Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Super Mario Maker 2 [Share Topic]

[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(17)  [Eind]
KaleDop
Door KaleDop (544 reacties) op 07-07-2019 11:11
Thanks voor het spelen boys! Leuk om te lezen. Als de kleine het toelaat speel ik vanavond de BG levels
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 07-07-2019 11:14
Quote:
Tip: |||Spoiler||| _ _ _ _ _ _ Git gud _ _ _ _ _ _ |||Spoiler|||.

Tip twee: |||Spoiler||| Schop het schild in de grijper en draaisprong nasr boven |||Spoiler|||.
Gepost door: DaggieWaggie op 07-07-2019 11:08

Ja dat probeerde ik maar of hij mist of hij schopte het schild eruit. Heb er maar overheen gesprongen met een shelljump. Want dat lukt me wel om de een of andere reden
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Yørn
Door Yørn (4189 reacties) op 07-07-2019 12:55
Rol: Administrator
Ik heb al wat levels van jullie geprobeerd, leuk!

Ik heb ook een level gemaakt genaamd: Thwomps vs Shells on IcyMountain
Code: B1K- 29N-L4G

Ik heb geprobeerd twee elementen te gebruiken die ik minder vaak tegen kwam. Icicles en het item wat je krijgt als je het verhaal uit de Story mode afrondt. Dat item vind je op de top van de berg.
Dit alles in het thema waarbij je eigenlijk terecht komt in de strijd tussen de Shells tegen de Thwomps. 1 hint: Haastig gespoed is echter niet altijd goed..

Zou leuk zijn als jullie hem konden proberen, feedback is uiteraard welkom :-)


Oprichter van Budgetgaming.nl
Casartelli
Door Casartelli (1419 reacties) op 07-07-2019 13:25
Ik ga zo jullie levels proberen
De laatste dagen ben ik bezig geweest met mijn tweede level! Gebaseerd op een level uit story mode. Echt waanzinnig lastig om te maken vond ik, maar het resultaat is erg leuk!

Wat vinden jullie hiervan?

DD0-RW6-YGF

Upside Down



Van de oude stempel
Casartelli
Door Casartelli (1419 reacties) op 07-07-2019 13:35
Quote:
Ik heb al wat levels van jullie geprobeerd, leuk!

Ik heb ook een level gemaakt genaamd: Thwomps vs Shells on IcyMountain
Code: B1K- 29N-L4G

Ik heb geprobeerd twee elementen te gebruiken die ik minder vaak tegen kwam. Icicles en het item wat je krijgt als je het verhaal uit de Story mode afrondt. Dat item vind je op de top van de berg.
Dit alles in het thema waarbij je eigenlijk terecht komt in de strijd tussen de Shells tegen de Thwomps. 1 hint: Haastig gespoed is echter niet altijd goed..

Zou leuk zijn als jullie hem konden proberen, feedback is uiteraard welkom :-)


Gepost door: Yørn op 07-07-2019 12:55

Leuk level! Goede moeilijkheidsgraad. Checkpoint op de juiste plek.
Ik kwam wel een keer vast te zitten!

Ik ging door de deur met de sleutel en werd binnen een halve seconde door de hammer bros geraakt. Toen kon ik niet meer verder


Van de oude stempel
Yørn
Door Yørn (4189 reacties) op 07-07-2019 13:54
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Leuk level! Goede moeilijkheidsgraad. Checkpoint op de juiste plek.
Ik kwam wel een keer vast te zitten!

Ik ging door de deur met de sleutel en werd binnen een halve seconde door de hammer bros geraakt. Toen kon ik niet meer verder (Image)
Gepost door: Casartelli op 07-07-2019 13:35

Thanks voor het doorspelen! Je was de eerste! Betreft de hammerbro, woeps! die had ik idd niet aan zien komen. Zal dat gaan aanpassen. :-)
Oprichter van Budgetgaming.nl
Door Egg Citizen (512 reacties) op 07-07-2019 14:56
Quote:
[..]

Ja dat probeerde ik maar of hij mist of hij schopte het schild eruit. Heb er maar overheen gesprongen met een sheljump. Want dat lukt me wel om de een of andere reden
Gepost door: Misterdoa1983 op 07-07-2019 11:14

Zoals DaggieWaggie verteld klopt... zijn tweede punt tenminste. Bedoel, als je een Sheljump easy vind, ben je volgens mij al redelijk "gud".

