Hij gaat nog even op de reservebank .
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Quote:
Ik moet hem zelf nog spelen, maar dit lijkt op een game die positieve reviews kreeg, maar door de mensen die hem spelen ondermaats wordt gevonden lijkt het ..
Hij gaat nog even op de reservebank .
Gepost door: MisAnTroop op 19-12-2022 15:39
Hij gaat nog even op de reservebank .
Gepost door: MisAnTroop op 19-12-2022 15:39
Zaterdag uitgespeeld (platinum) en ik heb er in totaal 55 uur ingepompt. De game was naar mijn mening super tof. In alles beter dan de voorganger. De enige kritiek-punten voor mij, zijn; het fasttravelen wat anders had gekund omdat je nu alsnog veel aan het lopen/reizen bent. Het tweede punt; het behalen van de platinum door die kut kraaien die je moet zoeken. Door normaal te spelen, had ik 45-48 oid. Maar er staat niet welke je hebt gemist en dus moet je alsnog een complete video kijken om vervolgens alle kraaien af te gaan (per gebied waar je wat mist natuurlijk).
Quote:
Dat ervaar ik totaal niet. Ja er zijn wat minpunten, vooral het Ironwood stukje is echt niet goed, maar over het algemeen is de opinie juist zeer positief als ik zo om me heen kijk. Een 9/10 is zeer gepast imo.
Ik moet hem zelf nog spelen, maar dit lijkt op een game die positieve reviews kreeg, maar door de mensen die hem spelen ondermaats wordt gevonden lijkt het ..
Hij gaat nog even op de reservebank .
Gepost door: MisAnTroop op 19-12-2022 15:39
Hij gaat nog even op de reservebank .
Gepost door: MisAnTroop op 19-12-2022 15:39
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
“The way I see it, our fates appear to be intertwined.” – Solaire of Astora
Quote:
Je kan voor zover ik weet op je map zien welke collectibles je nog mist.
Gepost door: Hell Rider op 19-12-2022 17:38
Gepost door: Hell Rider op 19-12-2022 17:38
Klopt, maar dit geldt niet voor de ravens haha.
Quote:
Oei, dat gaat dan toch nog pijnlijk worden voor mij haha.
[..]
Klopt, maar dit geldt niet voor de ravens haha.
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 17:56
Klopt, maar dit geldt niet voor de ravens haha.
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 17:56
“The way I see it, our fates appear to be intertwined.” – Solaire of Astora
Quote:
Ik moet hem zelf nog spelen, maar dit lijkt op een game die positieve reviews kreeg, maar door de mensen die hem spelen ondermaats wordt gevonden lijkt het ..
Hij gaat nog even op de reservebank .
Gepost door: MisAnTroop op 19-12-2022 15:39
Hij gaat nog even op de reservebank .
Gepost door: MisAnTroop op 19-12-2022 15:39
Tsja wil je de slechte punten opgesomd?
1. Extreem veel filler en padding dmv lange lineaire levels waar telkens de controle bij de speler weggehaald word
2. Extreem simpele doch langdradige puzzels
3. Alles qua puzzles en routes word na 2 seconden voorgezegd
4. Companion gameplay
5. RPG elementen die bijna geen impact hebben
6. Meer een satire van god of war (en vooral een andere Kratos). Het verhaal, toon en identiteit van de game zijn veranderd.
7. Vijanden en gevechten zijn niet wat het waren. Het zijn bulletsponges. Animaties zijn lang en kunnen gecanceld worden, je bent te kwetsbaar (als Kratos.. whahaha). Inspiratieloze designs die niet passen bij de werelden.
8. Net zoals bij Final fantasy XV zijn bossfights helaas veredelde cutscenes.
Ik denk dat je je ook moet afvragen welke games je leuk vind:
Vind je TLOU, Uncharted en Tomb raider geweldig? Gefeliciteerd! de game is voor jou
Vind je god of war 3, devil may cry en Nier Automata leuk? Helaas, dit word em niet.
Ik kan me in jouw lijstje alleen volledig vinden in het derde punt. Het is heel irritant hoe snel ze tips geven tijdens de puzzels. Bizar dat ze dat nooit met een patch hebben veranderd zodat je puzzel hints uit kan zetten. Doet me denken aan wat John Linneman van Digital Foundry zei over de game. "Frictionless". De game doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je niet ergens door wordt tegengehouden. Alleen werkt dat in dit geval tegen de game ervaring in. Laat ons gewoon lekker puzzelen voor meer dan een minuut als we het willen doen.
