40% met de inkoopsprijs in Nederland. Dit doet MediaOffer ook volgens mij en daar staat bij de versie: Engelse versie

Bron
Lom0r
Door Lom0r (1213 reacties) op 04-10-2011 12:59
Ik vind het een zeer aparte regeling dat je bij de groothandel meer betaald als je minder koopt. Ik snap dat er bulk kortingen kunnen zijn maar dan zou dit gaan over echt grote aantallen(in de honderden)en om van een game van 50 euro naar 40 te gaan zal je flink wat moeten inkopen/verkopen. Betekend ook dat vele winkels bijna geen winst tot verlies draaien met de prijzen die je hier op BG vind en als dat het geval is lijkt mij dat ze er snel mee ophouden

*edit* Ik denk zelf trouwens dat de meeste webshops geen voorraad zelf hebben en gebruik maken van een dropshipment systeem waarbij de order direct verstuurd word vanuit de groothandel. Anders draaien ze helemaal snel verlies door prijsdalingen. Dan kunnen ze dus ook niet echt in bulk aankopen aangezien ze elke dag hun orders moeten doorgeven maar hopelijk kunnen de webwinkeliers dit vertellen (hoewel ik denk dat ze geen prijzen zullen noemen)
Stephan1234
Door Stephan1234 (2900 reacties) op 04-10-2011 13:36
Een aanvulling op de vraag van Lom0r.

Waarom is de inkoopprijs in de UK lager dan die van in Nederland?

Nieuwe release spellen kosten rond de 40 euro in Engeland(om een voorbeeld te nemen amazon) maar in Nederland gaan ze gewoon voor 60 euro(bartsmit,intertoys/bol). de deur uit en bij andere webshops rond de 50 euro.
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Door Kashika (410 reacties) op 04-10-2011 15:47
Ze betalen geen belasting. Zijn vaak eilandjes buiten de EU (zoals zavvi)
Talib14
Door Talib14 (452 reacties) op 04-10-2011 16:18
Geloof me, de meeste shops doen alles grotendeels via dropshipping. Dan praat je over 2 à 3 euro marge....
---
Aapinator
Door Aapinator (1562 reacties) op 04-10-2011 16:33
Ik heb gister avond een muis besteld bij MyCom (waar ik onlangs al een aantal PC onderdelen gekocht heb, zeer tevreden!) en merkte zojuist op dat de muis in 23 van de 26 winkels voorradig was (toevallig net niet in Zwolle, anders zou ik zelf even langs gaan), maar dat de levertijd voor bestellingen onbekend was. Ik heb hierop even een mailtje gestuurd naar de klantenservice (waar ik binnen vijf minuten al antwoord op kreeg ), die mijn vermoedens bevestigden. De onderdelen worden niet vanuit winkels, maar slechts vanuit één magazijn verzonden.

Waarom is dit zo? Ik snap dat het handig is om één magazijn te hebben die alle winkels van voorraad voorziet, zodat er dus ook slechts op één punt verzonden producten opgehaald te hoeven worden door PostNL, maar waarom zouden winkels zelf niet een product zo klein als een muis op kunnen sturen? Er is slechts een klein doosje nodig en iemand die een half uurtje voor sluitingstijd even op en neer naar het postkantoor gaat..
Natuurlijk zit niet elke winkel toevallig vlakbij een postkantoor, maar om nou twee weken te moeten wachten op een muis die in de meeste winkesl op voorraad is is vrij vervelend.
Question Everything.
Chrono crosser
Door Chrono crosser (1828 reacties) op 04-10-2011 16:48
Quote:
Ik heb gister avond een muis besteld bij MyCom (waar ik onlangs al een aantal PC onderdelen gekocht heb, zeer tevreden!) en merkte zojuist op dat de muis in 23 van de 26 winkels voorradig was (toevallig net niet in Zwolle, anders zou ik zelf even langs gaan), maar dat de levertijd voor bestellingen onbekend was. Ik heb hierop even een mailtje gestuurd naar de klantenservice (waar ik binnen vijf minuten al antwoord op kreeg ), die mijn vermoedens bevestigden. De onderdelen worden niet vanuit winkels, maar slechts vanuit één magazijn verzonden.

