Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Steam [Algemeen Topic]

[Begin]  |160|161|162|163|164|165|166(227)  [Eind]
Rikku
Door Rikku (244 reacties) op 06-12-2018 20:00
[Verwijderd]
Urite Mala Mundi - Europe for Europeans
Rikku
Door Rikku (244 reacties) op 18-12-2018 16:32
[Verwijderd]
Urite Mala Mundi - Europe for Europeans
Megalomaan
Door Megalomaan (2138 reacties) op 18-12-2018 16:36
Thanks!
_______*______o___________0_______~______*___
SebastiaanB
Door SebastiaanB (2646 reacties) op 18-12-2018 17:55
Ook Sins of a Solar Empire: Rebellion is weer gratis t/m 19 december.
Steam/Origin: BBozMen -- Nintendo 3DS FC: 1220 - 8254 - 2005 -- PSN: BBozMen
Rikku
Door Rikku (244 reacties) op 10-01-2019 19:36
[Verwijderd]
Urite Mala Mundi - Europe for Europeans
Rikku
Door Rikku (244 reacties) op 16-01-2019 20:53
[Verwijderd]
Urite Mala Mundi - Europe for Europeans
Door Saego (1888 reacties) op 29-01-2019 09:37
Epic Games & Deep Silver hebben aangekondigd dat Metro Exodus exclusief (voor een jaar lang) samen met de DLC uitkomt op Epic Games Store. Vanaf 15 februari 2020 is de game ook te spelen op Steam. Meningen?
Peek
Door Peek (82 reacties) op 29-01-2019 09:58
Steam is mij heilig, maar het is wel goed dat ze wat concurrentie krijgen. Al ben ik niet van plan om van steam af te stappen (zeg nooit nooit). Vooralsnog heb ik Epic Games alleen gebruikt om gratis games te claimen.
Door Userverwijderd34 (651 reacties) op 29-01-2019 10:07
Quote:
Epic Games & Deep Silver hebben aangekondigd dat Metro Exodus exclusief (voor een jaar lang) samen met de DLC uitkomt op Epic Games Store. Vanaf 15 februari 2020 is de game ook te spelen op Steam. Meningen?

Gepost door: Saego op 29-01-2019 09:37
Concurrentie leidt tot goede dingen.
Dit is een voorbeeld van een consumentonvriendelijke [insert vulgair woord]maatregel.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 29-01-2019 10:08
Rol: Forum Moderator
Concurrentie is prima, maar ik vertik het om meer launchers te installeren dan Steam. Ik vind het wel goed zo.

Leuk dat ze allemaal lokkertjes maken met die gratis games in de Epic Launcher, maar ik val er niet voor. Irritant gedoe. Tot nu toe is het alleen handig voor de uitgevers, al die verschillende launchers, en niet voor de eindgebruiker.

Maargoed, de streamingwereld lijkt ook die kant op te gaan (wat heb je nu? Hulu, HBO, Netflix, straks Disney etc.etc.) en zo gaan we weer terug naar het "100 kanalen"-principe wat we vroeger op TV hadden, alleen dan met streaming- en gamingdiensten.
❍ᴥ❍
Nightshade
Door Nightshade (1267 reacties) op 29-01-2019 10:27
Slechte zaak voor de consument. Metro Exodus is sowieso enorm lang op Steam te koop geweest en gepromoot, en nu vlak voor release komt Deep Silver met deze dick move. Ik hoop dat ze het in de portemonnee gaan voelen.

Concurrentie met Steam is natuurlijk prima, maar doe dat dan wel op een manier die niet ten koste gaat van de (keuze van de) consument. Grote kans dat er een hoop illegaal gedownload gaat worden hierdoor.

