Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

DSI+Dode pixels

[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]
SneakyChipmunk
Door SneakyChipmunk (286 reacties) op 10-04-2009 19:15
Quote:
Ruilen, voor 180e mag je wel een product verwachten welke 100% goed is.

Bij aansschaf van m'n PSP had ik ook dode pixels, ben gelijk terug naar de winkel gegaan.
Na 8 PSP's in m'n handen hebben gehad eindelijk één zónder dode pixels :-p
Gepost door: Flapperbol op 09-04-2009 22:20

Ik na 3 psp's en 2 ds'en en 4 ds lites. Best erg zoiets...
-
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 11-04-2009 11:10
Ik probeer het ook niet op te nemen voor consoleshop.nl, ik wil alleen duidelijk maken dat er twee kanten aan het verhaal zijn. De mening van de consument staat voornamelijk centraal op Budgetgaming waardoor je een eenzijdig beeld krijgt. Ik benader zelf elk geval met garantie apart en kijk wat de beste oplossing is voor het probleem. Ik ken zelf de klantenservice van consoleshop.nl niet.

Ik snap de frustratie maar denk dat je uiteindelijk wel een goede oplossing krijgt aangeboden! Succes ermee! (Toch nog een prettig Paas weekend toegewenst )
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Chrono crosser
Door Chrono crosser (1825 reacties) op 11-04-2009 12:16
Probeer het anders rechtstreeks via Nintendo te regelen.
Zij werken waarschijnlijk met een antwoordnummer, waar naartoe verzenden gratis is. Ben je je DS wel even krijt, maar word ie wel omgeruild voor een nieuwe denk ik.

Ik vind online shops altijd heel leuk, omdat ze goedkoop zijn.
Maar zoiets als een DS kan je toch beter bij een winkel kopen, aangezien daar de service altijd makkelijk te halen is. Tenzij je in het geval van Skull Kid kijkt, want Wehkamp is een groter bedrijf. Zij zitten niet op negativiteit te wachten.
You can check out any time you like, but you can never leave...
Maxap
Door Maxap (636 reacties) op 11-04-2009 13:03
Ik zou zeggen: Ruil je DSi direct bij Consoleshop.nl!
Het is een geweldige webshop en ik stond en sta nog steeds in de zelfde schoenen als jij.

Ik had namelijk een DSi bij Consoleshop pre-ordered, kreeg die netjes op tijd geleverd (in dat opzicht is Consoleshop één van de beste webshops). Ik vond dus dat de DSi die ik voor mijn neefje als een cadeau besteld had, scheve schermen had (die waren niet helemaal goed in de behuizing gezet) en had nog een tweetal cosmetische fouten. De correspondentie met Consoleshop verliep erg goed en over 3 dagen had ik een gloednieuwe DSi in huis. Deze is echter weer niet "perfect": deze heeft dezelfde cosmetische onvolmaaktheden als de vorige DSi + het linkerspeakertje is niet goed bedekt met een zwart beschermend materiaal en deze DSi heeft sluit niet goed (het bovenste gedeelde met een niet-touchscreen is heel losjes).

Al met al ben ik heel teleurgesteld wat de kwaliteit van Nintendo producten betreft. De DSi schijnt in China geproduceerd te zijn en dat verklaart natuurlijk veel (de Japanse productie is op dat punt vele malen beter). Ik wil de jongens van Consoleshop niet meer lastig vallen en een derde DSi proberen te regelen: zij doen hun werk naar behoren en kunnen er helaas niets aan doen dat de DSi's zo slecht in elkaar gezet zijn (misschien de gevolgen van de economische crisis? wie weet) Ik ga voor mijn neefje gewoon een PSP kopen omdat ik weet dat deze bijna of helemaal perfect zal zijn (heb zelf er een).

Wat ik je kan aanraden, is dat je met Consoleshop contact opneemt en een nieuwe DSi via hen regelt (je moet de verzendkosten zelf betalen, maar dat is ook logisch, het is niet hun fout maar die van de producent). Zij hebben geweldige klantenservice en dat is ook een reden waarom ik altijd bij hen bestel (niet bij Consoleshop zelf, maar bij hun andere bedrijven gebracht onder Coolblue B.V., zoals mp3shop.nl)

Succes ermee!!!
HueiChicky
Door HueiChicky (111 reacties) op 11-04-2009 13:48
Een goede winkel en webshop ruilt de DSi gewoon om zonder kosten dit is ook wat Nintendo wil en ook Sony doet dit bij de PSP. Gewoon Nintendo bellen en hun hebben echt goede klantenservice ik denk dat ze wel helpen....enne dit soort reakties en zo van webshops zegt genoeg over ze dus daarom haal ik meestal consoles in de winkel!

