Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Star Fox Zero & Guard [Algemeen Topic]

[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(15)  [Eind]
Yi-Long
Door Yi-Long (5398 reacties) op 22-04-2016 06:48
Van wat ik las in de reviews, is het probleem niet zozeer de motion-controls (die btw wel gewoon optioneel hadden moeten zijn, ipv opgedrongen), maar dat je telkens moet kijken naar je tablet-controller, en dus steeds loopt te switchen qua ogen tussen je TV-scherm, en je tablet. Wat niet iedereen fijn zal vinden.

Voor mij komt het ook allemaal over als een opgedrongen gimmick, ipv daadwerkelijk iets innovatiefs, maar goed, als anderen het allemaal geweldig vinden, dan fijn voor hen natuurlijk. Zoiets blijft persoonlijk.

Persoonlijk ben ik meer onder de indruk van de innovatie in een game als No Man's Sky, dan van dit soort control-gimmicks wat qua gameplay eerder afbreuk lijkt te doen aan de game, dan dat het iets toevoegt. Sterker nog, ik vind dat dit soort gimmicks misbruikt worden om zogenaamd innovatie te faken.
Tyto_alba
Door Tyto_alba (527 reacties) op 22-04-2016 08:07
Heeft zowel Star Fox Zero als No Man's Sky niet gespeelt en lult uit z'n nek.
AndSimonSaid
Door AndSimonSaid (554 reacties) op 22-04-2016 08:07
Naar aanleiding van al die berichten van mensen die klaagden over de controls van dit spel ging ik een beetje met angst gistermiddag spelen.
Maar ik vind het allemaal maar een overdreven.
Ik heb het nu een avond gespeeld en ik vind de controls (although tricky in het eerste level wat je speelt, daarna niet meer IMO) echt heel tof!
Ik kan alle kanten van mijn Arwing in de gaten houden, plus supersnel reageren en richten.
En ik zal er bij zeggen dat ik niet per se een fan ben van motion controls.
Ik ben het pas gaan gebruiken bij Project Zero.
Mijn 6 jarige zoon, had het ook zo in de vingers en we hebben het eerste level met z'n tweeën ook zo gedaan.
Ja, het is wennen. Ik kan ook geen Mario Kart spelen met de motion controls, maar dit vind ik echt wel heel tof.
De controls zijn namelijk niet slecht, ze zijn anders, en dat maakt een spel niet meteen slecht of van mindere kwaliteit.
Het is geen innovatie meer om motion controls te gebruiken, de "gimmickigheid" was er wel af na de motion controls van Wii, maar hier is het meer hoe je het gebruikt en bij dit spel kun je gewoon de gehele ruimte rondom je Arwing overzien.
Wellicht had een optie om ouderwetse controls te gebruiken gekund, maar dan had je waarschijnlijk in bepaalde levels behoorlijk wat moeite gehad.
Het is geen gimmick, het is een keuze zodat je meer controle hebt over je Arwing en een manier om sneller en beter te richten.
Ik vind het top, klaar.
Als je het niet wil spelen omdat je op een andere manier moet spelen, dan moet je een andere spelletje gaan spelen. Even goede vrienden, ieder zijn mening.

Het is echt weer lekker Star Fox, ik mis inderdaad de optie wel een beetje waar alle karakters Lylat spreken, maar dat is voor de kniesoren onder ons.
Ik ben wel fan.

"Good luck!"




I used to play Gears of War with a Guitar Hero controller. Also...that's no moon... (>O_O)>
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 22-04-2016 08:13
Quote:
Heeft zowel Star Fox Zero als No Man's Sky niet gespeelt en lult uit z'n nek.
Gepost door: Tyto_alba op 22-04-2016 08:07

Beide gespeeld en het is echt appels met peren vergelijken. Beide games werken prima overigens!
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 22-04-2016 08:52
Bij deze game is het sowieso toch duidelijk dat gameplay eerst kwam (Miyamoto's drie experimentjes: shooter, guard en robot) en dat daarna de franchise werd gebruikt?

Maar stel je eens een co-op Rogue squadron game voor met deze controls. één speler in de gunner seat en de andere aan het vliegen met de Millenium falcon. Jammer dat de franchise bij EA ligt die na de aankondiging van een unprecedented partnership wat halfbakken ports op de markt wist te zetten waarna ze alle productie voor Wii U staakten omdat ze het hele Nintendo network niet via Origins mochten laten lopen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Timtamtom
Door Timtamtom (464 reacties) op 22-04-2016 09:33
Nog steeds niet te bestellen bij BS?
-marco-
Door -marco- (1292 reacties) op 22-04-2016 10:32
Sinds gister binnen. Zo maar eens even opzetten. Ben benieuwd en ook wel nerveus voor wat betreft de controls.
Recsto
Door Recsto (1005 reacties) op 22-04-2016 10:48
heb nog een firstprint over. iemand intresse? mag weg voor 59.99 excl verzending. bij intresse graag een PM. anders gaat ie maandag terug naar bol.com
AknoWWillie
Door AknoWWillie (2037 reacties) op 22-04-2016 11:01
Quote:
Bij deze game is het sowieso toch duidelijk dat gameplay eerst kwam (Miyamoto's drie experimentjes: shooter, guard en robot) en dat daarna de franchise werd gebruikt?


