Het klinkt echt absurd en ik vroeg mij af of ik nu dan toch eindelijk een geldige reden heb om contact op te nemen met Sony voor een "defect". Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon de coil whine, maar het klinkt minstens drie keer zo luid als normaal en dat op een vrij donker scherm.
🐴
Ik heb even snel een video geschoten. Het kan zijn dat je je volume wat omhoog moet doen om het goed te kunnen horen. Dit is vanaf het playstation menu naar het game menu. Ik ben alleen bang dat mijn telefoon het een stukje milder laat klinken dan dat het in werkelijkheid is, haha.
🐴
Quote:
Mijn garantie zou verlopen zijn. Ik dacht dat dit twee jaar was, maar het is blijkbaar maar één. Ik moest eerst een lulverhaal over het herbouwen van de database aanhoren en het alternatief was hun 250 euro geven voor een reparatie! Ik vertelde hem dat ik dat bijzonder onaantrekkelijk vond klinken en toen stelde hij voor om bij Amazon aan te bellen om te kijken of ik gebruik kan maken van hun garantie.
Gepost door: GroovyUppercut op 24-01-2022 15:05
Gepost door: GroovyUppercut op 24-01-2022 15:05
Ze proberen je af te schepen, zoals vele fabrikanten en winkels, maar je hebt gewoon 2 jaar garantie en dit is wettelijk geregeld.
Quote:
Nee hoor:[..]
Ze proberen je af te schepen, zials vele fabrikanten en winkels, maar je hebt gewoon 2 jaar garantie en dit is wettelijk geregeld.
Gepost door: ZWGamemaster op 24-01-2022 15:14
Ze proberen je af te schepen, zials vele fabrikanten en winkels, maar je hebt gewoon 2 jaar garantie en dit is wettelijk geregeld.
Gepost door: ZWGamemaster op 24-01-2022 15:14
"De duur van de wettelijke garantie mag de verkoper of fabrikant niet zelf kiezen. Want dat volgt uit de wet. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet."
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Quote:
Niet echt. Je hebt recht op een deugdelijk product. Sommige webwinkels/winkels geven 2 jaar zodat men van gezeik/geklaag kan besparen. Maar je kan na 2 jaar, als je zin hebt in geruzie en discussie, vragen voor een deugdelijk product vanwege de wet over garantie. Maar alleen in de winkel waar je het product hebt gekocht.[..]
Ze proberen je af te schepen, zoals vele fabrikanten en winkels, maar je hebt gewoon 2 jaar garantie en dit is wettelijk geregeld.
Gepost door: ZWGamemaster op 24-01-2022 15:14
Ze proberen je af te schepen, zoals vele fabrikanten en winkels, maar je hebt gewoon 2 jaar garantie en dit is wettelijk geregeld.
Gepost door: ZWGamemaster op 24-01-2022 15:14
Dat Sony een bedrag voor de reparatie vraagt, komt omdat de garantie onder fabrieksgarantie valt. En helaas kunnen fabrikanten (in Nederland) zelf bepalen hoeveel maanden ze de garantie willen geven. Meestal is dat 1 jaar. Dus vandaar dat GroovyUppercut moet betalen voor een reparatie als hij het via Sony laat verlopen.
Het beste is bij de webwinkel/winkel, Amazon als ik z'n vorige reactie lees, vragen voor een nieuwe PS5 of dat het wordt gerepareerd. Alleen ben ik bang dat Amazon gelijk zegt "Tja. We hebben geen PS5 in voorraad, dus we kunnen alleen het aankoopbedrag restitueren.". Als GroovyUppercut dat niet erg vindt, dan krijg hij z'n geld terug. Maar als hij liever een nieuwe PS5 wilt hebben, dan zal hij helaas weer opnieuw moeten hunten voor een PS5 .
Quote:
Snel, ik heb een verstopplek gevonden!! (hoop ik)
Here we go again!!!!
Gepost door: CorePrideX op 24-01-2022 15:21
Gepost door: CorePrideX op 24-01-2022 15:21
Goeie test is Oddworld: Soulstorm opstarten. Dan hoor je in het main menu pas wat coil whine is
Bij mij is er ook wel wat coil whine. Maar bij Soulstorm.....poeh. Maar ga hem daarom niet retouren.
tevens ook even bij mijn bestelling op Bol gekeken en daar staat toch ook echt 2 jaar fabrieksgarantie.
Allereerst maar eens contact opnemen met onze vrienden van Amazon!
Misschien hebben ze ook een voorraadje refurbished ps5s
Quote:
Het kan misschien ook een samenvoeging van Bol.com's eigen garantie zijn. Want zelf geven ze meestal op apparaten ook 2 jaar garantie.Ik vind de coil whine eigelijk wel meevallen.
Goeie test is Oddworld: Soulstorm opstarten. Dan hoor je in het main menu pas wat coil whine is
Bij mij is er ook wel wat coil whine. Maar bij Soulstorm.....poeh. Maar ga hem daarom niet retouren.
tevens ook even bij mijn bestelling op Bol gekeken en daar staat toch ook echt 2 jaar fabrieksgarantie.
(Image)
Gepost door: Gratje op 24-01-2022 15:27
Goeie test is Oddworld: Soulstorm opstarten. Dan hoor je in het main menu pas wat coil whine is
Bij mij is er ook wel wat coil whine. Maar bij Soulstorm.....poeh. Maar ga hem daarom niet retouren.
tevens ook even bij mijn bestelling op Bol gekeken en daar staat toch ook echt 2 jaar fabrieksgarantie.
(Image)
Gepost door: Gratje op 24-01-2022 15:27
Op de handleiding van Sony zelf staat er het volgende:
Quote:
Onze garantie aan u: SIEE garandeert dat dit product vrij is van fouten in materiaal en vakmanschap die zouden kunnen leiden tot storingen bij normaal gebruik, in overeenstemming met de onderstaande voorwaarden, en zal, gedurende een periode van 1 (een) jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum (de ‘garantieperiode’), elk onderdeel gratis herstellen of (naar voorkeur van SIEE) vervangen, indien de fout een direct gevolg is van defect materiaal of ondermaats vakmanschap. Het vervangstuk zal een nieuw of hersteld onderdeel of console zijn, naar voorkeur van SIEE, met een garantie voor de resterende originele garantieperiode, met een minimum van 3 (drie) maanden. Deze garantie biedt geen verzekering voor uw data, eventuele software of PlayStation®-games, die al dan niet meegeleverd of inbegrepen zijn bij het product, of eventuele andere PlayStation®-accessoires die niet door of voor SIEE zijn gefabriceerd, of eventuele PlayStation®-accessoires.