Heb zelf een zwarte en ben er echt blij mee....
YeaH rigHt buSteR!!!.....MidNigHt is wERe thE daY BEGins!!!
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 11-04-2009 14:11
Rol: Forum Moderator
@Maxap: Dat jij genoegen neemt met een falende console vind ik raar! Een apparaat dat je koopt voor die prijs moet goed zijn en zelfs al heb je hem al een keer omgeruild, niet goed = nieuwe of geld terug.
Consoleshop moet zich toch even goed achter de oren krabben en even goed kijken naar de klant(on)vriendelijkheid die ze uitstralen met het "zelf-verzendkosten-betalen" idee
❍ᴥ❍
Unknown Ninja
Door Unknown Ninja (867 reacties) op 11-04-2009 14:41
@Cherishe

Ik hoop dat je nog fijne Paasdagen kunt beleven zonder je DSi. Ik vind dat Consoleshop wel wat had kunnen regelen. 2 weken wachten vind ik niet normaal. Vooral omdat het zoals ik begreep een cadeau was. Dan hoop je toch wel een goed product te hebben op die datum.

Ook erg jammer dat er nog geen reactie is geweest van Consoleshop zelf.
The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "No."
Leonn
Door Leonn (1041 reacties) op 12-04-2009 09:32
Ik vind het onzin dat je de retourkosten moet betalen, want als zij jou een kapotte DS sturen, vind ik dat zij daar ook verantwoordelijk voor zijn. Zo hoort dat gewoon...
Skyghene
Door Skyghene (957 reacties) op 12-04-2009 10:44
Service is soms ver te zoeken, zowel bij online winkels als bij "gewone" winkels. Ik heb mijn DS Lite destijds direct naar Nintendo gestuurd (moest dus wel de verzendkosten naar Nintendo betalen) maar dat ging lekker snel en zonder problemen. De winkel waar ik de DS toen had gekocht zag namelijk geen problemen met het ding en zei dat ze "niks" konden doen....right.
Consoles terugsturen naar de winkel doe ik dus niet meer. Het eindigt altijd in een hoop frustraties, teleurstellingen en geen duidelijkheid wanneer je je console terug kan verwachten.
Zoals al eerder werd verteld is Wehkamp wel een goede winkel, ik heb daar destijds mijn TV gekocht met 2 dode pixels. Twee dagen later stond de vrachtwagen voor de deur voor een swap (rond 9 uur in de ochtend, dat is pas service).

Edit: en ja, gewoon ruilen hoor. Je twijfelt er nu al over, als je nu niks doet krijg je misschien later spijt.
Cherishe
Door Cherishe (2981 reacties) op 12-04-2009 22:40
Quote:
@Cherishe

Ik hoop dat je nog fijne Paasdagen kunt beleven zonder je DSi. Ik vind dat Consoleshop wel wat had kunnen regelen. 2 weken wachten vind ik niet normaal. Vooral omdat het zoals ik begreep een cadeau was. Dan hoop je toch wel een goed product te hebben op die datum.

Ook erg jammer dat er nog geen reactie is geweest van Consoleshop zelf.
Gepost door: Unknown Ninja op 11-04-2009 14:41

Ja hoor....ik ben 7 mei pas jarig maar mocht hem een paasweekendje uit proberen.
Had een nieuw spel gekocht en me er echt op verheugd...thanks voor je reactie.Top


Even voor de goede orde...ik heb helaas....niets via Budgetgaming gehoord van de Consoleshop.
Het staat in de consoleshop hun voorwaarden dat de kosten voor het terug sturen voor de klant zijn.
Ik ben er eigenlijk stilzwijgend van uit gegaan dat dat alleeen geldt als je besluit de bestelling toch maar te cancellen of dat je hem binnen 1 week laat vallen o.i.d.
Ik stond er gewoon niet bij stil dat dat ook geldt als je een ondeugdelijk product krijgt ( zo mag je een DSI met dode pixels toch wel noemen?)

Tja omdat het een kado is twijfel ik over het terug sturen....wat als de volgende net als bij Maxap nog erger is?Dan weer terugsturen??
Valt me trouwens wel op dat als je de DSI opstart je bij het witte begin scherm helemaal geen dode pixels ziet.Als je echter het spel Animal crossings er in stopt met een totaal zwart laadscherm zie je ze duidelijk.In demeeste winkel laten ze je er geen spel in stoppen dus daar check je alleen een wit scherm.

