Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation VR [Algemeen Topic]

[Begin]  |245|246|247|248|249|250|251(441)  [Eind]
OneDay
Door OneDay (3623 reacties) op 04-02-2023 20:50
Twijfel twijfel, RE village fysiek voor 28 of voor digi €20 gaan. Over t algemeen prefereer ik altijd fysiek
DonSniffer
Door DonSniffer (611 reacties) op 04-02-2023 21:03
Quote:
Twijfel twijfel, RE village fysiek voor 28 of voor digi €20 gaan. Over t algemeen prefereer ik altijd fysiek
Gepost door: OneDay op 04-02-2023 20:50

Begrijp de twijfel, maar voor VR games zou ik digitaal gaan als ze goedkoper zijn. Digitaal kan je gemakkelijk van games wisselen zonder dat je loopt te kloten met je headset of af moet zetten.
Enlighted17
Door Enlighted17 (2606 reacties) op 04-02-2023 21:26
Quote:
[..]

Begrijp de twijfel, maar voor VR games zou ik digitaal gaan als ze goedkoper zijn. Digitaal kan je gemakkelijk van games wisselen zonder dat je loopt te kloten met je headset of af moet zetten.
Gepost door: DonSniffer op 04-02-2023 21:03

Met PSVR2 kun je gewoon de bril oplaten en toch zien hè

Ik zou voor fysiek gaan zelf maar ja ik koop alles fysiek wanneer er de keuze is.

Het kunnen verkopen van je game blijft naast de verzamel factor voor mij de belangrijkste drijfveer.
OneDay
Door OneDay (3623 reacties) op 04-02-2023 21:50
Hahah na t lezen van de reactie van DonSniffer dacht ik: ik ga voor digi. Na antwoord van Enlighted denk ik weer sheeeesh ik ga voor fysiek..
Enlighted17
Door Enlighted17 (2606 reacties) op 04-02-2023 22:04
Quote:
Hahah na t lezen van de reactie van DonSniffer dacht ik: ik ga voor digi. Na antwoord van Enlighted denk ik weer sheeeesh ik ga voor fysiek..
Gepost door: OneDay op 04-02-2023 21:50

Haha sorry, bij PSVR1 zag ik zeker meerwaarde van digitaal maar met de see through functionaliteit van PSVR2 is dat weer helemaal weggenomen voor me.
DonSniffer
Door DonSniffer (611 reacties) op 04-02-2023 22:21
Quote:
[..]

Haha sorry, bij PSVR1 zag ik zeker meerwaarde van digitaal maar met de see through functionaliteit van PSVR2 is dat weer helemaal weggenomen voor me.
Gepost door: Enlighted17 op 04-02-2023 22:04

Haha ja ik weet dat er een soort ‘see through’ modus is, maar het wisselen van een schijfje ect haalt je volgens mij wel een beetje uit de flow. Racegames heb ik ook liever digitaal, omdat ik dan niet uit m’n rig hoef te stappen omdat ik na een rondje GT7 even F1 wil spelen bijvoorbeeld.

Fysiek heeft bij mij in de meeste gevallen ook zeker de voorkeur, maar als digitaal goedkoper is en het gaat om een VR of racegame, dan zou ik digitaal zeker overwegen. Voor ‘normale’ games gewoon altijd fysiek
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 04-02-2023 22:47
Ik ben een groot liefhebber van fysieke media, maar bij PSVR1 had ik alles digitaal aangeschaft. Inderdaad vanwege de reden dat het makkelijker is om van game te wisselen.
De see through optie brengt mij nu weer aan het twijfelen wat ik moet doen met toekomstige aanschaffen van VR games.

Al ben ik wel iemand die consequent altijd de wrist straps gebruikt en het mogelijk zelfs met de see through optie een beetje een geklungel kan zijn om van schijfje te wisselen indien je de wrist straps gebruikt.

Ik weet ook niet hoe secuur die see through optie is. Geeft dat dezelfde 3D diepte perceptie als in de realiteit en dus een een gecombineerd beeld van minimaal 2 camera's?
Of is dat alsnog een plat 2D scherm van slechts 1 camera, meer bedoeld om te kunnen zien indien je dicht bij een muur staat, of een huisgenoot tegen je praat ofzo.

Als dat laatste het geval is kan het alsnog best een uitdaging zijn om een disc correct in de PS5 discgleuf te stoppen

Ik wacht het nog even af totdat ik die optie in levende lijve heb kunnen testen, maar vooralsnog denk ik dat ik dat mijn voorkeur voor VR digitaal zal blijven.
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Enlighted17
Door Enlighted17 (2606 reacties) op 04-02-2023 22:47
Quote:
[..]

Haha ja ik weet dat er een soort ‘see through’ modus is, maar het wisselen van een schijfje ect haalt je volgens mij wel een beetje uit de flow. Racegames heb ik ook liever digitaal, omdat ik dan niet uit m’n rig hoef te stappen omdat ik na een rondje GT7 even F1 wil spelen bijvoorbeeld.

