Quote:
[..]
Wil je de camera zó dicht op Kratos? Ik vind ‘m nu al te dichtbij hangen tijdens de gevechten.
Gepost door: Quetzalcoatl op 29-11-2022 22:54
Wil je de camera zó dicht op Kratos? Ik vind ‘m nu al te dichtbij hangen tijdens de gevechten.
Gepost door: Quetzalcoatl op 29-11-2022 22:54
Nee die camera is zo slecht (had vandaag ook weer een paar keer dat die de lock-on kwijt was) dat die dus gedegradeerd moet worden en een colonoscopie camera kan maar één kant op dus dan is die eindelijk op het doel gericht.
En dat die rotcamera dan in iemand zijn reet zit is pure bonus. 😝
Het komt mij helaas te vaak voor dat die 🤬camera de lock-pn verliest en dan nog het gezoek naar health powerups.
Je hebt letterlijk je hele aandacht nodig bij zo'n beserker en dat werkt dus gewoon niet. Bij de klassieke games vloeide de health gewoon naar Kratos.
Veel beter.
🐴
Quote:
In de accesability settings kan je wel kiezen voor automatische health pick-ups. Heb het zelf niet getest (ik ondervind vooralsnog geen problemen zoals jij en ik vind het fijn dat ik zelf kan kiezen wanneer ik health wil pakken), dus geen idee of het fijn werkt, maar misschien een poging waard Big.
Gepost door: Miniatuurpaard op 30-11-2022 11:29
Gepost door: Miniatuurpaard op 30-11-2022 11:29
Oh die tip had je al gegeven (liever 1 keer te veel als te weinig dus bedankt nogmaals) en heb die al aan staan evenals de meest extreme camera lock on en toch blijf ik dat probleem houden.
Want ook bij die optie moet je "op zoek" naar de health. Kratos stompt alleen automatisch dus veel helpt het niet imho.
Bijkomend probleem is dat wanneer ik de camera zelf wil aanpassen de Spartan Rage geactiveerd wordt en net zoals met de health wil je dat niet nodeloos gebruiken.
Heel irritant.
Ik moet ook zeggen, ik vond de 2018 game beter, de nieuwe voelt veel meer alsof de vijanden veel meer hp hebben, en je moet er zoveel meer verslaan. Vooral |||Spoiler||| de stukken als Atreus zijn daardoor echt kut, hij vecht totaal niet lekker, doet bijna geen damage, ik moet me echt door die stukken heen slaan |||Spoiler|||.
Ook voelt de damage die Kratos krijgt echt super inconsistent, net bij een baasje raakt ie me 1 keer, boem 50% hp eraf. Vecht ik even later tegen een storyboss, kan ik met twee vingers in m'n neus makkelijk aan. En ja ik weet dat je sterker wordt door je equipment sterker te maken, dat doe ik dan ook, maar nog steeds doen die baasjes veel te fucking veel damage in verhouding.
|||Spoiler||| En dan nog over Atreus zelf, man man man wat een angsty teen drama zeg. M'n pa vertrouwt me niet, want ik vertel hem niets, want dan wordt ie boos, boehoe. Kratos legt redelijk goed uit dat als Atreus het gewoon beargumenteerd, hij open staat voor de argumenten, maar nee hoor. Vervolgens wordt ie boos omdat Kratos denkt dat ie naar Asgard is gegaan, en wat doet ie dan? Juist, naar Asgard. Schiet mij maar lek. |||Spoiler|||
Ik zal blij zijn als deze klaar is, ben er nu al klaar mee eigenlijk.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Zelf vind ik |||Spoiler||| Atreus |||Spoiler||| superlekker spelen. Lekker snel en wendbaar, met wat leuke skills voor z’n |||Spoiler||| boog. |||Spoiler|||. Ook de |||Spoiler||| droomsequence |||Spoiler||| vind ik erg tof. Mooie onderbreking van de grote hoeveelheid actie vlak daarvoor. Maar z’n damage output mag zeker omhoog, dat vind ik ook wel.
Naar mijn idee hebben ze de gameplay-loop van het vorige deel nu echt geperfectioneerd, met steeds wat combat, een puzzel, wat loot en een cutscene. Voor een volgend deel mogen ze wel echt weer wat anders gaan doen, anders wordt het te veel van hetzelfde. Een spin-off met |||Spoiler||| Atreus die altijd en overal z’n beast skills kan inzetten |||Spoiler||| zie ik bijvoorbeeld wel zitten.
Quote:
[..]
Oh die tip had je al gegeven (liever 1 keer te veel als te weinig dus bedankt nogmaals) en heb die al aan staan evenals de meest extreme camera lock on en toch blijf ik dat probleem houden.
Want ook bij die optie moet je "op zoek" naar de health. Kratos stompt alleen automatisch dus veel helpt het niet imho.
Gepost door: Bigds9fan op 30-11-2022 12:07
Oh die tip had je al gegeven (liever 1 keer te veel als te weinig dus bedankt nogmaals) en heb die al aan staan evenals de meest extreme camera lock on en toch blijf ik dat probleem houden.
Want ook bij die optie moet je "op zoek" naar de health. Kratos stompt alleen automatisch dus veel helpt het niet imho.
Gepost door: Bigds9fan op 30-11-2022 12:07
Ik wist niet zeker of je het geprobeerd had. Ik lees zelf heus wel eens ergens overheen namelijk. Jammer dat het je niet genoeg helpt.
Quote:
Een spin-off met |||Spoiler|||
Atreus die altijd en overal z’n beast skills kan inzetten
|||Spoiler||| zie ik bijvoorbeeld wel zitten.
