Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

[Begin]  |1|2|3|4|5|6|7(149)  [Eind]
Stef
Door Stef (3349 reacties) op 07-12-2014 14:02
Zag er wel erg interessant uit!
Ik geloof dat ik maar hard moet gaan sparen voor een Wii U.
En het nieuws dat er een nieuwe Animal Crossing daarvoor in de maak is werkt ook wel mee dat ik meer geld voor een Wii U opzij moet zetten.
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.
Kroon
Door Kroon (878 reacties) op 09-12-2014 17:50
Mocht het iemand interesseren: GameXplain heeft een uitgebreide analyse van de gameplay gemaakt.
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 09-12-2014 17:55
Nog een analyse! Maar dit keer van de map. op Scooptendo.

tl;dr
Quote:
-Zelda Wii U is huge. It will take over 1hr 14mins 30s to cross the entire map (corner to corner) on horseback.

-In real life this would be the equivalent of travelling 54.6km.

-Death Mountain, Zora’s Domain and Lake Hylia all appear to be present on the map.

-The southern section of the Zelda Wii U map matches up with Zelda 1’s map.

-There are two different depths of water. Link should be able to cross lakes, rivers & parts of the sea.

-Link may have access to a boat or other water crossing equipment.

-Zelda Wii U may have towns/villages and possibly smaller settlements.

-Link may potentially be able to set up his own camp (if the map icon does not depict a small settlement).

-Spectacle Rock may be making a reappearance, this time in the form of a lake.

-Link may be able to travel across the deeper parts of the sea to reach isolated islands and/or shallow areas.

-Some areas may only be accessible by following specific paths or during certain points in the game.

-Zelda Wii U may feature a village within a lake or alternatively a swamp-like lake with varying water levels.

-There is a mysterious black dot on the west of the map. This could be Ganondorf’s hide-out or a Twilight portal.

-There isn’t a defined border on the southern edge of the map. Suggesting that Link can go further south, possibly in a future update.
Wouwter
Door Wouwter (1994 reacties) op 09-12-2014 18:29
Quote:
Zag er wel erg interessant uit!
Ik geloof dat ik maar hard moet gaan sparen voor een Wii U.
En het nieuws dat er een nieuwe Animal Crossing daarvoor in de maak is werkt ook wel mee dat ik meer geld voor een Wii U opzij moet zetten.
Gepost door: Imrail op 07-12-2014 14:02
Volgens mij is een nieuwe AC niet aangekondigd, er is hoogstens naar gehint (en dat is niet eens zeker). Maar goed, het lijkt vanzelfsprekend dat AC uiteindelijk wel naar de WiiU komt.
| You are (not) alone |
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 10-12-2014 10:21
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]
Dat is onzin. Ik vind dat het hoog tijd wordt dat men ophoudt deze serie te zien als een heilige koe waar nooit iets mis mee is. Sinds Ocarina of Time staat The Legend of Zelda niet voor kwaliteit, maar voor een formule dat al te vaak zonder nadenken opnieuw gevolgd wordt.

Met The Wind Waker hebben ze geprobeerd wat te vernieuwen met de zee en de cel-shaded graphics, maar de fans schreeuwden moord en brand. Helaas was het spel niet eens af.

Met Twilight Princess probeerden ze een tweede Ocarina of Time te maken, en het resultaat is een zielloos, linear spel dat na een tijd gewoon niet meer leuk is.

Skyward Sword is nog lineairder dan Twilight Princess, en je word de hele tijd met het handje vastgehouden. Er is geen avontuur, geen ontdekking, alles wordt met de pap in je mond gepropt. Wat ik wel leuk vond zijn de zwaardgevechten met de MotionPlus, ondanks het feit dat vijanden te beleefd zijn en zich gedragen als minipuzzels.