Ik heb overigens een tijdje een Epic Games account gehad om één of andere gratis game te claimen, maar kreeg daar op een gegeven moment zo veel "some has been trying to access your account"-spam van dat ik 'm maar heb laten verwijderen. Zit er ook niet op te wachten om een nieuwe aan te maken.
Door Saego (1888 reacties) op 29-01-2019 10:42
Quote:
Steam is mij heilig, maar het is wel goed dat ze wat concurrentie krijgen. Al ben ik niet van plan om van steam af te stappen (zeg nooit nooit). Vooralsnog heb ik Epic Games alleen gebruikt om gratis games te claimen.
Gepost door: Peek op 29-01-2019 09:58

Ja, mee eens. Ik ben altijd bang voor monopolies: dit kan slecht zijn voor de consument, máár ook voor de leverancier.

Gelukkig zit er bij deze actie van Epic en Deep Silver wél een voordeel gebonden voor de consument, namelijk het 10 euro prijsverschil bij launch. Als die er niet zou zijn, was het eerder een groot nadeel gezien het de consument niks opleverde, behalve exclusiviteit voor een platform wat redelijk nieuw is en nog erg karig is op het gebied van features. Exclusiviteit zou geen lok middel moeten zijn op de PC markt om meer marktaandeel te krijgen. En het is ook wel een hele vieze actie om eerst je game te adverteren op Steam, om 3 weken voor launch de game toch maar niet daar op uit te brengen.

Maar ja, het maakt mij niet zo uit. Ik gebruik volgens mij nu vijf launchers/gamestores, dus deze kan er ook nog wel bij. Die gratis games zijn leuk (en kwalitatief nog goed ook), dus dikke prima. Vind de eenvoud van de EGS behoorlijk fijn, maar het mist natuurlijk wel key features.

Quote:

Concurrentie met Steam is natuurlijk prima, maar doe dat dan wel op een manier die niet ten koste gaat van de (keuze van de) consument.
Gepost door: Nightshade op 29-01-2019 10:27

Ik snap wel dat Deep Silver dit gedaan heeft hoor, los van de vermoedelijke geldzak die ze hebben gekregen van Epic. Die 30% is gewoon veel te hoog die Steam hanteert. Vooral heel lastig voor Indie developers. Hoop dat resulteert naar Steam die zijn percentage van de omzet gaat verlagen.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 29-01-2019 11:19
Rol: Forum Moderator
Is die 30% ook niet een beetje een mythe en is dat niet alleen het eerste jaar, waarna het percentage valt?
❍ᴥ❍
Xor
Door Xor (34667 reacties) op 29-01-2019 11:28
Quote:
[..]

Ja, mee eens. Ik ben altijd bang voor monopolies: dit kan slecht zijn voor de consument, máár ook voor de leverancier.

Gelukkig zit er bij deze actie van Epic en Deep Silver wél een voordeel gebonden voor de consument, namelijk het 10 euro prijsverschil bij launch. Als die er niet zou zijn, was het eerder een groot nadeel gezien het de consument niks opleverde, behalve exclusiviteit voor een platform wat redelijk nieuw is en nog erg karig is op het gebied van features. Exclusiviteit zou geen lok middel moeten zijn op de PC markt om meer marktaandeel te krijgen. En het is ook wel een hele vieze actie om eerst je game te adverteren op Steam, om 3 weken voor launch de game toch maar niet daar op uit te brengen.

Maar ja, het maakt mij niet zo uit. Ik gebruik volgens mij nu vijf launchers/gamestores, dus deze kan er ook nog wel bij. Die gratis games zijn leuk (en kwalitatief nog goed ook), dus dikke prima. Vind de eenvoud van de EGS behoorlijk fijn, maar het mist natuurlijk wel key features.

[..]

Ik snap wel dat Deep Silver dit gedaan heeft hoor, los van de vermoedelijke geldzak die ze hebben gekregen van Epic. Die 30% is gewoon veel te hoog die Steam hanteert. Vooral heel lastig voor Indie developers. Hoop dat resulteert naar Steam die zijn percentage van de omzet gaat verlagen.

Gepost door: Saego op 29-01-2019 10:42
Er zit geen voordeel met deze actie. Europeanen betalen net zo veel aan de game als toen de game op Steam te pre-orderen was. Alleen Amerikanen krijgen $10 korting. Zo zie je hoe vooral Epic Games gericht is(alleen op Amerikanen) en nog veel moet leren. Zeker ook gezien ze niet eens regionale prijsverschillen hebben(ze hebben nu wat vreemde valuta's zoals de Euro's. Maar alle prijzen zijn meer 1:1 i.p.v. een correcte prijsindicatie gebaseerd op de waarde van de valuta's zoals met de Russische roebels).