Waarom is dit zo? Ik snap dat het handig is om één magazijn te hebben die alle winkels van voorraad voorziet, zodat er dus ook slechts op één punt verzonden producten opgehaald te hoeven worden door PostNL, maar waarom zouden winkels zelf niet een product zo klein als een muis op kunnen sturen? Er is slechts een klein doosje nodig en iemand die een half uurtje voor sluitingstijd even op en neer naar het postkantoor gaat..
Natuurlijk zit niet elke winkel toevallig vlakbij een postkantoor, maar om nou twee weken te moeten wachten op een muis die in de meeste winkesl op voorraad is is vrij vervelend.
Gepost door: Aapinator op 04-10-2011 16:33

Het klinkt inderdaad heel erg makkelijk. Bij het bedrijf dat ik werk krijg ik ook vaak deze vraag. Maar al zou het artikel vanuit een winkel gestuurd kunnen worden, betekent dit dat het eerst naar het centrale magazijn moet, om van daaruit weer naar jou thuis te sturen. Dit kost teveel geld, en tijd, en is er grote kans dat er in de tussentijd al weer levering is geweest vanuit de leverancier.

Ook hebben winkels 1 groot systeem, maar hebben zij allemaal een klein subsysteem voor hun eigen voorraad. Dit maakt het allemaal zo ingewikkeld.
You can check out any time you like, but you can never leave...
Aapinator
Door Aapinator (1562 reacties) op 04-10-2011 18:23
Okay, duidelijk. Thanks! Tweede vraag: hoe kan het dat Bethesda een pre-order bonus belooft (stoffen kaart) maar dat vrijwel geen enkele van de kleinere webshops (ik heb vandaag de vijf á zes goedkoopste webshops gemailed) weet of zij deze bonus ook gaan leveren? Is deze bonus slecht voor de 'grotere' webshops die erkent worden door Bethesda of iets dergelijks?

Hetzelfde geld voor Battlefield 3 - erg veel onduidelijkheid over de limited edition. Ook bij deze game bieden de kleinere webshops vaker de gewone dan de limited versie aan, terwijl EA beloofd heeft dat pre-orders 'beloont' worden met het Back to Karkand DLC pack. Deze DLC zit dan weer alléén inbegrepen bij de limited edition dus de kleinere webshops hebben ook deze pre-order bonus niet.
Question Everything.
Henri-Alexander
Door Henri-Alexander (12778 reacties) op 04-10-2011 19:49
Quote:
Een aanvulling op de vraag van Lom0r.

Waarom is de inkoopprijs in de UK lager dan die van in Nederland?

Nieuwe release spellen kosten rond de 40 euro in Engeland(om een voorbeeld te nemen amazon) maar in Nederland gaan ze gewoon voor 60 euro(bartsmit,intertoys/bol). de deur uit en bij andere webshops rond de 50 euro.
Gepost door: Stephan1234 op 04-10-2011 13:36
De inkoopprijs is in Engeland lager dan in Nederland omdat de Nederlandse groothandels de prijzen kunstmatig hoog houden. Begin dit jaar was daar een onderzoek naar waar dit resultaat uit kwam. Ik kan zo snel geen bron vinden maar dit is de reden, in combinatie met bepaalde belastingtechnieken als je bedrijf op Guernsey zetten en dergelijke.

Let op, deze reactie plaats ik uit eigen ervaring en eigen mening, niet die van Budgetgaming.nl.
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex
Door Webwinkeliers (5 reacties) op 04-10-2011 20:19
Quote:
Wat is de gemiddelde inkoop prijs van een nieuwe game (bv Uncharted 3) in Nederland ?