Ik heb meer plezier gehad aan de portabele Legend of Zeldaspellen, omdat daar de formule nog werkt. Zelf heb ik het nog niet gespeeld, maar A Link Between Worlds schijnt schitterend te zijn omdat ze gedurfd hebben om met de formule te spelen. Ze hebben ook een nieuwe gimmick toegevoegd die echt een meerwaarde geeft en veranderd hoe je speelt en dingen ontdekt. En men laat eindelijk je hand los.
Gepost door: BenoitRen op 06-12-2014 18:38

Net zozeer als dat jouw (en de maker van dat filmpje z'n) mening is, zijn er genoeg mensen die vinden dat er (naast de CD-I versies) geen slechte Zelda-games zijn. Simple as that

Ben wel benieuwd hoezo The Wind Waker niet eens af was?
❍ᴥ❍
Hercule
Door Hercule (6369 reacties) op 10-12-2014 10:27
Enkele tempels waren nog niet af en zijn verwijderd. Deze tempels zijn later hergebruikt in latere Zelda games, vandaar dat ze niet in de HD versie zaten.

Neemt niet weg dat Wind Waker een van de beste games ooit gemaakt is.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 10-12-2014 10:28
Quote:
[..]
Volgens mij is een nieuwe AC niet aangekondigd, er is hoogstens naar gehint (en dat is niet eens zeker). Maar goed, het lijkt vanzelfsprekend dat AC uiteindelijk wel naar de WiiU komt.
Gepost door: Wouwter op 09-12-2014 18:29

Ze hadden het bij de investors meeting specifiek over dat ze plannen aan het maken waren voor Amiibo-ondersteuning voor 'een toekomstige Animal Crossing'

Volgens mij was dit specifiek op de vraag welke andere series - behalve smash - amiibo figuurtjes zouden krijgen.


Skyward sword is trouwens awesome en ik snap de haat niet. Het lijkt op het begin lineair - maar als je meerdere malen door een gebied komt (en moet) blijken er gewoon veel lagen in ieder gebied te zitten en zul je zelfs na de credits nog veel te ontdekken hebben. Het stuk met die tijdskristallen was echt brilliant - zeker op dat schip.

Ik weet verder niet wat mensen fout deden met Wii Motion plus, maar bij mij werkte de controls ook perfect. Geweldig dat zo ieder zwaardgevecht een puzzel werd.

Fi was wel bloedirritant, net als Navi. Zou fijn zijn als je dat soort 'guides' gewoon uit kan zetten om enkel raad te plegen als je ze nodig hebt want verder zijn het leuke characters in het verhaal.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 10-12-2014 11:55
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Ze hadden het bij de investors meeting specifiek over dat ze plannen aan het maken waren voor Amiibo-ondersteuning voor 'een toekomstige Animal Crossing'

Volgens mij was dit specifiek op de vraag welke andere series - behalve smash - amiibo figuurtjes zouden krijgen.


Skyward sword is trouwens awesome en ik snap de haat niet. Het lijkt op het begin lineair - maar als je meerdere malen door een gebied komt (en moet) blijken er gewoon veel lagen in ieder gebied te zitten en zul je zelfs na de credits nog veel te ontdekken hebben. Het stuk met die tijdskristallen was echt brilliant - zeker op dat schip.

Ik weet verder niet wat mensen fout deden met Wii Motion plus, maar bij mij werkte de controls ook perfect. Geweldig dat zo ieder zwaardgevecht een puzzel werd.

