Quote:
Lijkt erop dat Nintendo de SOEP bij mensen koud aflevert. En dat de SOEP ook op het moment niet te doen is.
Nintendo 64 Online App's problems (input lag, controller layout) angering Expansion Pass customers.
Dan kan ik nu wel een beetje begrijpen waarom ze die AC DLC in de SOEP hebben gegooid .
Gepost door: Xor op 26-10-2021 10:55
Nintendo 64 Online App's problems (input lag, controller layout) angering Expansion Pass customers.
Dan kan ik nu wel een beetje begrijpen waarom ze die AC DLC in de SOEP hebben gegooid .
Gepost door: Xor op 26-10-2021 10:55
Zijn vooral zeikerds hoor. Het gros van de 'mankementen' zal je nooit opvallen als je gewoon casual speelt. Heb net 10 sterren verzameld in Mario 64 en nergens echt last van gehad.
eli
Quote:
NSO +Family verlengen kost mij € 49,20
Ik krijg € 20,79 korting vanwege mijn huidige lopende NSO Family lidmaatschap.
Gepost door: CoeXisT op 26-10-2021 08:27
Ik krijg € 20,79 korting vanwege mijn huidige lopende NSO Family lidmaatschap.
Gepost door: CoeXisT op 26-10-2021 08:27
Nice ik heb pas mijn normale NSO verlengt en krijg nu korting op de normale uitbreiding. Ik betaalde €22,50 voor de uitbreiding en je kan je coins ook nog inzetten, wat voor mij op een totaal van €20 euro uitkwam. Dat vindt ik wel schappelijk.
Quote:
[..]Meer een verrekening dan een korting, toch?
Ik zit in een family group maar we wachten nog even met de Expansion Pack. Eerst maar eens wat meer games. En het gaat ons ook om Animal Crossing, terwijl we eerst wel even zoet zijn met de gratis update.
Gepost door: Canyarion op 26-10-2021 10:42
Ik zit in een family group maar we wachten nog even met de Expansion Pack. Eerst maar eens wat meer games. En het gaat ons ook om Animal Crossing, terwijl we eerst wel even zoet zijn met de gratis update.
Gepost door: Canyarion op 26-10-2021 10:42
Ik wacht het ook allemaal even af. Als ze GB games gaan toevoegen en dus hopelijk ook GBA games dan vind ik de upgrade prijs al beter te verantwoorden. Die N64 tijd was een mooie tijd met een aantal toffe games maar ik heb nou niet echt de behoefte die opnieuw te spelen.
Just Looking, Not Buying
Quote:
Hmm. gelezen dat je in Mario Kart 64 geen ghost data kon opslaan. Er zit geen expansion pack in de controller.... expansion pack zonder expansion pack... ouch....
Gepost door: Blueping op 26-10-2021 11:48
Gepost door: Blueping op 26-10-2021 11:48
Binnenkort is dat mogelijk via een service pakket, kost je wel €1 per maand extra.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Ik had geen idee dat Nintendo the soundtrack heeft geremastered.
Cool slow motion effect met de start ook, extra dimensie!
Quote:
Zeker wel die 40 euro waard man
Gepost door: Gunghir op 26-10-2021 11:53
Zeker wel die 40 euro waard man
Gepost door: Gunghir op 26-10-2021 11:53
Dit is gewoon dezelfde 10 fps performance zoals we vroeger op de echte N64 hadden: nostalgie!
Quote:
[..]
Dit is gewoon dezelfde 10 fps performance zoals we vroeger op de echte N64 hadden: nostalgie!
Gepost door: Nilis007 op 26-10-2021 12:06
Dit is gewoon dezelfde 10 fps performance zoals we vroeger op de echte N64 hadden: nostalgie!
Gepost door: Nilis007 op 26-10-2021 12:06
Quote:
Waar is dat "your connection is unstable, so the audio may be interrupted" dat eronder staat dan van? Is dit een issue met de emulator of speelt iemand via eoa streaming iets dat de boel vernaggelt?
Gepost door: Arkkey op 26-10-2021 12:41
Gepost door: Arkkey op 26-10-2021 12:41
Het is gewoon Peer to Peer en dan heb je maar 1 persoon nodig met een waardeloze verbinding. Voor online betalen terwijl mensen zelf de game hosten. Blijf ik persoonlijk maar raar vinden.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Quote:
Zeker wel die 40 euro waard man
Gepost door: Gunghir op 26-10-2021 11:53
Zeker wel die 40 euro waard man
Gepost door: Gunghir op 26-10-2021 11:53
Dit komt omdat er gebruik gemaakt wordt van delay-based netcode. Daar is helaas vrij weinig aan te doen en het was te verwachten. Je kunt dit oplossen door enkel met mensen te spelen die letterlijk naast hun modem zitten, of die met een bekabelde verbinding spelen. Dan merk je hier niks van. De persoon in het filmpje geeft in een andere tweet ook al aan in een dorm room te zitten met gaar internet. Dat helpt natuurlijk niet.
