Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Manipulatie & Psychologische effecten in videogames

[Begin]  |1|2|3|4|5(5)  [Eind]
Josplays
Door Josplays (3809 reacties) op 05-08-2019 18:54

josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Gunghir
Door Gunghir (6139 reacties) op 05-08-2019 19:12
ah jim sterling de man die altijd boos is op alles en iedereen


Ik heb zin in watermeloen soep
Riquelme
Door Riquelme (2435 reacties) op 05-08-2019 19:45
Quote:
ah jim sterling de man die altijd boos is op alles en iedereen


Gepost door: Gunghir op 05-08-2019 19:12


Blijf jij maar microtransacties doen of denken dat je alles beter weet.
Hoe hij het overbrengt is zijn keuze. Wat hij zegt over bepaalde onderwerpen en voornamelijk microtransacties en alles eromheen is uitstekend.
Gunghir
Door Gunghir (6139 reacties) op 05-08-2019 19:52
Quote:
[..]


Blijf jij maar microtransacties doen of denken dat je alles beter weet.
Hoe hij het overbrengt is zijn keuze. Wat hij zegt over bepaalde onderwerpen en voornamelijk microtransacties en alles eromheen is uitstekend.

Gepost door: Riquelme op 05-08-2019 19:45
Sorry waar schreef ik dat ik microtransacties ok vond?
Ik heb zin in watermeloen soep
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 06-08-2019 08:24
Quote:
Wat hij zegt over bepaalde onderwerpen en voornamelijk microtransacties en alles eromheen is uitstekend.

Gepost door: Riquelme op 05-08-2019 19:45
Op dit punt begint het wel een beetje open deuren intrappen te worden. Kijkers en volgers zijn al meer dan op de hoogte dat 'Mictortransactions bad' zijn. Maar zolang de kinderen naar boem lauwe streamers kijken die spellen spelen waar je je character kan uitdossen met lijp koele spulletjes, die alleen haalbaar zijn door tig uur er in te steken of de creditcard van je vader te lenen, is het gillen in lege kamer.

Kunnen alleen maar blij zijn dat wij er niet aan mee doen en dat je let op je nageslacht dat ze er ook niet in trappen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Swift
Door Swift (12219 reacties) op 06-08-2019 09:56
Vaak is het ook zo dat mensen een baan hebben en niet uren kunnen grinden en dan zijn microtransacties perfect.

Theecornerkiller
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 06-08-2019 09:59

Daar heb je zo'n goedpratert. GRIJP HEM!
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Hunterr
Door Hunterr (2259 reacties) op 06-08-2019 10:51
Quote:
Vaak is het ook zo dat mensen een baan hebben en niet uren kunnen grinden en dan zijn microtransacties perfect.

Gepost door: Swift op 06-08-2019 09:56

Kan je net zo goed niet gamen en een andere hobby zoeken. Grinden hoort bij een games.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Swift
Door Swift (12219 reacties) op 06-08-2019 11:09
Vaak zijn het werkloze, no lifers, of kinderen die niet buiten spelen, op deze manier hebben mensen met een gezin/baan/leven ook een kans op die geweldige skins ipv 3000uur mobs killen.
Theecornerkiller
The Hamster
Door The Hamster (2187 reacties) op 06-08-2019 11:18
Mensen daar gaat het niet om... die hele grind dingen zijn er in gebouwd juist om mensen te dwingen tot short cuts tegen betaling. Een game hoort geen grindfest te zijn
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 06-08-2019 11:29
Ligt aan de categorie. Bij een RPG vind ik het meer dan logisch om je karakters te versterken tegen vijanden en bazen. In een race spel zou je toch niet verwachten dat je 100 uur moet racen om die ene wagen vrij te spelen.

Grinden is natuurlijk gewoon de speeltijd van een kort spel of spel met weinig inhoud te verlengen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door Saego (1896 reacties) op 06-08-2019 11:36
Quote:
Ligt aan de categorie. Bij een RPG vind ik het meer dan logisch om je karakters te versterken tegen vijanden en bazen. In een race spel zou je toch niet verwachten dat je 100 uur moet racen om die ene wagen vrij te spelen.

Grinden is natuurlijk gewoon de speeltijd van een kort spel of spel met weinig inhoud te verlengen.
Gepost door: DaggieWaggie op 06-08-2019 11:29

Inderdaad. Het is verder ook heel lastig om de gedachtegang van een developer terug te vinden in een game. Heeft een game extra grind om de verkoop van microtransacties te stimuleren, of was deze grind altijd al bedoeld los nog van de microtransacties?

Maar ach, tot nu toe bij geen een (betaalde) game mij geërgerd aan microtransacties.

