Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Satoru Iwata is overleden (1959-2015)

[Begin]  |7|8|9|10|11|12|13(13)  [Eind]
Niels
Door Niels (18312 reacties) op 17-07-2015 13:07
Satoro Iwata staat in de productiecredits van 127 verschillende games.

Wie maakt een lijst hiervan? Ik stem voor 'een jaar van Iwata' waarin we allemaal deze 127 games gaan uitspelen.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Nintje deboz
Door Nintje deboz (957 reacties) op 17-07-2015 13:24
Ik ben al begonnen. Kirby's Adventure al uitgespeeld.
"Because we’re FRIENDS! There is no need for another reason" - Bon Kurei (Bon Clay)
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 17-07-2015 13:29
Zet daar de Smash reeks maar bij alhoewel die spellen blijf/kan je non-stop blijven spelen.

Hier de lijst:

Link
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Niels
Door Niels (18312 reacties) op 17-07-2015 14:16
Korte rapportage van de begrafenisplechtigheid

2,600 bezoekers op de eerste dag, 1,500 op de tweede.

NoE tweet
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Nintje deboz
Door Nintje deboz (957 reacties) op 17-07-2015 14:21
Volgens mij klopt die lijst niet. Executive producer van Xenoblade Chronicles X?

Edit: Laat maar, ik snap 't al..
"Because we’re FRIENDS! There is no need for another reason" - Bon Kurei (Bon Clay)
Zwaardgast
Door Zwaardgast (364 reacties) op 17-07-2015 14:39
Quote:
[..]
Omdat het artikel verwijst naar een verleden waar Nintendo "al een hele poos" de koek deelde met Sony. Dat is gewoonweg niet waar.
[..]
Sega stopte met de productie van de Dreamcastconsole in begin 2001, maar maakte nog spellen voor de Dreamcast tot in 2002. Iwata kwam aan de top in 2002.
Gepost door: BenoitRen op 17-07-2015 12:44

Dit is wel zo aangezien na de megadrive sega de mist in ging en een heel klein marktaandeel had. Vanaf de playstation 1 deelde nintendo de koek met sony dit klopt sega kon je eigenlijk verwaarlozen.

De snes megadrive tijden waren allang voorbij de enige tijden dat sega in strijd was met nintendo. de voorafgaande mastersystem of de sega saturn die erna kwam waren niet echt een succes enkel de megadrive wat tevens de enige console wars van sega dat een enig goed marktaandeel had.

De dreamcast die spellen maakte tot 2002. De dreamcast was niet echt een succes, nog voordat shenmue uitkwam werd de dreamcast al als waardeloos verklaard. De dreamcast kan je eigenlijk verwaarlozen aangezien sega al zijn macht al had verloren bij het publiek aangezien ze te laat waren begonnen met 3d games op de saturn aangezien de saturn niet zo goed was in het renderen van 3d games. Sega had een vrij klein marktaandeel in die tijd.

Verder voor Iwata boeide de sega tijden niet echt want tijdens zijn grootste prestaties maakte sega enkel nog vrij middelmatige games zoals sonic 2006.
Niels
Door Niels (18312 reacties) op 17-07-2015 15:15
Sonic generations was leuk.
En die op de Wii, Sonic's geheime ringetje.
En sonic's kleuren (blauw toch?) was ook een goede game.

Iwata heeft sowieso ook altijd hard zijn best gedaan voor third party support voor Nintendo nadat ze zo de mist in gingen bij de N64. Die capcom (tijdelijke) exclusives PN03, Viewtiful joe en Resident Evil 4: allemaal met Iwata aan kop om Capcom over de streep te trekken.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 17-07-2015 17:33
Quote:
Dit is wel zo aangezien na de megadrive sega de mist in ging en een heel klein marktaandeel had. Vanaf de playstation 1 deelde nintendo de koek met sony dit klopt sega kon je eigenlijk verwaarlozen.
Gepost door: Zwaardgast op 17-07-2015 14:39
Ten eerste, het maakt niet uit of ze een klein marktaandeel hadden of niet. Ze waren een deel van de markt.