Misschien dat men Metro Exodus nog wat goedkoper kunnen krijgen door de fysieke versies? Want de fysieke exemplaren zullen allemaal een Epic Games key hebben. Maar ik vraag mij af wanneer er keys worden aangeboden door andere aanbieders. Wat het lijkt erop dat dit nog steeds niet gebeurt waardoor de enige optie om de games te kopen, op de EGS is.

En Deep Silver is niet meegegaan vanwege de 12%. Want als het om de 12% ging, dan hadden ze de game net zo goed op Discord kunnen verkopen omdat Discord maar 10% vraagt. Dit is eerder een smoes zodat ze nog een "reden" kunnen geven. Epic Games heeft met z'n Fortnite geld wat zakken geld aan Deep Silver gegeven zodat ze exclusiviteit hebben. Ik begin hier zelf een beetje moe van te raken, want op een gegeven moment kaap je dus games weg. Je kan hiermee proberen mensen aan te trekken, maar de liefhebbers zullen hier erg pissig van worden. The Division 2 was eerst ook op Steam te vinden. Nu is het een Epic Games exclusive. Ik denk dat Ubisoft hiermee wat klanten zullen mislopen. Maar hey, deze uitgevers boeien weinig wat gamers vinden. Het draait om geld. Begrijpelijk. Maar men zult ook de consequenties moeten accepteren(dat ze minder winst/klanten zullen krijgen dan wanneer de games op Steam te krijgen is). Ik ben in ieder geval van plan om geen games op de Epic Games Store te kopen. Mits ze natuurlijk erg mooi geprijsd is of via een valutaomzetting erg cheap te krijgen is(zoals met GOG op een Russische VPN. Zonder het risico dat jouw account wordt verbannen.). Mooi dat ze gratis games weggeven, maar er moet meer dingen in de store gebeuren. Ondersteuning voor Linux, een forum topic voor vragen, reviews e.d. Dus de meeste dingen wat Steam ook heeft. En ze hebben laatst nog de mogelijkheid veranderd dat je binnen 14 dagen een refund kon aanvragen. Dit was eerst max. 3 verzoekjes met ieder jaar gratis 1 verzoek "tegoed" erbij. "Gratis games weggeven" is niet de enige ding wat mensen zal aantrekken. Als je launcher weinig features/nut bevat, dan zullen weinig mensen de launcher nog gebruiken en iets in de EGS kopen.

Quote:
Is die 30% ook niet een beetje een mythe en is dat niet alleen het eerste jaar, waarna het percentage valt?
Gepost door: Skull_kid op 29-01-2019 11:19
Het is altijd 30%. Ze hadden eind vorig jaar nog een aanpassing gedaan dat wanneer je iets van $10 miljoen dollar hebt verdiend(op Steam met je game), de percentage naar 25% wordt verlaagd. En van $50 miljoen dollar, naar 20%.

Steam gebruikt dezelfde percentage als wat Google, Apple e.d. in z'n stores gebruiken. Probleem is dat Tim Sweeney(Epic Games) deze percentage te hoog vindt, want Epic wilt zelf ook meer winst overhouden. Daarom "proberen" ze een alternatieve store te openen met de Epic Games Store waar ze 12% percentage vragen. Alleen het verschil is dat Discord en Itch.io nog minder vragen(10%) dan Epic Games Store. Dus hoe proberen ze dan mensen aan te trekken, juist door zakken Fortnite geld te strooien. Want als uitgevers/developers een probleem hadden met de percentage wat Steam vraagt, dan konden ze de games ook via Discord en Itch.io aanbieden.