Het eerste punt, buiten Ironwood zou ik niet zeggen dat er saaie filler/padding is. Ironwood is wat, 2 uur lang? Het is een kut stukje. Het deed me heel erg denken aan TLOU Left Behind, ook zo saai. Maar voor de rest zijn de lineaire stukjes echt heel goed imo.
Overigens heeft Ragnarok ook genoeg open levels, eentje is zelfs heel goed te missen als je niet alle side quests doet zodra ze beschikbaar zijn. De game is niet constant lineair. Denk aan de open levels in Uncharted The Lost Legacy, The Last of Us 2 of Ratchet & Clank Rift Apart.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Quote:
Uhh, Odin's Ravens staan gewoon per gebied vermeld hoor. Mijn klacht is juist dat ik het niet leuk vind om weer terug te gaan naar oude areas omdat je net een upgrade mist, zo wordt de game artificieel nog veel langer gemaakt omdat je zoveel moet backtracken, maar ja, dat is a la Metroid dus blijkbaar vinden mensen dat acceptabel [..]
Klopt, maar dit geldt niet voor de ravens haha.
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 17:56
Klopt, maar dit geldt niet voor de ravens haha.
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 17:56
Ik ben inmiddels op 2/3e denk ik, en heb er 32 uur inzitten. Combat gaat wel iets beter nu ik de combo's wat beter ken, maar ja, zal nog steeds blij zijn als ik m uit heb.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Steam: 44014243 // SW-1682-3396-2802 //
Quote:
[..]
Uhh, Odin's Ravens staan gewoon per gebied vermeld hoor. Mijn klacht is juist dat ik het niet leuk vind om weer terug te gaan naar oude areas omdat je net een upgrade mist, zo wordt de game artificieel nog veel langer gemaakt omdat je zoveel moet backtracken, maar ja, dat is a la Metroid dus blijkbaar vinden mensen dat acceptabel
Ik ben inmiddels op 2/3e denk ik, en heb er 32 uur inzitten. Combat gaat wel iets beter nu ik de combo's wat beter ken, maar ja, zal nog steeds blij zijn als ik m uit heb.
Gepost door: ThaDanus op 19-12-2022 20:09
Uhh, Odin's Ravens staan gewoon per gebied vermeld hoor. Mijn klacht is juist dat ik het niet leuk vind om weer terug te gaan naar oude areas omdat je net een upgrade mist, zo wordt de game artificieel nog veel langer gemaakt omdat je zoveel moet backtracken, maar ja, dat is a la Metroid dus blijkbaar vinden mensen dat acceptabel
Ik ben inmiddels op 2/3e denk ik, en heb er 32 uur inzitten. Combat gaat wel iets beter nu ik de combo's wat beter ken, maar ja, zal nog steeds blij zijn als ik m uit heb.
Gepost door: ThaDanus op 19-12-2022 20:09
Dat is toch ook wat ik zeg?
"Het tweede punt; het behalen van de platinum door die kut kraaien die je moet zoeken. Door normaal te spelen, had ik 45-48 oid. Maar er staat niet welke je hebt gemist en dus moet je alsnog een complete video kijken om vervolgens alle kraaien af te gaan (per gebied waar je wat mist natuurlijk). "
Ik had een gebied waar ik 14/15 had, maar er staat dus niet bij welke 14 van de 15 je hebt en dus moest ik alle plekken afgaan waar ze zitten. "Alle plekken" als in de 15 spots waar ze zitten in het desbetreffende gebied.
Quote:
[..]
Dat is toch ook wat ik zeg?
"Het tweede punt; het behalen van de platinum door die kut kraaien die je moet zoeken. Door normaal te spelen, had ik 45-48 oid. Maar er staat niet welke je hebt gemist en dus moet je alsnog een complete video kijken om vervolgens alle kraaien af te gaan (per gebied waar je wat mist natuurlijk). "
Ik had een gebied waar ik 14/15 had, maar er staat dus niet bij welke 14 van de 15 je hebt en dus moest ik alle plekken afgaan waar ze zitten. "Alle plekken" als in de 15 spots waar ze zitten in het desbetreffende gebied.
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 20:34
Dat is toch ook wat ik zeg?
