Breath of the Wild had een enorme ontwikkeltijd voor een Zelda-game. Maar veel dingen zoals de combat, het inventorysysteem, animaties, vijanden etc zijn al gemaakt. Er ligt een engine waar een grote open wereld in gemaakt kan worden (waar ook al allerlei assets voor bestaan) en ga zo maar door. De ontwikkeling van al die dingen kan dus grotendeels geskipt worden. Ik krijg overigens van de trailer een beetje het idee dat ze een of andere kerker in aan het gaan zijn onder Hyrule Castle, maar ik kan het mis hebben. Maar als het zich grotendeels ondergronds af zou spelen, dan zou je ook met kleinere omgevingen te maken krijgen, wat de ontwikkeling ook weer íets versimpeld.
Daarnaast mogen we natuurlijk niet vergeten dat bijvoorbeeld Majora's Mask in slechts een jaar gemaakt is. Dat waren andere tijden, en games zijn tegenwoordig veel groter, maar de teams zijn tegenwoordig ook veel groter. Monolith heeft bijvoorbeeld ook meegeholpen aan Breath of the Wild, en die is nu ook weer met een Zelda game bezig, dus wie weet is dat deze wel. Als deze game eind 2020 uit zou komen zou hij bijna 3 jaar in ontwikkeling geweest zijn vanaf de dag dat BotW uitkwam, en ga er maar vanuit dat hij daarvoor al een hele tijd in pre-productie was, en er nog genoeg leftover shit lag van Breath of the Wild.
Ik wil niet zeggen dat de game zeker weten volgend jaar uit gaat komen, maar het is niet onredelijk, en zeker niet onmogelijk.
Ik heb er zin in! Duistere twisted Zelda's zijn m'n favoriet en ik vind het altijd zo jammer dat ze eigenlijk nèt niet dat randje van fucked up-heid overgaan. Logisch, want het is een serie die ook gespeeld wordt door kids, maar wij speelden als kind ook gewoon Majora's Mask met die enge kop. We kunnen alleen maar hopen dat deze concept art jongens hun opwachting maken in deze nieuwe game:
Geef kip
Quote:
Als deze game eind 2020 uit zou komen zou hij bijna 3 jaar in ontwikkeling geweest zijn vanaf de dag dat BotW uitkwam, en ga er maar vanuit dat hij daarvoor al een hele tijd in pre-productie was, en er nog genoeg leftover shit lag van Breath of the Wild.
Gepost door: -GJ- op 12-06-2019 02:12
Gepost door: -GJ- op 12-06-2019 02:12
Breath of the Wild kwam in maart 2017 uit toch (gelijk met de Switch) als het spel eind 2020 uit komt is het dus niet bijna drie jaar maar ruim 3 jaar en bijna 4 jaar in ontwikkeling.
Daarnaast is het goed mogelijk dat Breath of the Wild al eerder af was maar gewacht werd op de Switch release om het spel uit te brengen. In die tijd kon er dus al gewerkt worden aan een vervolg op deze game.
Zelf zou ik het niet gek vinden als het spel ergens volgend jaar zal verschijnen maar ik durf er niks meer over te zeggen met het aantal delays die BotW kreeg...
- Run the world
Quote:
Die in 4 verschillende kleuren en ze zijn klaar met de vijanden in het vervolg.We kunnen alleen maar hopen dat deze concept art jongens hun opwachting maken in deze nieuwe game:
Gepost door: -GJ- op 12-06-2019 02:12
Gepost door: -GJ- op 12-06-2019 02:12
Ik kan alleen maar hopen dat ze mijn kleine hekel puntjes er uit halen; Breekbare wapens, meer variatie in vijanden en bazen en iets van post game content. Na het verslaan van Canon (wat ik al zo lang mogelijk probeerde uit te stellen) had ik geen enkele behoefte om het spel weer op te pakken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
[..]
Die in 4 verschillende kleuren en ze zijn klaar met de vijanden in het vervolg.