Het is een goede zet van Epic Games omtrent de percentage, want met deze Metro Exodus actie hoop ik dat Valve opeens z'n percentage naar 10% verlaagt(Metro Exodus zal niet de laatste game zijn die "exclusief" voor 1 jaar op EGS te krijgen is). Want als ze de percentage verlagen, dan zul je merken dat andere uitgevers/aanbieders geen reden(smoes) hebben om exclusief op EGS te zitten, los van dat ze liever zakken geld accepteren om de kosten van development te compenseren.

Edit:
En over Metro Exodus gesproken:
Mensen die de game al op Steam hadden gepre-orderd, krijgen gewoon de Steam versie met de updates(en de DLC's als de Deluxe/Gold editions hebben aangeschaft). Het is eerder een probleem voor de mensen die Metro Exodus later willen aanschaffen zoals op een Steam sale. Deze mensen moeten tot 14 februari 2020 wachten of op Epic Games Store kijken wanneer de game (ooit) in de aanbieding zal zijn.
Door Saego (1888 reacties) op 29-01-2019 11:45
Quote:
[..]
Er zit geen voordeel met deze actie. Europeanen betalen net zo veel aan de game als toen de game op Steam te pre-orderen was. Alleen Amerikanen krijgen $10 korting. Zo zie je hoe vooral Epic Games gericht is(alleen op Amerikanen) en nog veel moet leren...

...En Deep Silver is niet meegegaan vanwege de 12%. Want als het om de 12% ging, dan hadden ze de game net zo goed op Discord kunnen verkopen omdat Discord maar 10% vraagt. Dit is eerder een smoes zodat ze nog een "reden" kunnen geven.

Ja, maar dat soort zaken kunnen nog allemaal veranderen, net zoals de functies van de store.

Je verhalen over de Discord Store vind ik een beetje krom. De playerbase die Discord heeft, gebruikt Discord voornamelijk voor communicatie. Ben erg benieuwd hoeveel van de gebruikers ook echt de Store daadwerkelijk gebruiken. Daarnaast probeert Epic deze markt echt te penetreren, terwijl Discord er vrij weinig moeite voor doet.

Ik ben er vrij zeker van (hele dikke aanname) dat als Deep Silver dit spel (exclusief) uit zouden brengen op Discord, al helemaal niemand het gaat kopen.
Door Saego (1888 reacties) op 29-01-2019 12:00
Quote:

Maargoed, de streamingwereld lijkt ook die kant op te gaan (wat heb je nu? Hulu, HBO, Netflix, straks Disney etc.etc.) en zo gaan we weer terug naar het "100 kanalen"-principe wat we vroeger op TV hadden, alleen dan met streaming- en gamingdiensten.
Gepost door: Skull_kid op 29-01-2019 10:08

Ja, mee eens, maar aan de andere kant, al die streaming diensten kosten geld, terwijl het gebruik van game stores gewoon gratis is. Nu is het vooral vervelend en naar dat het zoeken van spellen erg langdradig is als je bijvoorbeeld geen PlayNite hebt (en dingen zoals achievements).
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 29-01-2019 12:02
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Steam gebruikt dezelfde percentage als wat Google, Apple e.d. in z'n stores gebruiken.
Gepost door: Xor op 29-01-2019 11:28

Apple heeft dus die regeling dat je in het eerste jaar 30% afdraagt en daarna wordt het lager en ik dacht dat Steam dezelfde afspraak heeft.

Quote:
Since setting up the iOS App Store, Apple has charged a 30% commission on app and in-app purchases, although it lowers the fee to 15% for subscriptions after the first year. More recently, developers and others have been pressuring Apple to further lower its App Store commissions.
bron

Dus je heb in ieder geval geen gelijk betreffende Apple.

Quote:
[..]

Ja, mee eens, maar aan de andere kant, al die streaming diensten kosten geld, terwijl het gebruik van game stores gewoon gratis is. Nu is het vooral vervelend en naar dat het zoeken van spellen erg langdradig is als je bijvoorbeeld geen PlayNite hebt (en dingen zoals achievements).
Gepost door: Saego op 29-01-2019 12:00

Nouja, in het geval van games moet je het maar vergelijken met store-exclusieve games. Dat was nu een beetje aan het wegebben, maar is dus weer flink op komst met al die verschillende launchers.
❍ᴥ❍
Xor
Door Xor (34667 reacties) op 29-01-2019 14:39
Quote:
[..]