Gepost door: Quetzalcoatl op 13-12-2022 19:51
Gepost door: Quetzalcoatl op 13-12-2022 19:51
Ik heb gister het verhaal uitgespeeld en ik zie dit best gebeuren als een (stand alone) DLC. Met |||Spoiler||| Sindri als ultieme badguy |||Spoiler|||!
Het einde vond ik overigens |||Spoiler||| best slap, zowel het verhaal als de bazen als Ragnarok zelf. Alles had een beetje pit nodig wat mij betreft. Negens voelde het zo groots als dat ik wel eens gewend was van de serie en qua verhaal hebben ze het erg safe gespeeld |||Spoiler|||.
🐴
Quote:
Optionele bosses doen inderdaad veel meer damage. Vrij irritant soms, maar het past wel in het idee dat iedereen de story kan uitspelen en de optionele dingen meer voor de fanatiekere gamers zijn.
Gepost door: Quetzalcoatl op 13-12-2022 19:51
Gepost door: Quetzalcoatl op 13-12-2022 19:51
Op zich heb ik daar niet zo heel veel moeite mee maar Hrolf is niet 3 keer zo moeilijk maar 10 keer zo lastig. Dat neemt de lol wel ietwat weg.
Quote:
[..]
Op zich heb ik daar niet zo heel veel moeite mee maar Hrolf is niet 3 keer zo moeilijk maar 10 keer zo lastig. Dat neemt de lol wel ietwat weg.
Gepost door: Bigds9fan op 13-12-2022 21:31
Op zich heb ik daar niet zo heel veel moeite mee maar Hrolf is niet 3 keer zo moeilijk maar 10 keer zo lastig. Dat neemt de lol wel ietwat weg.
Gepost door: Bigds9fan op 13-12-2022 21:31
Ja de balans in de moeilijkheid raakt soms wel compleet zoek op die manier. Ook omdat je vaak onbedoeld tegen zo’n optionele boss aan kan lopen ook.
Quote:
Optionele bosses doen inderdaad veel meer damage. Vrij irritant soms, maar het past wel in het idee dat iedereen de story kan uitspelen en de optionele dingen meer voor de fanatiekere gamers zijn.
Gepost door: Quetzalcoatl op 13-12-2022 19:51
Gepost door: Quetzalcoatl op 13-12-2022 19:51
Dit raakt overigens echt kant noch wal voor het verhaal. Als de eindbaas een peulenschilletje is in vergelijking met een random dode ridder, dan is de eindbaas opeens niet zo'n grote bedreiging meer. Dat is misschien ook waarom ik |||Spoiler||| het verhaal een beetje slap vond richting het einde. Dat had van mij allemaal best wat meer Game of Throney mogen zijn. |||Spoiler|||
🐴
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Quote:
[..]
Dit raakt overigens echt kant noch wal voor het verhaal. Als de eindbaas een peulenschilletje is in vergelijking met een random dode ridder, dan is de eindbaas opeens niet zo'n grote bedreiging meer. Dat is misschien ook waarom ik |||Spoiler||| het verhaal een beetje slap vond richting het einde. Dat had van mij allemaal best wat meer Game of Throney mogen zijn. |||Spoiler|||
Gepost door: Miniatuurpaard op 14-12-2022 09:24
Dit raakt overigens echt kant noch wal voor het verhaal. Als de eindbaas een peulenschilletje is in vergelijking met een random dode ridder, dan is de eindbaas opeens niet zo'n grote bedreiging meer. Dat is misschien ook waarom ik |||Spoiler||| het verhaal een beetje slap vond richting het einde. Dat had van mij allemaal best wat meer Game of Throney mogen zijn. |||Spoiler|||
Gepost door: Miniatuurpaard op 14-12-2022 09:24
Vind het ook een beetje absurd. Ja de Beserkers zijn sterk maar Kratos is verdomme wel de God Of War. Die zou zo'n koekwous met het grootste gemak aan plakjes moeten hakken.
🐴
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Quote:
Vind het altijd opmerkelijk als je percentages van trophies bekijkt dat ontzettend weinig mensen games überhaupt uitspelen...
Gepost door: MisAnTroop op 17-12-2022 11:26
Gepost door: MisAnTroop op 17-12-2022 11:26
Dit bedoel ik! Ik kijk heel vaak naar percentages bij de trophies (ja, rare hobby, weet ik. Ik lees bijvoorbeeld ook graag reviews op Thuisbezorgd terwijl ik niks wil bestellen, maar goed, ander verhaal) en het is echt uitzonderlijk als zo'n relatief hardcore game door zo'n groot gedeelte uitgespeeld wordt. Bij veel games valt me op dat de eerste trofee wel gehaald wordt door 95% en dan de tweede in het verhaal al terugzakt naar plusminus 75%, etcetera.
🐴
De platina van GOWR is met 9,9% wel bijzonder hoog trouwens. HFW heeft slechts 7,6
Gameplay is mij te voorspelbaar. Bochtje om, groepje vijanden, stukje lopen, simpele puzzel, bochtje om, groepje vijanden, ergens doorheen, level baas |||Spoiler||| ik vind tot nu toe geen enkele boss fight bijzonder. Lijken wel afgekeurde figuren uit 2018 te zijn. En ze passen in geen enkel opzicht in het verhaal. Alleen Thor en Odin zijn cool maar die krijgen veel te weinig zendtijd |||Spoiler|||
Over het verhaal:
|||Spoiler||| het is allemaal nogal braaf. Ik mis ook het mysterieuze dat de 2018 game zo goed maakte. En ik heb inmiddels wat filmpjes van het end game gezien maar lijkt allemaal nogal zoetsappig. Jammer, ik had meer conflict verwacht binnen de groep van good guys |||Spoiler|||