Fi was wel bloedirritant, net als Navi. Zou fijn zijn als je dat soort 'guides' gewoon uit kan zetten om enkel raad te plegen als je ze nodig hebt want verder zijn het leuke characters in het verhaal.
Gepost door: Samael_blackwing op 10-12-2014 10:28

Veel mensen spelen met 3rd-party, Chinese wiimotes (want "de echte zijn te duur) en klagen daarna dat het niet goed werkt. Ik had ook nergens last van, dus het moet wel daar aan liggen. Vaak was zelfs een kleine "flick" met m'n pols genoeg om de juiste beweging uit te voeren
❍ᴥ❍
3bdelilah
Door 3bdelilah (1832 reacties) op 10-12-2014 12:13
Ik ben het er (helaas) eigenlijk wel mee eens. The Legend of Zelda is na de N64 tijden eigenlijk he-le-maal niet toonaangevend meer om eerlijk te zijn. Ocarina of Time was misschien de laatste "echte" Zelda die ook echt wat betekent heeft voor de industrie als geheel, en niet zo'n beetje ook. Majora's Mask is qua game mechanics zo anders (grotendeels in een positieve zin, maar niet altijd feilloos) dat je soms amper kunt spreken van een Zelda game.

Wind Waker was erg charmant qua uiterlijk (fuck de haters, al heb ik inderdaad liever de OOT/MM style), maar qua inhoud viel het me allemaal erg tegen. Het grootste voordeel was het verkennen, maar de zee voelde zo akelig leeg (ik moet de HD versie nog spelen, staat in de backlog). Vooral de dungeon waren van een relatief erg laag niveau. Twilight Princess is weer exact het tegenovergestelde: uitstekende dungeons, hoogstwaarschijnlijk de beste uit de serie, maar anderzijds probeert het misschien te veel te leunen op OOT met een vleugje MM, wat ik persoonlijk verre van erg vond, maar heel revolutionair was het allemaal natuurlijk niet. En Skyward Sword was voor mij helaas (een van) de meest vergeetachtige Zelda, qua stijl zag het er mooi uit en motion-plus combat was ook een voordeel, maar daar wil ik het eigenlijk op houden. Al een jaar of twee niet meer gespeel en ik heb eerlijk gezegd ook weinig haast, terwijl ik elke Zelda game sowieso binnen 2 jaar herspeel, met OOT standaard jaarlijks en misschien zelfs meerdere keren per jaar.


Hoe dan ook, deze lap tekst heeft ook een functie: exploration speelt weer een grote rol in Zelda U, en daar ben ik heel blij om! Nu maar hopen dat de wereld niet dood aanvoelt zoals WW en vooral TP. Die indruk kreeg ik namelijk van de TGA beelden, maar ze hebben nog precies een jaar om alles glad te strijken. Ik heb er alle vertrouwen in, dit wordt mijn GOTY.
Bonecrusher
Door Bonecrusher (3268 reacties) op 10-12-2014 12:15
De Wii met zijn zwieperde zwiep controls heeft voor mij de serie enorm naar beneden getrokken, ondanks dat de games op de Wii prachtig waren, waren de controls gewoon vreselijk. Maar een Wii U versie zie ik wel weer zitten
“A shot in the head is worth two in the chest”
Door Thatanas (683 reacties) op 10-12-2014 12:15
Waarom zou een Zelda revolutionair of impact op de industrie moten hebben?
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 10-12-2014 12:17
Quote:
[..]

Veel mensen spelen met 3rd-party, Chinese wiimotes (want "de echte zijn te duur) en klagen daarna dat het niet goed werkt. Ik had ook nergens last van, dus het moet wel daar aan liggen. Vaak was zelfs een kleine "flick" met m'n pols genoeg om de juiste beweging uit te voeren
Gepost door: Skull_kid op 10-12-2014 11:55

Precies! Ik heb het hele spel gespeeld terwijl ik languit op de bank zitlag (een soort tussenvorm van zitten en liggen - ook wel 'hangen' genoemd) en hoefde enkel naar voren te leunen voor het pijl en boogschieten (iets wat trouwens met motion plus werkte, waardoor je voor het richten de wiimote kon houden zoals je wilt als 'neutrale'' richting. Ik hield hem meestal vast zoals link zijn boog vasthield)

Enige wii game waarvoor ik tot nu toe heb moeten staan was Wii Fit.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Tailsknux
Door Tailsknux (1851 reacties) op 10-12-2014 12:18
Quote:
[..]