"Het tweede punt; het behalen van de platinum door die kut kraaien die je moet zoeken. Door normaal te spelen, had ik 45-48 oid. Maar er staat niet welke je hebt gemist en dus moet je alsnog een complete video kijken om vervolgens alle kraaien af te gaan (per gebied waar je wat mist natuurlijk). "
Ik had een gebied waar ik 14/15 had, maar er staat dus niet bij welke 14 van de 15 je hebt en dus moest ik alle plekken afgaan waar ze zitten. "Alle plekken" als in de 15 spots waar ze zitten in het desbetreffende gebied.
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 20:34
Je kan elk gebied ( realm ) echter opdelen in kleinere gebieden, en zo dus vrij snel zien waar je precies moet zijn. Heb je gebruikt gemaakt van de lijst voor het hele gebied, of ook van de lijst voor elk stukje van een gebied ( regio's in een realm ) ? Aangezien je praat over 15 raven denk ik dat je de optie voor kleine gedeeltes gemist hebt, want in de kleinere gebieden zitten steeds maar 2-3 raven.
Quote:
God of War Ragnarok is leuker om naar te kijken dan zelf te spelen. Heb mij goed vermaakt met het verhaal en de cutscenes zijn goed geregisseerd maar de gameplay mag van mij echt terug naar wat het was in de oude trilogie.
Gepost door: MatB20 op 19-12-2022 20:10
Gepost door: MatB20 op 19-12-2022 20:10
die oude gameplay speelde voor geen meter. vooral gow 1+2 speelden vreselijk
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Quote:
Ik snap dat je dat zegt, maar wat WizzNL zegt, je kan de gebieden in kleine delen opdelen (ik geloof dat je met de D-pad kan wisselen, dat maakt het wel een stuk makkelijker.[..]
Dat is toch ook wat ik zeg?
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 20:34
Dat is toch ook wat ik zeg?
Gepost door: ewokkie op 19-12-2022 20:34
Wat betreft die punten van Jellsyboy, ben het bijna met alles eens ja. Veel filler door backtracking, stukken waar je niet heen kan want je moet nu eenmaal een bepaalde route volgen, puzzels zijn bij vlagen inderdaad super irritant, je weet wat je moet doen, je companion vertelt je wat je moet doen (jahaaa, ik weeeeet het!) en vervolgens moet je 500 meter omlopen om de puzzel op te lossen, zucht.
Die RPG elementen mogen er inderdaad ook uit van me, je krijgt 100 armor pieces, maar maakt het echt een verschil? Je krijgt toch niet genoeg mats om alles up te graden, het voelt echt meh, het voegt niet echt iets toe. Ik vind het eigenlijk alleen maar irritant, bijvoorbeeld bij die rifts krijg je level 6 enemies die je dan totaal nog niet aankan, maar kom op, je bent de god of war. De games zouden een power fantasy moeten zijn, maar het voelt meer a la Dark Souls dan God of War.
Ik las gisteren ook het stuk over bulletsponges, en yep, ik kreeg een Einherjar elite of leader ofzo, die had echt 8 of 10 combos nodig om dood te gaan, en natuurlijk is ie niet te stunnen, echt super irritant, ben je met een lekkere combo bezig, komt ie gewoon even tussendoor. Hallo, dit was toch God of War? Zat me gisteren echt meer te ergeren aan de game dan dat ik er echt plezier aan beleefde.
Oh, en nog iets, maar ff in spoilers voor de zekerheid, |||Spoiler||| ben nu in de crater in Vanaheim, daar moet je op een gegeven moment tegen zo'n grote dino (brute ofzo?) Het idee is dat je de speer op z'n gele gloeiende plekken gooit, maar nadat je dat een keer hebt gedaan duurt het echt 2 minuten voordat er nieuwe gele plekken verschijnen, dat voelde zo hard als een bug. Als in, ik wist wat ik moest doen, maar de game gaf me gewoon de vinger, dodge maar lekker (ook erg lastig als de animatie met je mee beweegt) en het voelde echt alsof ik dat ding niet te snel mocht verslaan. Lekker kunstmatig de lengte van de game aanpassen zo. |||Spoiler|||
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Quote:
[..]
Tsja wil je de slechte punten opgesomd?
1. Extreem veel filler en padding dmv lange lineaire levels waar telkens de controle bij de speler weggehaald word
2. Extreem simpele doch langdradige puzzels
3. Alles qua puzzles en routes word na 2 seconden voorgezegd
4. Companion gameplay
5. RPG elementen die bijna geen impact hebben
6. Meer een satire van god of war (en vooral een andere Kratos). Het verhaal, toon en identiteit van de game zijn veranderd.
