Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation VR [Algemeen Topic]

[Begin]  |229|230|231|232|233|234|235(443)  [Eind]
Jellevdburg
Door Jellevdburg (4641 reacties) op 21-01-2023 09:46
Kan je de Pavlov VR mods (die vooral uit maps bestaan omdat je ze uit zo'n vgm in-game loader haalt en in-game downloadt) ook op of in de psvr2 versie binnenhalen en spelen, of is daar nog niks bekend over gemaakt?
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Basket
Door Basket (1115 reacties) op 21-01-2023 10:51
Quote:
Kan je de Pavlov VR mods (die vooral uit maps bestaan omdat je ze uit zo'n vgm in-game loader haalt en in-game downloadt) ook op of in de psvr2 versie binnenhalen en spelen, of is daar nog niks bekend over gemaakt?
Gepost door: Jellevdburg op 21-01-2023 09:46

Anyone know if Pavlov on PSVR2 will have extra mods/user maps?

Hier staan enkele antwoorden in
PSN : Basket21 PSVR-owner
Jellevdburg
Door Jellevdburg (4641 reacties) op 21-01-2023 18:09
Quote:
[..]

Anyone know if Pavlov on PSVR2 will have extra mods/user maps?

Hier staan enkele antwoorden in
Gepost door: Basket op 21-01-2023 10:51

Dat is écht heel erg nice, thanks!!


📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Door TwoWalrus (423 reacties) op 22-01-2023 08:09
Zou de psvr2 ook werken als het zeer donker is?
Enlighted17
Door Enlighted17 (2618 reacties) op 22-01-2023 09:22
Quote:
Zou de psvr2 ook werken als het zeer donker is?
Gepost door: TwoWalrus op 22-01-2023 08:09

Dat vraag ik me ook af. Het enige negatieve dat ik gehoord heb over de tracking was onlangs bij een hands on waar het niet super licht was.

De tracking problemen zouden ook aan een batterij issue te wijten kunnen zijn maar toch lijkt mij dat de inside out tracking toch wel voldoende licht nodig heeft.
Door TwoWalrus (423 reacties) op 22-01-2023 09:42
Precies. Dat lijkt mij ook.
Toch zal dit voor mij geen problemen opleveren aangezien ik altijd wel lichten aan heb staan als ik game. En juist dàt was soms een probleem met de psvr1; te veel licht
Maar nieuwsgierig ben ik wel!
Crusader
Door Crusader (669 reacties) op 22-01-2023 10:09
Haha ja idd.
Mijn tv staat precies tegenover de ramen aan de voorkant van mijn huis.
Als ik nu de vr bril gebruik dan moet ik de gordijnen dicht doen.
ThaBEN
Door ThaBEN (5735 reacties) op 22-01-2023 11:01
Ik ben ff de link kwijt, maar ik las dat "Kayak VR: Mirage", welke reeds op PC VR beschikbaar is er het allermooist uitziet op PSVR2 volgens iemand die beide versies getest heeft. Dat klinkt veelbelovend!
De eye tracking zie je hier ook een beetje in actie. Die getekende ogen is een real-time representatie van de stand van de ogen van de gebruiker

PSVR2 FIRST look at headset & tracking setup


PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Ice-T
Door Ice-T (1684 reacties) op 22-01-2023 12:18
Quote:
Precies. Dat lijkt mij ook.
Toch zal dit voor mij geen problemen opleveren aangezien ik altijd wel lichten aan heb staan als ik game. En juist dàt was soms een probleem met de psvr1; te veel licht
Maar nieuwsgierig ben ik wel!

Gepost door: TwoWalrus op 22-01-2023 09:42

Ik heb altijd lichten uit als ik op de psvr speel, voornamelijk vanwege de lichtinval omdat de headset niet perfect afsluit. Dat is toch wel nadeel van outside tracking. Dan moet je er zeker van zijn dat de headset goed het licht buiten houd.
ThaBEN
Door ThaBEN (5735 reacties) op 22-01-2023 12:48
Ik vermoed niet dat weinig omgevingslicht een issue zal zijn. Die cameras werken volgens mij op het infrarood spectrum (night vision). Ik meen ook dat wanneer je de optie activeert om je play space te bepalen, en dus de omgeving krijgt te zien door de ogen van de camera, dit in zwart wit beeld (night vision) getoond wordt.

Dan zou weinig omgevingslicht mogelijk zelfs betere tracking opleveren dan veel omgevingslicht.

Meer info: https://www.roadtovr.com/psvr-2-passthrough-playspace-boundary-streaming-view-hdr-movie-mode/
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Enlighted17
Door Enlighted17 (2618 reacties) op 22-01-2023 15:45
Quote:
Ik vermoed niet dat weinig omgevingslicht een issue zal zijn. Die cameras werken volgens mij op het infrarood spectrum (night vision). Ik meen ook dat wanneer je de optie activeert om je play space te bepalen, en dus de omgeving krijgt te zien door de ogen van de camera, dit in zwart wit beeld (night vision) getoond wordt.

Dan zou weinig omgevingslicht mogelijk zelfs betere tracking opleveren dan veel omgevingslicht.