Veel mensen spelen met 3rd-party, Chinese wiimotes (want "de echte zijn te duur) en klagen daarna dat het niet goed werkt. Ik had ook nergens last van, dus het moet wel daar aan liggen. Vaak was zelfs een kleine "flick" met m'n pols genoeg om de juiste beweging uit te voeren
Gepost door: Skull_kid op 10-12-2014 11:55

Ik heb zelf de Wiimote Plus die bij de game zat en ik had ook vreselijke problemen met de controls, een maat van mij idem dito. Skyward Sword is dan ook de enige Zelda die ik heb gekocht maar niet heb uitgespeeld.
..
J-master
Door J-master (623 reacties) op 10-12-2014 12:24
WHAAAAAT???

Skyward Sword is my favo zelda game tot nu toe...

MIss ook juist door de wii mote....

Mijn gevecht tegen Girahim zal ik echt nooooit vergeten...

Kick
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 10-12-2014 12:24
Quote:
[..]

Ik heb zelf de Wiimote Plus die bij de game zat en ik had ook vreselijke problemen met de controls, een maat van mij idem dito. Skyward Sword is dan ook de enige Zelda die ik heb gekocht maar niet heb uitgespeeld.
Gepost door: Tailsknux op 10-12-2014 12:18

Same here, kan ook aan de lichtval in je woning liggen overigens. dat Infra-rood werkt nog steeds niet altijd even lekker.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
3bdelilah
Door 3bdelilah (1832 reacties) op 10-12-2014 12:27
De motion controls van SS zijn wel de minste problemen ervan. Sterker nog, de motion controls vond ik juist prima werken. Zorgde eventjes voor een prima verfrissing. Het grootste probleem lag hem aan de verschrikkelijk lange intro, problemen met het tempo, level design zelfs nog liniear ("corridor walking") dan TP en nog een paar dingen. Zeker een bovengemiddeld (7) goed spel, maar naar mijn mening de minste Zelda samen met WW.

Quote:
Waarom zou een Zelda revolutionair of impact op de industrie moten hebben?
Gepost door: Thatanas op 10-12-2014 12:15

Het ging meer om het opschudden van de huidige formule van "je bent de uitverkorene, verzamel 2/3 dingen in dungeons, er gebeurt iets groots, verzamel daarna nog 4/5 dingen in dungeons en je begint het eindgevecht". Zelda gaat niet mee voor revoluties zorgen, maar ze zouden de formule wel heel erg moeten opfrissen.

TP was nog beetje een twijfelgeval vanwege de uitstekende dungeons, maar SS heeft mij best vermoeid met alsmaar hetzelfde doen.
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 10-12-2014 15:19
Quote:
Net zozeer als dat jouw (en de maker van dat filmpje z'n) mening is, zijn er genoeg mensen die vinden dat er (naast de CD-I versies) geen slechte Zelda-games zijn. Simple as that
Gepost door: Skull_kid op 10-12-2014 10:21
Zoals ik al zei, het is het effect van de heilige koe. Die mensen zijn gewoonweg niet kritisch.
Quote:
Ben wel benieuwd hoezo The Wind Waker niet eens af was?
Een wederkerend element in de serie is het getal drie, zoals de Triforce, drie "pendants", drie rassen, enz.

Het eiland waar je de derde parel moet vinden is verlaten. Er was daar een dorp gepland dat minstens even groot was als Windfall. Er moest ook nog een dungeon zijn waar je aan het einde de parel zelf vond. In de plaats daarvan wordt het gewoon aan jou gegeven.

