Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Nintendo Direct

[Begin]  |197|198|199|200|201|202|203(253)  [Eind]
MarkD
Door MarkD (5192 reacties) op 13-04-2021 20:45
Hahaha Silksong moet toch inmiddels wel eens! Beter gewoon Hollow Knight 2 noemen.

Moest trouwens ook erg lachen om Danielle’s kattenfoto. Wat betreft mijn Nintendo tattoo’s, das gewoon een Nintendo logo op mn been en een Hylian Crest op mn onderarm. Blij mee, maar maakt saaie foto’s.

Het kleine meesje op mn pols (m’n zoon heet Mees) is veel mooier!
Flub mij, alsjeblieft
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 01:50
Rol: Forum Moderator
Ik geloof niet meer in Silksong. Bijna twee jaar geleden heb ik het mogen spelen, maar inmiddels begin ik daar ook aan te twijfelen. Volgens mij heb ik me dat gewoon verbeeld. Silksong is vaporware
Geef kip
Skull_kid
Door Skull_kid (39016 reacties) op 14-04-2021 07:48
Rol: Forum Moderator
Quote:
Hahaha Silksong moet toch inmiddels wel eens! Beter gewoon Hollow Knight 2 noemen.

Moest trouwens ook erg lachen om Danielle’s kattenfoto. Wat betreft mijn Nintendo tattoo’s, das gewoon een Nintendo logo op mn been en een Hylian Crest op mn onderarm. Blij mee, maar maakt saaie foto’s.

Het kleine meesje op mn pols (m’n zoon heet Mees) is veel mooier!
Gepost door: MarkD op 13-04-2021 20:45

Volgens mij al een tijd geleden bekendgemaakt dat het een deel 2 wordt toch? Ipv DLC?

Qua tattoos klink je als Jurjen van Power Unlimited 🤔
❍ᴥ❍
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 08:06
Rol: Forum Moderator
Silksong is inderdaad een volledige standalone game. Geen uitbreiding oid.
Geef kip
MarkD
Door MarkD (5192 reacties) op 14-04-2021 08:18
Quote:
[..]

Volgens mij al een tijd geleden bekendgemaakt dat het een deel 2 wordt toch? Ipv DLC?

Qua tattoos klink je als Jurjen van Power Unlimited 🤔
Gepost door: Skull_kid op 14-04-2021 07:48
Klopt ja, maar Ik word altijd opgewonden van een “2” achter mijn favo games 😅 Leuker dan een nieuwe titel.

Breath of the Wild 2 🤤

Jurjen was wat eerder met zijn been tattoo, ik heb m sinds 2006
Flub mij, alsjeblieft
Morda
Door Morda (15471 reacties) op 14-04-2021 08:21
Zouden er ook mensen zijn met een Google Stadia tattoo? 🤔
UltraTiger
Door UltraTiger (67615 reacties) op 14-04-2021 08:27
josplays misschien? 😛
🇺🇦 💙💛
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 14-04-2021 08:27
Quote:
Zouden er ook mensen zijn met een Google Stadia tattoo? 🤔
Gepost door: Morda op 14-04-2021 08:21

Staat die dan symbool voor alles wat vergankelijk is in deze wereld?

Nintendo indie direct dus vanavond. Ik heb niet veel met indies, vaak komt het op mij over als pretentieus pixel art gedoe.

Maar voor Hollow Knight maak ik een uitzondering, wat is dat een goede game zeg! Ik kijk erg uit naar het vervolg.

En omdat het een Nintendo Direct is, wil ik toch even speciale aandacht voor Zelda All Stars. Geen indie, gaan ze niet aankondigen vanavond, weet ik. Maar zo heb ik toch de kans om weer twee keer Zelda All Stars te zeggen in dit topic.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 08:47
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]Ik heb niet veel met indies, vaak komt het op mij over als pretentieus pixel art gedoe.
Gepost door: Roppie_ op 14-04-2021 08:27
Een beetje een rare en vooral kortzichtige opmerking. Hitman, Destiny en Cyberpunk zijn dus pretentieus pixel art gedoe? Het zijn tenslotte spellen van indiestudios.

Ik snap wat je er mee wilt zeggen, maar met zo’n opmerking scheer je wel een hele hoop spellen en studios over één kam. Indie betekent niets meer en niets minder dan dat de studio, zoals het label al doet vermoeden, independent is. Dat kan een studio zijn met 500 medewerkers of een enkele developer op z’n zolderkamer. En als je dan bijvoorbeeld spellen met een klein ontwikkelteam —wat voor veel mensen vaak de reden is om een spel ‘indie’ te noemen— af wil schrijven als “pretentieus pixel art gedoe” dan mag je beginnen met bijvoorbeeld Pokémon Red & Blue, die ontwikkeld zijn door een team van minder dan 20 man. De originele Super Mario Bros. is ontwikkeld door 7 man...

