Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Monster Hunter Rise [Algemeen Topic]

[Begin]  |37|38|39|40|41|42|43(44)  [Eind]
Door Saego (1896 reacties) op 03-05-2021 10:52
Quote:
[..]
...
Gepost door: Sonicguy14 op 02-05-2021 19:50

Wat een flauwe redenering hier. Nu leg je het probleem bij de gebruiker, terwijl het uiteindelijk toch echt bij de ontwikkelaar ligt. Waarom zou je het spel moeilijker maken? Nieuwe (en waarschijnlijk) leuke features maar ontwijken omdat het spel te makkelijk is, maakt het spel ook niet leuker. Ja, het is wel een oplossing, maar daarmee creëer je automatisch weer een ander probleem.

De difficulty van de monsters scalen gewoon niet met de nieuwe features. Echt te simpel om dan maar te zeggen dat elke gebruiker het zelf moet oplossen.

'Oh, jij vindt Mario Kart te makkelijk? Gebruik dan gewoon geen items, dan is het gelijk moeilijker. De developers voegen dat alleen toe als optie!'
Sonicguy14
Door Sonicguy14 (1464 reacties) op 03-05-2021 14:07
Quote:
[..]

Wat een flauwe redenering hier. Nu leg je het probleem bij de gebruiker, terwijl het uiteindelijk toch echt bij de ontwikkelaar ligt. Waarom zou je het spel moeilijker maken? Nieuwe (en waarschijnlijk) leuke features maar ontwijken omdat het spel te makkelijk is, maakt het spel ook niet leuker. Ja, het is wel een oplossing, maar daarmee creëer je automatisch weer een ander probleem.

De difficulty van de monsters scalen gewoon niet met de nieuwe features. Echt te simpel om dan maar te zeggen dat elke gebruiker het zelf moet oplossen.

'Oh, jij vindt Mario Kart te makkelijk? Gebruik dan gewoon geen items, dan is het gelijk moeilijker. De developers voegen dat alleen toe als optie!'

Gepost door: Saego op 03-05-2021 10:52
Hoezo is dat flauw?? Wat is het verschil tussen wegrijden op je Palamute voor healing en weapon sharpening en in de oude games simpelweg de loading zone uitlopen om die dingen te doen?? Helemaal niks. Het idee blijft het zelfde dus snap niet dat over dit punt zo moeilijk gedaan word. De developers geven zelf aan dat je kan kiezen wat je mee neemt tijdens een hunt. 2 Palamutes, 2 Palico, een van elk of geen van beide. De keuze is aan jou.

En nogmaals, ik gaf al aan dat ik het er gedeeltelijk mee eens ben dat Rise veel te makkelijk is. Probeerde alleen te laten zien dat er opties in de game zijn die niet direct impact hebben op de gameplay (in tegen stelling tot je Mario Kart opmerking wat deel uit maakt van de core gameplay) maar de difficulty wel omhoog zouden kunnen gooien mocht je daar interesse in hebben.

I play on my own way!! Xbox live: Sonic guy 14 PSN: Sonicguy1996 NNID: Sonicguy14 3DS FC: 3093-7287-0541 Steam: Ryuketsu
Door Tinusie (51 reacties) op 03-05-2021 15:48
Ik heb liever een echte optie voor een moeilijkere ervaring dan mijzelf van een aantal in-game functies te ontdoen als goedkope oplossing.

Daarnaast is het gewoon een kwestie van "tja, het zit er toch in. Dan maak ik er maar gebruik van ook". Zo simpel is het. Ik heb niet alle tijd van de wereld om mezelf een handicap te geven die meer moeite kost om te implementeren dan het me plezier oplevert.

Ja, ik kan de map uitzetten. Maar dan zie ik ook niet meer waar ik heenga. Dat wil ik ook niet.

En de paintball functies was ook slecht, dat geef ik toe. Maar Monster Hunter World deed dit dan net beter waar je zelf de sporen moest zoeken van de beesten en je research level omhoog moest krijgen. Dan heb ik tenminste nog wat voldoening als ik ze wel meteen kan zien op de map.
RoyVG
Door RoyVG (944 reacties) op 03-05-2021 16:49
Quote:
En de paintball functies was ook slecht, dat geef ik toe. Maar Monster Hunter World deed dit dan net beter waar je zelf de sporen moest zoeken van de beesten en je research level omhoog moest krijgen. Dan heb ik tenminste nog wat voldoening als ik ze wel meteen kan zien op de map.
Gepost door: Tinusie op 03-05-2021 15:48
Dat is eigenlijk ook wel iets wat ik graag terug had gezien, dat spoorzoeken uit World. Op een gegeven moment snapte je wel waar het monster spawnde of waar je het snelst de sporen kon vinden, maar het voelde wel beter dan meteen weten waar alledrie de monsters zijn. Ik heb Monster Hunter Paintball nooit meegemaakt maar klinkt wel vervelend. Het zal zijn charme ook wel gehad hebben maar ik zou het nu niet willen.