Gepost door: Samael_blackwing op 22-04-2016 08:52

Zou dit slechts een test zijn en dat we ooit met dergelijke controls een Mario-Kart-achtig-drone-like-double-battle-racing-game gaan krijgen?
Door Marcel2552 (867 reacties) op 22-04-2016 12:19
Quote:
[..]

Sure...

Noem de spellen op die je dan wel goed vindt van Nintendo? Mag van 3e generatie tot huidige gen zijn. Als daar onder andere lylat wars (van de N64) tussen zou zitten ben je echt een EI dat je op basis van de controls deze game bij voorbaat aan de kant schuift.

Ik heb vandaag star fox zero een uur gedaan ongeveer, de controls zijn even wennen maar als je ze eenmaal onder de knie hebt speelt het goed. Anders is niet bij voorbaat slecht. Ik weet nog niet of deze beter is uiteindelijk dan lylat wars (pas een uur bezig), maar hij is nu al makkelijk beter dan elke andere star fox game buiten lylat wars. Assault zou ik op 3 zetten. Adventures heb ik het niet over bij die top 3, want dat is een dinosaur planet (action adventure).

[..]

Met de gamepad loopt te zwaaien, ik zie je al staan. Je snapt er echt compleet niks van (zo speel je het dus al niet), speel nu eerst is zelf het spel en kom daarna met commentaar. Het is immers niet voor iedereen dat is een ander verhaal, de controls werken echter gewoon.

Het ziet eruit als een n64 titel on steroids... of slechter dan de GC titels. Wat loop je eigenlijk te trollen man? Je doet niets anders dan onzin uitkramen in dit topic en je hebt het spel nog niet eens gespeeld als ik zo je teksten lees.

Het verschil qua gameplay is dat je nu turret control hebt over je lasers in plaats van dat je enkel fixed voor je uit kan schieten. Dit keer ook met meer precisie. Voornamelijk relevant voor all-range mode of voor bepaalde vijanden.


Gepost door: Shadow warriors op 22-04-2016 01:38

Dus als je een Nintendo fan bent en ongeveer 30 cube, 35 wiiu games en op de wii een stuk of 50 mag je geen commentaar en kritiek hebben? wtf man. Het lijkt wel of je elke kogel voor Nintendo wil vangen. Het gaat erom dat niet iedereen met motion controls wil spelen en die zet je nu dus keihard buiten spel.

En starfox zero betere graphics dan star fos assault op de gamecube lol. Hier een filmpje voor je is geupscaled via de dolphin emulator (met zelfde textures mind you)
http://www.youtube.com/watch?v=4B5pOZxqNwc&t=9m50s

de game zit niet eens ver af van het grafische plaatje wat met de port van starfox n64 op de 3ds
https://www.youtube.com/watch?v=2Ihu5wTWC-A

Maar nogmaals het gaat me erom dat niet iedereen zit te wachten op motion controls, en dat zien we duidelijk terug in de sales van de wiiu. Touchscreen interface heb ik totaal geen problemen mee omdat het wederom games een stuk overzichtelijker kan maken.

Maar ff serieus, ga je me na die vids nog vertellen dat starfox zero gebruik maakt van alles wat de wiiu kan? Had je niet liever gehad dat de game de zelfde aandacht zou krijgen als een mario of een Zelda met devtijd van iets van 3 jaar?

Als ik zo je commentaar lees van de afgelopen tijd, dan zie ik je er (helaas) voor aan dat als de NX een controller heeft gemaakt van een stuk verhard koeienstront met knoppen erop, dat je er dan lovend over bent. Innovaties kan je ook in de software zelf doen daar heb je geen corky hardware voor nodig.
Htbaa
Door Htbaa (12327 reacties) op 22-04-2016 12:34
Je vergeet even dat de Wii U voor 2 schermen aparte beelden moet renderen, dat vereist ook de nodige rekenkracht. De game ziet er overigens al stukken beter uit dan voordat Platinum Games zich er mee ging bemoeien. En nog altijd: gameplay over graphics.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door Marcel2552 (867 reacties) op 22-04-2016 12:39
Quote:
Je vergeet even dat de Wii U voor 2 schermen aparte beelden moet renderen, dat vereist ook de nodige rekenkracht. De game ziet er overigens al stukken beter uit dan voordat Platinum Games zich er mee ging bemoeien. En nog altijd: gameplay over graphics.
Gepost door: Htbaa op 22-04-2016 12:34

Tuurlijk, maar dat betekend niet dat je met een game aan kan komen wat zelfs op de cube niet indrukwekkend zou zijn. De wiiu heeft zat games die grafisch starfox wegblazen, Ik noem een project zero een mario 3d world.

