Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Horizon Forbidden West [Algemeen Topic]

[Begin]  |80|81|82|83|84|85|86(90)  [Eind]
Door Vrodmaniac (444 reacties) op 21-02-2022 17:15
Aaaaah, Carrie-Anne Moss |||Spoiler||| heeft een grotere rol gelukkig! Zag haar al voorbij komen in het begin en hoopte op meer! |||Spoiler|||
Door Nilis007 (2293 reacties) op 21-02-2022 17:21
Quote:
[..]

Dit dus. AC wordt met relatief korte intervallen uitgebracht. Qua gameplay is het doorgaans weinig nieuws, maar de setting (tijd/land/thema) waarin de game zich afspeelt varieert wel altijd. Daarbij zijn de verwachtingen bij een AC nou eenmaal anders.

HFW komt 5 jaar na zijn voorganger uit, en biedt naast wat grafische verbeteringen gewoon weinig nieuws. Gameplay, setting, verhaal. Valt allemaal erg in de herhaling.

Betekent overigens niet direct dat de game slecht is, maar gewoon minder iconisch is dan je wellicht mocht verwachten.
Gepost door: Harrywaldo op 21-02-2022 13:37

Misschien is het weer een kwestie van te hoge verwachtingen hebben, ook bij mijzelf. Elke generatie sprong hoop je natuurlijk op die eerste generatie definiërende game die je omver blaast. Dat gaat forbidden west dus niet worden, die is duidelijk ontwikkeld voor de PS4.

Persoonlijk vind ik dat jammer als een game franchise niet evolueert, vandaar ook mijn eerdere post dat dit een wel erg letterlijke sequel is. Niks mis mee, forbidden west is prima verder. Alleen evolutie zorgt op lange termijn gewoon voor meer variatie en diepgang in games.
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 21-02-2022 21:29
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25375 reacties) op 21-02-2022 21:38
An eyesore lijkt me erg overdreven, maar het is inderdaad een dingetje. Tja. Waar maakt men zich toch druk om hè? 😆
🐴
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 21-02-2022 21:40
Rol: Forum Moderator
Ik denk dat er weinig mensen zo naar het beeld kijken als Vincent van HDTVTest, haha. Dus wat voor hem een “eyesore” is zal voor 99% van de spelers geen issue zijn of misschien zelfs niet eens opvallen. Mooie kerel is het .
Geef kip
Kimbolie12
Door Kimbolie12 (2395 reacties) op 21-02-2022 21:44
Dus ik was toch niet gek dat ik het gevoel had dat er iets mis was als ik mijn camera draaide!
Maar het is niet heel erg afleidend ofzo, ik speel lekmer door
Door Quetzalcoatl (5013 reacties) op 21-02-2022 21:45
Noooouuuu Twitter en Reddit staan er vol mee hoor, al lijkt het vooral een probleem op oled. Daarom heeft een groot deel er al minder of zelfs geen last van.
Door Chrispat (854 reacties) op 21-02-2022 21:46
Ik vind het spel er gewoon mooi uit zien. Je moet het sowieso niet op 30hz spelen. Geen enkel spel is naar 30hz standaarden lekker speelbaar als je 60 gewend bent.
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 21-02-2022 21:51
Rol: Forum Moderator
Quote:
Noooouuuu Twitter en Reddit staan er vol mee hoor, al lijkt het vooral een probleem op oled. Daarom heeft een groot deel er al minder of zelfs geen last van.
Gepost door: Quetzalcoatl op 21-02-2022 21:45

Ik speel op een LG OLED op 60 fps en ik zie wel dat het beeld korreliger is in de verte, maar na 5 minuten was ik daar aan gewend en nu valt het al niet meer op. Dat het beeld verandert bij het stilstaan van het beeld is ook niet heel gek (vooral op 30 fps), omdat het spel dan 100% van de resources in dat beeld kan stoppen omdat niet vooruit berekend hoeft te worden waar de camera misschien of misschien niet naartoe gaat. Dan wordt vaak ook de AA nog iets meer aangescherpt of worden er net iets scherpere textures ingeladen. Heeft oa te maken met ‘culling’ en heel veel games doen dit. Ik begrijp niet helemaal waarom specifiek Horizon uitgelicht wordt, haha, maar goed… Hier een voorbeeld van culling in Zero Dawn:



Geef kip
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 21-02-2022 22:00
Ik wacht nog even tot de game volledig gepatched is. Wil deze natuurlijk sowieso spelen.
Door Quetzalcoatl (5013 reacties) op 21-02-2022 22:01
Quote:
[..]

Ik speel op een LG OLED op 60 fps en ik zie wel dat het beeld korreliger is in de verte, maar na 5 minuten was ik daar aan gewend en nu valt het al niet meer op. Dat het beeld verandert bij het stilstaan van het beeld is ook niet heel gek (vooral op 30 fps), omdat het spel dan 100% van de resources in dat beeld kan stoppen omdat niet vooruit berekend hoeft te worden waar de camera misschien of misschien niet naartoe gaat. Dan wordt vaak ook de AA nog iets meer aangescherpt of worden er net iets scherpere textures ingeladen. Heeft oa te maken met ‘culling’ en heel veel games doen dit. Ik begrijp niet helemaal waarom specifiek Horizon uitgelicht wordt, haha, maar goed… Hier een voorbeeld van culling in Zero Dawn:

(Image)
Gepost door: GJ op 21-02-2022 21:51

Ik kan geen andere game voor de geest halen waarbij die verandering in lichtintensiteit voorkomt, zoals in de resolution mode in Forbidden West. Ik speel zelf alleen in performance mode, en die aliasing / shimmering vind ik zó zonde. Technisch is de game geavanceerder dan Ghost of Tsushima en Zero Dawn, en toch vind ik het totaalplaatje in die games mooier. Er wordt druk gespeculeerd of het nou aan de interne resolutie ligt, de DRS, de checkerboarding of een combinatie van de drie. Mijn ogen willen er in elk geval niet aan wennen, en het verbaast me dat de game is uitgebracht met twee picture modes die allebei flinke gebreken hebben. Dat verwacht ik niet bij een Sony-exclusive.
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 21-02-2022 22:05
Rol: Forum Moderator
Ik gok dat het een resultaat is van upscaling (dus idd checkerboarding in dit geval) en kunstmatige scherpte die Guerilla toepast in de post-processing.

