Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Wii U [Algemeen topic]

[Begin]  |562|563|564|565|566|567|568(573)  [Eind]
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 05-01-2018 10:25
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Ik ook... want games zoals Nintendo Land, Game & Wario, Captain Toad, Kirby, Star Fox hebben allemaal dual screenplay en/of Gamepad Touch Controls. Dat poort je niet zo makkelijk om naar de Switch.
Gepost door: Sjebbige op 05-01-2018 10:18

Maar ook wel echt veel dingen waar het gedaan is omdat het kon, het is niet zo dat die spellen onmogelijk zonder kunnen. Misschien dat Kirby wat lastig is, maar dat valt ook wel op te vangen op een manier, eventueel door motion controls als het moet.
❍ᴥ❍
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 10:31
Nou, er gaan natuurlijk al veel geruchten over Smash Bros en Mario Maker.

Verder hebben we Resi Revelations, Rayman Legends, Lego City Undercover, Mario Kart 8 en Pokken fighters al in het eerste jaar gekregen - samen met veel rereleases van indies (van Binding of Isaac tot Retro City, van Shovel Knight tot Runbow, van World of Goo tot Human Resource Machine) die eerder al op Wii U verschenen zijn.

Daarnaast is er door platinum gehint naar een W101 rerelease, Bayonetta 1 + 2 komen eraan en Nintendo hint vaker naar games die spelers van de switch gemist hebben en geinteresseerd te zijn in verdere rereleases. Monolith Soft president Tesuya Takahashi heeft gehint naar een Xenoblade Chronicles X poort.

Quote:
“The internal conversations we have is that on one hand, the development teams would love to showcase their content to a wider base, and certainly in short order the install base on Nintendo Switch will be larger than the install base we ended with Wii U,”
Aldus Fils-Aime.

En in een ander interview:
Quote:
Given the [very low] install base of Wii U, there was some fantastic content that consumers did not get to play. So that creates certainly a business opportunity

Daar heb ik het vandaan. De 3DS comment was een overduidelijk satire op de stapels Wii U ports waarmee we doodgeworpen worden. Ik kan er verder ook niks aan doen dat jullie het serieus nemen en er teveel over gaan lopen doordenken.

Quote:
games zoals Nintendo Land, Game & Wario, Captain Toad, Kirby, Star Fox

Captain Toad zie ik niet echt iets in de weg staan wat niet opgevangen kan worden met touch/motion controls. Wat de rest betreft, we hadden het toch over alle goede games?
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 05-01-2018 10:35
Quote:
[..]

Maar ook wel echt veel dingen waar het gedaan is omdat het kon, het is niet zo dat die spellen onmogelijk zonder kunnen. Misschien dat Kirby wat lastig is, maar dat valt ook wel op te vangen op een manier, eventueel door motion controls als het moet.
Gepost door: Skull_kid op 05-01-2018 10:25
Mario Maker zou wel onmogelijk zijn. Ik had in het verleden een keer gelezen dat Nintendo Mario Maker niet naar de Switch port, omdat de game gebouwd is met het gebruiken van een extra scherm en stylus. Het zou teveel moeite + tijd kosten om de game om te bouwen voor de Switch waar je alles alleen op 1 scherm moet doen. Daarom snap ik niet waarom mensen altijd maar blijven hopen dat Mario Maker op de Switch komt. Games zoals Mario Maker, NintendoLand, Kirby etc. gebruiken features van de WiiU. De extra scherm, de stylus etc. Je kan niet verwachten dat dit simpel om te bouwen is, zeker met Mario Maker. Want je moet dan de game wat eigenlijk 2 schermen gebruikt, naar 1 scherm omzetten. Hier kost ook tijd en aanpassingen met het huidige idee/concept. En de vraag is ook of het de moeite waard is om het te laten porten. Bayonetta is makkelijk te porten, omdat de game niet afhankelijk is van de features die de WiiU had. Dit waren extra's. Want normaal gesproken kan je de game spelen met een controller.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 05-01-2018 10:36
Rol: Forum Moderator
Onmogelijk zijn? Want de stylus-input kan niet vervangen worden door het rechterpookje? Levels bouwen gaat misschien wat langzamer, maar onmogelijk is het echt niet.
❍ᴥ❍
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 05-01-2018 10:43
Quote:
Onmogelijk zijn? Want de stylus-input kan niet vervangen worden door het rechterpookje? Levels bouwen gaat misschien wat langzamer, maar onmogelijk is het echt niet.
Gepost door: Skull_kid op 05-01-2018 10:36
En hoe zou je dan de complete wereld moeten bekijken? Moet je iedere keer heen en weer teruggaan naar 'edit' mode en 'explore' mode? Om te kijken hoe de game precies eruit ziet en hoe alles nog verloopt?

