Quote:
In Demon's Souls en Miles Morales is het wel anders though. Dat zou je eventueel nog kunnen vervangen met laadschermen. Zou je dat doen bij Ratchet dan zou je elke keer wanneer je door zo'n rift gaat 10-15 seconden in de lucht blijven hangen. Dat zou de gameplay echt totaal vernietigen.[..]
Die snelle laadtijden heeft Demon's Souls ook, maar dat ervaar je wel als je ook een PS5 hebt.
Gepost door: WizzNL op 14-01-2021 13:35
Die snelle laadtijden heeft Demon's Souls ook, maar dat ervaar je wel als je ook een PS5 hebt.
Gepost door: WizzNL op 14-01-2021 13:35
Dus waar het een erg fijne toevoeging, en vooral een hele chille QoL improvement is bij Demon's Souls en Miles Morales, is het echt onderdeel van het gamedesign bij Ratchet & Clank.
Ik gok dat Insomniac deze gameplay elementen ook toe gaat passen in de aankomende Spider-Man game, met multiverse aspecten.
Geef kip
Quote:
^ Kijk, deze man begrijpt het! De kracht van de PS5 maakt integraal onderdeel uit van de game ervaring in Ratchet. Zonder de SSD zou het niet te spelen zijn. Elke keer die laadtijden van 15+ seconden.
[..]
In Demon's Souls en Miles Morales is het wel anders though. Dat zou je eventueel nog kunnen vervangen met laadschermen. Zou je dat doen bij Ratchet dan zou je elke keer wanneer je door zo'n rift gaat 10-15 seconden in de lucht blijven hangen. Dat zou de gameplay echt totaal vernietigen.
Dus waar het een erg fijne toevoeging, en vooral een hele chille QoL improvement is bij Demon's Souls en Miles Morales, is het echt onderdeel van het gamedesign bij Ratchet & Clank.
Ik gok dat Insomniac deze gameplay elementen ook toe gaat passen in de aankomende Spider-Man game, met multiverse aspecten.
Gepost door: -GJ- op 14-01-2021 13:47
In Demon's Souls en Miles Morales is het wel anders though. Dat zou je eventueel nog kunnen vervangen met laadschermen. Zou je dat doen bij Ratchet dan zou je elke keer wanneer je door zo'n rift gaat 10-15 seconden in de lucht blijven hangen. Dat zou de gameplay echt totaal vernietigen.
Dus waar het een erg fijne toevoeging, en vooral een hele chille QoL improvement is bij Demon's Souls en Miles Morales, is het echt onderdeel van het gamedesign bij Ratchet & Clank.
Ik gok dat Insomniac deze gameplay elementen ook toe gaat passen in de aankomende Spider-Man game, met multiverse aspecten.
Gepost door: -GJ- op 14-01-2021 13:47
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Quote:
Als de SSD echt zo belangrijk was geweest qua gemeplay dan hadden we dat soort gimmicks al lang eerder gezien bij PC gaming. Ik denk dat het aantal games waarbij je continu tussen werelden aan het switchen bent zoals bij R&C niet veel voor gaat komen.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 13:58
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 13:58
Op de PC kon/kan niemand je forceren om een SSD te kopen met een bepaalde snelheid. Bij de PS5 heb je geen keuze, daar zit ie in.
Ik vind het geen gimmick, ik vind het heerlijk dat er geen laadtijden zijn.
❍ᴥ❍
Quote:
[..]
Op de PC kon/kan niemand je forceren om een SSD te kopen met een bepaalde snelheid. Bij de PS5 heb je geen keuze, daar zit ie in.
Ik vind het geen gimmick, ik vind het heerlijk dat er geen laadtijden zijn.
Gepost door: Skull_kid op 14-01-2021 14:01
Op de PC kon/kan niemand je forceren om een SSD te kopen met een bepaalde snelheid. Bij de PS5 heb je geen keuze, daar zit ie in.
Ik vind het geen gimmick, ik vind het heerlijk dat er geen laadtijden zijn.
Gepost door: Skull_kid op 14-01-2021 14:01
Precies dit. Het maakt ook in de praktijk geen ruk uit of je een m.2 ssd hebt, of een SATA. Puur omdat games daar ook geen rekening mee houden op PC.
Quote:
[..]
Op de PC kon/kan niemand je forceren om een SSD te kopen met een bepaalde snelheid. Bij de PS5 heb je geen keuze, daar zit ie in.