Een oplossing om dit te verbeteren aan Nintendo's kant zit er niet echt in. Het werkt nou eenmaal zo, en er is naar mijn weten geen enkele (legitieme) emulator die geen gebruik maakt van delay-based netcode. Nintendo zou kunnen kiezen voor rollback netcode, maar dat zou per game geïmplementeerd moeten worden en dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat gezegd hebbende heb ik vannacht zo'n twee uur Zelda, Mario en Mario Kart gespeeld en (buiten de dunnere mist) echt helemaal nergens last van gehad. Er zal ongetwijfeld input lag zijn of wat dan ook, maar mensen die het hebben over dat de input lag de games onspeelbaar maakt overdrijven enorm. Die zijn echt aan het zeuren om het zeuren, of het zijn speedrunners waarvoor iedere frame telt. De gemiddelde speler zal er echt niks van merken.
Quote:
Bizarre button layout that essentially reverses the placement of A and B
Ik zou dat als een fix beschouwen!
Gepost door: DQMJ op 26-10-2021 10:59
Ik zou dat als een fix beschouwen!
Gepost door: DQMJ op 26-10-2021 10:59
Dit is overigens ook niet waar. A is nog steeds A, B is nog steeds B. B zit nog steeds links en A nog steeds rechts.
Wat hier bedoeld wordt is dat B vroeger hoger zat dan A, dus zegmaar op de plek van Y en A op de plek waar nu B zit. En dat kan even wennen zijn want de knoppen zijn dus eigenlijk een plekje opgeschoven, maar van "reversed buttons" is geen sprake.
Geef kip
De inputlag lijkt in Mario 64 wat hoger dan in OoT, dus het zou mooi zijn als dat nog wordt aangepast. Ik vind het alsnog vrij minimaal, maar je voelt het wel. En dat p2p niet goed werkt als 1 van de spelers een slechte verbinding heeft weten we al sinds de release van Smash Bros en NES online. Voor 40 euro per jaar zouden dedicated servers wel fijn zijn natuurlijk.
En wat die mist betreft, het is inderdaad niet nodig, maar bij Zelda voegt het wel veel toe aan de sfeer. Gelukkig zijn de meeste dingen makkelijk op te lossen, zoals button mapping, en er zit zelfs code in de emulator voor een Controller Pak en zelfs een Transfer Pak. Het probleem is alleen dat een N64-controller maar 1 slot heeft voor een Pak, en dat (virtuele) Pak slot wordt hier al gebruikt voor de Rumble Pak. Het is blijkbaar lastig om twee Paks tegelijk te activeren omdat dat in het echt natuurlijk een hardware limitatie was. Maar het zou mooi zijn als we uiteindelijk in de settings gewoon kunnen kiezen welk Pak we willen gebruiken.
Geef kip
Quote:
Had gelezen dat Mario 64 uit de 3D All-Stars een betere input lag heeft dan de SOEP versie. Alleen het aparte is dat, volgens een gerucht op basis van codenames in de interne codes, dat de emulator voor de N64 SOEP games eigenlijk hetzelfde is als de emulator voor de 3D All-Stars. Of deze gerucht klopt voor geen meter. Of iets gaat niet goed met de emulator voor de SOEP 🤔.De inputlag lijkt in Mario 64 wat hoger dan in OoT, dus het zou mooi zijn als dat nog wordt aangepast. Ik vind het alsnog vrij minimaal, maar je voelt het wel. En dat p2p niet goed werkt als 1 van de spelers een slechte verbinding heeft weten we al sinds de release van Smash Bros en NES online. Voor 40 euro per jaar zouden dedicated servers wel fijn zijn natuurlijk.
Gepost door: Quetzalcoatl op 26-10-2021 16:09
Gepost door: Quetzalcoatl op 26-10-2021 16:09
Overigens ben ik ook nog benieuwd hoe met de Megadrive games zit. Want als de input lag en de problemen weinig of nauwelijks te merken zijn, dan kan dit misschien meer een N64 probleem zijn.
Dit is op een android emulator. natuurlijk gewoon de wii u eshop versie. Let goed op de deku tree met mist in de verte.
Dit is op de nintendo switch.. gewoon kapot. Ik snap niet waarom nintendo zo laks is met hun mooie geschiedenis aan games.
Net even gekeken op mijn oude n64 en ook hetzelfde
Ik heb zin in watermeloen soep