Vanavond lekker verder met levels grinden in Octopath.
Riquelme
Door Riquelme (2435 reacties) op 06-08-2019 12:05
Quote:
Vaak zijn het werkloze, no lifers, of kinderen die niet buiten spelen, op deze manier hebben mensen met een gezin/baan/leven ook een kans op die geweldige skins ipv 3000uur mobs killen.
Gepost door: Swift op 06-08-2019 11:09

Goedpraten van iets wat vroeger geunlockt kon worden door een spel uit te spelen of een bepaalde target te halen is hetzelfde als ervoor zijn.
Zolang gamers of lobbyist zoals jij het goedpraten zal de game industrie het ook blijven implenteren in hun games.
Nightshade
Door Nightshade (1267 reacties) op 06-08-2019 14:30
Quote:
Goedpraten van iets wat vroeger geunlockt kon worden door een spel uit te spelen of een bepaalde target te halen is hetzelfde als ervoor zijn.
Zolang gamers of lobbyist zoals jij het goedpraten zal de game industrie het ook blijven implenteren in hun games.
Gepost door: Riquelme op 06-08-2019 12:05
Zolang microtransacties écht optioneel zijn, naast de normale manier van unlocken, is er niks mis mee.

Als je bijvoorbeeld een fighting game hebt waarbij het jou puur om de online modus gaat, maar je wil een specifiek character hebben dat alleen vrij te spelen is door een story mode van 20 uur te doorlopen, is een microtransactie ideaal. Helemaal als je gametijd al beperkt is wegens een drukke baan en/of gezin. Een paar euro neerleggen om het spel te kunnen spelen op de manier die jij wil. Geen probleem toch?

Het is natuurlijk nog beter als een spel je verschillende manieren biedt om iets te unlocken, zoals Smash Ultimate doet met characters. Dat zie je echter nauwelijks in andere games.

Wat free to play spellen betreft heeft Warframe een goed systeem, vind ik. Natuurlijk kun je van alles kopen met echt geld/premium currency, maar je kunt er ook voor grinden. Bovendien kun je als niet betalende speler toch premium currency verdienen door in-game items te verkopen aan andere spelers.
Hunterr
Door Hunterr (2259 reacties) op 06-08-2019 14:57
Quote:
Vaak zijn het werkloze, no lifers, of kinderen die niet buiten spelen, op deze manier hebben mensen met een gezin/baan/leven ook een kans op die geweldige skins ipv 3000uur mobs killen.
Gepost door: Swift op 06-08-2019 11:09

Al tijd of geld in deze *geweldige skins* steken is zonde. Wel jammer dat je zo denigrerend tegen andere mensen.

Zo te horen spreek je uit ervaring dat je skins heb gekocht. Dan komt de simpele vraag, waarom gooi jij je geld in een bodemloze put ?



https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
KonkeyDong
Door KonkeyDong (1962 reacties) op 06-08-2019 15:04
Quote:
[..]
Zolang microtransacties écht optioneel zijn, naast de normale manier van unlocken, is er niks mis mee.

Als je bijvoorbeeld een fighting game hebt waarbij het jou puur om de online modus gaat, maar je wil een specifiek character hebben dat alleen vrij te spelen is door een story mode van 20 uur te doorlopen, is een microtransactie ideaal. Helemaal als je gametijd al beperkt is wegens een drukke baan en/of gezin. Een paar euro neerleggen om het spel te kunnen spelen op de manier die jij wil. Geen probleem toch?

Het is natuurlijk nog beter als een spel je verschillende manieren biedt om iets te unlocken, zoals Smash Ultimate doet met characters. Dat zie je echter nauwelijks in andere games.

Wat free to play spellen betreft heeft Warframe een goed systeem, vind ik. Natuurlijk kun je van alles kopen met echt geld/premium currency, maar je kunt er ook voor grinden. Bovendien kun je als niet betalende speler toch premium currency verdienen door in-game items te verkopen aan andere spelers.
Gepost door: Nightshade op 06-08-2019 14:30

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar dit is niet vaak de manier waarop het geïmplementeerd wordt.

Grootste voorbeeld hiervan is Assassin's Creed Odyssey. Je betaald het normale bedrag voor een triple A game, waar vervolgens tedious grinds in worden gestopt in de hoop nog wat extra geld te verdienen aan microtransactions. Dit soort onzin zat niet in de game voordat microtransactions aanwezig waren. Saaie gameplay kwam voornamelijk voort uit onkunde van Ubisoft.

Zelfde in Fifa, Madden, Crash Team Racing enzovoort. Daar ligt het probleem niet in de microtransactions voor mensen die geen tijd hebben om te grinden, maar in het feit dat er expres een grindmechanic in een spel gestopt is om microtransactions mogelijk te maken, zodat ik nogmaals kan betalen voor content in een spel waar ik al grof voor betaald heb.

