Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Super Mario 3D All-Stars [Algemeen Topic]

[Begin]  |78|79|80|81|82|83|84(96)  [Eind]
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 21-09-2020 11:54
Quote:
[..]

Heb er ook nooit problemen mee hoor, maar een hoop mensen lijkt zich zo verbonden te voelen met een aantal games dat je er geen enkele kritiek op mag geven. Een groot aantal mensen lijkt niet te beseffen dat je iets leuk kan vinden én er kritisch op kan zijn.
Ik ben een groot Ajax-fan bijvoorbeeld maar ik zie echt wel wanneer ze kut spelen, ondanks dat ze winnen.
Gepost door: Eli op 21-09-2020 11:21
Maar dan kom je volgens sommige mensen hypocriet over. Want "waarom iets kopen als je toch iets te klagen hebt of de game niks vindt?" Hetzelfde ook dat je klaagt. "Waarom klagen als je het toch niks vindt? Koop de game dan niet of verkoop hem anders en ga verder met je leven ".

Tja. Wat wil je anders doen? Ik sta wel open voor meningen. Maar iedere keer als er iets negatiefs over een game wordt gesproken, dan kom je weer terug op dit soort discussies. Uiteindelijk probeert men z'n mening te pushen. Daggie vond Sunshine niks. Prima. Maar andere sites, veel mensen hier en Metacritic denken hier anders over. Dus uiteindelijk wordt het door veel mensen gewoon als een goede game gezien. De vraag die je dan kunt stellen is of Daggie en anderen nog hun meningen kunnen geven of dat we alleen positief over de game moeten praten. Want hij vond het niks omdat de game tegenvallende elementen heeft. Maar iemand anders kan ook hetzelfde zeggen en wordt gelijk gelabeld als een Nintendo hater.

Voor de rest boeit het mij niet zoveel. Behalve dat je grens moet leggen tussen iedereen die gewoon een mening kan geven of dat iedereen alleen positief over de game moet praten waarna de negatieve meningen ergens anders geplaatst moeten worden. En de grens is op iedere game moeilijk te vinden. Want iedereen heeft weer z'n eigen mening op verschillende games.

Edit:
Nu maar hopen dat ik de game van ShopTo morgen eindelijk in huis heb. Ben wel benieuwd in hoe verre Sunshine aanvoelt met de Pro controller .
Door CyraxWK (387 reacties) op 21-09-2020 12:05
Quote:
[..]
Maar dan kom je volgens sommige mensen hypocriet over. Want "waarom iets kopen als je toch iets te klagen hebt of de game niks vindt?" Hetzelfde ook dat je klaagt. "Waarom klagen als je het toch niks vindt? Koop de game dan niet of verkoop hem anders en ga verder met je leven ".

Tja. Wat wil je anders doen? Ik sta wel open voor meningen. Maar iedere keer als er iets negatiefs over een game wordt gesproken, dan kom je weer terug op dit soort discussies. Uiteindelijk probeert men z'n mening te pushen. Daggie vond Sunshine niks. Prima. Maar andere sites, veel mensen hier en Metacritic denken hier anders over. Dus uiteindelijk wordt het door veel mensen gewoon als een goede game gezien. De vraag die je dan kunt stellen is of Daggie en anderen nog hun meningen kunnen geven of dat we alleen positief over de game moeten praten. Want hij vond het niks omdat de game tegenvallende elementen heeft. Maar iemand anders kan ook hetzelfde zeggen en wordt gelijk gelabeld als een Nintendo hater.

Voor de rest boeit het mij niet zoveel. Behalve dat je grens moet leggen tussen iedereen die gewoon een mening kan geven of dat iedereen alleen positief over de game moet praten waarna de negatieve meningen ergens anders geplaatst moeten worden. En de grens is op iedere game moeilijk te vinden. Want iedereen heeft weer z'n eigen mening op verschillende games.

Edit:
Nu maar hopen dat ik de game van ShopTo morgen eindelijk in huis heb. Ben wel benieuwd in hoe verre Sunshine aanvoelt met de Pro controller .
Gepost door: Xor op 21-09-2020 11:54

Ik denk dat daar het probleem niet eens echt alleen aan ligt. Je kunt natuurlijk prima kritiek hebben op een game, maar het wel leuk vinden en dus kopen. Kritiek hebben op of klagen over een game is natuurlijk ieders goed recht.