Ik speel de game veel te casual om me zorgen te maken over een te makkelijke moeilijkheidsgraad. Ik deed een half uur over mijn eerste Rathalos is Rise nadat ik zijn moves al kende dankzij World, en in Iceborne heb ik de laatste 5 DLC monster niet verslagen (deels uit verlies interesse, deels moeilijkheid).
Swizard
Door Swizard (891 reacties) op 04-05-2021 11:07
Inconvenience doesn't equal difficulty. Verder is monster hunter nooit lastig geweest voor G-rank, wat nog ontbreekt voor rise. Enige lastigere aan de oude delen was de baggere hitbox, maar ook dat is echt beter kwijt dan rijk.

De meeste die klagen dat dit deel te makkelijk is, vergeten even dat ze al honderden uren ervaring hebben met oude delen. Al die opgebouwde kennis en ervaring is relatief zeer herbruikbaar over de delen heen. Overigens is er wel genoeg om jezelf mee te challengen, en is sub-optimal gear gebruiken echt wel een makkelijke manier. Als jij min-maxed in een game die er niet op gebalanced is, wat verwacht je zelf dan realistisch.

De clunkyness is in nostalgisch oogpunt wellicht fijn, maar persoonlijk ben ik blij met de nadruk op het hunten i.p.v. het micromanagement eromheen, ergo paintballen / coldhot-drinks etc. Er zat zo extreem veel jank in oude delen.

Geef mij 100% van de tijd maar een toegankelijker spel waar meer mensen van kunnen genieten. Over de moeilijke lategame zou ik je geen zorgen maken, die zit echt altijd pas in de expansion (g-rank).
SSJDennis
Door SSJDennis (4974 reacties) op 04-05-2021 15:25
Waar ik mij zelf het meest aan irriteer... Soms gaat het aardig mis, dan denk ik, snel potion drinken! Om vervolgens te wachten totdat mijn poppetje zijn mond even schoon veegt, alvorens die weer kan vechten... Weet niet of ik dit ook zou doen als ik tegen een groot monster aan het vechten was
Door Tinusie (51 reacties) op 04-05-2021 17:26
Quote:
Waar ik mij zelf het meest aan irriteer... Soms gaat het aardig mis, dan denk ik, snel potion drinken! Om vervolgens te wachten totdat mijn poppetje zijn mond even schoon veegt, alvorens die weer kan vechten... Weet niet of ik dit ook zou doen als ik tegen een groot monster aan het vechten was
Gepost door: SSJDennis op 04-05-2021 15:25

Ancient potions gebruiken, dan heb je dat niet
Sonicguy14
Door Sonicguy14 (1464 reacties) op 04-05-2021 18:08
Quote:
Waar ik mij zelf het meest aan irriteer... Soms gaat het aardig mis, dan denk ik, snel potion drinken! Om vervolgens te wachten totdat mijn poppetje zijn mond even schoon veegt, alvorens die weer kan vechten... Weet niet of ik dit ook zou doen als ik tegen een groot monster aan het vechten was
Gepost door: SSJDennis op 04-05-2021 15:25
Gewoon een dodge roll doen zodra je ziet dat je potion je health bar heeft gevuld. Dan skip je die animatie!!!
I play on my own way!! Xbox live: Sonic guy 14 PSN: Sonicguy1996 NNID: Sonicguy14 3DS FC: 3093-7287-0541 Steam: Ryuketsu
SSJDennis
Door SSJDennis (4974 reacties) op 05-05-2021 10:21
Quote:
[..]
Gewoon een dodge roll doen zodra je ziet dat je potion je health bar heeft gevuld. Dan skip je die animatie!!!
Gepost door: Sonicguy14 op 04-05-2021 18:08
Owh wow, zo makkelijk

Die roll haalt mij wel een beetje uit mijn ritme. Maar beter dan irriteren aan die animatie. Thx.
Door Tinusie (51 reacties) op 05-05-2021 11:41
Misschien werkt wirebug ook? Dan kan je jezelf meteen positioneren.
SSJDennis
Door SSJDennis (4974 reacties) op 05-05-2021 14:47
Quote:
Misschien werkt wirebug ook? Dan kan je jezelf meteen positioneren.
Gepost door: Tinusie op 05-05-2021 11:41

Ik krijg die lieve Wirebug gewoon niet onder de knie. Voel me echt zo'n opa'tje (met alle respect) die met één vinger aan het type is, als ik met die wirebug werk....