Ik vind het geen gimmick, ik vind het heerlijk dat er geen laadtijden zijn.
Gepost door: Skull_kid op 14-01-2021 14:01
Op de PC kon/kan niemand je forceren om een SSD te kopen met een bepaalde snelheid. Bij de PS5 heb je geen keuze, daar zit ie in.
Ik vind het geen gimmick, ik vind het heerlijk dat er geen laadtijden zijn.
Gepost door: Skull_kid op 14-01-2021 14:01
Natuurlijk, dat er geen laadtijden zijn is fantastisch maar of dat ding een SSD heeft, en daar gebruik van maakt op de manier waarop R&C dat doet, is voor mij lang niet de enige factor of iets next gen aanvoelt of niet.
Raytracing, stabiele 60fps, zaken als DLSS (wat er hopelijk straks ook bij komt) waardoor je veel minder GPU power nodig hebt om iets op 4k te kunnen renderen, 3D audio, DirectX12 API etc. Al die zaken maken een console next gen, niet alleen een SSD en korte laadtijden.
En op de PC heb je ook gewoon minimale systeemeisen qua hardware, HDD's en SSD's vallen daar ook onder.
Quote:
Ik sluit me aan bij wat Skull zegt. Op de PC heb je bij zo'n beetje iedere speler te maken met verschillende hardware. In een console gebruikt iedereen hetzelfde, en dus kunnen ontwikkelaars er op een andere manier mee te werk gaan. Daarnaast zijn PC-games, op dingen als RTS-games die nooit echt 'snelle' gameplay hebben na, vaak multiplatform. Dus hebben ze jarenlang rekening moeten houden met een consolegeneratie die geen gebruik maakte van SSD. Als de SSD echt zo belangrijk was geweest qua gemeplay dan hadden we dat soort gimmicks al lang eerder gezien bij PC gaming. Ik denk dat het aantal games waarbij je continu tussen werelden aan het switchen bent zoals bij R&C niet veel voor gaat komen.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 13:58
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 13:58
Nu we een gaminggeneratie hebben die volledig gebruik maakt van SSD zie ik het wel gebeuren dat we in de toekomst ook PC-games (of PC-versies van multiplatform games) krijgen die enkel gespeeld kunnen worden vanaf een SSD-schijf. En die zullen dan misschien ook wel gebruik maken van dit soort gameplayelementen.
Qua laadtijden zou je het idd kunnen zien als een gimmick, maar het kan daadwerkelijk gameplay veranderen op een manier zoals R&C dat doet, en dat is pas het eerste wat we hebben gezien qua mogelijkheden.
Dingen als raytracing of een hogere framerate zijn super tof, begrijp me niet verkeerd, maar alles is terug te draaien of uit te zetten voor minder krachtige hardware en je houdt in essentie hetzelfde spel over. Bij iets zoals door die verschillende werelden heen schieten in R&C kan dat niet. Daarmee wordt daadwerkelijk het gamedesign veranderd. Dat is geen gimmick.
Geef kip
Quote:
[..]
Ik sluit me aan bij wat Skull zegt. Op de PC heb je bij zo'n beetje iedere speler te maken met verschillende hardware. In een console gebruikt iedereen hetzelfde, en dus kunnen ontwikkelaars er op een andere manier mee te werk gaan. Daarnaast zijn PC-games, op dingen als RTS-games die nooit echt 'snelle' gameplay hebben na, vaak multiplatform. Dus hebben ze jarenlang rekening moeten houden met een consolegeneratie die geen gebruik maakte van SSD.
Nu we een gaminggeneratie hebben die volledig gebruik maakt van SSD zie ik het wel gebeuren dat we in de toekomst ook PC-games (of PC-versies van multiplatform games) krijgen die enkel gespeeld kunnen worden vanaf een SSD-schijf. En die zullen dan misschien ook wel gebruik maken van dit soort gameplayelementen.
Qua laadtijden zou je het idd kunnen zien als een gimmick, maar het kan daadwerkelijk gameplay veranderen op een manier zoals R&C dat doet, en dat is pas het eerste wat we hebben gezien qua mogelijkheden.