Het gaat erom dat je anderen in hun waarde laat. Of ze jouw persoonlijke mening nou delen of niet. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Sunshine heel goed, maar ik vind het een geweldig spel. Dat houdt niet in dat ik blind ben voor de kritiek of het er pertinent niet mee eens ben. Ik vind het echter wel apart als andere gaan zeggen dat hun mening de enige juiste is en dat een andere mening komt door gebrek aan besef. Dat is vrij arrogant en misplaatst. Ik mag een game goed en leuk vinden. Dat houdt dus niet automatisch in dat ik geen minpunten kan zien, of er een probleem mee heb als anderen kritiek leveren. Het houdt ook niet in dat ik ergens een bepaald besef mis of me zo verbonden voel met een game dat ik geen kritiek kan dulden.

Het is soms gewoon jammer dat, vooral op fora, wanneer je een spel leuk vindt dat er mensen zijn die je dan wegzetten als een melaatse die er niets van begrijpt. Die mensen gaan zo ver in hun kritiek en klaagzang, dat ze iedereen met een andere mening zien als een idioot die wat hersencellen mist. Dat is in mijn optiek waar de kink in de kabel zit. Even afgezien van de mensen die ook echt niet tegen kritiek kunnen als het gaat om hun favo game/serie/club of wat dan ook.


Sunshine voelt top met een Pro Controller trouwens Ik vind het grafisch ook echt nog altijd mooi. Je kunt zien dat het geen Switch game is, maar alles is scherp en sfeervol. Alleen die framerate is wat jammer, maar prima speelbaar.
TheMenace17
Door TheMenace17 (629 reacties) op 21-09-2020 12:55
Quote:
[..]

Dat is het ding met Sunshine en TTYD. Dat is voor sommigen hier "retro". Het is vooral nostalgie waarom men denkt dat het "goede" games zijn.
Gepost door: Eli op 21-09-2020 09:14

Dat een n64 game beter kan zijn dan odyssey is wat mij betreft een miracle.

Maar odyssey lacked grotere challenges, voor elke scheet krijg je een moon. Qua controls is er ook weinig diepgang en weinig uit te zoeken tenopzichte van oudere 64 en sunshine. kijk naar smash bros melee een van de grootste competitieve games dankzij de diepgang in controls, smash 4 en ultimate zullen waarschijnlijk altijd worden vervangen met de nieuwere serie. maar melee zal altijd blijven.

er zijn zoveel mensen die niet in odyssey konden komen omdat het letterlijk veel meer focus had op collecta ton en kleinere challenges. Botw had ook vergelijkbare flaws waardoor ook met die game een hoop oude fans het niet konden waarderen.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat super mario 3d world op de wii u toch wel een beetje als just another mario game zal worden gezien in de toekomst met weinig creativiteit. zelfde voor de new super mario bros serie. Lijkt me sterk dat die eruit springt. Zoveel 3d mario video's waarbij mario 3d world express weg gelaten word.

Of wat dacht je van zelda, als je een game wilt hebben als ocarina of time is twilight princess de enige optie. BOTW is totaal anders en waarbij de grootste dungeons dvivine beast some wel in minder dan 5 minuten eindigen met casual gameplay. BOTW had weinig verschillende vijanden en de slechtste dungeons en zeker bosses in de gehele 3d zelda serie. qua muziek was het ook erg teleurstellend.

Het is niet echt een roze bril als de mondernere games de gameplay van het origineel niet weer terug pakken en het verfijnen. Odyssey komt opzich weer terug naar het idee van 64 maar letterlijk zonder de grotere challenges, Het komt net tekort.

Thousand year door en nostalgie bias? Het verhaal had diepgang, de wereld was levendig. Een leuk battle systeem waarbij je wat na mag denken.

Moderne paper mario games, verhaal zowat helemaal weg, letterlijk gewoon een domme game alle diepgang is weg, button mashen en weinig strategie in color splash. Genre is veranderd van een game met een complex verhaal naar mario game met wat paper gimmicks en button mashen. De bosses in origami king waren een beetje ok maar nee het is totaal anders.

Modern is helaas niet altijd beter. Het hangt van je smaak af want de gamplay en diepgang verschilt nogal. dat is waarom mensen terug gaan naar het origineel.