Verder waren er maar twee dungeons om de Master Sword te bekrachtigen in plaats van drie.
Quote:
Skyward sword is trouwens awesome en ik snap de haat niet. Het lijkt op het begin lineair - maar als je meerdere malen door een gebied komt (en moet) blijken er gewoon veel lagen in ieder gebied te zitten en zul je zelfs na de credits nog veel te ontdekken hebben.
Gepost door: Samael_blackwing op 10-12-2014 10:28
Noem een voorbeeld.
Quote:
Het stuk met die tijdskristallen was echt brilliant - zeker op dat schip.
Dat vond ik ook. De woestijn in het algemeen is een van de betere gebieden, ondanks het feit dat er maar een manier is om door te geraken (linear) tot je een paar deuren open doet. Ik wijt dat vooral aan de illusie van vrijheid.
Quote:
Twilight Princess is weer exact het tegenovergestelde: uitstekende dungeons, hoogstwaarschijnlijk de beste uit de serie
Gepost door: 3bdelilah op 10-12-2014 12:13
Serieus? Het zijn de lineairste dungeons van de serie. Na de watertempel had ik het wel gehad en voelden ze aan als werk. Ik heb er dan geen plezier meer aan gehad.
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 10-12-2014 15:33
Rol: Forum Moderator
Maarja, waarom kritisch zijn als je toch met volle teugen van de game geniet? Als je kritisch gaat kijken naar dingen waar je van geniet, geniet je er niet meer van.

Stel ik ga kritisch kijken naar films en series, dan ben ik zoveel bezig met foutjes en plotholes aanwijzen, dat ik niet meer toekom aan puur het genieten.

Nee: ik speel een game en geniet ervan (of niet) en baseer daar mijn mening op, niet op hoeveel indruk het heeft gemaakt op de media of industrie. Mag jij natuurlijk wel doen, graag zelfs, want dan hoef ik het niet te doen en kan ik gewoon op m'n luie gat de game spelen zoals ie bedoeld was.

Ik kijk in ieder geval zeer uit naar de nieuwe Zelda en hoop ook op binnenkort dezelfde gameplay, maar dan fullscreen. Dat het niet vol zat met vijanden, dorpjes etc. zal wel te maken hebben met het feit dat ze niet teveel uit de doeken willen doen.
❍ᴥ❍
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 10-12-2014 15:37
Quote:
[..]
Noem een voorbeeld.
Gepost door: BenoitRen op 10-12-2014 15:19

Bijvoorbeeld:
Vlieg naar skyloft en ga naar het gebied waar het standbeeld van de godin is. Links van het standbeeld is een bullseye voor je clawshot. En... KITTENS!

Als je die kittens 's-nachts in het water gooit, en je ze dan weer kwaad maakt en uit het water lokt gaan ze trouwens vliegen.

Je kunt de sporen van een paddestoel in een fles vangen om vijanden te stunnen en hartplanten in een fee te veranderen.

Je kunt de kamer van Zelda in, waar onder andere een Tingle pop te vinden is.

Als je op A drukt op de wii remote tijdens de credits kun je meespelen met de muziek.

Dan nog de 65 gratitude crystals om te verzamelen via diverse minigames en quests, de rickety coaster minigame in lanayru woestijn, pompoensoep bezorgen, skydiving minigame, bamboo hakken, insecten vangen etc.

Natuurlijk alle verborgen heart-pieces - vaak alleen te bereiken met een item uit een later level.

Ik vond skyward sword zelf erg goed - ondanks dat ik eerst teleurgesteld was met een level-select kaart na het skydiven.

Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
J-master
Door J-master (623 reacties) op 10-12-2014 15:49
Quote:
Skyward sword is trouwens awesome en ik snap de haat niet. Het lijkt op het begin lineair - maar als je meerdere malen door een gebied komt (en moet) blijken er gewoon veel lagen in ieder gebied te zitten en zul je zelfs na de credits nog veel te ontdekken hebben.
Gepost door: Samael_blackwing op 10-12-2014 10:28

Noem een voorbeeld.

Bijvoorbeeld het gebied bij de klimboom, die later in de game onder water staat...

GE NI AAL
[Begin]  |1|2|3|4|5|6|7(149)  [Eind]