Indie is geen genre. Er zijn honderden soorten indiegames in honderden genres met honderden verschillende budgetten die variëren van €1 tot vele miljoenen. Ja, je hebt “pretentieuze” pixel art games, en aan het andere uiteinde van het spectrum heb je Star Citizen.

Je mist zoveel moois door je blind te staren op een label. Zo zonde.
Geef kip
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 14-04-2021 09:07
Quote:
[..]
Een beetje een rare en vooral kortzichtige opmerking. Hitman, Destiny en Cyberpunk zijn dus pretentieus pixel art gedoe? Het zijn tenslotte spellen van indiestudios.

Ik snap wat je er mee wilt zeggen, maar met zo’n opmerking scheer je wel een hele hoop spellen en studios over één kam. Indie betekent niets meer en niets minder dan dat de studio, zoals het label al doet vermoeden, independent is. Dat kan een studio zijn met 500 medewerkers of een enkele developer op z’n zolderkamer. En als je dan bijvoorbeeld spellen met een klein ontwikkelteam —wat voor veel mensen vaak de reden is om een spel ‘indie’ te noemen— af wil schrijven als “pretentieus pixel art gedoe” dan mag je beginnen met bijvoorbeeld Pokémon Red & Blue, die ontwikkeld zijn door een team van minder dan 20 man.

Indie is geen genre. Er zijn honderden soorten indiegames in honderden genres met honderden verschillende budgetten die variëren van €1 tot vele miljoenen. Ja, je hebt “pretentieuze” pixel art games, en aan het andere uiteinde van het spectrum heb je Star Citizen.

Je mist zoveel moois door je blind te staren op een label. Zo zonde.
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 08:47

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik scheer ook een hele bult games een kam. Dat voelt lekker veilig en overzichtelijk. Overigens doe ik dat niet alleen, Nintendo doet dat zelf ook, ze maken er zelfs een hele aparte direct voor!

Maar ik blijf wel bij mijn standpunt, gevoelsmatig zijn indies vaak metroidvania’s, roguelikes, top down shooters of bruut moeilijke platformers met een geforceerd arty farty stijltje. Games die bovendien vaak overdreven veel praise krijgen ivm het indie labeltje, de art style of omdat het een niche in de markt vult. Daar krijg ik een beetje jeuk van.

Indiegames zijn voor mij de hipsters van de game industrie.

Ondertussen geniet ik zo nu en dan wel van zo’n game hoor, maar vaak spring ik pas veel later op die trein, als na verloop van tijd blijkt dat het gewoon een dijk van een game is. Je weet wel, als de eerste geforceerde hype voorbij is of na veel updates het een mooie ervaring is geworden. Ik geniet nog steeds regelmatig van No Mans Sky, Stardew Valley of Hollow Knight.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Skull_kid
Door Skull_kid (39016 reacties) op 14-04-2021 09:12
Rol: Forum Moderator
Ik vind het zo mooi dat veel indiegames tegenwoordig gewoon echt makkelijk hogere scores halen dan AAA-games en dat is niet omdat ze dan pretentieuze graphics hebben, maar omdat ze gewoon goede, gedurfde gameplay hebben. Nieuwe mechanieken, nieuwe verhaallijnen etc.

Ik heb ook het gevoel dat ik ze veel liever speel dan die gigantische blockbusters die toch elke keer redelijk hetzelfde voelen. Zo speel je namelijk nog eens wat verschillende spellen uit verschillende genres!
❍ᴥ❍
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 09:25
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik scheer ook een hele bult games een kam. Dat voelt lekker veilig en overzichtelijk. Overigens doe ik dat niet alleen, Nintendo doet dat zelf ook, ze maken er zelfs een hele aparte direct voor!

Maar ik blijf wel bij mijn standpunt, gevoelsmatig zijn indies vaak metroidvania’s, roguelikes, top down shooters of bruut moeilijke platformers met een geforceerd arty farty stijltje. Games die bovendien vaak overdreven veel praise krijgen ivm het indie labeltje, de art style of omdat het een niche in de markt vult. Daar krijg ik een beetje jeuk van.

Indiegames zijn voor mij de hipsters van de game industrie.