Fysiek heeft bij mij in de meeste gevallen ook zeker de voorkeur, maar als digitaal goedkoper is en het gaat om een VR of racegame, dan zou ik digitaal zeker overwegen. Voor ‘normale’ games gewoon altijd fysiek
Gepost door: DonSniffer op 04-02-2023 22:21

Een game wisselen haalt me sowieso uit de flow dus om dan het schijfje te wisselen boeit me niet. Ik heb de games toch bij me staan dus is dan zo gepakt.

Het hele digitale en niet kunnen verkopen blijft altijd steken voor me. Al eens eerder aan gebrand en dus liever niet nog eens.

Quote:
Ik ben een groot liefhebber van fysieke media, maar bij PSVR1 had ik alles digitaal aangeschaft. Inderdaad vanwege de reden dat het makkelijker is om van game te wisselen.
De see through optie brengt mij nu weer aan het twijfelen wat ik moet doen met toekomstige aanschaffen van VR games.

Al ben ik wel iemand die consequent altijd de wrist straps gebruikt en het mogelijk zelfs met de see through optie een beetje een geklungel kan zijn om van schijfje te wisselen indien je de wrist straps gebruikt.

Ik weet ook niet hoe secuur die see through optie is. Geeft dat dezelfde 3D diepte perceptie als in de realiteit en dus een een gecombineerd beeld van minimaal 2 camera's?
Of is dat alsnog een plat 2D scherm van slechts 1 camera, meer bedoeld om te kunnen zien indien je dichtbij een muur zit, of een huisgenoot tegen je praat ofzo.

Als dat laatste het geval is kan het alsnog best een uitdaging zijn om een disc correct in de PS5 discgleuf te stoppen

Ik wacht het nog even af totdat ik die optie in levende lijve heb kunnen testen, maar vooralsnog denk ik dat ik dat mijn voorkeur voor VR digitaal zal blijven.
Gepost door: ThaBEN op 04-02-2023 22:47

In de previews kon je zien dat de controllers ook prima even niet in je handen te houden waren zonder ze te laten 'vallen'. En ook al zou de see through niet helemaal fijn zijn voor het wisselen (wat ik betwijfel) blijf ik nog steeds bij kamp fysiek. Ik ben te veel verzamelaar om dat los te laten denk ik.
Door MisAnTroop (4846 reacties) op 04-02-2023 22:51
Ik ga nagenoeg altijd voor digitaal, hou van gemak en geen rotzooi aan doosjes in de kast ..win win .
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Enlighted17
Door Enlighted17 (2606 reacties) op 04-02-2023 23:42
Quote:
Ik ga nagenoeg altijd voor digitaal, hou van gemak en geen rotzooi aan doosjes in de kast ..win win .
Gepost door: MisAnTroop op 04-02-2023 22:51

Grappig hoe dat deels voor mij nooit als win voelt, en dus hoe meningen kunnen verschillen
Rolf1977
Door Rolf1977 (327 reacties) op 04-02-2023 23:59
Hier zoveel mogelijk fysiek. Heb er een speciale kast voor om mijn colectie te kunnen bewonderen. Dat is voor mij ook een meerwaarde.
PSN ID: rolf1977
BlaBlaBla
Door BlaBlaBla (555 reacties) op 05-02-2023 07:21
Hier ook altijd fysiek, al is het alleen maar zodat je de game kunt verkopen als ik het toch niks vind, of als ik er klaar mee ben. Sommige games houd ik altijd, puur omdat ik het nog eens wil spelen, de Uncharted serie bv, of Metal Gear Solid.

Ik koop soms wel eens digitaal, als het niet anders kan, of als de prijs met fysiek wel héél veel scheelt (en dan bedoel ik dus meer dan 8 euro ).
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 05-02-2023 08:49
Er gaan hier en daar nog wat berichten rond dat de Fresnel lenzen die Sony in PSVR2 gebruikt een slechte keuze zou zijn i.v.m. onbedoelde "God Rays" door de vorm van de lenzen.

Wat zijn Fresnel lenzen?
YouTube: Fresnel lens simulation

Wat zijn onbedoelde God Rays?
YouTube: Oculus Quest 2 God Rays

Voorbeeld Meta Quest 2 Fresnel Lens

Echter, het lijkt erop dat Sony een uniek ontwerp heeft toegepast op hun Fresnel lenzen waarbij God Rays verleden tijd zijn.

Playstation VR 2: New lenses could eliminate God Rays

A Sony patent filed in 2017 and granted in 2020 that describes a series of novel Fresnel lenses, along with how they’re made. The lenses are designed to prevent interfering beams of light. The patent explicitly talks about the use of Fresnel lenses in a “head-mounted display”.