Ik kan alleen maar hopen dat ze mijn kleine hekel puntjes er uit halen; Breekbare wapens, meer variatie in vijanden en bazen en iets van post game content. Na het verslaan van Canon (wat ik al zo lang mogelijk probeerde uit te stellen) had ik geen enkele behoefte om het spel weer op te pakken.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-06-2019 07:29
Die in 4 verschillende kleuren en ze zijn klaar met de vijanden in het vervolg.
Ik kan alleen maar hopen dat ze mijn kleine hekel puntjes er uit halen; Breekbare wapens, meer variatie in vijanden en bazen en iets van post game content. Na het verslaan van Canon (wat ik al zo lang mogelijk probeerde uit te stellen) had ik geen enkele behoefte om het spel weer op te pakken.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-06-2019 07:29
Ik snap je punt niet zo, behalve de vijanden dan. Breekbare wapens voegde naar mijn mening zoveel toe. Overal waren genoeg wapens te vinden en zo niet, moest je maar lekker creatief zijn met wat je nog hebt.
En qua post game content, daarvoor is Master Mode. Hadden ze bijvoorbeeld extra shrines toegevoegd, die je kon spelen na het verslaan van Ganon, was het verhaal ook niet meer logisch geweest. Ik ben juist blij dat alles zo vrij is, en dat je shrines enzo kan doen wanneer je wilt.
Quote:
Problemen die ik heb met breekbare wapens; Ik ging mooie set wapens niet tot nooit gebruiken. Zo had ik een complete Guardian set dat prachtig bij mijn Guardian armor stond, maar gewoon niet wilde gebruiken omdat ik bang was om ze stuk te maken. Beetje als je een mooie Lamborghini heb gekocht maar er niet mee gaat rijden omdat je bang bent voor krasjes of vogelpoep. Daarnaast is niks vervelender als je tegen sterkere vijanden vecht en ziet al je vergaarde wapens als sneeuw voor de zon verdwijnen of je schiet soms zelfs te kort. Ik had het vaak genoeg meegemaakt dat ik in een trail tegen een Guardian niks meer had om te vechten (toen ik parry onder de knie had tegen hun lasers viel alles vervolgens mee, maar zou iets zouden ze dan voor alle vijanden moet maken; Een tegen aanval die de vijand breekt). Daarnaast is het de investering meestal niet waard om te vechten tegen vijanden die je tegen komt. Je breekt dan twee of meer wapens in ruil tegen één wapen. Het helpt dan ook niet dat sterkere vijanden schade sponsen zijn. Ik zou daar geen probleem mee hebben als ik ze enkel met een stok zou kunnen verslaan, maar als die breekt na één aanval ga ik de moeite niet nemen om die uitdagen tegen te gaan.Ik snap je punt niet zo, behalve de vijanden dan. Breekbare wapens voegde naar mijn mening zoveel toe. Overal waren genoeg wapens te vinden en zo niet, moest je maar lekker creatief zijn met wat je nog hebt.
Gepost door: Saego op 12-06-2019 08:31
Gepost door: Saego op 12-06-2019 08:31
Ik vind het een oer slechte game mechanic. Stel je voor dat ALttP of OoT zo zouden werken. Dat je hookshot na vier of vijf keer breekt en gedwongen wordt om vervolgens een nieuwe te zoeken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
Je had ook gewoon die amiibo-verzameling weer eens uit de kast kunnen trekken om dagelijks een stapeltje degelijke wapens te scoren.
Ik vind het een oer slechte game mechanic. Stel je voor dat ALttP of OoT zo zouden werken. Dat je hookshot na vier of vijf keer breekt en gedwongen wordt om vervolgens een nieuwe te zoeken.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-06-2019 08:55
Gepost door: DaggieWaggie op 12-06-2019 08:55
Beter was een tussenoplossing geweest bijvoorbeeld dat je weapons wel afnemen aan sterkte of kapot kunnen gaan naar mate gebruik. Echter niet compleet weggaan of nutteloos worden maar dat je ze bij een ironsmith ofzo iets weer kunt laten repairen.