Dingen als raytracing of een hogere framerate zijn super tof, begrijp me niet verkeerd, maar alles is terug te draaien of uit te zetten voor minder krachtige hardware en je houdt in essentie hetzelfde spel over. Bij iets zoals door die verschillende werelden heen schieten in R&C kan dat niet. Daarmee wordt daadwerkelijk het gamedesign veranderd. Dat is geen gimmick.
Gepost door: -GJ- op 14-01-2021 14:07
Ik sluit me aan bij wat Skull zegt. Op de PC heb je bij zo'n beetje iedere speler te maken met verschillende hardware. In een console gebruikt iedereen hetzelfde, en dus kunnen ontwikkelaars er op een andere manier mee te werk gaan. Daarnaast zijn PC-games, op dingen als RTS-games die nooit echt 'snelle' gameplay hebben na, vaak multiplatform. Dus hebben ze jarenlang rekening moeten houden met een consolegeneratie die geen gebruik maakte van SSD.
Nu we een gaminggeneratie hebben die volledig gebruik maakt van SSD zie ik het wel gebeuren dat we in de toekomst ook PC-games (of PC-versies van multiplatform games) krijgen die enkel gespeeld kunnen worden vanaf een SSD-schijf. En die zullen dan misschien ook wel gebruik maken van dit soort gameplayelementen.
Qua laadtijden zou je het idd kunnen zien als een gimmick, maar het kan daadwerkelijk gameplay veranderen op een manier zoals R&C dat doet, en dat is pas het eerste wat we hebben gezien qua mogelijkheden.
Dingen als raytracing of een hogere framerate zijn super tof, begrijp me niet verkeerd, maar alles is terug te draaien of uit te zetten voor minder krachtige hardware en je houdt in essentie hetzelfde spel over. Bij iets zoals door die verschillende werelden heen schieten in R&C kan dat niet. Daarmee wordt daadwerkelijk het gamedesign veranderd. Dat is geen gimmick.
Gepost door: -GJ- op 14-01-2021 14:07
Hoe zou continu 10 seconde moeten wachten tussen het wisselen van werelden de gameplay veranderen? Je houdt in essentie hetzelfde spel over, alleen moet je continu 10 seconde wachten. Vervelend, maar niet onspeelbaar volgens mij.
Dat is feitelijk hetzelfde als een game met een minder hoge resolutie of lagere framerate spelen. De impact is wellicht wat groter maar het zorgt in mijn optiek niet voor nieuw en baanbrekend gamedesign.
Ik denk dat we grotendeels dezelfde spellen krijgen maar dan zonder laadtijden, betere texture streaming etc. Er zullen een aantal games zijn zoals R&C die het gebrek aan laadtijden zullen gebruiken als gimmick om snel tussen werelden te kunnen switchen, maar dat is zo iets specifieks dat het voor vrijwel geen enkel andere game relevant zal zijn.
Quote:
Daar ben ik het niet mee eens, aangezien het de flow van de gameplay enorm aantast. Stel dat jij binnen ~15 seconden door 5 werelden zoeft zoals we zien in die trailer van R&C, dat ziet supertof uit en dus beïnvloedt het hoe jij die game ervaart. Als je vervolgens tussen alle vijf de werelden 10 seconden moet wachten wordt de impact van die momenten totaal vernietigd. Daar blijft dan niks van over. Zonder SSD zou het door die werelden heen schieten nooit opgenomen zijn in het gamedesign.
[..]
Hoe zou continu 10 seconde moeten wachten tussen het wisselen van werelden de gameplay veranderen? Je houdt in essentie hetzelfde spel over, alleen moet je continu 10 seconde wachten. Vervelend, maar niet onspeelbaar volgens mij.
Dat is feitelijk hetzelfde als een game met een minder hoge resolutie of lagere framerate spelen. De impact is wellicht wat groter maar het zorgt in mijn optiek niet voor nieuw en baanbrekend gamedesign.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 14:15
Hoe zou continu 10 seconde moeten wachten tussen het wisselen van werelden de gameplay veranderen? Je houdt in essentie hetzelfde spel over, alleen moet je continu 10 seconde wachten. Vervelend, maar niet onspeelbaar volgens mij.
Dat is feitelijk hetzelfde als een game met een minder hoge resolutie of lagere framerate spelen. De impact is wellicht wat groter maar het zorgt in mijn optiek niet voor nieuw en baanbrekend gamedesign.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 14:15
Geef kip
Quote:
[..]