Ten tweede, geen revisionisme, aub. Sega had succes met de Sega Saturn in Japan, en ze hadden (weliswaar kort) succes in de Verenigde Staten met de Dreamcast.
Quote:
de voorafgaande mastersystem of de sega saturn die erna kwam waren niet echt een succes
Nog meer revisionisme. Sega had een groot marktaandeel in Europa en Brazilië met de Master System.
Quote:
Verder voor Iwata boeide de sega tijden niet echt want tijdens zijn grootste prestaties maakte sega enkel nog vrij middelmatige games zoals sonic 2006.
Dit is dan weer volledig naast de kwestie.
Zwaardgast
Door Zwaardgast (364 reacties) op 17-07-2015 17:37
Quote:
[..]
Ten eerste, het maakt niet uit of ze een klein marktaandeel hadden of niet. Ze waren een deel van de markt.

Ten tweede, geen revisionisme, aub. Sega had succes met de Sega Saturn in Japan, en ze hadden (weliswaar kort) succes in de Verenigde Staten met de Dreamcast.
[..]
Nog meer revisionisme. Sega had een groot marktaandeel in Europa en Brazilië met de Master System.
[..]
Dit is dan weer volledig naast de kwestie.
Gepost door: BenoitRen op 17-07-2015 17:33

Kort gezegd in het geval of sega iets te maken of invloed had op de prestaties van Iwata.

verder met een klein aandeel de markt van de sega master system was volgens mij max 11 % van de markt met de saturn 5% als ik het me niet vergis.

Enkel in brazilie was het een groot succes veel exclusive master system games daar maar op wereld schaal niet echt een prestatie .

Sega heeft vrijwel geen invloed gehad op de prestaties van Iwata het is dus vrij logisch dat sega niet genoemd wordt. Xbox en playstation hadden wel degelijke invloed op de prestaties van Iwata dat zijn nu nog steeds grote concurenten van nintendo.

Deel van de markt of niet met Iwata had met sega vrij weinig te maken er is totaal geen reden om sega er in te zetten aangezien er niet echt een connectie is, Sega was voor nintendo niet echt een concurrent meer met het kleine marktaandeel dat sega in bezit had.

De fout van sega was de saturn met zijn uitmuntende 2d grapics. Echter was het de tijd voor 3d games en dat ging niet goed samen met de saturn aangezien de saturn gemaakt is voor 2d games.

Ook de megacd en 32x zijn een reden dat sega failliet ging. Veel tijd maar vooral geld verspild aan de megadrive add ons waardoor ze minder te investeren hadden. Met name door dit had sega minder kracht om zijn consoles goed te adverteren en in grotere schaal aan de man te brengen.

Verder als we het over: Het is een toch ook een deel van de markt hebben kan je net zo goed ook atari en de commodore erin gooien die ook invloed hadden op nintendo tijdens de nes tijden of andere onbekende spelcomputers met minder dan 1% van de markt.
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 17-07-2015 23:32
Quote:
Kort gezegd in het geval of sega iets te maken of invloed had op de prestaties van Iwata.
Gepost door: Zwaardgast op 17-07-2015 17:37
Nogmaals, daar gaat het niet om. Kun je aub. het artikel het betreffende deel van het artikel en mijn berichten herlezen? Ik word er moe van van het te herhalen.
Quote:
verder met een klein aandeel de markt van de sega master system was volgens mij max 11 % van de markt met de saturn 5% als ik het me niet vergis.
Sega en Nintendo waren aan elkaar gewaagd in Europa ten tijde van de Master System, dus het lijkt meer op 50%. In Japan had de Sega Saturn een deftig marktaandeel omdat het JRPG's had en de PlayStation had er in het begin nul. Japanners waren ook vrij zot van Virtua Fighter 2 in de tijd. Ondertussen was Nintendo vrij laat met de Nintendo 64.
Quote:
Verder als we het over: Het is een toch ook een deel van de markt hebben kan je net zo goed ook atari en de commodore erin gooien die ook invloed hadden op nintendo tijdens de nes tijden of andere onbekende spelcomputers met minder dan 1% van de markt.
Atari heeft niets meer betekend na de crash van 1983 qua thuisconsoles, en de Atari ST, Commodore en andere thuiscomputers waren een andere markt.
Hercule
Door Hercule (6323 reacties) op 17-07-2015 23:58
Zo moeilijk is de geschiedenis van Sega niet. Sega heeft zijn eigen graf gegraven door telkens met onnodige add-ons te komen voor de Megadrive. Vervolgens kwamen ze met de Saturn wiens vervroegde launch een verassing was voor zowel ontwikkelaars, consumenten en zo'n beetje iedereen die niet bij Sega werkten. Gevolg was dat je een console kreeg met maar een handje vol games.