Tsja dat is lastig te bepalen. Dat verschilt heel erg. Dat is behoorlijk duur. Je pakt hier ook een Sony titel.. Dat is nog erger dan bij andere uitgevers. Ik kan het zo even niet melden. Zal het opzoeken.

Quote:
Games is afhankelijk van hoeveel je afneemt. Als kleine webshop zal je hogere inkoopprijzen krijgen, en betaal je bijv. 48euro voor een game met verkoopprijs in de winkel van 60 euro. Er is wel een grotere winstmarge te behalen mits je via buitenlandse leveranciers werkt. Dit scheelt vaak 30-40% met de inkoopsprijs in Nederland. Dit doet MediaOffer ook volgens mij en daar staat bij de versie: Engelse versie

Niet helemaal waar. Tuurlijk hebben aantallen invloed op je inkoopprijs. Maar dat zijn verschillen in een enkele euro. Van 40 euro - 38 euro bijvoorbeeld.

Daarnaast scheelt Engeland geen 30 - 40% met Nederland. Dat is 20%.

Quote:
Ik vind het een zeer aparte regeling dat je bij de groothandel meer betaald als je minder koopt. Ik snap dat er bulk kortingen kunnen zijn maar dan zou dit gaan over echt grote aantallen(in de honderden)en om van een game van 50 euro naar 40 te gaan zal je flink wat moeten inkopen/verkopen. Betekend ook dat vele winkels bijna geen winst tot verlies draaien met de prijzen die je hier op BG vind en als dat het geval is lijkt mij dat ze er snel mee ophouden

*edit* Ik denk zelf trouwens dat de meeste webshops geen voorraad zelf hebben en gebruik maken van een dropshipment systeem waarbij de order direct verstuurd word vanuit de groothandel. Anders draaien ze helemaal snel verlies door prijsdalingen. Dan kunnen ze dus ook niet echt in bulk aankopen aangezien ze elke dag hun orders moeten doorgeven maar hopelijk kunnen de webwinkeliers dit vertellen (hoewel ik denk dat ze geen prijzen zullen noemen)

Toch is het zo. niet alleen bij games, maar ook bij andere zaken is dit zo. Neem je meer af? Dan hoeft de leverancier minder werk te verrichten per product. Dus heeft in in principe meer marge, dat deelt hij vervolgens met de afnemer (wij dus).

In de game wereld maakt bijna geen enkele webshop gebruik van dropshipment. Dat zijn er slechts een paar (op 1 hand te tellen). Zoals je zelf zegt, nemen wij dus risico om games op voorraad te nemen.

Quote:
Waarom is de inkoopprijs in de UK lager dan die van in Nederland?

Officieel: (even er buiten gelaten of wij het geloven) omdat de NL uitgevers meer marketing kosten moeten maken per verkocht spel dan in Engeland.

Voorbeeld: In engeland moeten ze voor 5 miljoen reclame maken. In Nederland voor 3 miljoen. In engeland liggen de verkopen (door het aantal inwoners) veel hoger. Dus per spelhebben ze minder kosten, dus de prijs ligt lager.

Daarnaast zijn shops zoals Amazon e.d. inderdaad shops die gebruik maken van diverse belasting voordelen, maar simpelweg ook door gigantische inkopen.

Quote:
Geloof me, de meeste shops doen alles grotendeels via dropshipping. Dan praat je over 2 à 3 euro marge....

Sorry, maar nee dat is niet waar.

Quote:
Tweede vraag: hoe kan het dat Bethesda een pre-order bonus belooft (stoffen kaart) maar dat vrijwel geen enkele van de kleinere webshops (ik heb vandaag de vijf á zes goedkoopste webshops gemailed) weet of zij deze bonus ook gaan leveren? Is deze bonus slecht voor de 'grotere' webshops die erkent worden door Bethesda of iets dergelijks?