Trouwens even een complimentje voor de Mediamarkt Amsterdam.
Toen ik vorig jaar mijn neefje een DS light kado deed heb ik samen met een medewerker 5 DS lights geprobeerd ( met game!!!) en was de 5e helemaal perfect.Ze bekeek zelfs de scharnieren van de witte DS waar ik zelf niet op had gelet.Ik denk dat ik dus het geld terug vraag en hem bij de Mediamarkt ga halen.
Daar is ruilen geen enkel probleem.
Switch FC 758389484967
Cherishe
Door Cherishe (2981 reacties) op 12-04-2009 22:42
Quote:
Ik probeer het ook niet op te nemen voor consoleshop.nl, ik wil alleen duidelijk maken dat er twee kanten aan het verhaal zijn. De mening van de consument staat voornamelijk centraal op Budgetgaming waardoor je een eenzijdig beeld krijgt. Ik benader zelf elk geval met garantie apart en kijk wat de beste oplossing is voor het probleem. Ik ken zelf de klantenservice van consoleshop.nl niet.

Ik snap de frustratie maar denk dat je uiteindelijk wel een goede oplossing krijgt aangeboden! Succes ermee! (Toch nog een prettig Paas weekend toegewenst )
Gepost door: Castle Gameshop op 11-04-2009 11:10

Jij ook fijne paasdagen ( al ben ik het niet met je eens )
Switch FC 758389484967
Door Hit (105 reacties) op 13-04-2009 21:40
Als het goed is mag je wettelijk een product binnen 7 dagen retourneren maakt niet uit waarom ook als je het gewoon niet leuk vind daar heeft de winkel zelf niets over te zeggen dit is namelijk een wettelijke verplichting voor een winkel
En dode pixels kan ik me persoonlijk altijd heel erg aan ergeren ik zou het dus gewoon retourneren of ruilen
Ooit zelf is een TV besteld bij komplett zat 1 dode pixel dit valt niet onder garantie maar omdat ik binnen 7 dagen terug bracht kreeg ik mijn geld terug zonder problemen
Swiep
Door Swiep (195 reacties) op 13-04-2009 23:36
Als consument sta je erg sterk wat garantie betreft, kijk maar eens op consuwijzer.nl
Dat het in de voorwaarden van consoleshop staat wil nog niet zeggen dat het volgens de voorgeschreven wet is...
Nu zeg ik niet of het goed of fout is, want dat weet ik zo niet, maar zoiets kun je wel opzoeken.
Ik vind persoonlijk dat als je een product koopt je er vanuit mag gaan dat het goed werkt, of zoals dat dan leuk omschreven is, deugdelijk is.
Als dat niet het geval is mag je hem kosteloos omruilen, en eigenlijk is het niet meer kosteloos als je de verzendkosten moet betalen...
Rock on!
Maxap
Door Maxap (636 reacties) op 14-04-2009 00:40
Quote:
Als het goed is mag je wettelijk een product binnen 7 dagen retourneren maakt niet uit waarom ook als je het gewoon niet leuk vind daar heeft de winkel zelf niets over te zeggen dit is namelijk een wettelijke verplichting voor een winkel
En dode pixels kan ik me persoonlijk altijd heel erg aan ergeren ik zou het dus gewoon retourneren of ruilen
Ooit zelf is een TV besteld bij komplett zat 1 dode pixel dit valt niet onder garantie maar omdat ik binnen 7 dagen terug bracht kreeg ik mijn geld terug zonder problemen
Gepost door: Hit op 13-04-2009 21:40

In geval van consoleshop.nl kun je je product binnen 14 dagen retourneren (de wet stelt een minimumtermijn van 7 dagen waarbinnen je een aangeschaft product kunt retourneren)...

Cherishe, hoewel ik alleen maar goede ervaringen met consoleshop.nl heb, ben ik ook van mening dat service van MediaMarkt (vestiging in Eindhoven in mijn geval) ontzettend goed is: daar kun je alles omruilen of retourneren zonder enig probleem (heb het zelf meegemaakt). Misschien is het geen slecht idee om je geld terug te vragen en een nieuwe DSi bij MM kopen...
J-roen
Door J-roen (1391 reacties) op 14-04-2009 12:55
en voor het geval dat je bang bent dat je volgende DSi ook dode pixels bevat, je kan altijd even vragen of ze het bij consoleshop zelf kunnen controleren...
check ook ons forumpiej , http://www.funnyforum.nl
Cherishe
Door Cherishe (2981 reacties) op 22-04-2009 22:50
Vandaag de DSI in de Consoleshop in Rotterdam omgeruild.
Omdat ik niet het risico wilde lopen weer een "foute" DSI te ontvangen
ben ik hem maar persoonlijk gaan ruilen.
In eerste instantie kreeg ik de mededeling dat er minstens 5 dode pixels in moesten zitten
voordat ik hem zou kunnen omruilen.Na net 2 uur in de trein te hebben gezeten
( ik heb een auto maar dacht handig te zijn en meteen even te gaan winkelen
en dus parkeerkosten uit te sparen) vond ik dit geen fijne opmerking
maar na uitleg( en mijn dreigende blik) moet ik de service balie een absolute 10 geven.
Toen bleek dat ik hem dus net besteld had en hij dus nog niet gebruikt was
werd hij onmiddelijk omgeruild.