Je argument lekt van alle kanten. Het zou enkel kloppen als ze letterlijk de aspecten van het origineel pakken en dit verbeteren en dat is helaas maar zelden gebeurd.

Bij een spel serie als call of duty of fifa absoluut groot gelijk gezien de opvolgers letterlijk hetzelfde zijn plus extra's en betere grapics. als je dan een oudere release beter vind, absoluut roze bril.

Met zelda en mario games verschilt het qua gameplay veels te veel om de opvolgers als de beste te zien. Het veranderd veels teveel waarbij er aspecten kunnen verdwijnen in moderne releases die leuk waren in het origineel. het enige wat verbeterd zijn de grapics per release |||Spoiler||| niet jij generic 3d world wii u |||Spoiler|||. Nostalgie factor kan je dus niet toepassen

Wat dacht je van xenoblade naar xenoblade 2.

Xenoblade 1 was super serieus beetje humor, battle systeem waar je gemakkelijk in kon komen. Xenoblade 2, fan service galore, anime factor kranked up times 9000, gacha elementen met obsecure waifu's. battle systeem dat pas leuk word na 40 uur top 10 slechtste voice acting in gaming. Voor veel fans was xenoblade 2 een schokkende downgrade en wellicht juist een upgrade voor andere fans. Xenoblade 2 heeft zijn publiek verkleind en viel juist erg lekker bij andere spelers.
Pep5
Door Pep5 (557 reacties) op 21-09-2020 12:57
Wat een lappen tekst weer.....

Ik vind de 'muziekspeler' wel wat ondermaats, zeker als je de vergelijking maakt met die van Smash (shuffle, playlists maken, scherm-uit functie etc.)
CherryPie
Door CherryPie (3380 reacties) op 21-09-2020 12:58
Ik gebruik mijn Smash kopie alleen om de hele dag Delfino plaza te bumpen
Not even joking
🇵🇸
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 21-09-2020 13:01
Quote:
[..]

Ik denk dat daar het probleem niet eens echt alleen aan ligt. Je kunt natuurlijk prima kritiek hebben op een game, maar het wel leuk vinden en dus kopen. Kritiek hebben op of klagen over een game is natuurlijk ieders goed recht.

Het gaat erom dat je anderen in hun waarde laat. Of ze jouw persoonlijke mening nou delen of niet. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Sunshine heel goed, maar ik vind het een geweldig spel. Dat houdt niet in dat ik blind ben voor de kritiek of het er pertinent niet mee eens ben. Ik vind het echter wel apart als andere gaan zeggen dat hun mening de enige juiste is en dat een andere mening komt door gebrek aan besef. Dat is vrij arrogant en misplaatst. Ik mag een game goed en leuk vinden. Dat houdt dus niet automatisch in dat ik geen minpunten kan zien, of er een probleem mee heb als anderen kritiek leveren. Het houdt ook niet in dat ik ergens een bepaald besef mis of me zo verbonden voel met een game dat ik geen kritiek kan dulden.

Het is soms gewoon jammer dat, vooral op fora, wanneer je een spel leuk vindt dat er mensen zijn die je dan wegzetten als een melaatse die er niets van begrijpt. Die mensen gaan zo ver in hun kritiek en klaagzang, dat ze iedereen met een andere mening zien als een idioot die wat hersencellen mist. Dat is in mijn optiek waar de kink in de kabel zit. Even afgezien van de mensen die ook echt niet tegen kritiek kunnen als het gaat om hun favo game/serie/club of wat dan ook.


Sunshine voelt top met een Pro Controller trouwens Ik vind het grafisch ook echt nog altijd mooi. Je kunt zien dat het geen Switch game is, maar alles is scherp en sfeervol. Alleen die framerate is wat jammer, maar prima speelbaar.
Gepost door: CyraxWK op 21-09-2020 12:05
+1

Over de game:
Heb de DF video gezien en vond het inderdaad scherp uitzien. En de framerate blijft zeker jammer. Maar van wat ik op de DF video heb gezien, is dit ook een begin van NERD z'n emulator op de Switch. Lijkt erop dat we in de toekomst misschien meer van dit soort collection of ports zullen krijgen. Ben dan wel benieuwd of NERD dan bij de andere titels wel probeert meer uit te halen waar je bijvoorbeeld de ports gewoon in 60fps krijgt. Want de Switch zou dat prima moeten halen. Maar in ieder geval hebben ze er een prima werk van gemaakt. En uiteindelijk zijn de games nog altijd hetzelfde als de klassiekers. Enige verschil is natuurlijk de controls, maar dat spreek natuurlijk ieder voor zich .
TheMenace17
Door TheMenace17 (629 reacties) op 21-09-2020 13:14
Quote:
[..]
Sunshine killed my doge :^(

Nee hoor, maar serieus. Ik snap eerder niet waarom mensen dit spel zo heugen of prijzen terwijl het bij verre niet een goede platformer is.