Verschil tussen NL inkoop of UK inkoop. Waarom wij dat dan niet krijgen vanuit de UK, tsja. Daar schijnt ook weer een verschil te zijn tussen groothandels. Groothandels die alleen leveren aan UK webshops en winkels krijgen wel bonussen. Groothandels die ook aan NL leveren e.d. krijgen dat dus niet.

Quote:
De inkoopprijs is in Engeland lager dan in Nederland omdat de Nederlandse groothandels de prijzen kunstmatig hoog houden. Begin dit jaar was daar een onderzoek naar waar dit resultaat uit kwam. Ik kan zo snel geen bron vinden maar dit is de reden, in combinatie met bepaalde belastingtechnieken als je bedrijf op Guernsey zetten en dergelijke.

Wat Henri-Alexender zegt is ook onze mening. Mijn eerdere antwoord is een antwoord vanuit die uitgevers zelf.
Stephan1234
Door Stephan1234 (2900 reacties) op 07-10-2011 15:39
Het is wel jammer dat ze de prijzen kunstmatig hooghouden, hiermee schieten ze zich wel een beetje in hun eigen been, sinds budgetgaming koop ik haast nooit meer wat in de NL webwinkels,of het moet het goedkoopste zijn. Hebben jullie hier nooit tegen opgetreden van, nou is het afgelopen met deze prijzen?
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Talib14
Door Talib14 (452 reacties) op 07-10-2011 16:02
Quote:
Het is wel jammer dat ze de prijzen kunstmatig hooghouden, hiermee schieten ze zich wel een beetje in hun eigen been, sinds budgetgaming koop ik haast nooit meer wat in de NL webwinkels,of het moet het goedkoopste zijn. Hebben jullie hier nooit tegen opgetreden van, nou is het afgelopen met deze prijzen?
Gepost door: Stephan1234 op 07-10-2011 15:39

Dat gaat een beetje moeilijk lijkt mij he..... Als je dat in je eentje doet...

Dan moeten echt alle shops dat tegelijk doen, maar dan nog krijg je een prijzen oorlog tussen gameshops...
---
Gameliner
Door Gameliner (138 reacties) op 12-01-2012 23:13
Quote:
Als de webshops ballen hebben dan maken ze toch gewoon zelf een account aan en beantwoorden ze zelf de vragen van de klant hier. Ik zie het nut niet van dit topic, webshops die anoniem willen blijven...
Gepost door: YoghurtBij op 01-10-2011 10:28

Hier ben ik het dan volkomen mee eens. Mocht je een webshop hebben, moet je ook open staan voor feedback. Als je dat niet kunt, dan moet je een cursus communicatie volgen. Ik blijf jullie gewoon lekker persoonlijk benaderen op het forum of via onze eigen website.

Ik ben daarnaast altijd telefonisch bereikbaar en mocht ik de telefoon gemist hebben, dan bellen we gewoon gezellig terug. Problemen zijn er om opgelost te worden. Daarnaast vind niemand het leuk om contact op te moeten nemen met een bedrijf en het maakt er al helemaal niet beter op als je dan ook nog een onpersoonlijk (vaag) e-mailtje terug krijgt.

Het mag duidelijk zijn wat ik hiervan vind.

Gr,
Alex
Gameliner | In lijn met gamers!
Always4psv
Door Always4psv (4230 reacties) op 12-01-2012 23:22
Waar is dit zinloze topic eigenlijk? Voor vragen over het opstarten voor een webshop ofzo?
'You can pick the game, but you can't change the rules.'
Rerder
Door Rerder (1768 reacties) op 12-01-2012 23:32
Quote:
Waar is dit zinloze topic eigenlijk? Voor vragen over het opstarten voor een webshop ofzo?
Gepost door: Always4psv op 12-01-2012 23:22

Als je de eerste post had gelezen had je deze vraag niet gesteld. En vind het wel goed dat winkels nu anoniem kunnen melden hoe het echt zit in de inkoopwereld.
[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]