Sony’s trick is to seal the groove edges, which are responsible for the unwanted lateral scattering of light, with a light-absorbing layer. The following patent drawing illustrates the underlying design principle. The patent also describes other methods besides this one.



En mensen die hands-on time met de VR set hebben doorgebracht bevestigen dat ze géén God Rays hebben gezien.



Bron: Mixed-news.com - Playstation VR 2: New lenses could eliminate God Rays
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Door MisAnTroop (4846 reacties) op 05-02-2023 09:12
Nou lekker dan, annuleren allemaal mensen
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Enlighted17
Door Enlighted17 (2606 reacties) op 05-02-2023 09:13
Het zei me eigenlijk al genoeg dat zowaar geen enkele previewer negatief is over wat je ziet, geen god rays en screen door effect is er nagenoeg niet en is zeker niet zomaar op te merken tijdens het spelen zonder er echt op te focussen.

Ik geloof wel dat Sony niet zomaar de keuze gemaakt heeft voor dit soort lenzen, en met de nodige patenten zal het daarmee dus anders zijn dan waar de mensen negatief over zijn.

Jammer ook dat er zo negatief over gepraat wordt zonder ook maar een concreet voorbeeld wat er nu mis zou zijn bij het gebruik van PSVR2.
Door MisAnTroop (4846 reacties) op 05-02-2023 09:25
Man ik lees dit soort shit niet eens, sorry hoor. Ik pak hem dadelijk uit en ga er mee aan de gang. God rays? Het zal allemaal wel...
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 05-02-2023 09:30
Vergeet ook niet dat Sony sowieso een kei is in het maken van hardware en meer dan genoeg ervaring heeft met het ontwikkelen van eigen lenzen met hun camera's en ervaring in de fotografie en filmwereld. En ook niet te vergeten met hun uitstekende OLED displays.
Dat gaat helemaal goed komen

De reden welke ik eerder gehoord heb voor de keuze van Sony voor Fresnel lenzen (maar even niet zo gauw kan terugvinden), is dat Fresnel lenzen dunner zijn en daardoor meer licht doorlaten, wat zorgt voor een verhoogde helderheid in combinatie met het OLED display.

En gezien "God Rays het enige klachtpunt lijken te zijn bij Fresnel lenzen en Sony daar dus een oplossing voor lijkt te hebben gevonden, lijkt het typisch een "Storm in een glas water" situatie, waarvan al bevestigd is door mensen die het systeem getest hebben dat dit issue niet in de praktijk speelt.

Maar zulke berichten leveren natuurlijk op dit moment veel clicks op, dus verwacht de komende dagen hier meer over te horen, maar dan weet je in elk geval de achtergrond van het verhaal en waarom je er niet bezorgd over hoeft te zijn.
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Enlighted17
Door Enlighted17 (2606 reacties) op 05-02-2023 10:15
Quote:
Man ik lees dit soort shit niet eens, sorry hoor. Ik pak hem dadelijk uit en ga er mee aan de gang. God rays? Het zal allemaal wel...
Gepost door: MisAnTroop op 05-02-2023 09:25

Maakt toch niks uit, lekker genieten als je hem straks ontvangt!
Maar op technisch vlak vind ik het zelf wel interessant, dus voor mij is dit soort info wel leuk.

De negatieve lading is nogal, zoals Ben al zegt, vooral om clicks te krijgen helaas.
Fietsbel
Door Fietsbel (274 reacties) op 05-02-2023 10:42
Er is altijd wel wat te vinden om over te zeiken. Als de set draadloos hadden gemaakt was de accu duur te kort. Als ze een lange accuduur maakte was de headset weer te zwaar. Of het type accu was weer niet goed. En zo kun je over alles wel iets vinden.
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 05-02-2023 10:50
Ik heb van de week mijn pre order voor de psvr 2 geannuleerd.

Niet vanwege het soort lens trouwens en al helemaal niet vanwege de overwegend positieve previews. Het ziet er allemaal heel tof uit en mijn handen jeuken om het een keer te proberen.

Maar ik ging er toch wat langer over nadenken. Ga ik echt regelmatig met die bril op mijn hoofd gamen? Voor mijn thuissituatie past het eigenlijk gewoon niet zo... kleine kinderen, druk met sporten en sociale afspraken. Dus het moment dat ik ga gamen dan liggen de kids op bed en is de vrouw van huis of in ieder geval iets anders aan het doen dan tv kijken. De gedachte dat ik me dan helemaal ga afsluiten staat me niet zo aan.

Hoe gaan de "vr veteranen" hier mee om? Mijn voornaamste angst is dat ik 600 euro neerkwak voor iets waar ik hooguit af en toe een half uurtje mee kan of wil spelen. Daar koop ik ook, pak um beet, een steam deck voor...
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
[Begin]  |245|246|247|248|249|250|251(441)  [Eind]