Mensen lopen tegenwoordig altijd te klagen dat er 'gimmicks' in een spel zitten maar vergeten even die enorm FLUDD olifant die aan Mario zijn rug zit gebonden. Als je vraagt aan iemand wat ze zich kunnen herinneren aan het spel, zal er altijd een negatieve ervaring tussen zitten zoals kaa u tee levels als de Sandphoenix, watermeloenen escort, giftige waterbaan of de pachinko machine. Of de 240 blauwe muntjes die je moet verzamelen maar vervolgens nergens bijgehouden worden wáár je ze al hebt verzameld.

Maar goed, kan natuurlijk allemaal aan mij liggen. Ik heb Paper Mario and the Thousand Year Door ook altijd enorm overrated gevonden en dat schijnt volgens sommige ‘de beste’ uit de serie te zijn. Misschien heb ik totaal geen smaak in videospelletjes en hou ik mij nog teveel vast aan retro titels. Beide zijn spellen die ik sinds release nooit meer heb aangeraakt en één keer in mijn leven 100% heb uitgespeeld. Misschien als ik Sunshine dit weekend opstart krijg ik een openbaring dat ik het mijn hele leven fout had. Maar als ik de posts hier lees, herken ik wel héél veel problemen die ik al bijna twee decennia over het spel roep.
Gepost door: DaggieWaggie op 21-09-2020 09:10

sunshine heeft veel diepgang qua movement en een hoge skill barriere en qua speedrunnen is het een top 5 game slechts enkele games komen er bovenuit.

het overtreft zelfs ocarina of time en mario world qua entries zeer hoogstaande games voor speedruns

Prima dat je het niet leuk vind, maar het is een uitstekende platformer, die verre van slecht is.

Zelfs onder non speedrunners, het is een van de beste gamecube games en dat is niet makkelijk in die library. er is reden genoeg om sunshine als een uistekende titel te zien in de 3d mario serie.

DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 21-09-2020 13:21
Quote:
Thousand year door en nostalgie bias? Het verhaal had diepgang, de wereld was levendig. Een leuk battle systeem waarbij je wat na mag denken.

Moderne paper mario games, verhaal zowat helemaal weg, letterlijk gewoon een domme game alle diepgang is weg, button mashen en weinig strategie in color splash. Genre is veranderd van een game met een complex verhaal naar mario game met wat paper gimmicks en button mashen. De bosses in origami king waar een beetje ok maar nee het is totaal anders.

Gepost door: TheMenace17 op 21-09-2020 12:55
Momenteel ben ik bezig met Origami King. En hoewel ik de nieuwe mechanics niet kan waarderen (motion control geklier, geen exp, geen badge setups, breekbare wapens) zit ik het toch met plezier te spelen. Als Nintendo die minpuntjes hadden recht getrokken, was dit makkelijk een knettergoede Paper Mario spel.

Ironisch genoeg moet voor dit battle systeem wél nadenken. En ik heb deze bazen ervaren als een stuk pittiger dan in eerdere Paper Mario spellen. Baas gevechten zijn wel de hoogte punten hoor. Het vechten tegen Goombaas raakt wel snel eentonig.

En met alle punten ben ik het met je eens. Verhaal is goed, design is allemaal prima, gameplay klassiek top. Plottwist aan het einde van wie de ware slechterik was maakt het slel voor mij behoorlijk wat dingen goed. Maar alles wat dit niet is, is gewoon niet leuk. In hoofdstukken loop je constant heen en weer van A naar B en dan weer terug naar A om weer naar B te gaan. Het voelt aan als uren hetzelfde doen.

