Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

[Begin]  |108|109|110|111|112|113|114(149)  [Eind]
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 15-03-2017 12:03
Teller staat bij mij op meer dan 45 uur zag ik. Maar 1 divine beast gedaan, 10 extra hartjes verzameld, 2 stamina upgrades en iets van 50 korokseeds. De rest van de tijd verdaan aan torens unlocken, ingredienten verzamelen en koken en het |||Spoiler||| Master Sword |||Spoiler||| bemachtigd. En nog zoveel te doen in de game.

Ik heb nog nooit meer dan 30 uur in een game gestoken, en zeker niet met zo weinig progressie in het verhaal. Zijn er andere Zelda games die ook ongeveer dezelfde vrijheid geven of is de rest meer lineair? Zat er aan te denken om meer van deze games te proberen, maar denk dat het dan gaat tegenvallen.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 15-03-2017 12:14
Rol: Forum Moderator
Er zijn twee Zelda's waar ik nu op kan komen die deze soort van vrijheid bieden:

The Legend of Zelda (NES)
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (3DS)

De vrijheid is in deze gevallen alleen in de vorm dat je zelf mag kiezen hoe en wanneer je tempels doet. Je moet niet verwachten dat het dezelfde manier van ontdekken en overworld biedt als BotW, daar is (voor een Zelda spel) BotW uniek mee.

De andere spellen zijn meer lineair, maar het is niet dat je voelt alsof je een on-rail spel aan het spelen bent.

Ik raad aan om Wind Waker een kans te geven. Redelijk wat vrijheid, maar wel met een sturende verhaallijn en de volgorde van de tempels ligt vast. Echter kan je wel lekker ontdekken enzo!
❍ᴥ❍
Jinoonij
Door Jinoonij (191 reacties) op 15-03-2017 12:30
ik had een heel groot verhaal maar inderdaad heb je geen Zelda's met dezelfde vrijheid zoals in BotW.

vanaf OoT is er een principe vast gehouden. Vaste volgorde van tempels, vaak dezelfde thema's. Qua aantal verschillend.
Extra heart pieces zoeken en andere kleinere items (skultulla's) waren dan zaken waar je zelf moest gaan ontdekken
WW is alleen meer 'vrijheid' omdat je een (vrij kale) zee hebt waar je wel een en het ander kunt ontdekken. Maar blijft hetzelfde principe als wat in OoT is neergezet. Eigenlijk al vanaf ALTTP is het allemaal wel hetzelfde geweest in de basis.

vergeet niet dat de items in voorgaande delen allemaal vast stonden. je kreeg altijd een nieuw item in elke kerker. En het gebruik was redelijk beperkt als je dat vergelijkt met BotW.

ik denk dat je naast WW ook wel TP goed kunt proberen. heb je ook in een HD versie. het is eigenlijk meer dat je in voorgaande Zelda's wat meer gestuurd werd dan in BotW.
Wii U: jinoonij | 3DS: 1048-9514-3141
Htbaa
Door Htbaa (12326 reacties) op 15-03-2017 13:31

Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Slick
Door Slick (1134 reacties) op 15-03-2017 15:22
Ik blijf het waanzinnig vet vinden hoe verschillend mensen deze game spelen. 4 vrienden spelen het ook, maar allemaal hebben we veel dingen in verschillende volgorde gedaan.

Op de vorige pagina stond bijvoorbeeld in een comment iets over een 'tweede' iets, maar dat staat helemaal niet vast dat het de tweede of eerste in de game is; het is maar net welke je tegenkomt.

Ik heb zelfs dingen gedaan of gevonden die een vriend van me niet is tegen gekomen, terwijl hij het spel al heeft uitgespeeld. Ondanks dat het een singleplayer is, is erover praten alsof het een multiplayer (of MMORPG) betaamt erg vermakelijk.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 15-03-2017 15:40
Quote:
ik had een heel groot verhaal maar inderdaad heb je geen Zelda's met dezelfde vrijheid zoals in BotW.

Gepost door: Jinoonij op 15-03-2017 12:30

Behalve dan de eerste twee (en in enige mate LBW)! Zelda begon niet bij Ocarina of time / Link to the past

Link's awakening en Link to the past hadden ook al vaste dungeonvolgorde, trouwens.

