Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue

[Begin]  |1|2|3|4(4)  [Eind]
Rioto
Door Rioto (257 reacties) op 03-11-2016 15:35
in game heb ik geen last van driften en ik hou mijn ds altijd dusdanig hoog dat de ps camera hem ziet. Alleen in cinematic mode heb ik drifting. Heb alle bluetooth devices uitgeschakeld, ook de ds maar hij blijft driften.
I AM the liquor
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 03-11-2016 20:18
Quote:
Ik zag gisteren in de Mediamarkt een demopod staan. Daar hadden ze de camera ook precies op ooghoogte bevestigd. Dit zie ik ook in elke winkel of youtube filmpje waar een demopod gebruikt wordt om PS VR te laten zien. Daar staat de camera op ooghoogte zodat die kaarsrecht naar voren is gericht en niet in een hoek. Bij mij komt die boven/onder de TV altijd in een hoek naar boven/onder te wijzen.
Gezien het systeem zo gevoelig lijkt te zijn wil ik iets gaan maken zodat de camera altijd perfect op ooghoogte staat. Een statief is een goede optie maar het lijkt me zo klungelig om daar de camera goed op te kunnen bevestigen en je moet dan alsnog telkens van hoogte wisselen indien je staat of zit. En meestal zijn ze nog duur ook.

Ik ben van plan om bij een doe het zelf zaak een paar kleine houten plankjes te kopen, groot genoeg om de PS Camera op te kunnen plaatsen. Dan ga ik een soort mini toren bouwen van 2 etages welke naast de TV op mijn TV meubel komt te staan.

1e etage komt een plankje waar de camera precies op ooghoogte komt te staan wanneer ik zit.
2e etage komt een plankje zodat de camera precies op ooghoogte komt te staan als ik sta.
Dan hoef ik alleen de camera van plankje te wisselen indien ik ga wisselen van staan/zitten. Dit zodat de camera altijd recht naar voren kan wijzen i.p.v. een gebogen hoek. Als het goed is ben ik dan met een paar euro klaar. Zodra het gereed is zal ik een update geven of het verbetering geeft.
Gepost door: ThaBEN op 02-11-2016 11:40

Onderstaand mijn creatie. Was in totaal 8 euro kwijt voor wat plankjes en schroeven.
Heb besloten i.p.v. 1 grote toren 2 kleine torentjes te maken die ik kan stapelen. Zo kan ik 1 helft opbergen indien ik voorlopig geen games speel waarbij ik hoef te staan. Dan ziet dat wat netter uit in de woonkamer.
En het is zo makkelijker te verplaatsen/opbergen

Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik op een stoel zit


Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik sta.


Van het weekend ga ik uitgebreid testen of dit verbetering geeft. Daarna zal ik jullie updaten
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Rioto
Door Rioto (257 reacties) op 04-11-2016 19:27
Dit zou ingame drifting kunnen verhelpen maar wat te doen aan driften in cinematic mode ?

Hoe lang heb je garantie op de psvr ?

Ik ga maandag maar eens met sony bellen
I AM the liquor
Kinyo2z
Door Kinyo2z (1186 reacties) op 04-11-2016 20:44
Ik ben eens anders, lees hoger, gaan zitten en heb nu een stuk minde last van drifting. het is zelfs dermate verbeterd dat ik er eigenlijk helemaal geen last meer van heb.
Als ik sta ook geen problemen tot nu toe, behalve dat ik te lang ben en de camera niet hoger kan worden gezet waardoor mijn movement nogal beperkt is.
"we need do more damage" ~ Kinyo2z
Johantopper
Door Johantopper (540 reacties) op 04-11-2016 20:57
Quote:
Ik ben eens anders, lees hoger, gaan zitten en heb nu een stuk minde last van drifting. het is zelfs dermate verbeterd dat ik er eigenlijk helemaal geen last meer van heb.
Als ik sta ook geen problemen tot nu toe, behalve dat ik te lang ben en de camera niet hoger kan worden gezet waardoor mijn movement nogal beperkt is.
Gepost door: Kinyo2z op 04-11-2016 20:44

Mag ik vragen hoe je eerst zat en welke posities je camera stond en nu staat?
Looking for sailors, but my search will come to an end with the release of Shenmue 3!!
Kinyo2z
Door Kinyo2z (1186 reacties) op 05-11-2016 00:55
Quote:
[..]