|||Spoiler|||
Maar een spin jump op de shel terwijl die shel in de grijper zit was het eigenlijke idee. Bedoeld als inkomer voor het spinjumpen op items in de grijper dat het gedeelte daarna komt. Gewoon spinjump in blijven houden als je erop land.
|||Spoiler|||
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 07-07-2019 15:03
Ah ok, bij mij schopte Mario de Shell er steeds uit om zelf lekker in die haak te zitten. Verder wel een leuk level. Jammer dat je die ene sleutelmunt op een punt plaatst waar je dat hele stukje twee keer voor moet doen. Is niet echt skillbased. Rest zag er wel goed doordacht uit.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Door Egg Citizen (512 reacties) op 07-07-2019 15:06
Quote:
Ah ok, bij mij schopte Mario de Shell er steeds uit om zelf lekker in die haak te zitten. Verder wel een leuk level. Jammer dat je die ene sleutelmunt op een punt plaatst waar je dat hele stukje twee keer voor moet doen. Is niet echt skillbased. Rest zag er wel goed doordacht uit.
Gepost door: Misterdoa1983 op 07-07-2019 15:03

Hmmm, daar zit wat in. Ik zag het als een verstop plek... maar idd, als je dan dat traject opnieuw moet doen is dat niet echt fun. Is ook de enige munt voor het checkpunt wat het extra lame maakt eigenlijk... misschien toch nog een verbeterde versie maken (waren toch nog wat andere dingen die ik ook wilde aanpassen)... maar begrijp ik daaruit dat je wel alle munten gevonden had? Nice

Ahum, maar gezien we hier zijn om levels te delen (voordat we weer op onze kop krijgen voor te weinig delen), een level niet door mij gemaakt, maar vond hem erg grappig :p:

1.1.exe has encountered an error: P1D-3Q0-TQG
-marco-
Door -marco- (1292 reacties) op 07-07-2019 20:58
Yeah nieuw lvl is eindelijk af. Best trots op het resultaat. Is een Mario lvl geworden met gedachte achter eerdere tutorial filmpjes. Kwa flow en design ben ik zeer tevreden (feedback is altijd welkom )

Naam:
Lava Flow

Level ID:
GP2-N61-1VF

Beschrijving:
This castle is getting hot. You dare to look for those 2 BIG hidden coins?

Thema:
New Super Mario Bros (Castle)
Door NieleBiels (373 reacties) op 07-07-2019 22:00
Ik vind de Super Mario 3D world wel wat beperkt, maar toch een leuk level van gemaakt. Al zeg ik het zelf.

Flaming vines

Level code : 4SV-246-76G

Ik zal morgen wat levels van dit forum spelen.
ThaBEN
Door ThaBEN (5714 reacties) op 08-07-2019 07:53
Ik ben sinds gisteren bezig met proberen een ietwat lastiger kasteel level te bouwen welke aanvoelt alsof hij uit een echte Mario game komt. Ben tot nu toe erg blij met hoe het geworden is. Ik wil het zo maken dat je een beetje skills nodig hebt om hem te halen maar zeker niet onmogelijk gezien je maar weinig checkpoints in levels kunt bouwen. Ook probeer ik te voorkomen dat het oneerlijke stukken in zitten of vijanden/gevaren die je niet ziet aankomen.
Dacht dat ik het gisteravond redelijk op orde had en heb mijn vrouw (die al in jaren geen Mario game meer heeft gespeeld) laten testen. Die ging er veel te gemakkelijk doorheen en wist het einde te bereiken zonder maar 1x dood te gaan.
Ben dus nog flink de balans en vijanden aan het tweaken en hoop hem snel met jullie te kunnen delen. Zeer benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.
Wordt vervolgd!
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
-marco-
Door -marco- (1292 reacties) op 08-07-2019 08:07
Quote:
Ik ben sinds gisteren bezig met proberen een ietwat lastiger kasteel level te bouwen welke aanvoelt alsof hij uit een echte Mario game komt. Ben tot nu toe erg blij met hoe het geworden is. Ik wil het zo maken dat je een beetje skills nodig hebt om hem te halen maar zeker niet onmogelijk gezien je maar weinig checkpoints in levels kunt bouwen. Ook probeer ik te voorkomen dat het oneerlijke stukken in zitten of vijanden/gevaren die je niet ziet aankomen.
Dacht dat ik het gisteravond redelijk op orde had en heb mijn vrouw (die al in jaren geen Mario game meer heeft gespeeld) laten testen. Die ging er veel te gemakkelijk doorheen en wist het einde te bereiken zonder maar 1x dood te gaan.
Ben dus nog flink de balans en vijanden aan het tweaken en hoop hem snel met jullie te kunnen delen. Zeer benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.
Wordt vervolgd!
Gepost door: ThaBEN op 08-07-2019 07:53

Met dezelfde gedachte heb ik mijn Castle lvl gebouwd, check em zou ik zeggen GP2-N61-1VF
Ik heb hem nog niet kunnen laten checken, dus erg benieuwd wat men ervan vind. Vanmiddag komt mijn broer ff wat lvl’s checken, ook wel geinig om iemand anders je level te zien spelen lijkt me.

Ben benieuwd naar jou resultaat!
ThaBEN
Door ThaBEN (5714 reacties) op 08-07-2019 08:11
Quote:
[..]