Quote:
De andere spellen zijn meer lineair, maar het is niet dat je voelt alsof je een on-rail spel aan het spelen bent.
Gepost door: Skull_kid op 15-03-2017 12:14

Behalve bij Skyward sword. Wel fantastische motion controls daarin, tho'

Quote:
haha ik heb precies hetzelfde. even die shrine pakken en dan naar bed. en dan kom je nog 100 dingen tegen en is het inderdaad 02:00 dat je in bed ligt
Gepost door: Jinoonij op 15-03-2017 12:03

Protip: Stel parental controls voor jezelf in. Van middernacht tot 6 u in de ochtend op werkdagen gedwongen in sleep mode
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Stef
Door Stef (3349 reacties) op 15-03-2017 15:53
Quote:
[..]



Protip: Stel parental controls voor jezelf in. Van middernacht tot 6 u in de ochtend op werkdagen gedwongen in sleep mode
Gepost door: Samael_blackwing op 15-03-2017 15:40

Is dat niet met de speciale app?
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 15-03-2017 16:04
Klopt, dat is met de speciale app. Al kun je wel wat instellen in de Switch zelf, geloof ik dat de bedtime alarm enkel in de app in te stellen is.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Jinoonij
Door Jinoonij (191 reacties) op 15-03-2017 17:13
ik maak de vergelijking met de 3D console Zelda's en dat begint wel bij OoT
Ik vind de Zelda op de NES, SNES en (3)DS toch al heel anders spelen.
dat je daar wel soort van vrijheid hebt blijft toch anders. Dan heb je in OoT ook soort van vrijheid..

OoT is wel de grondlegger van de 3D Zelda's en BotW lijkt meer op een 3D Zelda dan de van bovenaf Zelda's
het is maar net hoe je het vergelijkt.


ik speel BotW op de Wii U. daar zit geen app op? of zit daar wel iets van parental control in?
Wii U: jinoonij | 3DS: 1048-9514-3141
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 15-03-2017 17:15
Dus op welke game BotW het meeste lijkt hangt af van de camerastand?
Gewoon rechter stick omhoog houden en het is net NES zelda, junge!

Maar ik snap je punt. Het is de eerste 3D zelda game die écht non-lineair is.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Bavelb
Door Bavelb (267 reacties) op 15-03-2017 17:25
Quote:
[..]

koroks vind ik veel meer, daar zit ik op 60 ofzo
Er zijn er |||Spoiler||| 900 |||Spoiler|||
WiiU NNID: OrthanciiU
Slick
Door Slick (1134 reacties) op 15-03-2017 17:31
Als je the making of BotW bekijkt, zie je dat ze het spel eerst ook in 2D Zelda-stijl hebben gemaakt als prototype, om bepaalde concepten (houten wapen oppakken, in brand zetten, boom in de brand) te testen. Volgens mij zijn er genoeg die deze 2D versie ook wel willen spelen, lijkt mij in ieder geval wel geinig.

Verder dan dat durf ik de making of nog niet te bekijken, iets te bang voor spoilers.
Jinoonij
Door Jinoonij (191 reacties) op 15-03-2017 17:49
Quote:
Zijn er andere Zelda games die ook ongeveer dezelfde vrijheid geven of is de rest meer lineair? Zat er aan te denken om meer van deze games te proberen, maar denk dat het dan gaat tegenvallen.
Gepost door: Misterdoa1983 op 15-03-2017 12:03

sowieso van de Zelda's met een 3D wereld is er geen een die zo veel vrijheid biedt. Die zijn vrijwel allemaal lineair qua volgorde van kerkers A,B,C, en dan eindbaas en de daarmee samenhangende items. Je hebt wel enige vorm van vrijheid dat je in de spelwereld zelf kan bepalen op welk tempo etc.

haal eigenlijk het springen en klimmen weg. en alle dieren en planten en kook spul vervang je door hartjes. dan heb je een normale 3d Zelda met laadtijden tussen verschillende gebieden

of die je tegen gaan vallen is afhankelijk van wat je belangrijk vind. ze scoren allemaal goed in reviews.

Quote:
[..]
Er zijn er |||Spoiler||| 900 |||Spoiler|||
Gepost door: Bavelb op 15-03-2017 17:25
meerdere malen al langsgekomen
maar daarom vind je die ook wel vaker dan shrines
zijn minder bepalend voor het verhaal. is meer handig om ze te zoeken
Wii U: jinoonij | 3DS: 1048-9514-3141
-marco-
Door -marco- (1292 reacties) op 16-03-2017 13:08
Dik 85 uur in zitten nu en nog maar 2 devine beasts gedaan. Zit op 75 shrines en 93 korok seeds.
Ik wil deze wereld geen vaarwel zeggen en intens lang van genieten. Daarom houd ik me met name bezig met het upgraden van kledij, side missies en het zoeken naar korok seeds. Daarbij pik ik de ontdekkingen van shrines mee.