Op de WiiU en 3DS worden 2 schermen gebruikt. De een om te kijken hoe alles eruit ziet en de ander om alles mee te editen. Op de Switch heb je geen extra scherm, dus alles moet op 1 scherm gedaan worden. Hoe zou jij dan het meest efficiënt en simpel maken om het gebruik van 2 schermen naar 1 scherm om te zetten?

Alles is mogelijk. Natuurlijk kan Mario Maker geport worden. Maar het ligt er ook aan hoe je de game op de Switch speelbaar maakt. En dat hetzelfde concept/idee ook op de Switch aanwezig is. StarFox voor de WiiU gebruikt ook een feature van de WiiU. Als je dat ene feature simpelweg weghaalt omdat de Switch de feature niet ondersteunt(als voorbeeld), dan mis je het hele concept/idee waar StarFox eigenlijk voor gemaakt was.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 05-01-2018 10:44
Quote:
Onmogelijk zijn? Want de stylus-input kan niet vervangen worden door het rechterpookje? Levels bouwen gaat misschien wat langzamer, maar onmogelijk is het echt niet.
Gepost door: Skull_kid op 05-01-2018 10:36
En vergeet niet dat je je smartphone anders kan gebruiken als tweede scherm. Net zoals je je telefoon gebruikt om te voice chatten in Splatoon 2. Nintendo had daar natuurlijk al rekening mee gehouden. Slimme gasten

Maar met de controllers is het niet onmogelijk om levels te maken. Zeker niet met de copy/paste opties. En als je de Switch uit de dock haalt kan je gewoon knoeien met je stylus.

Dat Nintendo mij nog geen uitnodiging heeft gestuurd om met ze te brainstormen is mij een raadsel.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 10:46
Mario maker is ook naar de 3DS gekomen. De Switch kan óf met een dedicated knopje Switchen tussen edit en hoe het eruit ziet, wat even snel is als je hoofd keren om van het ene scherm naar het andere kijken. Daarnaast kunnen ze editen handheld-only maken (met touchscreen, dus) en dat je direct begint te spelen zodra je de switch in de dock zet.

Edit: Verdorie Dagmar, waarom zeg je zo vaak hetzelfde als ik op dat moment aan het typen ben?

Edit 2: Ik was Htbaa tenminste voor, die ook al hetzelfde idee had.

Genoeg opties, in elk geval. Mensen dachten ook dat er geen Splatoon 2 naar de Switch zou komen, enkel omdat je de touchscreen van de Wii U nodig had voor je quicktravel jumps.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Htbaa
Door Htbaa (12275 reacties) op 05-01-2018 10:47
Ach, misschien een goed excuus om een Mario Maker port met meegeleverde tablet stylus te leveren. Kan je in portable mode lekker ontwerpen en in docked spelen. Voor mij hoeft een Mario Maker Switch niet. Heb me vermaakt ermee op de Wii U, maar heb liever een normale New Super Mario Bros. game. Krijg je tenminste goede levels te spelen i.p.v. de meuk die iedereen voor Mario Maker heeft gemaakt.

Quote:
Pffft, zo bedoelde ik het niet. Niet zo snel aangevallen voelen.
Ik gaf twee voorbeelden als: hier start het. En gaf al aan dat het een kwestie van tijd was voor ze met Wii U ports klaar zijn en alle goede 3DS games gaan overzetten.
Gepost door: Niels op 05-01-2018 09:49

Sorry
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Door UserVerwijderd53 (283 reacties) op 05-01-2018 10:49
Persoonlijk denk ik dat het zal gaan om hooguit 10-20 games van de WiiU.
Donkey Kong, Xenoblade, Tokyo Mirage en Wonderfull 101 zijn titels waarbij ik het me nog wel kan voorstellen. Maar games zoals Mario Party, Pikmin, Yoshi Woolly World gaan naar mijn mening gewoon een nieuw vervolg krijgen...
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 05-01-2018 10:59
Quote:
Persoonlijk denk ik dat het zal gaan om hooguit 10-20 games van de WiiU.
Donkey Kong, Xenoblade, Tokyo Mirage en Wonderfull 101 zijn titels waarbij ik het me nog wel kan voorstellen. Maar games zoals Mario Party, Pikmin, Yoshi Woolly World gaan naar mijn mening gewoon een nieuw vervolg krijgen...
Gepost door: Sjebbige op 05-01-2018 10:49
Ik hoop dat Tokyo Mirage juist niet geport wordt. Moet ik hem weer opnieuw kopen. Dan zullen ze weer een Special Edition uitbrengen net zoals met Bayonetta. En niet te vergeten, dat gecensureerde onzin zal ook in de Switch versie aanwezig zijn.