Is natuurlijk wel een RPG eigen, Origami King heeft er ook last van, maar locaties in TTYD waren Nou ook niet van je en het. Daarnaast leken veel locaties op die van PM 64. Koopa Bros. Fortress, Hooktail Castle. Hoofdstuk met Twilight Town, hoofdstuk met Tubba Blubba. Beide een tropies eiland.

Quote:
Zelfs onder non speedrunners, het is een van de beste gamecube games en dat is niet makkelijk in die library.
Gepost door: TheMenace17 op 21-09-2020 13:14
Universeel geliefde Gamecube games komt voornamelijk omdat er niet veel op te spelen was. Met net geen 700 unieke titels tegen de PS2 met ruim 3500 titels. Meeste top 10 en 20 met Gamecube titels bevatten dezelfde titels omdat er niets anders was. Bijvoorbeeld Chibi Robo. Leuk spel, maar je kan het toch niet vergelijken met een Resident Evil 4 kwa kwaliteit.

Al dat speedrunner jargon is helemaal prima, maar in discussies haal je hier een casual speler niet mee om. Ik speel het voor de leuk en als ik er klaar mee ben gaat het weer de kast in.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Door Quetzalcoatl (4999 reacties) op 21-09-2020 13:30
Quote:
[..]
Zelfs onder non speedrunners, het is een van de beste gamecube games en dat is niet makkelijk in die library. er is reden genoeg om sunshine als een uistekende titel te zien in de 3d mario serie.
Gepost door: TheMenace17 op 21-09-2020 13:14

Er is ook reden genoeg om Sunshine te zien als een van de slechtste Mario’s aller tijden. Miyamoto heeft zelf aangegeven dat ze die game er in anderhalf jaar uit hebben gekakt omdat de roep om een nieuwe Mario te groot was en het aantal releases op de GameCube te klein. Vandaar de enorme hoeveelheid blauwe coins en tergend slechte levels in die game, en vandaar ook de niet verfijnde, inaccurate controls.

Zoals elke serie heeft ook elke Mario-game wel een minder level, maar Sunshine heeft er minstens acht. De Sandbird, de races op het water, pachinko, de watermeloenen, het is verschrikkelijk. Als het de eerste Mario was die je speelde snap ik dat het lastig te verkroppen is, maar het is best wel een afgeraffelde game. Niet des Nintendo’s.
TheMenace17
Door TheMenace17 (629 reacties) op 21-09-2020 13:40
Quote:
[..]

Er is ook reden genoeg om Sunshine te zien als een van de slechtste Mario’s aller tijden. Miyamoto heeft zelf aangegeven dat ze die game er in anderhalf jaar uit hebben gekakt omdat de roep om een nieuwe Mario te groot was en het aantal releases op de GameCube te klein. Vandaar de enorme hoeveelheid blauwe coins en tergend slechte levels in die game, en vandaar ook de niet verfijnde, inaccurate controls.

Zoals elke serie heeft ook elke Mario-game wel een minder level, maar Sunshine heeft er minstens acht. De Sandbird, de races op het water, pachinko, de watermeloenen, het is verschrikkelijk. Als het de eerste Mario was die je speelde snap ik dat het lastig te verkroppen is, maar het is best wel een afgeraffelde game. Niet des Nintendo’s.
Gepost door: Quetzalcoatl op 21-09-2020 13:30

het spel had destijds hoge reviews, maar het was niet zo revolutionair als mario 64 die de eerste 3d platformer was verder word het spel afgekraakt door casuals.

inacurate controls voor een slechte of middel matige speler, want het heeft juist een van de beste controls in een 3d mario. Het lijkt net of niemand hier side flips spinjumps gebruikt.

Ik snap best dat veel mensen de makkelijke longjumps en backflips willen. Backflips gebruik ik haast nooit dat is letterlijk een langzame side flip. Ik snap het elke andere 3d mario heb je deze sprongen nooit nodig. maar in sunshine is het een must althans als je een soepele ervaring wilt.

Anyways ik heb het wel gezien, sunshine word afgekraakt door casuals die insta teleports en handholding willen.

Verschil met sunshine is je kan de moeilijkere lvl's niet ontwijken om bij bowser te komen, in galaxy en 64 kan je zoveel lvl's skippen en de makkelijkere eruit halen. Als die comets verplicht waren dan zouden zelfs veel galaxy spelers waarschijnlijk wat klagen.