Mag ik vragen hoe je eerst zat en welke posities je camera stond en nu staat?
Gepost door: Johantopper op 04-11-2016 20:57
Ik zal het morgen voor je opmeten!
"we need do more damage" ~ Kinyo2z
Johantopper
Door Johantopper (540 reacties) op 05-11-2016 08:59
Quote:
[..]
Ik zal het morgen voor je opmeten!
Gepost door: Kinyo2z op 05-11-2016 00:55

Thanks!
Looking for sailors, but my search will come to an end with the release of Shenmue 3!!
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 05-11-2016 11:45
Quote:
[quote]Ik zag gisteren in de Mediamarkt een demopod staan. Daar hadden ze de camera ook precies op ooghoogte bevestigd. Dit zie ik ook in elke winkel of youtube filmpje waar een demopod gebruikt wordt om PS VR te laten zien. Daar staat de camera op ooghoogte zodat die kaarsrecht naar voren is gericht en niet in een hoek. Bij mij komt die boven/onder de TV altijd in een hoek naar boven/onder te wijzen.
Gezien het systeem zo gevoelig lijkt te zijn wil ik iets gaan maken zodat de camera altijd perfect op ooghoogte staat. Een statief is een goede optie maar het lijkt me zo klungelig om daar de camera goed op te kunnen bevestigen en je moet dan alsnog telkens van hoogte wisselen indien je staat of zit. En meestal zijn ze nog duur ook.

Ik ben van plan om bij een doe het zelf zaak een paar kleine houten plankjes te kopen, groot genoeg om de PS Camera op te kunnen plaatsen. Dan ga ik een soort mini toren bouwen van 2 etages welke naast de TV op mijn TV meubel komt te staan.

1e etage komt een plankje waar de camera precies op ooghoogte komt te staan wanneer ik zit.
2e etage komt een plankje zodat de camera precies op ooghoogte komt te staan als ik sta.
Dan hoef ik alleen de camera van plankje te wisselen indien ik ga wisselen van staan/zitten. Dit zodat de camera altijd recht naar voren kan wijzen i.p.v. een gebogen hoek. Als het goed is ben ik dan met een paar euro klaar. Zodra het gereed is zal ik een update geven of het verbetering geeft.
Gepost door: ThaBEN op 02-11-2016 11:40

Onderstaand mijn creatie. Was in totaal 8 euro kwijt voor wat plankjes en schroeven.
Heb besloten i.p.v. 1 grote toren 2 kleine torentjes te maken die ik kan stapelen. Zo kan ik 1 helft opbergen indien ik voorlopig geen games speel waarbij ik hoef te staan. Dan ziet dat wat netter uit in de woonkamer.
En het is zo makkelijker te verplaatsen/opbergen

Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik op een stoel zit


Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik sta.


Van het weekend ga ik uitgebreid testen of dit verbetering geeft. Daarna zal ik jullie updaten
[/quote]
Gisteren en vandaag nog wat testjes uitgevoerd. Mijn conclusie is dat het drift effect inderdaad software matig is. Reden lijkt te zijn dat de zogenaamde 'sweet spot' per game verschilt en in sommige games een fatsoenlijke calibratie optie ontbreekt waardoor je moet gokken waar de 'sweet spot's is voor die game.

Ik zal het even kort proberen te houden omdat niemand een lap tekst wil lezen dus onderstaand in een notendop mijn bevinding.

Camera is bij deze testen telkens op ooghoogte geplaatst zoals de foto's in bovenstaande quote aangegeven.

Games die gespeeld worden met move controller: Geen last van drifting.

Batman Arkham VR als calibratie optie gebruikt (deze is momenteel het meest uitgebreid en houdt ook rekening met diepte en geeft precies aan waar de 'sweet spot' is) vervolgens stoel op die plek gezet en andere games gaan testen.

Hierbij nog steeds last van drifting (met name in RIGS) al was het een héél stuk minder sinds de camera op ooghoogte staat. Hij draaide maar een aantal graden en in minder rap tempte dan toen de camera boven of onder ooghoogte stond.