Meer info: https://www.roadtovr.com/psvr-2-passthrough-playspace-boundary-streaming-view-hdr-movie-mode/
Gepost door: ThaBEN op 22-01-2023 12:48

Quote:
Precies. Dat lijkt mij ook.
Toch zal dit voor mij geen problemen opleveren aangezien ik altijd wel lichten aan heb staan als ik game. En juist dàt was soms een probleem met de psvr1; te veel licht
Maar nieuwsgierig ben ik wel!

Gepost door: TwoWalrus op 22-01-2023 09:42

Haha jep te veel licht kan de tracking van PSVR afleiden, als ook bepaalde kleuren en reflecterende objecten.

Zelfs als je te dicht bij een muur zit en de lampen van de headset schijnen op de muur zorgt dit voor problemen.

Wat zal ik blij zijn als de tracking gewoon is zoals verwacht, zonder al die zorgen en drift!

De zwart wit weergave is volgens mij omdat die camera's niet anders kunnen. Of dit IR is weet ik niet, zou natuurlijk niet slecht zijn maar zeker ben ik er nog niet van en ik heb nog nergens over de echte techniek achter de tracking gelezen.
Door TwoWalrus (423 reacties) op 23-01-2023 10:38
Quote:
Ik ben ff de link kwijt, maar ik las dat "Kayak VR: Mirage", welke reeds op PC VR beschikbaar is er het allermooist uitziet op PSVR2 volgens iemand die beide versies getest heeft. Dat klinkt veelbelovend!
De eye tracking zie je hier ook een beetje in actie. Die getekende ogen is een real-time representatie van de stand van de ogen van de gebruiker

PSVR2 FIRST look at headset & tracking setup


Gepost door: ThaBEN op 22-01-2023 11:01

Dat klinkt zeker veelbelovend! Het voedt de hype voor mij alleen nog maar meer xD

Trouwens, weet iemand hoe lang de kabel zal zijn?
De releasedag krijg ik ook de sleutels van mijn nieuwe paleisje (ik weet het, dat is eigenlijk echt verschrikkelijk) en ben benieuwd waar ik het beste de ps5 kan gaan gebruiken
Enlighted17
Door Enlighted17 (2618 reacties) op 23-01-2023 10:51
Quote:
[..]

Dat klinkt zeker veelbelovend! Het voedt de hype voor mij alleen nog maar meer xD

Trouwens, weet iemand hoe lang de kabel zal zijn?
De releasedag krijg ik ook de sleutels van mijn nieuwe paleisje (ik weet het, dat is eigenlijk echt verschrikkelijk) en ben benieuwd waar ik het beste de ps5 kan gaan gebruiken
Gepost door: TwoWalrus op 23-01-2023 10:38

Als ik het goed begrepen heb zou die kabel zo'n 5 meter zijn.
Door MisAnTroop (4980 reacties) op 23-01-2023 10:51
Quote:
[..]

Grappig weer zo'n Kinect vergelijking

Ik denk dat gebruik maken van je armen groot deel van de immersie is. Natuurlijk inderdaad niet te veel onnodig gezwaai maar als ik kijk naar bijvoorbeeld Resident Evil Village, daar ga je met je armen de wapens kunnen gebruiken.

Dit was juist bij deel 7 in VR voor mij een gemis en ik ben blij met de nieuwe controllers.

Bij Horizon kun je lopen door met je armen te zwaaien maar dat lijkt me dan weer niks, maar gelukkig kun je daar ook normaal voortbewegen met de joysticks.

Het zal dus vooral aan de implementatie liggen en ook aan de opties die je hebt. Wie weet kun je in Kayak VR in free mode ook wel gewoon de sticks gebruiken. Toch denk ik juist dat daar het gebruik van je armen veel aan de ervaring toevoegt en zelfs kan afleiden van motion sickness.

Maar goed, zo zie je maar: ieder zijn mening

[..]

Onlangs kwam er nieuws voorbij dat PC support vrijwel ondenkbaar was. We zullen zien maar ik reken er niet op.
Gepost door: Enlighted17 op 20-01-2023 12:47

Die vergelijking is ook niet vreemd natuurlijk, ik zie nu op vele filmpjes mensen ala kinect dingen doen met hun armen. Dat boog schieten bv in Horizon. Dat is absoluut niets voor mij, wil ook zittend spelen en niet als een josti door de huiskamer dansen en raar doen. Vr is, voor mij, hoofdzakelijk een visuele beleving....
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Door TwoWalrus (423 reacties) op 23-01-2023 11:07
Quote:
[..]
Dat boog schieten bv in Horizon. Dat is absoluut niets voor mij, wil ook zittend spelen en niet als een josti door de huiskamer dansen en raar doen. Vr is, voor mij, hoofdzakelijk een visuele beleving....
Gepost door: MisAnTroop op 23-01-2023 10:51

Echt? Dat ‘als een josti door de huiskamer dansen en raar doen’ zorgt toch juist voor immersie en daarmee voor een completere beleving?
Zonder mij zo te moeten gedragen zou ik het juist vele malen minder interessant te vinden sterker nog, dan was ik nooit op de PSVR trein gestapt denk ik! Ik kan niet wachten om mij weer als josti te mogen gedragen!
Enlighted17
Door Enlighted17 (2618 reacties) op 23-01-2023 11:53
Quote:
[..]