Blijft evengoed het element erin dat je wapens afnemen alleen niet dat ze nutteloos worden en ze weer opnieuw kunt gaan zoeken/ophalen.
Quote:
[..]
Problemen die ik heb met breekbare wapens; Ik ging mooie set wapens niet tot nooit gebruiken. Zo had ik een complete Guardian set dat prachtig bij mijn Guardian armor stond, maar gewoon niet wilde gebruiken omdat ik bang was om ze stuk te maken. Beetje als je een mooie Lamborghini heb gekocht maar er niet mee gaat rijden omdat je bang bent voor krasjes of vogelpoep. Daarnaast is niks vervelender als je tegen sterkere vijanden vecht en ziet al je vergaarde wapens als sneeuw voor de zon verdwijnen of je schiet soms zelfs te kort. Ik had het vaak genoeg meegemaakt dat ik in een trail tegen een Guardian niks meer had om te vechten (toen ik parry onder de knie had tegen hun lasers viel alles vervolgens mee, maar zou iets zouden ze dan voor alle vijanden moet maken; Een tegen aanval die de vijand breekt). Daarnaast is het de investering meestal niet waard om te vechten tegen vijanden die je tegen komt. Je breekt dan twee of meer wapens in ruil tegen één wapen. Het helpt dan ook niet dat sterkere vijanden schade sponsen zijn. Ik zou daar geen probleem mee hebben als ik ze enkel met een stok zou kunnen verslaan, maar als die breekt na één aanval ga ik de moeite niet nemen om die uitdagen tegen te gaan.
Ik vind het een oer slechte game mechanic. Stel je voor dat ALttP of OoT zo zouden werken. Dat je hookshot na vier of vijf keer breekt en gedwongen wordt om vervolgens een nieuwe te zoeken.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-06-2019 08:55
Problemen die ik heb met breekbare wapens; Ik ging mooie set wapens niet tot nooit gebruiken. Zo had ik een complete Guardian set dat prachtig bij mijn Guardian armor stond, maar gewoon niet wilde gebruiken omdat ik bang was om ze stuk te maken. Beetje als je een mooie Lamborghini heb gekocht maar er niet mee gaat rijden omdat je bang bent voor krasjes of vogelpoep. Daarnaast is niks vervelender als je tegen sterkere vijanden vecht en ziet al je vergaarde wapens als sneeuw voor de zon verdwijnen of je schiet soms zelfs te kort. Ik had het vaak genoeg meegemaakt dat ik in een trail tegen een Guardian niks meer had om te vechten (toen ik parry onder de knie had tegen hun lasers viel alles vervolgens mee, maar zou iets zouden ze dan voor alle vijanden moet maken; Een tegen aanval die de vijand breekt). Daarnaast is het de investering meestal niet waard om te vechten tegen vijanden die je tegen komt. Je breekt dan twee of meer wapens in ruil tegen één wapen. Het helpt dan ook niet dat sterkere vijanden schade sponsen zijn. Ik zou daar geen probleem mee hebben als ik ze enkel met een stok zou kunnen verslaan, maar als die breekt na één aanval ga ik de moeite niet nemen om die uitdagen tegen te gaan.
Ik vind het een oer slechte game mechanic. Stel je voor dat ALttP of OoT zo zouden werken. Dat je hookshot na vier of vijf keer breekt en gedwongen wordt om vervolgens een nieuwe te zoeken.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-06-2019 08:55
Zelfs op Master Mode had ik daar geen last van gehad, en daar heb je echt veel en sterke wapens voor nodig (vanwege de regen van enemies). Het goede aan deze mechanic is naar mijn mening juist dat je er over moet nadenken. Niet elke enemy is het waard om te vechten, vanwege loot of zijn wapen. Ook forceren ze je nu andere wapens te gebruiken (zoals speren, die je anders nooit zou gebruiken).