Toen uiteindelijk de PSX op de markt kwam was het vrij snel gedaan met de saturn. De dreamcast had een aardige launch in Amerika maar de console kon niet op tegen de PS2.

Ondanks dat ik de periode Nintendo VS Sega geweldig vind, snap ik ook niet wat de relevantie van Sega zou zijn in een artikel over Iwata. Toen de PSX en N64 het tegen elkaar opnamen was Sega eigenlijk al geen speler meer. Toen de Cube, PS2 en Xbox het tegen elkaar opnamen was Sega al helemaal van het toneel verdwenen. Iwata was in beide periodes nog niet eens de baas van Nintendo.

Ik zie ook niet in wat het nut is om dit soort discussies te houden in het topic te eren van Iwata.
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 17-07-2015 23:58
Blijkbaar bij een Game Mania in Nederland:

Bron

Netjes van de betreffende winkel.

Ook interessant, uit dezelfde thread: The Point - Understanding Iwata's Legacy
Christiaanwwe
Door Christiaanwwe (1882 reacties) op 18-07-2015 00:04
Quote:
Zo moeilijk is de geschiedenis van Sega niet. Sega heeft zijn eigen graf gegraven door telkens met onnodige add-ons te komen voor de Megadrive. Vervolgens kwamen ze met de Saturn wiens vervroegde launch een verassing was voor zowel ontwikkelaars, consumenten en zo'n beetje iedereen die niet bij Sega werkten. Gevolg was dat je een console kreeg met maar een handje vol games.

Toen uiteindelijk de PSX op de markt kwam was het vrij snel gedaan met de saturn. De dreamcast had een aardige launch in Amerika maar de console kon niet op tegen de PS2.

Ondanks dat ik de periode Nintendo VS Sega geweldig vind, snap ik ook niet wat de relevantie van Sega zou zijn in een artikel over Iwata. Toen de PSX en N64 het tegen elkaar opnamen was Sega eigenlijk al geen speler meer. Toen de Cube, PS2 en Xbox het tegen elkaar opnamen was Sega al helemaal van het toneel verdwenen. Iwata was in beide periodes nog niet eens de baas van Nintendo.

Ik zie ook niet in wat het nut is om dit soort discussies te houden in het topic te eren van Iwata.

Gepost door: Hercule op 17-07-2015 23:58
ik vond ook sega altijd beter maar iedereen zijn ding
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 18-07-2015 00:29
Quote:
Zo moeilijk is de geschiedenis van Sega niet. Sega heeft zijn eigen graf gegraven door telkens met onnodige add-ons te komen voor de Megadrive.
Gepost door: Hercule op 17-07-2015 23:58
De Mega CD heeft aardig verkocht in het begin.
Quote:
Gevolg was dat je een console kreeg met maar een handje vol games.
Maar wat een geweldige Saturnspellen!
Quote:
Toen uiteindelijk de PSX op de markt kwam was het vrij snel gedaan met de saturn.
In het westen, ja. Niet in Japan. PSX had geen RPG's. Totdat Final Fantasy VII uitkwam, en dat was jaren later.
Quote:
De dreamcast had een aardige launch in Amerika maar de console kon niet op tegen de PS2.
Dat is niet helemaal waar. Sega heeft fouten gemaakt met de Dreamcast, en Sony had een heuse marketingcampagne voor de PS2 (volledig met leugens over de echte kracht van de PS2, plus een spookspel genaamd "The Getaway", zoek het op). En dan besloot Sega de stekker eruit te trekken.
Quote:
Ondanks dat ik de periode Nintendo VS Sega geweldig vind, snap ik ook niet wat de relevantie van Sega zou zijn in een artikel over Iwata. Toen de PSX en N64 het tegen elkaar opnamen was Sega eigenlijk al geen speler meer.
Dat is onzin. Sega was nog wel degelijk aanwezig, en dat zag je in magazines en in veel winkels.