Ja, maar dat soort zaken kunnen nog allemaal veranderen, net zoals de functies van de store.

Je verhalen over de Discord Store vind ik een beetje krom. De playerbase die Discord heeft, gebruikt Discord voornamelijk voor communicatie. Ben erg benieuwd hoeveel van de gebruikers ook echt de Store daadwerkelijk gebruiken. Daarnaast probeert Epic deze markt echt te penetreren, terwijl Discord er vrij weinig moeite voor doet.

Ik ben er vrij zeker van (hele dikke aanname) dat als Deep Silver dit spel (exclusief) uit zouden brengen op Discord, al helemaal niemand het gaat kopen.
Gepost door: Saego op 29-01-2019 11:45
Discord focust vooral op gamers. De chatapp is ook bedoeld voor de gamers. En hoe maak je het voor gamers nog verder interessant? Door ook games aan te bieden naast de chatapp die ze hebben. Vorig jaar zijn ze begonnen met het verkopen van games. En de store heeft ook als focus "vriendschap en samenspelen". Ze hebben ook exclusiviteit, maar dat zou maar max. 90 dagen duren en voornamelijk indie games zijn. Het wilt ook niet echt de concurrentie aangaan met Steam.

Alleen er is 1 verschil. Discord heeft geen eigen game wat bijvoorbeeld 80 miljoen accounts bevat. Epic Games wel. Epic Games heeft veel geld met Fortnite(en de hype) verdient. En met dat geld proberen ze de "concurrentie" aan te gaan. Want zonder al dat geld, hadden ze niet eens de moeite genomen om de "concurrentie" aan te gaan en hadden we dit soort praktijken ook niet. Dan was de situatie hetzelfde als met Discord e.d. als Epic opeens met een eigen game store kwam. En wie zou dan nog op de Epic Games Store zo'n exclusieve game kopen?

Je onderschat Epic Games Store. Niemand gebruikte EGS of Epic Games Launcher. Mensen gebruikte de Epic Launcher alleen om UE4 te gebruiken of om wat Epic Games titels zoals Unreal Tournament te spelen. Fortnite is van Epic Games, dus moet je hun launcher gebruiken om de games te spelen. Alleen vanwege de hype op Fortnite en de winst die ze hebben gemaakt(met skins, emotes, Battle Pass, tournooien) zie je nu opeens EGS. Eigenlijk is de EGS ongeveer hetzelfde als Discord e.d. Alleen met de Fortnite geld proberen ze "interessanter" uit te zien.

Ze konden ook een launcher aanbieden net als Steam, maar dan veel beter qua features + meer voor de gebruikers en veel goedkopere/betere prijzen dan Steam(ondanks dat de games ook op Steam te krijgen zijn). Want ze hebben heel veel geld verdiend dankzij Fortnite. Maar dat zie je niet terug. Natuurlijk "moeten ze nog in de markt binnen komen". Maar ze doen dit wel op een sluwe manier. Games kapen waar Steam gebruikers dus 1 jaar langer moeten wachten terwijl er al mensen op Steam de voorgaande delen/games hebben gespeeld(en nu soort van geforceerd worden om de nieuwe games/vervolggame op een ander launcher aan te schaffen of 1 jaar langer moeten wachten). En dan te bedenken dat er eerst games voor de Steam waren aangekondigd, maar op het laatste moment gelijk werden geschrapt vanwege Epic Games. Met Metro Exodus zou er ook een UWP versie voor de Microsoft Store uitkomen. Maar dat is ook geschrapt vanwege de Epic Games exclusiviteit(komt volgens mij ook 1 jaar later uit).