Nee. Ik zie liever een vervolg of iets nieuws. Net als dat Fire Emblem een Warriors game heeft gekregen. Dat was iets nieuws. Wonderfull 101 zie ik helaas wel een port gebeuren. Zeker als je naar Bayonetta kijkt. Of ze gaan gelijk voor een vervolg van de game.
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 11:02
Ik verwacht Pikmin 3 eigenlijk best nog wel, om hype te bouwen voor Pikmin 4 en de vertraging in diens ontwikkeling op te vangen.

Ik verwacht eigenlijk alleen dat de stopgap-games, die wat gehaast zijn ontwikkeld om de paar Wii U eigenaren tevreden te houden, niet gepoort worden.

Dus: Animal Crossing Amiibo Festival, Mario & Sonic, Mario Party, Mario Tennis, Game & Wario, De HD gamecube Zeldas, Nintendoland, Wii Fit U, Wii Party U en Wii Sports Club. Misschien dat New Mario bros. U ook blijft steken. Star fox verwacht ik ook niet, gezien de kritiek bij de oorspronkelijke release.
Splatoon lijkt teveel op deel 2, dus zullen ze ook niet rereleasen, denk ik.

Ik verwacht Mario 3D world wegens zijn multiplayer wel nog. Verder heb je aan first party enkel nog:

Captain Toad: Treasure Tracker, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Hyrule Warriors, Kirby and the Rainbow Curse, Sing Party, Splatoon, Super Mario Maker, Smash bros., Tokyo Mirage Sessions #FE, NES remix, Wonderful 101, Yoshi's woolly world en Xenoblade X

Deze verwacht ik vroeg of laat allemaal wel op de Switch.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door UserVerwijderd53 (283 reacties) op 05-01-2018 11:05
Devils Third
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 11:08
Devil's Third is geloof ik geen eigendom van Nintendo... die zou dus altijd nog door de eigenaar gepoort kunnen worden.

Evenals Rodea.

Die ene Sonic game heb je ook nog. Lijkt me ook niet de moeite van het porten waard. Spel was matig, maar de Yoshi en Zelda crossover-levels waren vet.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door UserVerwijderd53 (283 reacties) op 05-01-2018 11:13

Ben erg benieuwd in ieder geval.
Mijn WiiU collectie is nog wel compleet te maken, maar voor de Switch weet ik nu al dat t me niet meer gaat lukken.
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 05-01-2018 11:13
Quote:
Devils Third
Gepost door: Sjebbige op 05-01-2018 11:05
Met een werkende multiplayer + servers en mensen zijn gelijk binnen!!!

En waarom zou Nintendo überhaupt het eerste deel van een multi-player game porten als de sequel al op de Switch is uitgebracht en ze net zo goed de maps kunnen porten als extra updates? En de enige reden wat ik zie als Nintendo Smash WiiU/3DS naar de Switch zou porten, is alleen om de Amiibo lijn opnieuw een boost te geven. Maar dit kan ook worden gedaan met een nieuwe Smash titel voor de Switch.
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 11:16
Potdomme, ik vergeet gewoon Art Academy, Project Zero: Meiske in het zwarte water, Pokemon Rumble U, Amiibo tap en Mario vs Donkey Kong (tipping stars en Amiibo and friends).

Als ik art academy sketchpad opstart staat er nog steeds "Lessons coming soon!"

Quote:
[..]
Met een werkende multiplayer + servers en mensen zijn gelijk binnen!!!

En waarom zou Nintendo überhaupt het eerste deel van een multi-player game porten als de sequel al op de Switch is uitgebracht en ze net zo goed de maps kunnen porten als extra updates? En de enige reden wat ik zie als Nintendo Smash WiiU/3DS naar de Switch zou porten, is alleen om de Amiibo lijn opnieuw een boost te geven. Maar dit kan ook worden gedaan met een nieuwe Smash titel voor de Switch.
Gepost door: Xor op 05-01-2018 11:13

De voornaamste reden waarom mensen een port i.p.v. nieuw deel verwachten, is omdat King Smash, Masahiro Sakurai, al vaak heeft gezegd dat het in zijn laatste Smash bros. zou zijn.