Heerlijke game dit zeg. Misschien wel beter dan OOT 😉
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 16-03-2017 14:41
Rol: Forum Moderator
Ik vind het echt een heel erg vet spel en blijf elke dag uitkijken naar het moment dat ik weer even kan spelen!

Echter vind ik het lastig om te zeggen of ik 'm beter of slechter vind dan een andere Zelda, puur en alleen omdat het een heel ander spel is dan elke Zelda ooit hiervoor! Ik vind niet dat je het kan vergelijken met OoT omdat dat spel veel epischer is in de vorm van "je bent klein, wordt volwassen, veel tempels, kleine wereld, weinig vrijheid maar zoveel progressie", terwijl BotW veel epischer is in grootte van de wereld, dingen die je kan doen die niets met het verhaal van doen hebben, maar weer minder qua "tempels", terwijl de shrines weer een heel vette toevoeging is.

Ik denk dat binnen het Zelda-universum de beste Zelda pre-BotW prima kan bestaan naast BotW zelf, zonder dat ze elkaar in de weg zitten, qua spellen.

Qua beleving is BotW wel echt een winnaar tot nu toe.

Geen idee of het een beetje logisch klinkt, wat ik geschreven heb
❍ᴥ❍
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 16-03-2017 14:50
Quote:
Ik wil deze wereld geen vaarwel zeggen en intens lang van genieten.
Gepost door: -marco- op 16-03-2017 13:08
Ik heb dat probleem ook. Momenteel iets van 76 shrines, alle torens en alle memories gehaald. Ik heb nog maar één tempel uitgespeeld. Ik ben alleen bang als ik dus de eindbaas heb verslagen dat ik niet meer verder ga met het spel. Ik wil nog alle shrines vinden, misschien nog alle Koroko (schijn je iets voor te krijgen als je ze alle |||Spoiler||| 900 |||Spoiler||| kan vinden) en er is wat gear dat bij mij hoog op de verlanglijst staat. |||Spoiler||| Ik wil dolgraag de Guardian armor hebben om als Robocop door Hyrule te struinen |||Spoiler|||. Maar wat heeft het nut als je de eindbaas hebt verslagen? Dan heb je geen extra hartjes, wapens of armor nodig.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
-marco-
Door -marco- (1292 reacties) op 16-03-2017 15:01
Heb ook alle torens en memories al. Die robocop gear heb ik ook volledig en al op lvl 3*
Juist het upgraden van je gear doet je zoeken naar materialen in de hele wereld. Dito voor de side quests.

DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 16-03-2017 15:11
Maar dat is dan voor mij het probleem; Als ik de eindbaas heb verslagen met mijn huidige items, waarom zou ik dan nog op pad gaan om alles te verbeteren? Er zullen heus nog wel vijanden lopen die weerstand bieden, maar het heeft een mindere climax als je een wat sterkere Hinox verslaat die je op je reis al 8 of 9 keer hebt verslagen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Htbaa
Door Htbaa (12326 reacties) op 16-03-2017 15:19
Quote:
Maar dat is dan voor mij het probleem; Als ik de eindbaas heb verslagen met mijn huidige items, waarom zou ik dan nog op pad gaan om alles te verbeteren? Er zullen heus nog wel vijanden lopen die weerstand bieden, maar het heeft een mindere climax als je een wat sterkere Hinox verslaat die je op je reis al 8 of 9 keer hebt verslagen.
Gepost door: Dagmar op 16-03-2017 15:11

Dat heb ik nu ook. Einde verhaal = einde game. Met als uitzondering Xenoblade Chronicle X, maar die heeft na het verhaal nog affinity missions die je pas na het uitspelen kan doen en daar zit nog extra verhaal in.

Ben zelf pas net bij die grote vulkaan aangekomen dus ik gok met een paar dagen |||Spoiler||| dat ik de titaan aldaar te grazen kan nemen |||Spoiler|||. Heb het noorden, midden en westen nog niet eens verkend dus ik geloof dat ik nog wel eventjes bezig ben voordat ik Ganon te lijf ga.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door YOLOYOLO (1870 reacties) op 16-03-2017 15:33
Paar uur gespeeld. Te gek.
[Begin]  |108|109|110|111|112|113|114(149)  [Eind]