En over Metro Exodus gesproken:
Lijkt erop dat Deep Silver echt de enige is die voor het zakken geld is gegaan. Want THQ Nordic, eigenaar van Deep Silver, was niet eens betrokken bij deze besluit. Dat hebben ze nog in een tweet duidelijk gemaakt. Ze hebben Deep Silver nog altijd hun eigen keuze/vrijheid aangeboden ondanks dat ze van THQ Nordic zijn. Dus het lijkt erop dat Deep Silver zelf meer naar het geld of winst keek dan naar de fans/gebruikers luisteren(wat dus THQ Nordic nog wel doet).
Gameknudde44
Door Gameknudde44 (888 reacties) op 29-01-2019 22:50
Dat zal Metro Exodus niet goed doen, vele PC gamers vinden Origin en Uplay al vervelend en daar hoor je al veel geklaag over. Maar dit is nog belachelijker, de game is niet eens van Epic.

Ik heb liever alles in een launcher, dat kan met launchbox maar dan zit je nog steeds met het feit dat wanneer je een game start je automatisch de launcher van waar die game aan vast zit ook start. En je zit ook nog eens aan zo’n bedrijf vast waar je niet op zit te wachten.

Het zal allemaal wel met Epic en hun launcher, maar wat gebeurd er met mijn games als Epic er mee kapt? Ik zie geen voordeel. Een zak met geld neerleggen voor exclusieve games slaat nergens op, daar heb ik als consument ook helemaal niks aan. Als ze mij willen lokken om meer hun launcher te gebruiken dan lukt dat met gratis games en flink met prijzen stunten. Als ze dan met een paar retegoede deals komen dan prima, maar verder zie ik geen voordeel in al dit gedoe.
Gamen met Budget 2019!
Gameknudde44
Door Gameknudde44 (888 reacties) op 14-03-2019 01:49
Een ander onderwerp..

Hebben jullie wel eens nagedacht over de mogelijkheid dat Steam ooit zal verdwijnen?

Ik heb een mooie verzameling Steam games opgebouwd de afgelopen 6 jaar en ik zou het zonde vinden als ik daar op een dag niet meer toegang tot zou krijgen.

Ik heb een Seagate Expansion Desktop 6TB waar ik alles op kan back-uppen zodat het probleem van downloaden is opgelost. Als Valve er over 10 jaar mee ophoud dan heb ik mijn back-up nog om bij mijn spellen te komen.

Het probleem is echter dat je je Steam account nodig hebt om de back-ups terug te zetten, want als je niet bij je account kan dan zijn de back-ups waardeloos.

Ik vraag me af of ik Steam zou kunnen installeren op een PC zonder internet en de client zo zou kunnen manipuleren dat ik me kan inloggen met mijn account gegevens die ik heb opgeslagen. En dat ik dan mijn games kan installeren en spelen door de back-ups terug te zetten die ik op mijn externe schijf heb staan.



Misschien is het mogelijk om de gehele folder waar je Steam hebt geinstalleerd te back-uppen en terug te zetten op een verse Windows installatie zonder internet connectie, waardoor Steam jou inlog gegevens heeft onthouden en dat je vanuit daar de games kan terugzetten.

Ik hoop dat men het nog begrijpt, maar zo ingewikkeld is het niet. XD Ik wil alleen extra veiligheid over mijn games hebben, voor het geval dat. Het is een fijn gevoel als ik een back-up plan heb klaar liggen dat waterdicht is. En dan zou ik ook op een PC die altijd offline is mijn Steam games kunnen spelen.

Edit: Ik heb op mijn PC een Steam game gedownload, vervolgens heb ik er een back-up van gemaakt en op mijn externe schijf gezet. Op de laptop Steam in offline mode opgestart en geprobeerd de game te spelen vanaf de externe schijf, dus niet de back-up. Ik krijg de foutmelding dat Steam in offline mode geen games kan installeren. Zelfde met de back-up..

Ik denk dat de beste oplossing is om de gehele Steam folder met de Steam client en al je games te back-uppen en die vervolgens op een computer zetten zonder internet connectie. Of ja, je kan Steam ook in offline modus laten opstarten door wat regels toe te voegen aan de .exe files commandline
Gamen met Budget 2019!
[Begin]  |160|161|162|163|164|165|166(227)  [Eind]