Je moet geen sterke speler zijn om een speler te zijn. Anders kon ik hier ook mopperen dat Microsoft geen speler was tijden de generate van de PS2 en de GameCube. Japanners negeerden de Xbox, in Europa was het succes beperkt, en in Amerika hadden ze wel een degelijk marktaandeel. Vergeet niet dat er een reden was dat Microsoft veel verlies heeft gedaan aan de originele Xbox.
Quote:
Toen de Cube, PS2 en Xbox het tegen elkaar opnamen was Sega al helemaal van het toneel verdwenen. Iwata was in beide periodes nog niet eens de baas van Nintendo.
Hij was de baas tijdens de periode van de PS2, GameCube en Xbox.
Quote:
Ik zie ook niet in wat het nut is om dit soort discussies te houden in het topic te eren van Iwata.
Geschiedenisvervalsing tegengaan lijkt mij wel nuttig.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 18-07-2015 08:24
Quote:
Zo moeilijk is de geschiedenis van Sega niet. Sega heeft zijn eigen graf gegraven door telkens met onnodige add-ons te komen voor de Megadrive.
Gepost door: Hercule op 17-07-2015 23:58
Bedoel je niet een gat in de lucht gebouwd?

Ook al ziet het er tegenwoordig belachelijk uit wist ik wel van jaren terug toen ik bij iemand over de vloer kwam dat ik onder de indruk was (ook al wist ik niet wat de helft deed).
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Hercule
Door Hercule (6323 reacties) op 18-07-2015 10:41
Geschiedenisvervalsing? Dat een console als de saturn het (in zijn begin periode) aardig deed in Japan is weinig relevant. Toen de Playstation en N64 eenmaal op stoom kwamen was het met de saturn gedaan. Nogmaals, dat Sega niet genoemd wordt in een artikel over Iwata is logisch.

Toen Iwata de baas werd was de dreamcast al een geruime tijd geschiedenis. Sterker nog, Sonic adventure was toen al speelbaar op de gamecube.

@Dagmar, al die uitbreidingen kwamen ook nog eens met een eigen stroomadapter
Zwaardgast
Door Zwaardgast (364 reacties) op 18-07-2015 10:44
Quote:
[..]
Nogmaals, daar gaat het niet om. Kun je aub. het artikel het betreffende deel van het artikel en mijn berichten herlezen? Ik word er moe van van het te herhalen.
[..]
Sega en Nintendo waren aan elkaar gewaagd in Europa ten tijde van de Master System, dus het lijkt meer op 50%. In Japan had de Sega Saturn een deftig marktaandeel omdat het JRPG's had en de PlayStation had er in het begin nul. Japanners waren ook vrij zot van Virtua Fighter 2 in de tijd. Ondertussen was Nintendo vrij laat met de Nintendo 64.
[..]
Atari heeft niets meer betekend na de crash van 1983 qua thuisconsoles, en de Atari ST, Commodore en andere thuiscomputers waren een andere markt.
Gepost door: BenoitRen op 17-07-2015 23:32

atari jaguar? dat is ook een home console sorry maar dit is geen andere markt zijn wel een stuk meer voorbeelden te noemen.

ten tweede sega en nintendo waren niet aan elkaar gewaagd in de master system tijden de master system was nog in de tijd dat sega geen aanzienlijk marktaandeel kon krijgen.

Pas in tijden van de megadrive kan je zeggen dat sega een marktaandeel van 50% had.

Verder moet ik akkoord gaan met Hercule dat sega niet echt relevant is in een artikel over Iwata wat ik al de hele tijd zeg.

het gaat hier niet of sega beter is dan nintendo, qua relevantie hoort sega hier gewoonweg niet thuis aangezien het niks te maken heeft over de eerdere of latere prestaties van Iwata.
Nintje deboz
Door Nintje deboz (957 reacties) op 18-07-2015 10:59
Quote:
[..]
Bedoel je niet een gat in de lucht gebouwd?
(Image)
Ook al ziet het er tegenwoordig belachelijk uit wist ik wel van jaren terug toen ik bij iemand over de vloer kwam dat ik onder de indruk was (ook al wist ik niet wat de helft deed).
Gepost door: Dagmar op 18-07-2015 08:24

Sonic & Knuckles + Sonic 3 is gewoon geniaal. Ook die converter om Master System games te spelen op de Mega Drive is geniaal, de Master System word zwaar onderschat naar mijn mening.
"Because we’re FRIENDS! There is no need for another reason" - Bon Kurei (Bon Clay)
Wouwter
Door Wouwter (1993 reacties) op 18-07-2015 11:43
Het verbaast me dat mensen zo offtopic (mogen) gaan in dit topic.
| You are (not) alone |
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 18-07-2015 11:52
Klasse actie:

[Begin]  |7|8|9|10|11|12|13(13)  [Eind]