Die vergelijking is ook niet vreemd natuurlijk, ik zie nu op vele filmpjes mensen ala kinect dingen doen met hun armen. Dat boog schieten bv in Horizon. Dat is absoluut niets voor mij, wil ook zittend spelen en niet als een josti door de huiskamer dansen en raar doen. Vr is, voor mij, hoofdzakelijk een visuele beleving....
Gepost door: MisAnTroop op 23-01-2023 10:51

Ik snap wat je bedoelt, maar omdat je met je armen beweegt wil niet zeggen dat het op Kinect lijkt that's all.

Bij PSVR1 vond ik juist games die gebruik maakte van move controllers beter over komen. Iets als The Room VR, Arkham VR, Blood & Truth, Everybody's Golf, etc. zorgen juist voor een mooi ervaring wat mij betreft.

En dansen door de kamer lukt je niet eens vanwege de kabel natuurlijk.
Intensief hoeft het niet eens te zijn, maar alleen een standaard controller gebruiken breekt voor mij de ervaring af.

Zoals gezegd, ieder zijn mening. Toch denk ik met de komst van de Sense controllers, er alleen maar meer interactie met je armen / handen zal komen, dus wellicht is (PS)VR dan toch niet helemaal voor jou?
ThaBEN
Door ThaBEN (5735 reacties) op 23-01-2023 12:36
Quote:
[..]

Als ik het goed begrepen heb zou die kabel zo'n 5 meter zijn.
Gepost door: Enlighted17 op 23-01-2023 10:51

En doordat je niet meer een externe camera nodig hebt, kun je 180 graden gedraaid staan zodat de kabel niet meer van de achterkant van je hoofd onder je armen of benen door terug richting de console gaat.

Daardoor heb je ook meer bewegingsruimte en meer opties hoe je jouw "play space" gaat inrichten.

Klein maar niet geheel onbelangrijk belangrijk detail!
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Enlighted17
Door Enlighted17 (2618 reacties) op 23-01-2023 12:59
Quote:
[..]

En doordat je niet meer een externe camera nodig hebt, kun je 180 graden gedraaid staan zodat de kabel niet meer van de achterkant van je hoofd onder je armen of benen door terug richting de console gaat.

Daardoor heb je ook meer bewegingsruimte en meer opties hoe je jouw "play space" gaat inrichten.

Klein maar niet geheel onbelangrijk belangrijk detail!
Gepost door: ThaBEN op 23-01-2023 12:36

Zeker niet onbelangrijk, die had ik me ook al bedacht.

Nu moet je altijd naar je camera gericht zijn, dat is straks gelukkig niet meer.
Door TwoWalrus (423 reacties) op 23-01-2023 15:29
Quote:
[..]

En doordat je niet meer een externe camera nodig hebt, kun je 180 graden gedraaid staan zodat de kabel niet meer van de achterkant van je hoofd onder je armen of benen door terug richting de console gaat.

Daardoor heb je ook meer bewegingsruimte en meer opties hoe je jouw "play space" gaat inrichten.

Klein maar niet geheel onbelangrijk belangrijk detail!
Gepost door: ThaBEN op 23-01-2023 12:36

Dat is waar ook. Dat scheelt nogal!
Maar als je jezelf wilt zien op de filmpjes die je kan opslaan via de ps5 dan moet je toch weer rekening houden met de camera

Misschien is dit wel reden genoeg om niet zo’n camera aan te schaffen. Ik overwoog dat serieus.
Door MisAnTroop (4980 reacties) op 23-01-2023 15:43
Quote:
[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar omdat je met je armen beweegt wil niet zeggen dat het op Kinect lijkt that's all.

Bij PSVR1 vond ik juist games die gebruik maakte van move controllers beter over komen. Iets als The Room VR, Arkham VR, Blood & Truth, Everybody's Golf, etc. zorgen juist voor een mooi ervaring wat mij betreft.

En dansen door de kamer lukt je niet eens vanwege de kabel natuurlijk.
Intensief hoeft het niet eens te zijn, maar alleen een standaard controller gebruiken breekt voor mij de ervaring af.

Zoals gezegd, ieder zijn mening. Toch denk ik met de komst van de Sense controllers, er alleen maar meer interactie met je armen / handen zal komen, dus wellicht is (PS)VR dan toch niet helemaal voor jou?
Gepost door: Enlighted17 op 23-01-2023 11:53

Als ik Village en later mischien Alyx normaal kan spelen is een aankoop al gerechtvaardigd voor mij. Maar langer dan een paar minuten staan zou ik al vervelend vinden. Gelukkig staat bij de meeste games zittend te spelen..

Maar laat gebruikers dan kiezen, wil je normaal spelen dan kan dat, wil je als een malle door je huiskamer rennen en een pijl en boog simuleren met je armen dan kan dat ook. Dan wint iedereen..


First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
[Begin]  |229|230|231|232|233|234|235(443)  [Eind]