En volgens mij deed God of War hetzelfde met die brightness. En het uit zich niet altijd in brightness natuurlijk. Maar dat een spel er beter uitziet in stilstand dan in beweging is echt bij veel spellen het geval.
Geef kip
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 21-02-2022 22:07
Quote:
Ik denk dat er weinig mensen zo naar het beeld kijken als Vincent van HDTVTest, haha. Dus wat voor hem een “eyesore” is zal voor 99% van de spelers geen issue zijn of misschien zelfs niet eens opvallen. Mooie kerel is het .
Gepost door: GJ op 21-02-2022 21:40
Geldt natuurlijk ook voor 99% van de video's van Digital Foundry.
Door Quetzalcoatl (5013 reacties) op 21-02-2022 22:17
Quote:
Ik gok dat het een resultaat is van upscaling (dus idd checkerboarding in dit geval) en kunstmatige scherpte die Guerilla toepast in de post-processing.

En volgens mij deed God of War hetzelfde met die brightness. En het uit zich niet altijd in brightness natuurlijk. Maar dat een spel er beter uitziet in stilstand dan in beweging is echt bij veel spellen het geval.
Gepost door: GJ op 21-02-2022 22:05

De motion blur uitzetten helpt gelukkig een beetje, maar dat maakt de game in resolution mode nagenoeg onspeelbaar op een oled. Dus dan maar die aliasing in performance mode.

Het is toch wel echt heel jammer dat na Ghost of Tsushima, R&C, Demon's Souls en Miles Morales de nieuwste PS-exclusive dit soort grafische issues heeft. Zelfs Returnal met z'n 1080p interne resolutie had niet zulke extreme aliasing, al ben ik me er bewust van dat dat geen openwereldgame is. Ik mis in elk geval de polish die normaal gesproken niet ontbreekt in PS-exclusives, en dat nu juist van Neerlandsch trots Guerrilla. Zonde.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 21-02-2022 22:28
Het enige wat ik ben tegen gekomen zijn 2 bugs.

|||Spoiler||| Kan een vliegende drone wel neerhalen maar dan niet slopen en een roodglans heb ik dat die wel verzameld is maar niet van de kaart verdwijnt. |||Spoiler|||

Maar verder speelt de game goed en ziet er gigantisch mooi uit. Het blijft me verbazen.


https://gamerant.com/horizon-forbidden-west-review-bomb/

En als je dan de redenen leest waarom, niet te geloven.
Door Vrodmaniac (444 reacties) op 21-02-2022 22:52
Lol, wat een geneuzel man. Ik speel op mn 10 jaar oude Panasonic Plasma en t ziet er gewoon prachtig uit. Lekker in performance mode genieten, motion blur zet ik sowieso altijd uit (niet nodig bij plasma). Lekker spel.

Kan inmiddels vliegende beesten mounten en omg wat verandert t spel hiermee zeg! Het is nu echt ter land, ter zee en in de lucht
Door Quetzalcoatl (5013 reacties) op 21-02-2022 23:34
Quote:
Lol, wat een geneuzel man. Ik speel op mn 10 jaar oude Panasonic Plasma en t ziet er gewoon prachtig uit. Lekker in performance mode genieten, motion blur zet ik sowieso altijd uit (niet nodig bij plasma). Lekker spel.

Kan inmiddels vliegende beesten mounten en omg wat verandert t spel hiermee zeg! Het is nu echt ter land, ter zee en in de lucht
Gepost door: Vrodmaniac op 21-02-2022 22:52

Op een 10 jaar oude 1080p plasma zie je deze problemen inderdaad niet. Dus is het 'geneuzel'. Ok.
CorePrideX
Door CorePrideX (9800 reacties) op 21-02-2022 23:38
Vrodmanaic is een fanboy en dat is helemaal prima, maar dit soort dingen zijn geen geneuzel natuurlijk.
Xenoblade Chronicles 3 Game of the Year 2022
Door Vrodmaniac (444 reacties) op 21-02-2022 23:55
Quote:
[..]

Op een 10 jaar oude 1080p plasma zie je deze problemen inderdaad niet. Dus is het 'geneuzel'. Ok.
Gepost door: Quetzalcoatl op 21-02-2022 23:34

Behalve resolutie, draait mn tv nog altijd rondjes om menig ander LED crap
CorePrideX
Door CorePrideX (9800 reacties) op 21-02-2022 23:57
Quote:
[..]

Behalve resolutie, draait mn tv nog altijd rondjes om menig ander LED crap
Gepost door: Vrodmaniac op 21-02-2022 23:55

Ik had een plasma Panasonic lang geleden. Sorry maar dat ding kan echt niet op tegen een 4k budget tv rond de 500 euro van deze tijd.
Xenoblade Chronicles 3 Game of the Year 2022
[Begin]  |80|81|82|83|84|85|86(90)  [Eind]