Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 5 [Algemeen Topic]

[Begin]  |1135|1136|1137|1138|1139|1140|1141(1720)  [Eind]
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 26-02-2021 16:32
Quote:
Ik betaal liever €10 voor een PS5 upgrade dan €30 voor de PS4 game zodat ik ook de PS5 versie krijg.
Gepost door: Asimb0mb op 26-02-2021 16:20

Ik betaal liever helemaal niet voor een iets hogere framerate en resolutie.

Kom op mensen, dit hoort toch gewoon gratis te zijn.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25309 reacties) op 26-02-2021 16:36
Zo hoort het, maar ze doen het niet. Stem met je portemonnee en hoop op een betere wereld.

Ik ga gewoon dankbaar de PS4-versie spelen op m'n PS5. De uitbreiding kan me gestolen worden, die waren bij XV ook niet aan mij besteed.

Ik kan me overigens voorstellen dat Sony ook graag de PS5-versie erbij had gehad, maar dat de deal met Square Enix niet rendabel zou zijn. Puur spekulaas hoor, nergens op gebaseerd.
🐴
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3511 reacties) op 26-02-2021 17:04
Quote:
[..]

Ik betaal liever helemaal niet voor een iets hogere framerate en resolutie.

Kom op mensen, dit hoort toch gewoon gratis te zijn.
Gepost door: Roppie_ op 26-02-2021 16:32
Niet echt? Ze mogen dit best gratis doen als ze het willen, maar ik snap van hun kant ook wel dat ze een tientje vragen voor de upgrade. Veel beter dan vorige generatie toen we voor remasters €60 moesten betalen. Dat gaat wel te ver en ik ben blij om te zien dat die tijd nu grotendeels achter ons is.

Square geeft PS+ gebruikers nu geen voordelige optie om te upgraden naar de PS5 versie en dat is toch wel jammer.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Wojak
Door Wojak (2609 reacties) op 27-02-2021 14:45
Sony sluit zijn first-party gameontwikkelaar Japan Studio
01011001 01001111 01001100 01001111
UltraTiger
Door UltraTiger (67579 reacties) op 27-02-2021 14:48
“De nieuwe strategie zou op 1 april, het nieuwe zakenjaar, ingaan.”

Hopelijk zeggen ze dan dat het een grapje was 😢
🇺🇦 💙💛
Door Saego (1893 reacties) op 27-02-2021 15:19
Hoort gewoon bij de reorganisatie. Als ik kijk naar hun portfolio, is dit misschien maar beter ook.
Door MisAnTroop (4936 reacties) op 27-02-2021 15:20
Zo lang ze enkel snijden in management functies en niet in het echte talent is er niets aan de hand. Weer een poging van MMK om de knuppel in het hoenderhok te werpen .
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Door ChristianHere (1607 reacties) op 27-02-2021 15:30
Quote:
Zo lang ze enkel snijden in management functies en niet in het echte talent is er niets aan de hand. Weer een poging van MMK om de knuppel in het hoenderhok te werpen .
Gepost door: MisAnTroop op 27-02-2021 15:20

Dat een overgrote deel van de developement medewerkser geen contractverlenging hebben gekregen lijkt me niet managementfuncties of een knuppel in het hoenderhok werpen.

'Localisation and business staff will remain in place and ASOBI Team – the group responsible for the Astro Bot games – will continue as a standalone studio within Sony Japan, it’s claimed.'

De managementfuncties blijven juist wel, alleen gaan ze dan naar ASOBI.

Xbox Live gamertag: Chrissiekun || 3DS Friendcode: 3926-4724-4524 || Wii U: ChristianHere || Steam: ChristianHere || Backloggery: http://backloggery.com/christianhere
Xor
Door Xor (34766 reacties) op 27-02-2021 15:49
Quote:
[..]

Dat een overgrote deel van de developement medewerkser geen contractverlenging hebben gekregen lijkt me niet managementfuncties of een knuppel in het hoenderhok werpen.

'Localisation and business staff will remain in place and ASOBI Team – the group responsible for the Astro Bot games – will continue as a standalone studio within Sony Japan, it’s claimed.'

De managementfuncties blijven juist wel, alleen gaan ze dan naar ASOBI.