Majora's mask en melee hadden ook een tijdsdruk en dat waren verre van slechte games. majora's mask word vaak ook gezien als beter dan ocarina of time voor de interssante ideen die het met zich mee brengt stress en tijdsdruk kunnen soms voor erg goede games zorgen en mario sunshine hoort daar bij. Sommige concepten zou nintendo nooit accepteren zonder die tijdsdruk, een rushed game kan soms goed aflopen en nintendo heeft dit al minstens 3 keer gedaan, sunshine majora en smash melee.

majora's mask en smash melee waren slechts 1 jaar. met developement hell en melee is volgens velen de beste gamecube game aller tijden. zelfde voor majoras mask qua n64 als beter dan ocarina of time



Die quote klopt dus niet, hoop dat er meer games gerushed worden voor intersante resultaten.

Metroid prime had ook niet bepaald luxe qua tijd een van de hoogste reviews destijds


During the last nine months of development, Retro's staff worked 80- to 100-hour weeks to reach Nintendo's deadline, as according to senior artist James Dargie, "I think it took us almost six months to do the first level that Nintendo approved, then we had less than a year to do the rest of the game."



de bovengenoemde lvl's zijn zo gemakkelijk worden echt zwaar overdreven door veel spelers. de gimmicks haal je er na een paar keer wel uit. en dat waren naar mijn mening juist erg leuke lvl's snap overigens niet de difficulty qua meloen gezien je die er letterlijk kon afrollen en rustig over het strand kon lopen

blue coins zijn overigens gewoon optioneel en niet een must, zat mensen die nooit een mario game 100% halen zelfs in galaxy zag ik meer mensen die de moeilijke lvl's skipden dan 100%

De lvl's waren overigens fantastisch, sirena beach en noki bay zijn mijn favoriet. en ze hadden veel meer details en content dan mario 64 lvl's

het is overigens niet mijn favoriete mario game, dat gaat naar galaxy 1 en 2 gezien de lvl designs en creativiteit in die serie erg hoog was. maar ik zet sunshine gerust op de tweede plek.

als nostalgie echt echt een effect zou hebben zou 64 mijn vote moeten hebben dat was mijn eerste 3d mario, maar die bias heb ik niet, sommige 3d mario games zijn gewoon beter.
Yoshi6
Door Yoshi6 (581 reacties) op 21-09-2020 14:13
Net mijn ShopTo order binnen! Kan ik eindelijk mee doen met sterren verzamelen.
Eli
Door Eli (1444 reacties) op 21-09-2020 14:17
Quote:
Net mijn ShopTo order binnen! Kan ik eindelijk mee doen met sterren verzamelen.
Gepost door: Yoshi6 op 21-09-2020 14:13

Nice! Heb je de games al eerder gespeeld?
eli
Yoshi6
Door Yoshi6 (581 reacties) op 21-09-2020 14:22
Quote:
[..]

Nice! Heb je de games al eerder gespeeld?
Gepost door: Eli op 21-09-2020 14:17

Nee, had destijds bijna een Gamecube gekocht met Sunshine, maar gekozen voor een 1e gen Xbox. Maar wel fan van 3D platformers. Dus alle 3 voor de eerste keer. Ik begin bij Mario 64.
TheMenace17
Door TheMenace17 (629 reacties) op 21-09-2020 14:34
Quote:
[..]

[..]
Universeel geliefde Gamecube games komt voornamelijk omdat er niet veel op te spelen was. Met net geen 700 unieke titels tegen de PS2 met ruim 3500 titels. Meeste top 10 en 20 met Gamecube titels bevatten dezelfde titels omdat er niets anders was. Bijvoorbeeld Chibi Robo. Leuk spel, maar je kan het toch niet vergelijken met een Resident Evil 4 kwa kwaliteit.