Platinum heeft trouwens niet veel betekend in de game hor, schijnt dat ze maar een paar dingen mochten toen om starfox sneller af te krijgen. Het overgrote deel is gemaakt door Nintendo zelf. Ik had liever gehad dat platinum zelf gewoon alles mocht doen, ah what could have been.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 22-04-2016 12:44
Iedereen die deze game bij voorbaat afschrijft (iig om er full price voor te betalen) vanwege motion controls - maar er toch over mee wilt kunnen praten is welkom om hem een dezer dagen eens gezellig in Eindhoven te komen proberen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Roosje
Door Roosje (7984 reacties) op 22-04-2016 12:45
Quote:
[..]

Tuurlijk, maar dat betekend niet dat je met een game aan kan komen wat zelfs op de cube niet indrukwekkend zou zijn. De wiiu heeft zat games die grafisch starfox wegblazen, Ik noem een project zero een mario 3d world.

Platinum heeft trouwens niet veel betekend in de game hor, schijnt dat ze maar een paar dingen mochten toen om starfox sneller af te krijgen. Het overgrote deel is gemaakt door Nintendo zelf. Ik had liever gehad dat platinum zelf gewoon alles mocht doen, ah what could have been.
Gepost door: Marcel2552 op 22-04-2016 12:39

De game is anders niet lelijk hoor, ik hoef niet iedere keer weggeblazen te worden door goede graphics. Ik snap dat het beter had gekund maar overdrijven is ook een vak. Veel succes met dit op een Gamecube draaien trouwens. ;-) Htbaa heeft wel een punt hoor, Mario 3D World en Project Zero draaien 2x exact hetzelfde scherm. Star Fox heeft naar mijn indruk 2 compleet andere weergaves.

Ik ben allang blij dat ze Star Fox weer wat aandacht geven i.t.t. niks tijdens de Wii generatie.
Boomerang! Do you want a banana..?
AndSimonSaid
Door AndSimonSaid (554 reacties) op 22-04-2016 12:47
Jongens, jongens, jongens....
Ik kwam hier op Budgetgaming, omdat ik klaar was met die non-discussies bij GameFaqs. Gaan we dit hier nu ook doen?
Dat gemekker over puur persoonlijke voorkeuren en daar een console of spel op waarderen en daarna iemand anders aanvallen omdat ze het daar niet mee eens zijn.
We gaan hier ook niet discussieren over waarom iemand witte chocolade lekkerder zou moeten vinden of niet en dat de ene vind dat de uitvinding van witte chocolade slechts een gimmick is en of er iemand op zat te wachten ja of nee.
Lekker subjectief allemaal, hebben we allemaal geen ene bal aan.
De één vind dit, de ander vind iets anders. Klaar. Je krijgt toch geen gelijk.
En hou eens op met elkaar persoonlijk aan te vallen.
Dat gedoe om niks. Hou het gezellig.


ps: Wil er iemand trouwens ook nog iets zeggen over het feit dat er geen boobslider in zit?
I used to play Gears of War with a Guitar Hero controller. Also...that's no moon... (>O_O)>
Megalomaan
Door Megalomaan (2138 reacties) op 22-04-2016 13:11
Twijfel om Star Fox meteen maar digitaal te halen, aangezien ik de meeste 1st party games al digitaal heb. Vanwege de 'korte' speelduur nog maar even over nadenken. Wel weet ik dat ik ook Guard wil spelen
_______*______o___________0_______~______*___
Hercule
Door Hercule (6369 reacties) op 22-04-2016 14:19
Quote:
Ik kwam hier op Budgetgaming, omdat ik klaar was met die non-discussies bij GameFaqs. Gaan we dit hier nu ook doen?

Op zich zijn de discussies hier dan nog van een hoger niveau.

Bij gamefaqs heb je toch al gauw mensen die of extreem anti gimmick zijn of mensen met de nickname Nintylover die iedereen die een beetje kritiek uit op Nintendo meteen vergelijkt met een holocaust ontkenner. Helemaal verschrikkelijk zijn de IMDB message boards. Vergelijken daarmee is gamefaqs nog altijd een oase van nuance.

SFZ is een moeilijke game. Ondanks dat ik hem gekocht heb snap ik dat er mensen zijn die dat niet doen vanwege de hoge learningcurve. Als bedrijf is het belangrijk om winst te maken, door normale controls niet optioneel te maken lopen ze een hoop omzet mis.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 22-04-2016 14:32
En op deze community heb je meets en ruilhandel (die soms niet goed gaat, maar voor een ongemodereerd / beveiligd systeem werkt het toch érg goed - simpelweg omdat we elkaar stuffs gunnen), weggeefacties van leden, complimentjes naar elkaar, zolang je vriendelijk blijft geen enkele waarschuwing als je veelvuldig off-topic gaat én als er een on-forum aanvaring is tussen leden dan wordt het óf door de mods goed opgelost, óf die leden komen er samen weer goed uit.

Ik kan trouwens niet wachten om deze game zo op te halen!
Het is wel erg jammer dat de multiplayer gelimiteerd is tot een co-op mode. Ik had vroeger in Starfox 64 de multiplayer mode helemaal grijs gespeeld.

Ze hadden ook makkelijk iets kunnen doen met asynchrone multiplayer: Gamepad player in een megatank met via gyro roteerbare turret en meerdere wapens die te kiezen zijn via touchscreen, standaard spelers in arwings die enkel vooruit kunnen schieten, bijvoorbeeld.

Of een soort project giant robot voor de gamepad player - maar dat dan een tegenstander die giant robot met een arwing probeert dood te maken.

Of een basis die de gamepad player van arwings moet verdedigen door de kannonen aan de rand van die basis te richten - te wisselen van kanon via touchscreen en ondertussen ook verdedigingstroepen binnen de basis moet plaatsen om naar binnen vliegende arwings die bommen hebben uit te schakelen.

Online dogfights waren ook vet geweest... met local co-op erbij zodat evt een speler kan richten en de ander vliegen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Shadow warriors
Door Shadow warriors (9685 reacties) op 22-04-2016 14:50
Quote:

Ze hadden ook makkelijk iets kunnen doen met asynchrone multiplayer: Gamepad player in een megatank met via gyro roteerbare turret en meerdere wapens die te kiezen zijn via touchscreen, standaard spelers in arwings die enkel vooruit kunnen schieten, bijvoorbeeld.

Gepost door: Samael_blackwing op 22-04-2016 14:32

Of dit combineren in een co-op mode. Dus dat 1 speler de arwing bestuurt en verder ook de main laser aan de voorkant kan gebruiken. Eventueel kan switchen tussen cockpit view en andere views, met een radar erbij van vijanden in de omgeving zou ook handig zijn.

De tweede speler zit in een turret die je alle kanten op kan bewegen. Aan de bovenkant bijv. Stel er zijn vijanden aan de onderkant, kan de piloot de arwing op zijn kop besturen, dat de man in de turret die vijanden kan raken. Grootschalige star wars achtige battles in space.


Shop smart! Shop S(W)-MART!
AndSimonSaid
Door AndSimonSaid (554 reacties) op 22-04-2016 15:04
Quote:
[..]

Op zich zijn de discussies hier dan nog van een hoger niveau.

Bij gamefaqs heb je toch al gauw mensen die of extreem anti gimmick zijn of mensen met de nickname Nintylover die iedereen die een beetje kritiek uit op Nintendo meteen vergelijkt met een holocaust ontkenner. Helemaal verschrikkelijk zijn de IMDB message boards. Vergelijken daarmee is gamefaqs nog altijd een oase van nuance.

SFZ is een moeilijke game. Ondanks dat ik hem gekocht heb snap ik dat er mensen zijn die dat niet doen vanwege de hoge learningcurve. Als bedrijf is het belangrijk om winst te maken, door normale controls niet optioneel te maken lopen ze een hoop omzet mis.
Gepost door: Hercule op 22-04-2016 14:19

De vergelijking met GameFaqs was bij mij meer omdat de discussie mij extreem verveelde, steeds weer terugkwam en niemand er verder mee komt. Op een gegeven moment is de discussie wel klaar en inderdaad, je hebt gelijk, de discussies zijn hier doorgaans van hoger niveau.

Ik ben het trouwens niet eens met de hoge learningcurve, althans voor mezelf. Ik kan niet voor jou spreken, uiteraard. Na het eerste level doorgespeeld te hebben had ik het wel door. Ik had (vanwege alle commotie) verwacht dat het veel erger zou zijn. Dat vond ik wel meevallen.

ps: Ik ben blij dat je Gamefaqs nog wel tof vind. Ik ben daar echt helemaal klaar mee.
I used to play Gears of War with a Guitar Hero controller. Also...that's no moon... (>O_O)>
[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(15)  [Eind]