Gepost door: ChristianHere op 27-02-2021 15:30
Dat is wat er eerst stond. Daarna kwam SIE met een reactie en zeiden ze dit:
Quote:
“In addition, the roles of external production, software localization, and IP management of JAPAN Studio titles will be concentrated within the global functions of PlayStation Studios.”
Anders gezegd: JAPAN Studio zal langzamerhand een klein studio worden, hoogstwaarschijnlijk alleen een support studio. Grote deel van wat er nog overblijft(nadat de mensen zijn vertrokken waar hun contracten niet zijn verlengd), zal naar Team ASOBI gaan omdat ze dan aan een nieuwe Astrobot kunnen werken(of aan een nieuwe IP wat ASOBI maakt). Voor de rest zullen alle andere taken verdeeld worden door de andere studio's van Playstation. En dit is een grote klap, want JAPAN Studio regelde ook games e.d. voor Japan.

Het is de laatste maanden al bekend dat SIE met Jim Ryan de Japanse markt laat zitten. En in plaats van te investeren, willen ze de markt in één keer laten zitten. Zeker sinds de verandering van alles waar ze het hoofdkantoor naar Californië hebben verhuisd. Kijk maar naar de veranderingen met de Dualsense controllers, de erg kleine voorraad van de PS5 die Japan heeft gekregen en de geruchten over dat SIE de laatste tijd alles in Japan langzaam aan het kleineren zijn.

Net als met de Vita, loopt Sony gewoon weg en laten ze een markt zitten. Misschien omdat Japan minder interesse hebben in console games? Maar tegelijkertijd werd er de laatste tijd ook minder naar de Japanse PS gebruikers geluisterd en de ontwikkelaars werden ook niet gehoord. Juist terwijl ze eerst een goede ervaring met Playstation hadden. In Japan is de Switch nu het populairste en zie je in de games sales dat er alleen Switch games worden verkocht. PS5 games zijn al helemaal nergens te vinden, maar dit komt ook omdat er weinig PS5's zijn verkocht vanwege het voorraadprobleem.

Dan zegt Jim Ryan dat Playstation nog altijd zal investeren in Japanse games. Maar het is nog maar de vraag of dit trend nog zal blijven werken. Zeker als Microsoft langzaam studio's kan overkopen, Nintendo die met z'n Switch meer mensen aantrekt waarna de ontwikkelaars/uitgevers liever iets willen uitbrengen op een platform wat voor hun winst maakt en de markt of ze nog interesse in de games hebben. Als de westerse mensen op een gegeven moment geen interesse meer hebben in Japanse games zoals Final Fantasy, dan houdt het ook op. En dan kan Sony met de zoveelste action-adventure game komen, maar daar is ook nog de vraag of mensen dit blijven happen of dat ze daar op een gegeven moment ook moe van worden.
Door Userverwijderd96 (1903 reacties) op 28-02-2021 09:41
meh
Marty84
Door Marty84 (2840 reacties) op 28-02-2021 09:46
De ps5 moet toch meer koelen als er meer interne hardware wordt geplaatst. Is toch het zelfde met de pc. Sony heeft op moment niet meer koeling nodig voor de ps5 dus waarom de snelheid van de fan dan al te verhogen. Nu komt dat gelijktijdig met de interne schijf, zodat de ps5 goed blijft koelen. Zou je dat niet doen als je de nieuwe schijf plaats is de kans veel groter dat ie dan wel over verhit


|||Spoiler||| en natuurlijk voor de temperaturen die je in de zomer hebt |||Spoiler|||


@ Arkkey
wat doe je nou
Door Userverwijderd96 (1903 reacties) op 28-02-2021 09:52
meh
Hercule
Door Hercule (6366 reacties) op 28-02-2021 09:57
Quote:
Hoort gewoon bij de reorganisatie. Als ik kijk naar hun portfolio, is dit misschien maar beter ook.
Gepost door: Saego op 27-02-2021 15:19

Studio Japan is verantwoordelijk voor een aantal van de beste games ooit gemaakt
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 28-02-2021 13:19
Quote:
[..]

Studio Japan is verantwoordelijk voor een aantal van de beste games ooit gemaakt
Gepost door: Hercule op 28-02-2021 09:57

Ja man, zoals Knack.

Ik ben eens op Wikipedia door de portfolio heen gegaan, het zijn een heleboel titels, waar zeker parels tussen zitten. Tegelijkertijd zijn best veel games gemaakt in samenwerking met andere ontwikkelaars, dus die titels gaan niet verloren lijkt me zo.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25309 reacties) op 28-02-2021 13:39
Quote:
[..]

Studio Japan is verantwoordelijk voor een aantal van de beste games ooit gemaakt
Gepost door: Hercule op 28-02-2021 09:57

Kan iemand me die studio uitleggen? Het lijkt erop dat ze vooral ondersteunend werk bieden, maar dan lees ik ook weer dat het voormalige Team Ico gevestigd is in de Japan Studio. Zijn dit soort kleinere in-house studio's nu ook de spreekwoordelijke lul?
🐴
Hercule
Door Hercule (6366 reacties) op 28-02-2021 13:42
Quote:
[..]