Gepost door: DaggieWaggie op 21-09-2020 13:21

ik heb chibi robo nooit in een top 20 lijst gezien, overigens wel een unieke game die je qua gameplay nergens anders kan ervaren. overigens zijn er mensen die niet van het horror genre houden. resident evil 4 is niet godlike voor iedereen

Dat zeggende, veel top 20 ps2 lijsten zijn ook veelal dezelfde games, want hoewel ps2 een gigantische library heeft is veel filler en zelfs de betere titles zijn maar zelden fantastisch. En met xbox was het al helemaal huilen met de pet op.

okami, ico shadow of the collosus resident evil fantastisch maar kom je lager dan gaat de kwaliteit vaak hard naar beneden. Zelfde probleem ondanks de gigantsche library.

kingdom hearts final fantasy en GTA vond ik niet bepaald hoogstaande titels, grafisch erg mooi maar gameplay kijk ik liever elders of voor de meer obscure ps2 titels.
Door Quetzalcoatl (4999 reacties) op 21-09-2020 14:40
Quote:
[..]

het spel had destijds hoge reviews, maar het was niet zo revolutionair als mario 64 die de eerste 3d platformer was verder word het spel afgekraakt door casuals.

inacurate controls voor een slechte of middel matige speler, want het heeft juist een van de beste controls in een 3d mario. Het lijkt net of niemand hier side flips spinjumps gebruikt.

Ik snap best dat veel mensen de makkelijke longjumps en backflips willen. Backflips gebruik ik haast nooit dat is letterlijk een langzame side flip. Ik snap het elke andere 3d mario heb je deze sprongen nooit nodig. maar in sunshine is het een must althans als je een soepele ervaring wilt.

Anyways ik heb het wel gezien, sunshine word afgekraakt door casuals die insta teleports en handholding willen.

Verschil met sunshine is je kan de moeilijkere lvl's niet ontwijken om bij bowser te komen, in galaxy en 64 kan je zoveel lvl's skippen en de makkelijkere eruit halen. Als die comets verplicht waren dan zouden zelfs veel galaxy spelers waarschijnlijk wat klagen.

Majora's mask en melee hadden ook een tijdsdruk en dat waren verre van slechte games. majora's mask word vaak ook gezien als beter dan ocarina of time voor de interssante ideen die het met zich mee brengt stress en tijdsdruk kunnen soms voor erg goede games zorgen en mario sunshine hoort daar bij. Sommige concepten zou nintendo nooit accepteren zonder die tijdsdruk, een rushed game kan soms goed aflopen en nintendo heeft dit al minstens 3 keer gedaan, sunshine majora en smash melee.

majora's mask en smash melee waren slechts 1 jaar. met developement hell en melee is volgens velen de beste gamecube game aller tijden. zelfde voor majoras mask qua n64 als beter dan ocarina of time

(Image)

Die quote klopt dus niet, hoop dat er meer games gerushed worden voor intersante resultaten.

Metroid prime had ook niet bepaald luxe qua tijd een van de hoogste reviews destijds


During the last nine months of development, Retro's staff worked 80- to 100-hour weeks to reach Nintendo's deadline, as according to senior artist James Dargie, "I think it took us almost six months to do the first level that Nintendo approved, then we had less than a year to do the rest of the game."



de bovengenoemde lvl's zijn zo gemakkelijk worden echt zwaar overdreven door veel spelers. de gimmicks haal je er na een paar keer wel uit. en dat waren naar mijn mening juist erg leuke lvl's snap overigens niet de difficulty qua meloen gezien je die er letterlijk kon afrollen en rustig over het strand kon lopen

blue coins zijn overigens gewoon optioneel en niet een must, zat mensen die nooit een mario game 100% halen zelfs in galaxy zag ik meer mensen die de moeilijke lvl's skipden dan 100%

De lvl's waren overigens fantastisch, sirena beach en noki bay zijn mijn favoriet. en ze hadden veel meer details en content dan mario 64 lvl's

het is overigens niet mijn favoriete mario game, dat gaat naar galaxy 1 en 2 gezien de lvl designs en creativiteit in die serie erg hoog was. maar ik zet sunshine gerust op de tweede plek.

als nostalgie echt echt een effect zou hebben zou 64 mijn vote moeten hebben dat was mijn eerste 3d mario, maar die bias heb ik niet, sommige 3d mario games zijn gewoon beter.
Gepost door: TheMenace17 op 21-09-2020 13:40

Speedrunners zijn niet de enige hardcore gamers. Ik game al 30 jaar, heb vrijwel alle consoles in de kast staan en een enorme lading games. Ik ben geen casual. Sterker nog, ik denk dat ik 100x beter ben in gamen dan een speedrunner die al 18 jaar alleen Mario Sunshine speelt.

Marjora’s Mask en Melee zijn gebouwd met bestaande assets van hun voorgangers. Natuurlijk hadden die een kortere ontwikkeltijd. Mario Sunshine is van de grond af opgebouwd in anderhalf jaar tijd, en het resultaat viel enorm tegen.

Alle onderbouwde kritiek op de game wuif je weg met ‘ja maar speedrunners’ en in feite zeg je ‘jij weet niks als filthy casual’. Wat een onzin echt. Ik heb gisteravond nog beide games vergeleken, en de besturing in Mario 64 is weliswaar ook clunky, maar wel polished. Animaties worden afgemaakt, zodra de stick in neutrale positie staat staat Mario direct stil. In Sunshine loopt ie vrolijk drie stappen door, bij omdraaien maakt ie een vreemd huppeltje en tijdens die animatie kun je niet bijsturen, en als je in de bossbattles met die inktvis een tentakel of z’n neus vastgrijpt werkt de animatie niet eens. Gevolg is dat je nog eens op Y drukt en een snoekduik tegen die inktvis aan maakt. Zulke bossbattles worden overigens ook nog eens talloze keren hergebruikt. Shadow Mario achtervolg je in totaal 11 (!) keer, en dat is nou niet echt verheffende gameplay hoor, achter een andere Mario aanrennen en wat water op hem spuiten. En dat moet dan de grote bad guy van de game voorstellen. Om over die mech Bowser nog maar te zwijgen.

De game was rushed, and it shows. Geeft verder niet, het is tof dat ie in deze collectie zit want het is toch ook een deel van mijn jeugd. Maar alsjeblieft zeg, dat geneuzel over casuals en speedrunners alsof er geen hardcore gamers bestaan die niet speedrunnen wordt nu een beetje belachelijk.
TheMenace17
Door TheMenace17 (629 reacties) op 21-09-2020 14:53
Wie zegt dat ik het enkel over speedrunners heb, ik zie letterlijk kritiek waarbij mensen veel van de moveset niet eens gebruiken die je inderdaad niet nodig hebt in andere 3d mario's. zelfs zonder speedrunnen is de movement van mario een van de beste in 3d mario serie dit is zonder speedruns.

sunshine is een game qua momentum dat hij doorloopt hoort.

De sfeer de lvl's de details qua content speedrunnen was een latere bonus, was altijd al een van mijn favoriete 3d mario's. Hoe is smash bros melee trouwens van bestaande assets gebouwd? dat is helemaal niet waar anders kan je dat ook van sunshine zeggen gezien veel van de move sets voor een 3d mario behouden bleven. wat konden ze hergebruiken van smash 64 behalve de voice samples en enkele muziek stukken. Was overigens ook bekend gemaakt dat enkel captain falcon dezelfde voice samples had van de n64, de rest werd allemaal opnieuw gedaan per titel

je negeert trouwens nog metroid prime met een kortere development time en een van de beste gamecube games.

windwaker was overigens ook rushed je gaat mij niet vertellen dat daar ook bestaande assets van werden gebruikt. Lijkt mij meer dat development in gamecube ps2 era gewoon korter waren.

maargoed meningen verschillen
Door Userverwijderd79 (2732 reacties) op 21-09-2020 14:55
Heb ik al gezegd dat ik een beetje verdrietig wordt van jullie boekwerken vol geklaag?
Door GekkeTapirtje (84 reacties) op 21-09-2020 14:56
Ik heb hem ook eindelijk binnen via ShopTo.

Straks na werk lekker beginnen, toch maar aan Mario 64 I.p.v. Sunshine.
Eli
Door Eli (1444 reacties) op 21-09-2020 14:57
Quote:
[..]

Nee, had destijds bijna een Gamecube gekocht met Sunshine, maar gekozen voor een 1e gen Xbox. Maar wel fan van 3D platformers. Dus alle 3 voor de eerste keer. Ik begin bij Mario 64.
Gepost door: Yoshi6 op 21-09-2020 14:22

Lijkt me heerlijk om zulke topgames voor de eerste keer te kunnen spelen. Heb zelf Sunshine ook nooit gespeeld dus ik ben zeer benieuwd. Ik ga eerst voor 100% 64.
eli
Gunghir
Door Gunghir (6138 reacties) op 21-09-2020 14:57
Wat jankt men over de backwards Z-LEAP?
die werkt gewoon hoor
Ik heb zin in watermeloen soep
[Begin]  |78|79|80|81|82|83|84(96)  [Eind]