Ondertussen geniet ik zo nu en dan wel van zo’n game hoor, maar vaak spring ik pas veel later op die trein, als na verloop van tijd blijkt dat het gewoon een dijk van een game is. Je weet wel, als de eerste geforceerde hype voorbij is of na veel updates het een mooie ervaring is geworden. Ik geniet nog steeds regelmatig van No Mans Sky, Stardew Valley of Hollow Knight.
Gepost door: Roppie_ op 14-04-2021 09:07
Daar heb jij dan weer gelijk, en dat is ook iets wat ik erg jammer vind van (in dit geval) Nintendo. Een goede game is een goede game. Of daar nou een team van 1000 man aan werkt of twee personen zoals bij Hollow Knight maakt het spel niet beter of slechter. Dus meng die games mooi met de rest van de Directs. Dan hou je ook lekker veel variatie in de grotere Directs.

Wat Skull zegt is ook een goed punt. Doordat indiestudios niet vastzitten aan een grote uitgever/geldschieter hoeven ze zich ook niet te houden aan voorwaarden die gesteld worden door zakenmannen die alleen gefocust zijn op de centen, waardoor ze vaak creatiever om kunnen gaan met hun spellen, waardoor je veel uniekere games krijgt. Dat kun je vervolgens wegschrijven als pretentieus, maar een ervaring als Brothers: A Tale of Two Sons zou ik toch echt niet gemist willen hebben.

Jaren geleden, ik denk 13 of 14 jaar, had ik een jongen in de klas die alles haatte wat met anime te maken had. Anime was volgens hem namelijk tovermeisjes met hoge stemmetjes en gigantische ogen en dat vond hij verschrikkelijk. Het ironische is dat zijn favoriete film Kill Bill was, vanwege de toffe animatiesequence die die film heeft. Dat was volgens hem geen anime, want zo zag het er niet uit. Inmiddels is het 2021 en als je op Netflix naar de genres gaat staat anime er alsnog tussen als genre. Alle shows —maakt niet uit of het drama is of horror of voor kids of enorm bloederig— worden op één hoop gepleurd met het label ‘anime’. Ik vind dat zo jammer om te zien, en datzelfde gebeurt dus ook met indiegames. Ik heb laatst nog meegemaakt dat iemand Stardew Valley (€13,99) niet wilde hebben omdat het een indiegame is, maar vervolgens wel gewoon €50 neertellen voor de nieuwe Harvest Moon. Dan gaat er iets goed mis.

En dat zijn inderdaad mooie games
Geef kip
Xor
Door Xor (34887 reacties) op 14-04-2021 09:31
Quote:
[..]
Een beetje een rare en vooral kortzichtige opmerking. Hitman, Destiny en Cyberpunk zijn dus pretentieus pixel art gedoe? Het zijn tenslotte spellen van indiestudios.

Ik snap wat je er mee wilt zeggen, maar met zo’n opmerking scheer je wel een hele hoop spellen en studios over één kam. Indie betekent niets meer en niets minder dan dat de studio, zoals het label al doet vermoeden, independent is. Dat kan een studio zijn met 500 medewerkers of een enkele developer op z’n zolderkamer. En als je dan bijvoorbeeld spellen met een klein ontwikkelteam —wat voor veel mensen vaak de reden is om een spel ‘indie’ te noemen— af wil schrijven als “pretentieus pixel art gedoe” dan mag je beginnen met bijvoorbeeld Pokémon Red & Blue, die ontwikkeld zijn door een team van minder dan 20 man. De originele Super Mario Bros. is ontwikkeld door 7 man...

Indie is geen genre. Er zijn honderden soorten indiegames in honderden genres met honderden verschillende budgetten die variëren van €1 tot vele miljoenen. Ja, je hebt “pretentieuze” pixel art games, en aan het andere uiteinde van het spectrum heb je Star Citizen.

Je mist zoveel moois door je blind te staren op een label. Zo zonde.
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 08:47
Alleen zijn de 3 genoemde games niet echt indies. Hitman werd altijd uitgegeven door een derde partij(en ook deels gefinancierd). Destiny is er ook alleen gekomen vanwege de investering van Activision. En Cyberpunk is ook alleen gekomen omdat CDPR geld van investeerders hadden ontvangen zodat ze aan de game konden werken. Indie wordt vaak gerefereerd op games die meestal in kleine teams worden gemaakt of door teams die geen geldinjectie/investeringen hebben gekregen van een uitgever of een private bedrijf.