Laat ik het zo zeggen... Bij Crash Team Racing... Welke reden is er om unlockables aan muntjes te hangen in plaats van alles vast te maken aan progressie? Dat is echt niet uit vriendelijkheid richting mensen met minder tijd. Dan waren de minder begeerde unlockables gewoon wat minder een grind gemaakt.
Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 06-08-2019 15:13
Quote:
Als je bijvoorbeeld een fighting game hebt waarbij het jou puur om de online modus gaat, maar je wil een specifiek character hebben dat alleen vrij te spelen is door een story mode van 20 uur te doorlopen, is een microtransactie ideaal. Helemaal als je gametijd al beperkt is wegens een drukke baan en/of gezin. Een paar euro neerleggen om het spel te kunnen spelen op de manier die jij wil. Geen probleem toch?
Gepost door: Nightshade op 06-08-2019 14:30
Dan ga je richting het normaliseren van mictrotransacties. De ontwikkelaar heeft dit (20 uur spelen om een vechter vrij te spelen) er dan bewust in gedaan om zijn microtransacties te verkopen.

Als het F2P is; OK. Als het een titel is waar je al voor heb betaald; Oplichting.

Ik snap dan sowieso niet waarom je gamen als hobby neemt als je alles vrij wilt kopen. Hobbies heb je toch als tijdverdrijf, vermaak, iets om van te leren of om iets te presenteren waar je trots op bent? Mijn vrouw heeft als hobby dingen bakken. Koekjes, cake, noem maar op. In het weekend kiest ze samen met mijn dochter iets uit een bak boek en dan gaan ze op zondagochtend wat maken wat we dan in de middag bij de koffie en thee kunnen eten.

Ik kan ze ook gewoon €2.- geven zodat ze een cake bij de Jumbo kunnen kopen. Ok, het is niet leuk, je leert er niks van, je kan er geen leuke verhalen over vertellen. Maar ik heb wel wat bij de koffie. En ik weet met 100% zekerheid dat er geen Smarties doorheen zitten wat mijn dochter altijd erg vrij in is bij het strooien.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Josplays
Door Josplays (3809 reacties) op 06-08-2019 15:15
Ik persoonlijk zou er idd al minder problemen mee hebben als de games free to play worden en het alleen skins zijn. Ik weet toch van mijzelf dat ik sterk genoeg ben om geen geld eraan uit te geven. Ik vind het vervelender als je 60€ aan een game uitgeeft en 2 maanden na release proberen ze dan nog zoveel mogelijk geld uit je te halen door opeens microtransacties te implementeren.

Ik vind idd dat bedrijven moeten stoppen met grind mechanics in games te stoppen puur zodat mensen geld uitgeven, als het grinden echt iets toevoegt aan de game (bijvoorbeeld een RPG en levelen) dan begrijp ik het nog. Ik heb ook geen tijd naast mijn werk om zoveel te grinden, maar ik stop dan met het spel en ga wat anders spelen.
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Swift
Door Swift (12219 reacties) op 06-08-2019 16:01
Quote:
[..]

Goedpraten van iets wat vroeger geunlockt kon worden door een spel uit te spelen of een bepaalde target te halen is hetzelfde als ervoor zijn.
Zolang gamers of lobbyist zoals jij het goedpraten zal de game industrie het ook blijven implenteren in hun games.
Gepost door: Riquelme op 06-08-2019 12:05
Je weet dat ik pro microtransacties ben?

Mits het geen OP gear bevat. Want dan wordt het in mijn optiek pay to win.
Theecornerkiller
Riquelme
Door Riquelme (2435 reacties) op 06-08-2019 16:08
Quote:
[..]

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar dit is niet vaak de manier waarop het geïmplementeerd wordt.

Grootste voorbeeld hiervan is Assassin's Creed Odyssey. Je betaald het normale bedrag voor een triple A game, waar vervolgens tedious grinds in worden gestopt in de hoop nog wat extra geld te verdienen aan microtransactions. Dit soort onzin zat niet in de game voordat microtransactions aanwezig waren. Saaie gameplay kwam voornamelijk voort uit onkunde van Ubisoft.

Zelfde in Fifa, Madden, Crash Team Racing enzovoort. Daar ligt het probleem niet in de microtransactions voor mensen die geen tijd hebben om te grinden, maar in het feit dat er expres een grindmechanic in een spel gestopt is om microtransactions mogelijk te maken, zodat ik nogmaals kan betalen voor content in een spel waar ik al grof voor betaald heb.

Laat ik het zo zeggen... Bij Crash Team Racing... Welke reden is er om unlockables aan muntjes te hangen in plaats van alles vast te maken aan progressie? Dat is echt niet uit vriendelijkheid richting mensen met minder tijd. Dan waren de minder begeerde unlockables gewoon wat minder een grind gemaakt.
Gepost door: KonkeyDong op 06-08-2019 15:04

Merkte ik inderdaad met Origins en nu met de nieuwe Assassins Creed wat ik toevallig speel. Ik moet grinden om te levelen.

Quote:
[..]
Je weet dat ik pro microtransacties ben?

Mits het geen OP gear bevat. Want dan wordt het in mijn optiek pay to win.
Gepost door: Swift op 06-08-2019 16:01

50% kans dat het wel of niet zo zou zijn.
[Begin]  |1|2|3|4|5(5)  [Eind]