Met dit systeem ben je ook vaak kwetsbaar. Vaak het probleem met dit soort open-world spellen is dat als je alles gedaan hebt, overpowered bent. Door middel van een brekend wapen systeem vermijden ze dat. Ja, met een weaponsmith kan je dit opzich nog een beetje omzijlen, maar als je je wapens weer kan repareren voor wat rupees/materials, is dat ook vrij makkelijk. Het is ook verder niet zo alsof de game je niet genoeg (sterke) wapens geeft.
Maarja, dit is vooral natuurlijk een heel erg persoonlijk punt. Ik vind het wel passen bij een game waarbij het weer heel erg effect heeft op je speelstijl, zoals dat je niet kan klimmen in de regen. Voor de ene frustrerend, ik vind het uitdagend en leuk.
Dat ze hun kracht verliezen vind ik geen probleem, je moet jezelf natuurlijk niet al te OP maken, maar dat je ze compleet kwijt bent vind ik gewoon niks.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Van de oude stempel
Ook had het van mij veel duisterder gemogen. De eerste trailer suggereerde dat wel in ieder geval. Wie weet komt er veel ondergronds bij, waar de rotsen omhoog zijn gegaan, en is het daar zo horror als in de eerste trailer.
Op zich ben ik niet teleurgesteld, maar misschien had ik er wat te ve van gehoopt. Het is nou eenmaal een direct vervolg, dus je moet geen wonderen verwachten. Maar jongens, grafisch had dit een extra dikke lik mogen hebben toch? Van WiiU/launch game naar dit. Zoek de verschillen...
🟦🟨
Xenoblade Chronicles 3 Game of the Year 2022
Als de Link van 10.000 jaar geleden (dat meer in de lucht afspeelt).
En de Link die verder gaat in de tijd van botw (en dat dan meer afspeelt ondergronds? 0:47 in de trailer).
Kan niet wachten op de game
friendcode 3ds: 4270-2355-7148 NNID: Henkskills
🟦🟨
Quote:
Lijkt in de trailers alsof je als 2 Link’s speelt.
Als de Link van 10.000 jaar geleden (dat meer in de lucht afspeelt).
En de Link die verder gaat in de tijd van botw (en dat dan meer afspeelt ondergronds? 0:47 in de trailer).
Kan niet wachten op de game
Gepost door: Henkskills op 16-06-2021 12:08
Als de Link van 10.000 jaar geleden (dat meer in de lucht afspeelt).
En de Link die verder gaat in de tijd van botw (en dat dan meer afspeelt ondergronds? 0:47 in de trailer).
Kan niet wachten op de game
Gepost door: Henkskills op 16-06-2021 12:08
Kleine verwachting spoiler, op basis van de trailer.
|||Spoiler||| Dat van 10.000 jaar geleden lijkt me heel sterk. We zien hoe Link aan zijn nieuwe arm komt (0:07), hoe deze nieuwe gameplay features krijgt en dat de Link ' van 10.000 jaar geleden', die arm ook heeft. Er zou best een time gap kunnen zitten tussen de gebeurtenissen wanneer hij die arm krijgt, en vervolgens alle gebieden in de lucht. Maar het zal hoogstwaarschijnlijk beginnen met Link die die arm krijgt. |||Spoiler|||
Quote:
Iets in me is heel bang dat Nintendo een Breath of the Wild'je gaat doen met deel 2. Uitstel op uitstel om hem daarna maar ook op de nieuwe console uit te brengen, want dan verkoopt dat apparaatje toch ook weer lekker op launch. En dan, jongens en meisjes, zijn we een WiiU-spel op de Super Switch Pro aan het spelen.
Gepost door: Miniatuurpaard op 16-06-2021 12:09
Gepost door: Miniatuurpaard op 16-06-2021 12:09
Je zou kunnen beargumenteren dat het een Wii U spel is, maar feitelijk gezien is dit natuurlijk geen Wii U game. En kom op, die Switch 2 (dus niet Pro, jongens) komt met een beetje logisch beredeneren echt niet uit in 2022. Nintendo geniet te veel van dat cash money.