Als we jouw woorden zouden pakken, dan zou je Ubisoft en EA ook als Indie kunnen labelen. En toevallig brengen zij ook Indie games uit. Ook Fortnite zou je als een Indie game kunnen zien .
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 09:36
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]
Als we jouw woorden zouden pakken, dan zou je Ubisoft en EA ook als Indie kunnen labelen. En toevallig brengen zij ook Indie games uit. Ook Fortnite zou je als een Indie game kunnen zien .
Gepost door: Xor op 14-04-2021 09:31
Niet helemaal, want dat zijn overkoepelende uitgevers met veel studios onder zich. Maar bijvoorbeeld A Way Out van Hazelight zou volgens de kleine studio/klein team regel een indiegame zijn. Omdat papa EA hier geld in steekt is dat het niet meer, maar hadden ze het zelf de digitale schappen in gegooid was het wel een indiegame geweest. En dan komen we gelijk weer bij het punt dat ik probeer te maken; een goede indiegame is gewoon een goede game, ongeacht het label. En dat is wat telt.
Geef kip
Hercule
Door Hercule (6373 reacties) op 14-04-2021 09:42
De term indie is sowieso een beetje lastig te definiëren tegenwoordig. Genoeg Japanse games worden nog steeds met teams gemaakt kleiner dan menig indie game. Tegelijkertijd heb je hier "indie" games gemaakt door teams groter dan menig dubbel A game.

Zou mij ook niets verbazen als hollow knight 2 gepromoveerd wordt naar een reguliere direct. Wellicht dat we voor E3 nog een partner of mini krijgen.
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 09:45
Rol: Forum Moderator
Quote:
De term indie is sowieso een beetje lastig te definiëren tegenwoordig. Genoeg Japanse games worden nog steeds met teams gemaakt kleiner dan menig indie game. Tegelijkertijd heb je hier "indie" games gemaakt door teams groter dan menig dubbel A game.

Zou mij ook niets verbazen als hollow knight 2 gepromoveerd wordt naar een reguliere direct. Wellicht dat we voor E3 nog een partner of mini krijgen.
Gepost door: Hercule op 14-04-2021 09:42
Kreeg Hollow Knight destijds niet tijdens de grote E3 showcase een same day releasedatum oid? Het zou me niks verbazen als ze dit jaar weer zoiets doen. Al blijven we natuurlijk hoop houden voor vanavond
Geef kip
Hylian_Knight
Door Hylian_Knight (4242 reacties) op 14-04-2021 09:53
Hoop dat we een leuke Microsoft aankondiging krijgen vanavond (Rare Replay please....)
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 14-04-2021 10:00
Quote:
Ik vind het zo mooi dat veel indiegames tegenwoordig gewoon echt makkelijk hogere scores halen dan AAA-games en dat is niet omdat ze dan pretentieuze graphics hebben, maar omdat ze gewoon goede, gedurfde gameplay hebben. Nieuwe mechanieken, nieuwe verhaallijnen etc.

Ik heb ook het gevoel dat ik ze veel liever speel dan die gigantische blockbusters die toch elke keer redelijk hetzelfde voelen. Zo speel je namelijk nog eens wat verschillende spellen uit verschillende genres!
Gepost door: Skull_kid op 14-04-2021 09:12

Ja wel eens hoor. Het haalt je ook wel eens uit je comfortzone en dat kan prettig zijn. Uit mijn voorbeelden is Hollow Knight echt zo'n game. Kan qua kwaliteit zich met gemak meten met de top van de industrie, ik merk daar geen moment aan dat dat een game is die niet direct uit de stal van, pak hem beet, Nintendo zelf komt.

Tegelijkertijd staan games als Braid, the Binding of Isaac, Hotline Miami, FEZ, Spelunky mij ook vrij helder voor de geest. Games die een bijna religieus fanatieke groep volgers hebben/hadden, maar die mij allemaal eigenlijk geen moment echt konden boeien. Gewoon niet goed genoeg als complete game ervaring en bij lange na niet de kwaliteit van, bijvoorbeeld, Hollow Knight.

En ja, haal de fakkels en hooivorken er maar bij, ik weet dat ik games noem die bij veel mensen geliefd zijn. Het zijn ook wat oudere games, indie ontwikkelaars hebben een hogere kwaliteitsstandaard om na te leven inmiddels. Maar het verklaart wellicht een stuk van mijn terughoudendheid.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Skull_kid
Door Skull_kid (39016 reacties) op 14-04-2021 10:05
Rol: Forum Moderator
Fez

Die soundtrack ook! Jammer dat de maker zo'n lul is, anders hadden we al lang Fez 2 gehad.
❍ᴥ❍
GJ
Door GJ (6141 reacties) op 14-04-2021 10:15
Rol: Forum Moderator
Zou Phil Fish niet gewoon nog actief zijn onder een andere naam?
Geef kip
[Begin]  |197|198|199|200|201|202|203(253)  [Eind]