Kotaku artikel

Begrijp me niet verkeerd, ik wil liever een nieuw deel dan een poort. Zeker met Nintendo's prijsbeleid zullen ze van hun echte evergreen titels als Smash en Mario kart niet snel 2 delen op 1 apparaat uitbrengen;
waarom mario kart 9 maken als bij gebrek daaraan 8 door elke nieuwe systeemeigenaar wordt opgepikt voor de volle prijs?
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door UserVerwijderd53 (283 reacties) op 05-01-2018 11:29
Komen echt toptitels voorbij hier
Ik begrijp nog altijd niet waarom de WiiU zo gefaald heeft
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 11:37
Quote:
Komen echt toptitels voorbij hier
Ik begrijp nog altijd niet waarom de WiiU zo gefaald heeft
Gepost door: Sjebbige op 05-01-2018 11:29

Slechte marketing zorgde ervoor dat veel casual gamers, die al een tijdje klaar waren met de Wii, het als een attachment zagen voor de oude spelcomputer die toen voor twee tientjes op de koningsmarkt lag. Het hielp niet dat tijdens de reveal het woord 'Gamepad

Verder in de game-focussed media veel negatieve pers, een uitzonderlijke mediafocus op de verkoopcijfers en bovendien third party partners die enkel op lancering het apparaat ondersteunden met 'too little too late' ondersteuning. Late ports van games die al eerder op PS3 en Xbox360 uit waren gekomen, met meestal geen of nauwelijks verbeteringen (en zelfs een poort van een derde deel in de serie in dezelfde maand als dat de concurrentie voor een beter prijs een trilogy collectie kregen) en soms zelfs een gebrek aan optimalizatie waardoor een game beter liep op de minder krachtige concurrentie, die al aan het einde van zijn levensduur waren.

Het apparaat zag er daarmee niet uit als een goede aankoop voor de gemiddelde gamende, maar niet zwaar nieuws/details volgende gamer.

Degene die wel het nieuws op de voet volgde (Hoi) zag een leuk apparaat, dat helaas zijn concept niet verkocht kreeg aan de markt (terwijl asynchroon multiplayer echt vet was) en soms aanvoelde als een 'Console-DS'. Dit in directe concurrentie met de PS3 en X360 qua grafische kracht (en mogelijke ports) voor een stuk hogere prijs dan waar die twee toen voor over de toonbanken gingen - dit terwijl de X1 en PS4 minder dan een jaar later kwamen.


Hiernaast hadden ze geen duidelijke markt voor ogen. Het was niet casual, maar ook geen hoofd-console materiaal. De gamepad was te... apart, voor de meeste mensen. Als ze een duidelijke focus hadden gehouden op de Asynchrone multiplayer en het als familie-computer hadden vermarket, in plaats van een breder publiek proberen te pakken - dan denk ik dat ze iets meer succes hadden gehad.

Bovendien was het concept erg afhankelijk van een touchscreen tablet, maar tegen de tijd van lancering had iedereen en zijn grootmoeder al een iPad of andere tablet in huis. De tablet voelde gewoon niet vernieuwend. Het was geen revolutie zoals bij de Wii, wat ze met het gamepad concept wilden emuleren, en hij maakte het apparaat te duur voor de kracht die hij gaf (hij concurreerde niet zoals de SNES, N64 en Gamecube qua grafische kracht).

Maar stel je voor dat de Wii U gelijktijdig met PS3 was uitgebracht. Toen waren tablets nog niet gewoon. Smartphones had maar een enkeling. Dan zou het behoorlijk vernieuwend zijn geweest, off-tv play, een speler met een eigen scherm, geen ruzie als de vrouw TLC wilt kijken.

Helaas was de Wii U gewoon te laat met zijn concept.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Gunzelino
Door Gunzelino (1908 reacties) op 05-01-2018 16:02
Het miste ook gewoon the harde nintendo hitters, 3D world is niet wat de meeste uit een 3d mario willen, geen exclusive zelda, ect
Met Pikmin en Donkey kong red je het niet.
Niels
Door Niels (18306 reacties) op 05-01-2018 16:07
Dude, het had Wii Sport en Wii Fit U, hoeveel harder wil je het hebben?
Ik snap mensen echt niet.

Als MK8 of Smash klaar was voor lancering, hadden ze het geloof ik wel een heel stuk beter gedaan.

We kregen helaas:
New Super Mario Bros. U
Nintendo Land
Rabbids Land
Sing party
ZombiU

(Niet echt winnaars, zeker aangezien we vlak daarvoor New Super Mario Bros. 2 op de 3DS hadden gekregen, die over het algemeen erg tegenviel en de wind uit de zeilen van de meer door Mario World geinspireerde Mario Bros.U nam)

En een stapel late poorts - met name spelseries die niet eerder op Nintendo apparaten te spelen waren die fans van die serie al op het platform hadden waar ze de overige delen ook hebben gekocht.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
[Begin]  |562|563|564|565|566|567|568(573)  [Eind]