Ik ben al met al blij met mijn nieuwe DSI maar het heeft me wel een halve dag en 15 euro gekost...
Vind het jammer dat ik geen enkele reactie van de consoleshop via Budgetgaming heb gehad maar moet zeggen dat de service balie erg netjes was.
Helaas kun je in het felle glimmende licht daar geen dode pixel ontdekken terwijl ze thuis toch duidelijk te zien waren.Even de winkel inlopen ( of gangetje bij de toiletten) voor de pixel test kan ik iedereen aanraden.Nu maar hopen dat mijn nieuwe DSI geen gebreken meer heeft.
Al met al blij maar jammer van de extra kosten.



Switch FC 758389484967
Unknown Ninja
Door Unknown Ninja (867 reacties) op 22-04-2009 23:35
Mooi dat het opgelost is!

Ik vind dat minimaal 5 dode pixels gedoe echt belachelijk. Ik heb dat bijna nog nooit gezien dat er meer dan 5 dode pixels zitten in een scherm. Ik vind het hierdoor wel een beetje oplichters. Ze zijn in de winkel misschien wel netjes maar dan staat er een persoon voor hun en dat komt behoorlijk anders over. Ik ben over de 2m lang en dan zijn ze me toch vriendelijk . Via de mail of telefoon durven ze gewoon de meest achterlijke dingen te zeggen. Ik vind het heel slim van je dat je er heen bent gegaan.

Ik koop in ieder geval geen handhelds of consoles meer bij deze winkel. Ik kan niet zo goed tegen leugenaars.

Veel plezier met je nieuwe DSi!
The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "No."
Maxap
Door Maxap (636 reacties) op 23-04-2009 00:37
Voorzover ik weet, hanteert Nintendo een "zero-dead-pixels policy", in de zin dat ze ernaar streven om hun DS handhelds met geen enkele dode pixel te produceren en in geval van een gebrek in vorm van een dode/stuck pixel, mag je je DS altijd omruilen. Dat is tenminste wat ik weet...
J-roen
Door J-roen (1391 reacties) op 23-04-2009 10:16
fijn dat het sowieso is opgelost,
check ook ons forumpiej , http://www.funnyforum.nl
Door Hit (105 reacties) op 23-04-2009 15:26
Quote:
Vandaag de DSI in de Consoleshop in Rotterdam omgeruild.
Omdat ik niet het risico wilde lopen weer een "foute" DSI te ontvangen
ben ik hem maar persoonlijk gaan ruilen.
In eerste instantie kreeg ik de mededeling dat er minstens 5 dode pixels in moesten zitten
voordat ik hem zou kunnen omruilen.Na net 2 uur in de trein te hebben gezeten
( ik heb een auto maar dacht handig te zijn en meteen even te gaan winkelen
en dus parkeerkosten uit te sparen) vond ik dit geen fijne opmerking
maar na uitleg( en mijn dreigende blik) moet ik de service balie een absolute 10 geven.
Toen bleek dat ik hem dus net besteld had en hij dus nog niet gebruikt was
werd hij onmiddelijk omgeruild.

Ik ben al met al blij met mijn nieuwe DSI maar het heeft me wel een halve dag en 15 euro gekost...
Vind het jammer dat ik geen enkele reactie van de consoleshop via Budgetgaming heb gehad maar moet zeggen dat de service balie erg netjes was.
Helaas kun je in het felle glimmende licht daar geen dode pixel ontdekken terwijl ze thuis toch duidelijk te zien waren.Even de winkel inlopen ( of gangetje bij de toiletten) voor de pixel test kan ik iedereen aanraden.Nu maar hopen dat mijn nieuwe DSI geen gebreken meer heeft.
Al met al blij maar jammer van de extra kosten.



Gepost door: Cherishe op 22-04-2009 22:50

Ik vind dat je toch raar behandeld bent dat ze meteen al zeggen dat hij 5 dode pixels moest hebben
Je hebt hem nog geen 7 dagen dus je mag hem gewoon ruilen
En daarom vind ik het ook raar dat ze het goed vonden "omdat je hem nog niet gebruikt hebt"
Want volgens de wet moeten ze hem gewoon terug nemen ook al heb je hem 6 dagen volop gebruikt en de doos overhoop gegooid

Maar goed je hebt hem iedergeval geruild gekregen
[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]