Vervolgens viel me in dat bij sommige games geen move controller nodig was voor de tracking en enkel de VR headset (RIGS, Thumper, Driveclub, Battlezone, REZ). Ben toen dichterbij de camera gaan zitten op circa 1,5 meter en gezorgd dat mijn hoofd midden in de view van de camera was.

Hierbij flink wat uren verschilllende gespeeld waarbij ik 1 keertje dacht heel even last te hebben van drift tijdens RIGS maar dit herstelde zichzelf (of ik had me toch vergist) en voor de rest totaal geen last meer van drifting.

Ook gemerkt dat als ik tijdens VR de PS4 in 'rest mode' zet en daarna verder ga de tracking niet meer goed werkt. Het beeld begint dan te trillen en verspringt om de paar seconde als je stil staat alsof die constant probeert te hercalibreren. Ook text wordt hierdoor wazig/streeperig en de virtuele positie van je controllers lijkt wat meer te trillen. Na een reboot is dit opgelost.

Verder is me opgevallen dat in het 'inverted light' scherm waarschijnlijk ook een soort van diepte meting zit. Of ik nou dichtbij of verder weg van de camera ging zitten had ik telkens precies dezelfde kadrering in het beeld dat de camera liet zien. Het lijkt als je wat verder weg zit dat die automatisch inzoomt zodat het vierkantje dat je ziet ongeveer overeenkomt met de breedte van de ledlampjes van je headset.

Ik heb op dat moment screenshots gemaakt en hierin zie je dat de formaten (diepte) van de screenshots anders zijn maar het shot is precies hetzelfde (vierkant is even groot om mijn hoofd). Vandaar dat ik denk dat die inzoomt en diepte probeert te bepalen.

Screenshot genomen op circa 1,5 meter


Screenshot genomen verder dan 2 meter


Ik ga zo weer verder met gamen en zal me melden indien ik iets nieuws ontdek. Maar vooralsnog lijkt het een softwarematig probleem te zijn en dient elke game een eigen calibratie te hebben om aan te geven waar de 'sweet spot' is voor de betrefende game.

Het lijkt hierbij als volgt te zijn:
- Games met move controllers (ver weg van de camera zitten)
- Games waarbij de DS4 controllers echt een functie heeft (Until Dawn, Tumble) Medium afstand
- Game waarbij DS4 controller geen functie heeft (Driveclub, Battlezone) Dichtbij zitten
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Kinyo2z
Door Kinyo2z (1186 reacties) op 05-11-2016 12:54
Quote:
[..]

Thanks!
Gepost door: Johantopper op 05-11-2016 08:59
Net even gemeten en ik kom uit op:
- Camera zit om 1.03m hoogte
- Ik zit op circa 1.50m van de camera af (verschilt wel licht doordat ik op een bureaustoel zit)
- Headset zit op 1.28m hoogte bij het zitten en 1.83m bij staand gamen.

Eerder zat ik op ruim 2 meter afstand en zat de headset op 1.13m hoogte. Het lijkt me dus vooral dat het feit dat ik dichterbij ben gaan zitten het driften tegengaat.
"we need do more damage" ~ Kinyo2z
Johantopper
Door Johantopper (540 reacties) op 05-11-2016 13:54
Quote:
[..]
Net even gemeten en ik kom uit op:
- Camera zit om 1.03m hoogte
- Ik zit op circa 1.50m van de camera af (verschilt wel licht doordat ik op een bureaustoel zit)
- Headset zit op 1.28m hoogte bij het zitten en 1.83m bij staand gamen.

Eerder zat ik op ruim 2 meter afstand en zat de headset op 1.13m hoogte. Het lijkt me dus vooral dat het feit dat ik dichterbij ben gaan zitten het driften tegengaat.
Gepost door: Kinyo2z op 05-11-2016 12:54

Thanks, ik ga eens kijken wat het oplevert als ik de camera dichterbijzet.
Looking for sailors, but my search will come to an end with the release of Shenmue 3!!
Door BrainsBush (174 reacties) op 05-11-2016 14:06
Quote:
Reden lijkt te zijn dat de zogenaamde 'sweet spot' per game verschilt en in sommige games een fatsoenlijke calibratie optie ontbreekt waardoor je moet gokken waar de 'sweet spot's is voor die game.