Met dezelfde gedachte heb ik mijn Castle lvl gebouwd, check em zou ik zeggen GP2-N61-1VF
Ik heb hem nog niet kunnen laten checken, dus erg benieuwd wat men ervan vind. Vanmiddag komt mijn broer ff wat lvl’s checken, ook wel geinig om iemand anders je level te zien spelen lijkt me.

Ben benieuwd naar jou resultaat!
Gepost door: -marco- op 08-07-2019 08:07

Ik ga hem vanavond na het werk gelijk checken en zal daarna mijn reactie hier achterlaten
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Door Banweezy (1 reacties) op 08-07-2019 10:18
Gisteren heb ik mijn allereerste level ooit gemaakt. Het is een vrij korte speedrun, ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Ik ga nu dit topic even door scrollen en jullie levels testen.

B1F-GDS-H1G
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 08-07-2019 11:01
Rol: Forum Moderator


❍ᴥ❍
ThaBEN
Door ThaBEN (5714 reacties) op 08-07-2019 11:29
Quote:
(Image)
Gepost door: Skull_kid op 08-07-2019 11:01
Haha dat plaatje!

Is er trouwens een manier om het volgende op te lossen?
Ik heb nu een groot level gebouwd waarin speelveld 1 horizontaal is en speelveld 2 verticaal. Veld 2 is het "Castle" thema.

Het is mijn opzet dat je het level buiten begint (veld 1) en vervolgens het kasteel in gaat (veld 2).
Echter heb ik nu dat de "Goal" standaard op het einde van veld 1 staat (een standaard finishpaal) terwijl ik die liever aan het einde van veld 2 heb staan, na het verslaan van een baas in het kasteel (die lavabrug welke je met de grote bijl doormidden moet hakken i.p.v. die finishpaal).

Kan dit nog makkelijk gewijzigd worden of kom ik dan alles opnieuw aan het bouwen om dat zo te krijgen ?

P.s.
En een Warp pipe is de enige manier om tussen de 2 velden te switchen, toch? Dit kan niet bijvoorbeeld via een deur?
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 08-07-2019 11:56
Deuren zijn binnen hetzelfde veld, pipes gaan altijd naar main/subworld voorzover ik weet. Finish is altijd veld 1, als je die brug wil moet veld 1 kasteel thema zijn.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 08-07-2019 11:57
Quote:
En een Warp pipe is de enige manier om tussen de 2 velden te switchen, toch? Dit kan niet bijvoorbeeld via een deur?
Gepost door: ThaBEN op 08-07-2019 11:29
Klopt. Lukt alleen met pijpen.

Zelf nog niet geëxperimenteerd met de Goal post naar een andere niveau te slepen, maar in Mario Maker 1 stond de Goal post altijd op het eerste scherm en kon je deze niet verplaatsen naar het tweede scherm.

Edit: Ach, geninjad. Had ik maar niet zo lang moeten gniffelen om mijn 'pijpen' comment.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
ThaBEN
Door ThaBEN (5714 reacties) op 08-07-2019 12:38
Quote:
Deuren zijn binnen hetzelfde veld, pipes gaan altijd naar main/subworld voorzover ik weet. Finish is altijd veld 1, als je die brug wil moet veld 1 kasteel thema zijn.
Gepost door: Misterdoa1983 op 08-07-2019 11:56
Quote:
[..]
Klopt. Lukt alleen met pijpen.

Zelf nog niet geëxperimenteerd met de Goal post naar een andere niveau te slepen, maar in Mario Maker 1 stond de Goal post altijd op het eerste scherm en kon je deze niet verplaatsen naar het tweede scherm.

Edit: Ach, geninjad. Had ik maar niet zo lang moeten gniffelen om mijn 'pijpen' comment.
Gepost door: DaggieWaggie op 08-07-2019 11:57
Thanks voor de replies!

Hmmm lastige situatie. Het opnieuw bouwen is vervelend maar dat wil ik nog wel doen als het moet. Maar het was net een onderdeel van de algehele ervaring dat je het immens grote kasteel eerst van buiten ziet, vervolgens van binnenuit helemaal moet beklimmen om dan uiteindelijk op het dak (aan de buitenkant) uit te komen en van daaruit verder.
Ik ga me eens goed bedenken hoe ik hier een passende oplossing voor kan vinden. Mijn volgende post zal tevens gelijk het eindresultaat zijn of comments op levels die door julie zijn gemaakt

P.s.
Ben ik de enige die zich een echte nerd voelt (in de positieve zin van het woord) hoe ik hier als volwassen vent op mijn werk zit te brainstormen welke coole dingen ik vanavond allemaal wil gaan implementeren in mijn Super Mario Maker 2 levels om deze nog beter/leuker te maken?
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(17)  [Eind]