7. Vijanden en gevechten zijn niet wat het waren. Het zijn bulletsponges. Animaties zijn lang en kunnen gecanceld worden, je bent te kwetsbaar (als Kratos.. whahaha). Inspiratieloze designs die niet passen bij de werelden.
8. Net zoals bij Final fantasy XV zijn bossfights helaas veredelde cutscenes.
Ik denk dat je je ook moet afvragen welke games je leuk vind:
Vind je TLOU, Uncharted en Tomb raider geweldig? Gefeliciteerd! de game is voor jou
Vind je god of war 3, devil may cry en Nier Automata leuk? Helaas, dit word em niet.
Gepost door: Jellsyboy op 19-12-2022 19:32
Tsja wil je de slechte punten opgesomd?
1. Extreem veel filler en padding dmv lange lineaire levels waar telkens de controle bij de speler weggehaald word
2. Extreem simpele doch langdradige puzzels
3. Alles qua puzzles en routes word na 2 seconden voorgezegd
4. Companion gameplay
5. RPG elementen die bijna geen impact hebben
6. Meer een satire van god of war (en vooral een andere Kratos). Het verhaal, toon en identiteit van de game zijn veranderd.
7. Vijanden en gevechten zijn niet wat het waren. Het zijn bulletsponges. Animaties zijn lang en kunnen gecanceld worden, je bent te kwetsbaar (als Kratos.. whahaha). Inspiratieloze designs die niet passen bij de werelden.
8. Net zoals bij Final fantasy XV zijn bossfights helaas veredelde cutscenes.
Ik denk dat je je ook moet afvragen welke games je leuk vind:
Vind je TLOU, Uncharted en Tomb raider geweldig? Gefeliciteerd! de game is voor jou
Vind je god of war 3, devil may cry en Nier Automata leuk? Helaas, dit word em niet.
Gepost door: Jellsyboy op 19-12-2022 19:32
Dan zit ik kennelijk goed want ik vind Uncharted en Tomb raider geweldig ..
Bedankt voor je uitleg en voorbeelden...
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Ik ben in ieder geval volop aan het genieten!
|||Spoiler||| Heb gisteravond een walvis bevrijd haha! |||Spoiler||| hij is wel lekker uitdagend op give me god of war modes! Had een gevecht met een minibaas van vuur, maar die sloeg best hard xD
Quote:
[..]
Oh, en nog iets, maar ff in spoilers voor de zekerheid, |||Spoiler||| ben nu in de crater in Vanaheim, daar moet je op een gegeven moment tegen zo'n grote dino (brute ofzo?) Het idee is dat je de speer op z'n gele gloeiende plekken gooit, maar nadat je dat een keer hebt gedaan duurt het echt 2 minuten voordat er nieuwe gele plekken verschijnen, dat voelde zo hard als een bug. Als in, ik wist wat ik moest doen, maar de game gaf me gewoon de vinger, dodge maar lekker (ook erg lastig als de animatie met je mee beweegt) en het voelde echt alsof ik dat ding niet te snel mocht verslaan. Lekker kunstmatig de lengte van de game aanpassen zo. |||Spoiler|||
Gepost door: ThaDanus op 20-12-2022 09:16
Oh, en nog iets, maar ff in spoilers voor de zekerheid, |||Spoiler||| ben nu in de crater in Vanaheim, daar moet je op een gegeven moment tegen zo'n grote dino (brute ofzo?) Het idee is dat je de speer op z'n gele gloeiende plekken gooit, maar nadat je dat een keer hebt gedaan duurt het echt 2 minuten voordat er nieuwe gele plekken verschijnen, dat voelde zo hard als een bug. Als in, ik wist wat ik moest doen, maar de game gaf me gewoon de vinger, dodge maar lekker (ook erg lastig als de animatie met je mee beweegt) en het voelde echt alsof ik dat ding niet te snel mocht verslaan. Lekker kunstmatig de lengte van de game aanpassen zo. |||Spoiler|||
Gepost door: ThaDanus op 20-12-2022 09:16
|||Spoiler||| Speer heb je eigenlijk ook niet nodig om deze drake te killen. Je kan deze namelijk ook veel eerder tegenkomen voordat je de speer uberhaupt hebt en je kan hem makkelijk killen zonder speer, zelfs op de hoogste moeilijksheidsgraad. Speer geeft je gewoon een punishing moment om even veel damage te doen om hem sneller te kunnen killen, maar is zeker niet de main manier om deze vijanden uit te schakelen. |||Spoiler|||