Precies! Sommige games checken (on)zichtbaar de stand van de camera tov headset. Als je dan tijdens het opstarten met je hoofd beweegt dan gaat ie 'uit het lood'. Dus ff koppie stilhouden. Soms zie je tijdens de opstart een zwart scherm met cirkels die ronddraaien, dat is zo'n sync moment, beweeg je dan met de bril dan verschuift het beeld. Ik heb het ook niet verzonnen Misschien wel een verplichte ingebakken 'ZEN' functie
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 07-11-2016 18:44
Als ik onderstaand screenshot bekijk dan gaat PS VR nog een flinke boost krijgen met de PS4 Pro.Met name dat je dingen scherper ziet die verder van je vandaan staan is voor mij een positief punt!



Daarnaast zou bij Batman het blurry effect aan de randen verdwenen zijn. Het beeld is nu over de volledige breedte scherp
Op de gewone PS4 was vooral het midden van je beeld scherp en aan de zijkanten blurry. Alsof je een soort tunnelvisie had m.b.t. scherpte. Dat zou nu verleden tijd zijn. En dan heeft die game niet eens een Pro Patch.

Check dit voor meer info m.b.t. PS4 Pro in combinatie met PS VR:

PlayStation VR on PS4 Pro vs. PS4 Comparison


Ik hoop dat PS4 Pro het drift effect ook verhelpt (al denk ik van niet). Ben vandaag gebeld door Game Mania. Donderdag 09:30 mag ik de Pro afhalen. Zal jullie informeren of het verbetering geeft.
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 11-11-2016 10:10
Ik heb nu een aantal uren op de Pro doorgebracht. Heb geen last van drift al denk ik niet dat dit met de Pro te maken heeft maar puur dat ik nu bewust ben van de afstand die je moet houden tot aan de camera + de camera op ooghoogte moet zetten. Ik zit nog maar maximaal 2 meter van de camera vandaan anders krijg ik weer problemen.

De bank in de woonkamer staat te ver weg dus ik heb de camera gericht op een plek naast de salontafel en daar een stoel neergezet. Op die manier werkt alles prima zonder drift en hoef ik niet telkens de hele woonkamer aan te passen

Reminder
Quote:

- Games met move controllers zoals Batman Arkham VR, Job Simulator, ver weg van de camera zitten/staan (2 meter of meer)
- Games waarbij de DS4 controllers echt een functie heeft zoals Until Dawn, Tumble, medium afstand (1,5 meter)
- Game waarbij DS4 controller geen functie heeft zoals Driveclub, Battlezone, EVE, dichtbij zitten (1,5 meter of dichterbij)

PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Timutz
Door Timutz (518 reacties) op 13-11-2016 17:02
Ik merk ook als ik de camera op mijn tv zet minder snel of tot nu toe eigenlijk geen last heb gehad van het verschuiven.
Psn: Timutz Xbox: Timutzz Nintendo: Timutz
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 22-11-2016 09:21
Quote:
Ik merk ook als ik de camera op mijn tv zet minder snel of tot nu toe eigenlijk geen last heb gehad van het verschuiven.
Gepost door: Timutz op 13-11-2016 17:02

Voor optimaal VR moet je 2 meter of dichterbij zitten. Op die afstanden heb ik géén drift problemen met VR. Ga ik verder weg dan begint het beeld te driften.

Het is jammer dat dit niet duidelijk door Sony is gecommuniceerd (misschien wisten ze het zelf niet )

Het verwarrende is dat men consoles vaak in de woonkamer heeft staan en dan de bank meestal verder dan 2 meter van de camera staat. In die situaties zal het waarschijnlijk problemen geven. Zit je achter een bureau of kleinere kamer dan zal je er niks van merken.

Onderstaand 2 foto's hoe ik mijn setup in de woonkamer heb staan. Mijn camera staat op een zelf gemaakt kastje zodat die perfect op ooghoogte staat als ik op mijn stoel zit in de woonkamer. Tevens heb ik nog een 2e kleine kastje gemaakt die ik hier bovenop kan plaatsen zodat de camera ook op ooghoogte staat indien ik staand een VR game speel zoals Batman.

Heb de camera iets naar rechts gedraaid zodat mijn stoel naast de salontafel komt te staan en nog altijd binnen 2 meter van de camera. Elke keer de salontafel verplaatsen was niet praktisch waardoor ik het zo heb opgelost. Op deze manier werkt het bij mij perfect. Hopelijk helpen onderstaande foto's jullie om een idee te geven van mijn setup en kunnen jullie iets soortgelijks nabootsen om te controleren of dit het drift probleem ook bij jullie oplost.






PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 22-11-2016 17:48
Heb het zelf nog niet getest maar wil het wel alvast delen met jullie. Veel mensen zeggen dat dit werkt.

An actual workaround for drift/centering problems

Quote:
Yesterday evening I tinkered with my PSVR for half an hour and managed to figure out a workaround for the left-drift problem. It's not great to pull off, but the results were very satisfactory.

Before I start, let me point out that yes, the gradual leftward drift is due to something with the (processing of) the motion-sensing gyros in the headset, which has nothing to do with the camera or the tracking lights. BUT, there is a separate-but-related issue that can make games or menus launch off-center, and that issue IS due to the camera and tracking lights. So you really have to get both pieces of this puzzle set up just right to get things working as you'd expect.

First off, for certain games (perhaps all), it appears that they want/need/expect the headset's rotational angle to be exactly square-on against the center of the camera. If it's not, then when they finish loading the title menu or a new level or whatever, it'll present you with a virtual world that is rotated by the amount you are off from being "square on" to the camera. So ignore any advice you might have read about aligning the camera's right lens to the center of the headset, follow Sony's guidance about sitting "directly in front of" the camera, and most importantly, use the "Adjust Camera Position" feature (the one that shows the inverted colors) inside the pop-up dashboard menu (the one you get by holding PS button for a couple seconds) to get the camera positioned such that the headset is in the center of its FOV AND is squared dead-on against what the camera sees. (The other "Adjust Camera" calibration -- the one that takes 3 photos of your face -- in the main "Devices" menu is worthless because it does NOT show you the true/full FOV that the camera uses in VR mode). Inches matter here; whatever your center/neutral position is that you consider "facing forward" while sitting/standing and facing the camera, you need to ensure the camera is dead centered and directly facing you. Doing this resolved an issue I was seeing with both Rez Infinite and VR Worlds where everything would be centered until a particular menu/title screen would suddenly appear and cause the whole virtual world to jump a few degrees off center.

Secondly, and most critically, I discovered I can work around the gradual leftward drift by recentering in a particular way (with the OPTIONS button at the PS dashboard) that apparently fools its calibration. I start by rotating my head directly to my right... then start pressing and holding the OPTIONS button, and while holding it, rotate my head at a moderate speed back to (or just past) center, such that the end of the 2-second "hold options to recenter" time window ends just as my head is happening to rotate through front center position. It takes a handful of tries to get it, but once I've done that (and aligned the camera properly per my preceding advice) and verified that the dashboard (aka "cinema mode") doesn't drift anymore, then I can launch and play any game for a long time without any annoying drift.

The only catch is that in some (most?) games, you have to avoid recentering/recalibrating again during the game, or it undoes the fooled calibration you so carefully set up in the dashboard. But if you get it all set up correctly up-front, then you basically never need to center again in-game.

The good news is, these findings make it pretty clear that the drift and centering problems are ALL software/firmware issues, which means they will likely get resolved via future updates. Sony just needs to fix their "recenter" function to treat the headset's current tracking lights position as "exactly facing forward" rotational angle, and they need to change their recentering routine to not look at just one instant in time, but to compare the gyro readouts at two points in time to detect gyro drift and compensate it away.

Bron: Reddit
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 11-12-2016 09:39
Zijn er mensen die hun PSVR headset hebben omgeruild of laten repareren door Sony? En indien ja, is er verbetering?
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 09-01-2017 12:04
Gezien er geen nieuwe posts verschijnen in deze thread heb ik het idee dat de meeste mensen het drift issue sterk hebben kunnen verminderen. In elk geval goed genoeg om te kunnen gamen. Ik heb het in elk geval nagenoeg kunnen elimineren bij de meeste games.