Ja man, zoals Knack.

Ik ben eens op Wikipedia door de portfolio heen gegaan, het zijn een heleboel titels, waar zeker parels tussen zitten. Tegelijkertijd zijn best veel games gemaakt in samenwerking met andere ontwikkelaars, dus die titels gaan niet verloren lijkt me zo.
Gepost door: Roppie_ op 28-02-2021 13:19

Veel titles zouden zonder studio Japan niet hetzelfde geweest zijn. Denk aan Demon Souls, Ico, legend of dragoon, Arc the lad, ect. Maar ook enkele games waar ze 100% verantwoordelijk voor waren zoals Gravity Rush, puppeteer, ape escape en de loco games zijn pareltjes. Eeuwig zonde dat de studio nu sluit en de afgelopen jaren werd opgezadeld met remasters en Knack (al is Knack 2 niet heel slecht)
Door Saego (1893 reacties) op 28-02-2021 14:02
Quote:
[..]

Veel titles zouden zonder studio Japan niet hetzelfde geweest zijn. Denk aan Demon Souls, Ico, legend of dragoon, Arc the lad, ect. Maar ook enkele games waar ze 100% verantwoordelijk voor waren zoals Gravity Rush, puppeteer, ape escape en de loco games zijn pareltjes. Eeuwig zonde dat de studio nu sluit en de afgelopen jaren werd opgezadeld met remasters en Knack (al is Knack 2 niet heel slecht)
Gepost door: Hercule op 28-02-2021 13:42

De vraag is wat hun bijdrage was tijdens het ontwikkelproces van andere games, niet games die zij zelf 100% hebben ontwikkeld. Ilca Inc. heeft ook aan mooie games gewerkt, maar het geen wat zij nu zelf ontwikkelen ziet er ook uit als een natte drol. En ja, Knack en Knack 2.. Waren niet echt hoogtepunt toch?

De studio zoals hij nu is, is naar mijn mening overbodig en kan beter ergens anders voor gebruikt worden. Zo'n reorganisatie helpt daar enorm bij. Laten we niet doen alsof dat gelijk het einde is voor bijzondere werknemers daar.
Roppie_
Door Roppie_ (1239 reacties) op 28-02-2021 14:14
Quote:
[..]

Veel titles zouden zonder studio Japan niet hetzelfde geweest zijn. Denk aan Demon Souls, Ico, legend of dragoon, Arc the lad, ect. Maar ook enkele games waar ze 100% verantwoordelijk voor waren zoals Gravity Rush, puppeteer, ape escape en de loco games zijn pareltjes. Eeuwig zonde dat de studio nu sluit en de afgelopen jaren werd opgezadeld met remasters en Knack (al is Knack 2 niet heel slecht)
Gepost door: Hercule op 28-02-2021 13:42

Wellicht heb je gelijk hoor, ik heb geen concreet beeld wat de toegevoegde waarde van Studio Japan nou precies was bij de games die je noemt. Was het ondersteuning in de ontwikkeling? Hebben ze echt een noemenswaardige invloed op het creatieve proces gehad?

Het zal niet voor niets zijn dat Sony heeft besloten om dit onderdeel van het bedrijf te herstructureren. Duidelijk is dat de grootste hits de laatste jaren van westerse ontwikkelaars kwamen, niet meer uit Japan. Ligt natuurlijk ook aan de aandacht/financiering die vanuit het moederbedrijf minder was. Dus lijkt me niet eens heel onlogisch dat eventuele ondersteuning aan andere ontwikkelaars vanuit daar gaat plaats vinden.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25309 reacties) op 28-02-2021 15:20
Quote:
[..]

Kan iemand me die studio uitleggen? Het lijkt erop dat ze vooral ondersteunend werk bieden, maar dan lees ik ook weer dat het voormalige Team Ico gevestigd is in de Japan Studio. Zijn dit soort kleinere in-house studio's nu ook de spreekwoordelijke lul?
Gepost door: Miniatuurpaard op 28-02-2021 13:39

Xor? GJ? Ik verwacht minimaal één essay.
🐴
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 28-02-2021 19:11
Dus geen Knack 3? *gooit ps5 van bol.com wensenlijst
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
[Begin]  |1135|1136|1137|1138|1139|1140|1141(1720)  [Eind]