Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Tokyo Mirage Sessions ♯FE [Algemeen Topic]

[Begin]  |1|2|3|4|5|6|7(8)  [Eind]
VulpX
Door VulpX (3111 reacties) op 21-06-2016 10:29
Quote:
Tis een JRPG inderdaad, het is Shin Megami Tensei met een JPOP Fire Emblem jasje erover.


Gepost door: Minah op 21-06-2016 00:46
Was het maar zo'n feest, in z'n huidige vorm heeft het te weinig weg van beide franchises waar de mash-up ooit mee begon.
Onimusha
Door Onimusha (274 reacties) op 21-06-2016 10:36
Na het zien van de gameplay ga ik hem waarschijnlijk niet kopen, misschien als ie een budget prijs heeft. Ik hou van JRPG's en heb helaas geen PS4 ( ik wacht nog op nieuws over de NX voor ik een keuze maak), maar dit ziet er niet uit wat ik ervan verwacht had na de aankondiging vorig jaar.


even terugkomen op de censuur, dat is waarschijnlijk door Nintendo bepaald, ik snap echt niet waarom ze de moeite nemen om al hun spellen aan te passen. Op de Wiiu heb ik nu 2 spellen ( Batman arkham city, catwoman en Project zero, daar is een hele scene uitgehaald waardoor je een stuk verhaal mist)die storend zijn veranderd, maar ik wilde ze toch heel graag hebben en heb ze maar gekocht, als ik ze op een ander systeem ongecensureerd kon kopen had ik dat liever gedaan
Smocho
Door Smocho (3090 reacties) op 21-06-2016 11:09
Nou ik ben wel psyched voor deze game na het zien van de gameplay. Het dungeon crawlen lijkt erg op persona en dat is goed! Kan niet wachten
Tamara
Door Tamara (755 reacties) op 21-06-2016 11:53
Quote:


Dat is een bug geen lokalisatie waar we over aan het praten waren. Die zitten nog in tal van games.

Ik dacht dat we het over veranderingen tussen versies hadden, over wat 'het begin' is en wat het eindproduct. Lokalisatie is slechts één van de vele punten waarop iets kan worden veranderd.

Maar hé, als je een lokalisatievoorbeeld wilt:
-Pokémon. De monsters en personages hebben in veel talen andere namen, en voor veel mensen is bijvoorbeeld de Engelse vertaling de ware.
-Kefka uit Final Fantasy VI. In het origineel uit hij zijn waanzin verbaal op een andere manier, maar de makers waren onder de indruk van de Woolsey-vertaling en de Kefka in spin-offgames is dan ook deels gebaseerd op die vertaling. Wat is dan de echte versie?

Quote:

Die nuances worden op een nette manier al jaren naar nintendo gemaakt. Zo is er meestal bij NOE goede keuzes geweest. Dual Audio, geen onzinnige dingen verwijderen en een degelijke vertaling zonder memes. Alleen NOA begrijpt die markt niet. Ze positioneren zich totaal anders dan dat NOE dat doet. We willen ook meer eenheid. We willen de producten zoals Nintendo Japan dat krijgt. Alleen bieden ze dat niet.

Wie is 'we'? Als die groep niet groot genoeg is, zal er niet naar worden geluisterd. Bedrijven als Nintendo zullen veel eerder naar verkoopcijfers en review scores kijken.

En we zullen nooit de producten krijgen zoals Japan ze krijgt, omdat dit een andere markt is met een andere taal. Ook al zou je alleen de tekst vertalen, onze ervaring zal niet hetzelfde zijn als die van de Japanners. Een van de redenen waarom ze games nasynchroniseren, is omdat dit de norm is in Japan. Daar zijn ze gewend dat alles in hun moedertaal is, dus ze verwachten dat de rest van de wereld ook in hun eigen taal wil spelen. (En heel erg onlogisch is het niet, want als je de taal niet spreekt, kun je niet alles begrijpen wat wordt gezegd. Je kunt hooguit emoties uit de intonatie en dergelijke halen.)

Quote:

Ja en daar is niks mis mee. Taal leeft en veranderd zelfde als concepten van ideeen. ze geven daar een eigen interpretatie aan.

Oké, prima, dan kunnen we het daar over eens zijn. Kunnen we het dan ook eens zijn dat pantyshots maar zeer zelden een verwijzing zijn naar een klassiek filmmoment?


Quote:
Totaal niet ik neem games juist niet serieus door al dat gejank in die spellen. Tuurlijk zijn er spellen die meer focussen op verhalen. Maar alles wordt 1 pot nat omdat ze allemaal een "epische verhaal"moeten aanbieden. Ik zit niet te wachten op al die emotionele impact van wat voor invloed het heeft. Maar de markt veranderd.

Epische verhalen zijn inderdaad heel gebruikelijk, maar er zijn ook veel games die iets anders proberen. Denk aan games als Shadow of the Colossus. Persoonlijk denk ik dat een kleinere schaal juist het meest geschikt is wanneer je de emoties van de personages wilt verkennen.

Quote:

Alles wat je nu zegt heeft weinig met de originele discussie te maken er wordt een hoop zooi bijgehaald om recht te praten wat recht is en vise versa.
Punt is we hebben het over Tokyo Mirrage sessions. Daar is iets weg gehaald dat jij zegt dat de anti"censuur" niet de enige valide optie is dat klopt. Maar het waar de discussie eigenlijk om draait is waarom weghalen?

We kunnen goede inschattingen maken van waarom Atlus en Nintendo bepaalde keuzes hebben gemaakt. Met die keuzes kun je het eens zijn of niet, maar het is belangrijk om te onthouden dat bedrijven wel degelijk redenen hebben voor hun keuzes.

Quote:
Je hoeft er niet in te lopen als je het niet bevalt. Zat andere kledingstukken aan te bieden. Dat is het mooie aan spellen Opties aanbieden. En daar zit mijn probleem er worden opties ontnomen.

En je krijgt er andere opties voor in de plaats

Alles aan de speler overlaten werkt trouwens niet in elke gaan. In bijvoorbeeld Saints Row, dat zichzelf toch al helemaal niet serieus neemt, is het geen enkel probleem wanneer spelers alle vrijheid hebben. Het is zelfs een van de sterke punten van de game; een deel van de identiteit.

In andere games kan het echter belangrijk zijn om de toon redelijk consistent te houden. Stel dat je al spelontwikkelaar een redelijk realistisch fantasywereld gebaseerd op West-Europa circa 1600 wilt baseren. Als je spelers dan bikini armor geeft om de vrouwelijke personages in te kleden, doet dit af aan het geheel.

Quote:
En om dat te vertalen naar jou games als kunstvorm: Wat als de Mona Lisa nu kort haar krijgt omdat dat in de mode is? De originele kunstenaar is allang al dood en het Louvre wil graag moderniseren. veranderen dan maar?

Slecht voorbeeld. Je hebt het nu over een aanpassing van het origineel dat ervoor zorgt dat het origineel verdwijnt. Dat is bij lokalisatie niet het geval. Een versie die hier verschijnt zorgt er niet voor dat de Japanse versie ophoudt te bestaan. Het kost iets meer moeite, maar als je wilt kun je de Japanse versie kopen en spelen.

Als je het echt wil vergelijken, is dan schildert iemand een nieuw werk gebaseerd op de originele Mona Lisa. Critici zijn zo onder de indruk, dat moderne kunstmusea staan te springen om het te bemachtigen en op te hangen. Ondertussen blijft de originele Mona Lisa lekker in het Louvre.

Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
SGT xan
Door SGT xan (3351 reacties) op 21-06-2016 12:11
In de Power Unlimited die vandaag uit is gekomen, geeft Samuel het spel een 83. Normaal gesproken kun je bij de PU wel een heel punt van een score afhalen, maar Samuel heeft wel verstand van dit soort spellen. Zijn conclusie luidt:

Quote:
Wat een ietwat oppervlakkig en extreem niche JRPG'tje met mooie productiewaarden leek, blijkt een verslavende en extreem diepgaande variant op Persona te zijn. Super! Alleen jammer dat de Fire Emblem invloeden zo dun gezaaid zijn...

NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Door Snakesonic (997 reacties) op 21-06-2016 12:32
83 is prima voor een SMT game.
Ik heb nog geen reviews gezien. Wanneer komt de rest?
Regird
Door Regird (459 reacties) op 21-06-2016 13:16
Quote:
83 is prima voor een SMT game.
Ik heb nog geen reviews gezien. Wanneer komt de rest?
Gepost door: Snakesonic op 21-06-2016 12:32

Meestal een dag of twee voor de release als het vandaag niet komt dan hoogstwaarschijnlijk morgen.

Edge heeft deze game een 7 gegeven. Ik weet niet of ik een foto mag plaatsen van een magazine maar samenvattend

Ze verwachten dat de game niet ging werken maar verrassend genoeg mixed het goed. Het is een mix tussen realisme en fantasie met meer focus op fantasie. Het spel is echt knotsgek mierzoet maar op een goede manier. Leukste aan het spel is het gevechtsysteem. Mede te danken aan het session systeem.

Eerst zijn het simpele combo's maar later kan je gigantische combos uit delen. Door session attacks te doen gaat je SP meter omhoog en als die vol is kan je een Super aanval doen. Dit is meestal een dans met sang. Het battle systeem blijft gewoon leuk omdat je constant nieuwe skills krijgt.

Wat ze minder vonden waren de dungeons. In persona 4 vecht je van verdieping naar verdieping. Je wordt wel opgehouden maar er is progressie. Maar in TMS heb je overal wel puzzles en je wordt telkens gehinderd om puzzles op te lossen door de mirrages.

Je kan ze wel raken met je zwaard zodat ze bewustenloos zijn. Maar ze blijven respawnen zodra je terug komt. Je kan je wel focussen op de puzzles maar dan mis je de xp om level op te gaan. Telkens als we tegen een boss vechten zegt het spel dat we niet hoog genoeg in level zijn.

Ook is het vervelend dat je niet telkens je favoriete trio kan opstellen maar echt iedereen moet levelen omdat ze bepaalde voordelen hebben tegen verschillende eindbazen. Dit maakt het dungeon crawlen frustrerender dan het zou moeten zijn.

Uiteindelijk is dit een gewaagd concept en toch geslaagd. Als je denkt dat een Idol setting gek is weet je nog niet half wat je te wachten staat.
Smocho
Door Smocho (3090 reacties) op 21-06-2016 15:55
Dit is gewoon een leuke variatie in de stijl van persona, meer verwacht ik er ook niet van. Ik zie het als een mooie sterkhouder tot Persona 5 er is!

Ps: wat een hoop wall of text discussies in dit topic. Virtuele piemels aan het meten?
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 21-06-2016 15:59
Quote:
Dit is gewoon een leuke variatie in de stijl van persona, meer verwacht ik er ook niet van. Ik zie het als een mooie sterkhouder tot Persona 5 er is!

Ps: wat een hoop wall of text discussies in dit topic. Virtuele piemels aan het meten?
Gepost door: Smocho op 21-06-2016 15:55

kijk uit straks heb je ze achter je aan zitten ook vrouwen tussen
Regird
Door Regird (459 reacties) op 21-06-2016 16:02
Quote:
Dit is gewoon een leuke variatie in de stijl van persona, meer verwacht ik er ook niet van. Ik zie het als een mooie sterkhouder tot Persona 5 er is!

Ps: wat een hoop wall of text discussies in dit topic. Virtuele piemels aan het meten?
Gepost door: Smocho op 21-06-2016 15:55

Ik verwacht eerlijk gezegd meer van dit spel dan van Persona 5. Ook al heeft P5 een veel hoger budget dat is aan alles te lezen. Door de volgende redenen.