Bij deze wil ik alsnog mijn laatste update geven.
Wat ik wel 100% kan bevestigen is dat het drift issue alleen voorkomt in PSVR games waar je de DS4 controller gebruikt, maar niet in alle PSVR games die gebruik maken van de DS4 (en/of tijdens cinematic mode welke je doorgaans ook met de DS4 bediend).
Speel je games die enkel gebruik maken van de PS Move controllers dan is er nooit sprake van drift.


Omgekeerde drift?
Er zijn ook een aantal games die je met DS4 kan spelen en waarbij het beeld niet drift naar links of naar rechts, maar waar de aim van je controller begint te driften.
Dit heb ik bij Tumble, Until Dead: Rush of Blood, Playroom VR, Super Hypercube. Daar blijft het beeld/level goed staan maar wijst mijn virtuele controller/gun/zaklamp etc. ineens helemaal naar links terwijl ik in het echt recht vooruit wijs. Speel ik dezelfde games met PS Move Controller dan heb ik nergens last van.

(Het lijkt trouwens dat deze issues in mindere mate voorkomen indien ik de trilfunctie van mijn DS4 uitzet, maar dit heb ik nog niet uitgebreid genoeg getest.)

Voorlopige conclusie:
Totdat het probleem definitief is opgelost d.m.v. een patch/firmwareupdate kun je het beste games proberen te vermijden die enkel met DS4 speelbaar zijn en waarbij de DS4 in VR daadwerkelijk een onderdeel is van de gameplay (doordat je bijvoorbeeld iets moet aanwijzen of oppakken met de DS4). Deze lijken het meest getroffen te zijn door het drift issues. Of probeer je setup te tweaken en zoek op internet of er drift problemen bekend zijn bij een specifieke titel alvorens hem aan te schaffen.
Er zijn namelijk ook games die je enkel met DS4 kan spelen waarbij géén drift issues ontstaan.

DS4 games zonder drift issues:
- Super HyperCube
(Je controller staat na een tijdje wel scheef in VR maar heeft géén invloed op de gameplay. Er is zelfs een optie beschikbaar waar je de controller onzichtbaar kan maken mocht je dat irriteren)
- Eagle Flight
- Werewolves Within
- Windlands (Tevens move Controller support binnenkort beschikbaar)
- Headmaster (Deze speel je zonder controllers)
- Tethered
- VR Worlds

Ik heb alle bovenstaande games en kan dus 100% bevestigen dat er geen drift issues zijn in deze games ondanks dat je ze enkel met DS4 controller kan spelen. Reden van drifting kan dus ook te maken hebben met het programmeerwerk van de developer.

DS4 games met last van Drifting:
- Playroom VR
(In die Mario achtige game wijst mijn DS4 na een aantal minuten naar links, met name merkbaar als je die touwbruggen moet schieten)
- Tumble VR
(Controller wijst na een aantal minuten naar links)
- Battlezone (Drift lijkt zichzelf automatisch te corrigeren indien je dicht bij de camera zit)
- RIGS (Drift lijkt zichzelf automatisch te corrigeren indien je dicht bij de camera zit)
- Driveclub VR (In de demo althans, volledige game heb ik niet)
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Door ZWGamemaster (2808 reacties) op 09-01-2017 13:24
Nog steeds geen enkel probleem of last van.
ThaBEN
Door ThaBEN (5671 reacties) op 09-01-2017 15:17
Bij mij is het ook erg zeldzaam. Denk 1 op de 10 keer gamen bij een van de titels die ik in mijn vorige post noemde. Maar VR games met move controller support hebben sowieso mijn voorkeur waardoor ik minder vaak games speel met enkel DS4 besturing.

Op Reddit staat een leuk recent onderzoek erover.
Daarbij staat ook een tip dat je de headset 20 seconden stil moet laten liggen op een stabiele plek vanaf het moment dat je de PSVR aanzet, zodat de gyroscoop tot rust kan komen. Daarna zou je geen last moeten hebben van drift issues gedurende die game sessie.

Zie onderstaande links voor meer informatie:

Playstation VR Experience Survey

Survey Results (PDF bestand)
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
[Begin]  |1|2|3|4(4)  [Eind]