Maak gebruik van een Greatsword btw, zie soms filmpjes op YouTube en dan denk ik wtf, hoe dan ?! Maar krijg het gewoon niet onder de knie... Ren "gewoon" als een dolle weg als het uit de hand dreigt te lopen, of roep mijn hondje (die net zo slecht luistert als mij IRL hondje). Had hem misschien niet dezelfde naam / uiterlijk moeten geven
CherryPie
Door CherryPie (3380 reacties) op 05-05-2021 15:02
Great sword is ook een lastig wapen om onder de knie te krijgen als je de rest van de mechanismen niet helemaal onder de knie hebt zoals bijv de Wirebug, dodgen, want het vergt wel een heel stuk positionering en weten wanneer je bepaalde handelingen kan verrichten zoals je potions nemen want dat je bent ook een tijdje vulnerable wanneer je je wapen sheathe, en bij een zwaar wapen doe je al die dingen een stuk minder makkelijk. Dus met een licht wapen zoals Sword and Shield kun je het beste al die dingen onder de knie krijgen omdat je gewoon wat sneller weer op je benen staat als je op het verkeerde moment besloot een potion te nemen oid.
🇵🇸
SSJDennis
Door SSJDennis (4974 reacties) op 05-05-2021 16:03
Quote:
Great sword is ook een lastig wapen om onder de knie te krijgen als je de rest van de mechanismen niet helemaal onder de knie hebt zoals bijv de Wirebug, dodgen, want het vergt wel een heel stuk positionering en weten wanneer je bepaalde handelingen kan verrichten zoals je potions nemen want dat je bent ook een tijdje vulnerable wanneer je je wapen sheathe, en bij een zwaar wapen doe je al die dingen een stuk minder makkelijk. Dus met een licht wapen zoals Sword and Shield kun je het beste al die dingen onder de knie krijgen omdat je gewoon wat sneller weer op je benen staat als je op het verkeerde moment besloot een potion te nemen oid.
Gepost door: CherryPie op 05-05-2021 15:02
Zal eerlijk zeggen dat ik met die wirebug nog beter zou kunnen zijn. Wordt nu inderdaad soms "lomp" geraakt, omdat ik niet snel genoeg weg kom. Maar dit is ook de reden dat ik DEF3 gebruik ipv iets anders. Heb toch nog drie level 1 slots over, andere drie zijn voor stun resist.

Tot dusver elk monster verslagen zonder te veel moeite. Merk dat ik met mijn Greatsword soms grote damage kan doen door tussen de poten van een monster te staan en dan lekker te blijven chargen

Vooral die grote spin maak ik helemaal kapot (heerlijk gevoel). Ook de jump van je hond en dan een harde klap op de kop geven van je vijand, voordat die gaat brullen is een heerlijk gevoel.

Mijn grootste valkuil momenteel is overmoedig raken. Owhhhh dat monster, die hak ik wel ff in mootjes... En dan mis ik drie keer achter elkaar, omdat ik toch net te lang charge ipv los laat.

Iemand hier al een mooie Talisman ? Mijn beste heeft een twee en drie slot, waar ik dan maar weakness exploit in gehangen heb. Maar wil nog graag wat beters.... Snap niet dat weakness exploit en critical boost geen level 3 skills zijn, maar critical draw dan weer wel. Wellicht te snel de update uitgebracht (ik klaag niet hoor). Maar viel mij direct op.
Goukipau
Door Goukipau (76 reacties) op 07-05-2021 17:50
Ik zit nog te wachten op een geweldige talisman.
Een van de betere die ik heb gekregen is
Quick sheath lvl2, constitution lv3 2-1-1
Goede charm voor Longsword.
Currently playing: Monster Hunter XX (switch)
Door Marcel2552 (867 reacties) op 09-05-2021 23:39
Ben op dit moment halverwege de hub quests. Ik vroeg me af aangezien je layered armor kan maken als je je HR unlocked, kan je dan ook de magnamalo (sinistre) layered armor maken?

Sonicguy14
Door Sonicguy14 (1464 reacties) op 10-05-2021 00:40
Quote:
Ben op dit moment halverwege de hub quests. Ik vroeg me af aangezien je layered armor kan maken als je je HR unlocked, kan je dan ook de magnamalo (sinistre) layered armor maken?


Gepost door: Marcel2552 op 09-05-2021 23:39
Alle armor in de game die je kan craften kan je ook layered armor versies van maken
I play on my own way!! Xbox live: Sonic guy 14 PSN: Sonicguy1996 NNID: Sonicguy14 3DS FC: 3093-7287-0541 Steam: Ryuketsu
Door Marcel2552 (867 reacties) op 10-05-2021 00:55
Quote:
[..]
Alle armor in de game die je kan craften kan je ook layered armor versies van maken
Gepost door: Sonicguy14 op 10-05-2021 00:40

Nice!
Frax1988
Door Frax1988 (250 reacties) op 27-05-2021 08:58

Versie 3.0 is al uit!
SSJDennis
Door SSJDennis (4974 reacties) op 29-05-2021 12:20
Voor de spelers die met adem pauze zijn, geen enkele reden om de game haastig op te pakken.

Helaas niet zo uitgebreid als 2.0
TrafalgarLaw
Door TrafalgarLaw (1202 reacties) op 29-05-2021 13:58
Nou ik doe nog een paar quests per dag, denk dat Rise met name zou profiteren van een slow-burn. Mensen moeten niet de fout maken dat Rise soort MH: World is qua content en moeilijkheidsgraad.

Ik vind Rise een hartstikke goede stap voorwaarts, misschien wat makkelijker en wat aracadey dan voorgaande titels, maar hey ik heb vroeger ook op de PSP titels White Fatalis solo gekilled met slechts een bow.

De charme van Rise is nieuwe monsters en oude terugkerende zien, beetje wat in co-op spelen en verder gewoon genieten van een meer casual Monster Hunter.
[Begin]  |37|38|39|40|41|42|43(44)  [Eind]