1. De Setting. De japanese entertainment industry is een setting die mij veel meer aanspreekt dan die phantom thiefs.

2. De Muziek. De persona muziek is ook erg goed maar ik hou van dat zoetsappige Idol Music en reincarnation zit al een tijd in mijn hoofd.

3. De session attacks lijken mij ook erg leuk.

Doet natuurlijk niet af van dat P5 ook een geweldige game gaat worden. Alleen jammer dat het geen dual audio zal hebben. Ik zal de game waarschijnlijk gewoon importeren daarom.

Over de wall of tekst. tja sorry daar houd ik nu mee op. Heeft geen zin die discussie....
Door Snakesonic (997 reacties) op 21-06-2016 16:22
Het enige wat mij tegenstaat is de japanese entertainment industry en de muziek in deze game. Ik heb daar werkelijk niets mee. Ik hoop dat de rest van de game gewoon die typische SMT kwaliteit geeft.
Hercule
Door Hercule (6328 reacties) op 21-06-2016 18:01
Persona 5 krijgt hoogstwaarschijnlijk toch Japanse audio als DLC
VulpX
Door VulpX (3111 reacties) op 21-06-2016 18:18
Quote:
Persona 5 krijgt hoogstwaarschijnlijk toch Japanse audio als DLC
Gepost door: Hercule op 21-06-2016 18:01
Bron?
Regird
Door Regird (459 reacties) op 22-06-2016 23:27
reviews stromen binnen:

Polygon - 9.5/10
GodisaGeek - 9.5/10
Nintendo World Report 9/10
AttackoftheFanboy 9/10
RPGSite - 9/10
Game Informer - 8.25/10
Nintendolife - 8/10
lazygamer - 8/10
Destructoid 8/10
GameRevolution 4/5
Nintendo Inquirer - 7/10
Slant Magazine - 7/10
gamer.nl - 6.5/10
Eurogamer - Recommended

Krijgt toch mooie reviews. De gameplay is erg goed.
Hercule
Door Hercule (6328 reacties) op 22-06-2016 23:47
Quote:
[..]
Bron?
Gepost door: VulpX op 21-06-2016 18:18

Silicornera
GJ
Door GJ (6101 reacties) op 23-06-2016 18:23
Rol: Forum Moderator
Zin in! Dit is de eerste game in een hele lange tijd waar ik echt ontzettend veel zin in heb.
Geef kip
IronStrider
Door IronStrider (278 reacties) op 23-06-2016 18:27
Bij MM (Duiven) al te koop
69,99 Fortissimo Edition
59,99 Regular Edition

Quote:
[..]

Silicornera
Gepost door: Hercule op 22-06-2016 23:47
Eh..

"The above is the tweet from John Harding, who also shared “regarding expectations, know that is a massively steep, uphill request.”".

Dat is echt alles behalve hoogstwaarschijnlijk...

Nightshade
Door Nightshade (1267 reacties) op 23-06-2016 18:44
Ik heb mijn Fortissimo Edtion ontvangen van Nedgame. Denk alleen niet dat ik 'm vanavond nog opstart, want het is belachelijk warm in huis op het moment.
Smocho
Door Smocho (3090 reacties) op 23-06-2016 19:29
Quote:
Zin in! Dit is de eerste game in een hele lange tijd waar ik echt ontzettend veel zin in heb.
Gepost door: -GJ- op 23-06-2016 18:23

Gelukkig! Er is toch nog een medestander

Mijn bundel is verzonden door YGZ
Luna
Door Luna (2109 reacties) op 23-06-2016 19:44
Quote:
[..]

Gelukkig! Er is toch nog een medestander

Mijn bundel is verzonden door YGZ
Gepost door: Smocho op 23-06-2016 19:29
De mijne ook!

Helaas versturen ze met DHL dus ik kan (nog) niet zien hoe laat ie morgen komt..
[Begin]  |1|2|3|4|5|6|7(8)  [Eind]