Hoe zou continu 10 seconde moeten wachten tussen het wisselen van werelden de gameplay veranderen? Je houdt in essentie hetzelfde spel over, alleen moet je continu 10 seconde wachten. Vervelend, maar niet onspeelbaar volgens mij.
Dat is feitelijk hetzelfde als een game met een minder hoge resolutie of lagere framerate spelen. De impact is wellicht wat groter maar het zorgt in mijn optiek niet voor nieuw en baanbrekend gamedesign.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 14:15
Hoe zou continu 10 seconde moeten wachten tussen het wisselen van werelden de gameplay veranderen? Je houdt in essentie hetzelfde spel over, alleen moet je continu 10 seconde wachten. Vervelend, maar niet onspeelbaar volgens mij.
Dat is feitelijk hetzelfde als een game met een minder hoge resolutie of lagere framerate spelen. De impact is wellicht wat groter maar het zorgt in mijn optiek niet voor nieuw en baanbrekend gamedesign.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 14:15
Dat ligt er natuurlijk aan. Voor een keer is dat niet erg, maar ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaar vaak deze techniek gaat inzetten en dan wordt het erg snel vervelend.
Quote:
Zulke gimmicks kan je niet op PC verwachten omdat PC ook niet de snelheid van de SSD kan bereiken zoals de PS5. Vandaar ook de verschillende PC systemen. Daarnaast beginnen we nu langzamerhand pas met PCI 4.0 op PC te pushen en komen er PCI 4.0 M.2 SSD's in de markt.Als de SSD echt zo belangrijk was geweest qua gemeplay dan hadden we dat soort gimmicks al lang eerder gezien bij PC gaming. Ik denk dat het aantal games waarbij je continu tussen werelden aan het switchen bent zoals bij R&C niet veel voor gaat komen.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 13:58
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 13:58
Een goede uitleg is deze video:
Linus dacht zelf ook van "Maar zo spectaculair is de PS5 SSD nou ook niet. PC kan dit ook doen?". Terwijl er meer achter zit waarom veel ontwikkelaars positief over de PS5 SSD waren.
Quote:
Stabiele 60fps als next-gen feature? 60fps is niets nieuw op consoles. 120fps zou je wel als next-gen feature kunnen zeggen.[..]
Natuurlijk, dat er geen laadtijden zijn is fantastisch maar of dat ding een SSD heeft, en daar gebruik van maakt op de manier waarop R&C dat doet, is voor mij lang niet de enige factor of iets next gen aanvoelt of niet.
Raytracing, stabiele 60fps, zaken als DLSS (wat er hopelijk straks ook bij komt) waardoor je veel minder GPU power nodig hebt om iets op 4k te kunnen renderen, 3D audio, DirectX12 API etc. Al die zaken maken een console next gen, niet alleen een SSD en korte laadtijden.
En op de PC heb je ook gewoon minimale systeemeisen qua hardware, HDD's en SSD's vallen daar ook onder.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 14:07
Natuurlijk, dat er geen laadtijden zijn is fantastisch maar of dat ding een SSD heeft, en daar gebruik van maakt op de manier waarop R&C dat doet, is voor mij lang niet de enige factor of iets next gen aanvoelt of niet.
Raytracing, stabiele 60fps, zaken als DLSS (wat er hopelijk straks ook bij komt) waardoor je veel minder GPU power nodig hebt om iets op 4k te kunnen renderen, 3D audio, DirectX12 API etc. Al die zaken maken een console next gen, niet alleen een SSD en korte laadtijden.
En op de PC heb je ook gewoon minimale systeemeisen qua hardware, HDD's en SSD's vallen daar ook onder.
Gepost door: Cali030 op 14-01-2021 14:07
Stabiele 60fps en ray tracing tegelijk is wel next-gen te noemen. Sterke PC's hebben daar zelfs moeite mee.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Mijn vrouw wil de woonkamer omgooien en dat houdt in dat er geen televisiemeubel meer bij de tv staat/hangt. Daardoor heb ik een langere HDMI 2.1 kabel nodig (voor de PS5), maar tot op heden heb ik de juiste lengte nog niet kunnen vinden.
Het moet minimaal 6 meter zijn, maar liever niet langer dan 7,5 (10 is te lang/duur). Heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen voor maximaal € 100,-?
Alvast bedankt!
PS5: Ghandidcm ~ Switch: SW-8290-6169-2227 ~ Xbox: GhandiDCM
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
😼👞🧑🏻🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "