Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 5 [Algemeen Topic]

[Begin]  |1616|1617|1618|1619|1620|1621|1622(1720)  [Eind]
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3516 reacties) op 27-12-2022 00:49
Quote:
Microsoft: Sony verplicht gamestudio's om Xbox uit te sluiten

Volgens Microsoft heeft Sony de exclusiviteit over een aantal games, waaronder de nieuwe versie van Final Fantasy VII, Final Fantasy XVI, Bloodborne en Silent Hill 2. Deze games zullen volgens de softwaregigant daarom nooit voor andere spelcomputers uitgebracht worden.

Sony heeft daarnaast afspraken gemaakt met gamestudio's dat bepaalde games niet uitgebracht mogen worden op de Xbox, claimt Microsoft. De PlayStation-fabrikant zou volgens Microsoft bepalen op welke spelcomputers of platforms games uitgebracht mogen worden. Dat zou onderdeel zijn van de afspraken om games uit te mogen brengen voor de PlayStation.

Sony is echt goed bezig…
Gepost door: Mr_style op 26-12-2022 18:56
Dit is een beetje een nonstory. Alle drie de console fabrikanten hebben een lange geschiedenis met dit soort shady deals. Nintendo bijvoorbeeld met Bayonetta 2 en 3, ze hebben voor de games betaald zodat ze niet uitkomen op andere platforms, terwijl de eerste game in het begin niet eens op een Nintendo platform te spelen was.

Xbox hetzelfde met bijvoorbeeld Rise of the Tomb Raider, al ging dit om een timed exclusive deal. Microsoft koopt nu letterlijk hele uitgevers zodat ze zelf kunnen bepalen welke games naar non-Microsoft platforms kunnen gaan. Ze zijn nu in de problemen gekomen met de FTC omdat ze na het kopen van Zenimax daadwerkelijk hebben getoond dat ze hun games alleen op Microsoft platforms willen uitbrengen (Starfield), terwijl ze daarvoor hadden gezegd dat ze hun concurrentie niet zouden benadelen met de Zenimax deal.

Nu claimen ze zogenaamd hetzelfde met Call of Duty, ze hebben niet de "intentie" om deze exclusive te maken op Microsoft platforms. Wat doen ze ondertussen, ze sluiten 10-jaar deals als lokkertje zodat ze de deal erdoorheen kunnen drukken. Dat is het offer wat ze op de korte termijn willen maken zodat ze ongetwijfeld op de lange termijn alles exclusive maken op Microsoft platforms. Ze hebben hun ware aard al bewezen met Starfield.

En ja, Sony heeft ook genoeg voorbeelden van games die om een onbekende, maar eigenlijk ook wel bekende reden nooit naar Xbox zijn gegaan. Final Fantasy wordt genoemd, dat is wel een duidelijk verhaal. Maar denk aan de Nioh games bijvoorbeeld. Waarom komen die nooit naar Xbox, maar bijvoorbeeld wel Wo Long Fallen Dynasty begin volgend jaar? Die komt zelfs vanaf dag 1 op Game Pass! Het is wel duidelijk voor mij dat Sony een deal heeft met Koei Tecmo om de Nioh games nooit uit te laten komen op Xbox. Dezelfde deal zal ongetwijfeld aanwezig zijn met Rise of the Ronin. Zelfde uitgever, zelfde ontwikkelaar.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
ThaBEN
Door ThaBEN (5732 reacties) op 04-01-2023 09:14
Weet iemand of Peppa Pig: World Adventures wederom volledig Nederlands gesproken is, net zoals bij Mijn Vriendin Peppa Pig het geval was?



***********
Edit:

Game is inderdaad in het Nederlands volgens het packshot op de Switch.



PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Mr_Mojo27
Door Mr_Mojo27 (1507 reacties) op 05-01-2023 23:54
Heeft iemand zin om samen Returnal in co-op mode helemaal uit te spelen en voor de platinum trophy te gaan?
AntropoPhagus
Door AntropoPhagus (537 reacties) op 12-01-2023 13:34
Het is echt onmogelijk om antwoord te krijgen van support voor playstation.
Ik heb een ps5 gekocht via playstation direct, kwam binnen met een 15% kortingsbon voor hun website, Ik denk cool, koop meteen een extra controller enzo.
de voucher activeert als ik hem toepas, maar er komt geen korting.
Dus Ik probeer contact op te nemen.
Op de playstation direct site stond geen manier om dit te doen.
Playstation twitter reageert blijkbaar niet meer op consumenten.
Het telefoon nummer op playstation twitter is alleen voor technische ondersteuning voor ps5, ps4 en psvr.
Terug zoeken dan maar... vind eindelijk via een andere playstation site een support voor playstation direct, een livechat, ok.
Er staat medewerker beschikbaar, klik op de chat, krijg een bot, word doorverwezen "geschatte wacht tijd is minder dan 10 minuten"
>half uur later nog steeds niets, herstart het process, half uur later nog steeds niets.
Ok... Na nog dieper graven in de support paginas eindelijk een telefoon nummer gevonden voor playstation direct, staat bij dat ze maandag tot vrijdag open zijn van 8 tot 7, dus ik bel ze, want het is middag op een woensdag.
>Onze lijn is helaas momenteel gesloten, probeer de livechat op de support pagina
Na NOG dieper graven, eindelijk een email adres gevonden, email gestuurd, nog geen antwoord gekregen, ondertussen de livechat weer geprobeert, maar die geeft nog steeds geen antwoord, ook al hoort die ook van 8 tot 7 open te zijn maandag tot vrijdag.

Waarom is het onmogelijk om in contact te komen met support?

EDIT:
Bericht gekregen van support email.
"sorry, wij gaan niet over PS Direct, probeer contact op te nemen met PS-direct via de live-chat"

Xor
Door Xor (34887 reacties) op 16-01-2023 22:02
Nog steeds te koop.

Is dit het teken dat het PS5 scalpers-era nu eindelijk voorbij is? Als de PS5 bundel morgen nog steeds te bestellen is, dan is dit misschien wel het begin van het einde .
Door Vizzie (337 reacties) op 16-01-2023 23:04
Quote:
Het is echt onmogelijk om antwoord te krijgen van support voor playstation.
Ik heb een ps5 gekocht via playstation direct, kwam binnen met een 15% kortingsbon voor hun website, Ik denk cool, koop meteen een extra controller enzo.
de voucher activeert als ik hem toepas, maar er komt geen korting.
Dus Ik probeer contact op te nemen.
Op de playstation direct site stond geen manier om dit te doen.
Playstation twitter reageert blijkbaar niet meer op consumenten.
Het telefoon nummer op playstation twitter is alleen voor technische ondersteuning voor ps5, ps4 en psvr.
Terug zoeken dan maar... vind eindelijk via een andere playstation site een support voor playstation direct, een livechat, ok.
Er staat medewerker beschikbaar, klik op de chat, krijg een bot, word doorverwezen "geschatte wacht tijd is minder dan 10 minuten"
>half uur later nog steeds niets, herstart het process, half uur later nog steeds niets.
Ok... Na nog dieper graven in de support paginas eindelijk een telefoon nummer gevonden voor playstation direct, staat bij dat ze maandag tot vrijdag open zijn van 8 tot 7, dus ik bel ze, want het is middag op een woensdag.
>Onze lijn is helaas momenteel gesloten, probeer de livechat op de support pagina
Na NOG dieper graven, eindelijk een email adres gevonden, email gestuurd, nog geen antwoord gekregen, ondertussen de livechat weer geprobeert, maar die geeft nog steeds geen antwoord, ook al hoort die ook van 8 tot 7 open te zijn maandag tot vrijdag.

Waarom is het onmogelijk om in contact te komen met support?

EDIT:
Bericht gekregen van support email.
"sorry, wij gaan niet over PS Direct, probeer contact op te nemen met PS-direct via de live-chat"


Gepost door: AntropoPhagus op 12-01-2023 13:34

Drama dat Sony. Heb een x een uur in de wacht gestaan, verbreekt de verbinding 5 sec nadat het gesprek startte🥴
Door Fred20 (898 reacties) op 16-01-2023 23:14
Quote:
[..]
Nog steeds te koop.

Is dit het teken dat het PS5 scalpers-era nu eindelijk voorbij is? Als de PS5 bundel morgen nog steeds te bestellen is, dan is dit misschien wel het begin van het einde .
Gepost door: Xor op 16-01-2023 22:02

Ik denk het wel. We zijn nu ook op het punt dat mensen binnenkort een aankondiging van een slim en/of pro versie verwachten. Ik heb nog geen PS5, moet zeggen dat dat voor mij wel een rol speelt om te wachten. (En er is geen exclusieve PS5 game die ik echt NU moet hebben)
Ashazy
Door Ashazy (1398 reacties) op 17-01-2023 01:24
Quote:
Het is echt onmogelijk om antwoord te krijgen van support voor playstation.
Ik heb een ps5 gekocht via playstation direct, kwam binnen met een 15% kortingsbon voor hun website, Ik denk cool, koop meteen een extra controller enzo.
de voucher activeert als ik hem toepas, maar er komt geen korting.
Dus Ik probeer contact op te nemen.
Op de playstation direct site stond geen manier om dit te doen.
Playstation twitter reageert blijkbaar niet meer op consumenten.
Het telefoon nummer op playstation twitter is alleen voor technische ondersteuning voor ps5, ps4 en psvr.
Terug zoeken dan maar... vind eindelijk via een andere playstation site een support voor playstation direct, een livechat, ok.
Er staat medewerker beschikbaar, klik op de chat, krijg een bot, word doorverwezen "geschatte wacht tijd is minder dan 10 minuten"
>half uur later nog steeds niets, herstart het process, half uur later nog steeds niets.
Ok... Na nog dieper graven in de support paginas eindelijk een telefoon nummer gevonden voor playstation direct, staat bij dat ze maandag tot vrijdag open zijn van 8 tot 7, dus ik bel ze, want het is middag op een woensdag.
>Onze lijn is helaas momenteel gesloten, probeer de livechat op de support pagina
Na NOG dieper graven, eindelijk een email adres gevonden, email gestuurd, nog geen antwoord gekregen, ondertussen de livechat weer geprobeert, maar die geeft nog steeds geen antwoord, ook al hoort die ook van 8 tot 7 open te zijn maandag tot vrijdag.

Waarom is het onmogelijk om in contact te komen met support?

EDIT:
Bericht gekregen van support email.
"sorry, wij gaan niet over PS Direct, probeer contact op te nemen met PS-direct via de live-chat"


Gepost door: AntropoPhagus op 12-01-2023 13:34

In mijn ervaring heeft Sony idd een erg slechte customer service.. Ik had een tv die kapot ging(strepen in beeld en rare kleurenweergeving..) ik bellen. na VEEL gedoe en geduld een zeer....zeer slecht NL EN Engels sprekende medewerker.(Niks tegen Indiërs.. maar ze was Indisch denk ik..) Lang verhaal kort: --> Doorverwezen voor monteur, Duur!! --> alternatief extern reparariebedrijf --> 2 weken wachten en joh tv kapot. --> Sony doet er niks aan.. Resultaat nooit weer een Sony TV.. dit echt vanwege (net zoals jouw verhaal) de ontzettend slechte customer service.
Yeah, you do you too
Evil_lemon
Door Evil_lemon (465 reacties) op 17-01-2023 08:53
Quote:
[..]

Drama dat Sony. Heb een x een uur in de wacht gestaan, verbreekt de verbinding 5 sec nadat het gesprek startte🥴
Gepost door: Vizzie op 16-01-2023 23:04

Dat het drama is qua klantenservice daar is duidelijk, maar ik zag net op een ander forum deze tip: meteen smorgens om 8 uur contact opnemen met de Duitse ps direct chat. Die schijnen dan te reageren en te kunnen helpen. Zelf nog nooit iets besteld daar (en dat nu zeker ook niet meer van plan) en gelukkig al een maand na launch een PS5 in huis, maar misschien kunnen jullie het proberen iig.
Hunterr
Door Hunterr (2258 reacties) op 17-01-2023 09:02
Jongens jongens, de enige redding is gewoon Playstation Stars LV4 worden
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
BlaBlaBla
Door BlaBlaBla (555 reacties) op 17-01-2023 10:37
Quote:
[..]

In mijn ervaring heeft Sony idd een erg slechte customer service.. Ik had een tv die kapot ging(strepen in beeld en rare kleurenweergeving..) ik bellen. na VEEL gedoe en geduld een zeer....zeer slecht NL EN Engels sprekende medewerker.(Niks tegen Indiërs.. maar ze was Indisch denk ik..) Lang verhaal kort: --> Doorverwezen voor monteur, Duur!! --> alternatief extern reparariebedrijf --> 2 weken wachten en joh tv kapot. --> Sony doet er niks aan.. Resultaat nooit weer een Sony TV.. dit echt vanwege (net zoals jouw verhaal) de ontzettend slechte customer service.
Gepost door: Ashazy op 17-01-2023 01:24



Gelukkig ook maar 1 keer contact op moeten nemen, maar was goed.
Mijn Sony Tv had ook ineens half beeld zwart, laatste maand van garantie.
Ik bellen, zou terug gebeld worden door monteur.
Monteur belt volgende dag terug, vraagt wat er precies aan de hand is.
Ik uitleggen, monteur zegt ik zal contact opnemen waar u de TV gekocht heeft dat ze u een nieuwe tv moeten geven, deze kunnen we niet meer maken.
2 dagen later had ik een nieuwe tv.

Ik had dus geluk, maar ik begrijp dat dat erg zeldzaam is.
Reiverdemon
Door Reiverdemon (1439 reacties) op 18-01-2023 16:02
Gooit Bol er vandaag een mailtje uit dat de PS5 te koop is
Terwijl die gister en eergister al te koop was.

Bedankt voor de reminder i guess
Door Quetzalcoatl (5015 reacties) op 18-01-2023 16:04
Quote:
Gooit Bol er vandaag een mailtje uit dat de PS5 te koop is
Terwijl die gister en eergister al te koop was.

Bedankt voor de reminder i guess
Gepost door: Reiverdemon op 18-01-2023 16:02

Ze raken ‘m aan de straatstenen niet kwijt.
GameFatale
Door GameFatale (22728 reacties) op 18-01-2023 16:11
Nu nog 'gewone' zonder gamecode erbij.
TripleJay
Door TripleJay (650 reacties) op 18-01-2023 21:16
Tweede PS5 komt eraan, dus klein vraagje:
Als m’n vriendin inlogt op mijn ps account en ik ben al ingelogd op mijn account, kunnen we dan tegelijkertijd spelen op mijn account?

Vermoed van niet maar just checking
PSN: TripleJay1102 || Stuur maar berichtje als je toevoegt! || Kan ook helpen met trophy boosten
Ghettoblaster81
Door Ghettoblaster81 (541 reacties) op 18-01-2023 21:41
Quote:
Tweede PS5 komt eraan, dus klein vraagje:
Als m’n vriendin inlogt op mijn ps account en ik ben al ingelogd op mijn account, kunnen we dan tegelijkertijd spelen op mijn account?

Vermoed van niet maar just checking
Gepost door: TripleJay op 18-01-2023 21:16
Nee, dan gaat er ééntje utigelogd worden van het account (volgens mij die niet als primary staat ingesteld).
Door Fpsbig (686 reacties) op 18-01-2023 21:51
Quote:
[..]
Nee, dan gaat er ééntje utigelogd worden van het account (volgens mij die niet als primary staat ingesteld).
Gepost door: Ghettoblaster81 op 18-01-2023 21:41

Als.je samen tegelijk games wilt spelen die jij al digita hebt gekocht dan kan je gamesharing doen met 1 iemand. Kan jij bijv call of duty digitaal kopen en kunnen jullie het beide online tegelijk spelen op eigen account. Doe ik met mn broer werkt prima je kan zelfs je ps extra delen dat een iemand maar ps extra hoeft te hebben. Enige wat je moet doen is dan op je eigen ps5 inloggen op de account van een ander en de download aanzetten is t gdload switch je weer naar eigen account.
TripleJay
Door TripleJay (650 reacties) op 18-01-2023 22:19
Quote:
[..]

Als.je samen tegelijk games wilt spelen die jij al digita hebt gekocht dan kan je gamesharing doen met 1 iemand. Kan jij bijv call of duty digitaal kopen en kunnen jullie het beide online tegelijk spelen op eigen account. Doe ik met mn broer werkt prima je kan zelfs je ps extra delen dat een iemand maar ps extra hoeft te hebben. Enige wat je moet doen is dan op je eigen ps5 inloggen op de account van een ander en de download aanzetten is t gdload switch je weer naar eigen account.
Gepost door: Fpsbig op 18-01-2023 21:51

Thanks, heel nice!
PSN: TripleJay1102 || Stuur maar berichtje als je toevoegt! || Kan ook helpen met trophy boosten
Ghettoblaster81
Door Ghettoblaster81 (541 reacties) op 19-01-2023 07:04
Quote:
[..]

Als.je samen tegelijk games wilt spelen die jij al digita hebt gekocht dan kan je gamesharing doen met 1 iemand. Kan jij bijv call of duty digitaal kopen en kunnen jullie het beide online tegelijk spelen op eigen account. Doe ik met mn broer werkt prima je kan zelfs je ps extra delen dat een iemand maar ps extra hoeft te hebben. Enige wat je moet doen is dan op je eigen ps5 inloggen op de account van een ander en de download aanzetten is t gdload switch je weer naar eigen account.
Gepost door: Fpsbig op 18-01-2023 21:51
Klopt, maar dat is dus niet samen tegelijk op hetzelfde account dat de vraag was.
Blueping
Door Blueping (1005 reacties) op 19-01-2023 10:09
Ik heb ooit ergens een PlayStation pagina gelezen dat het kan op hetzelfde account als het PS4 en PS5 is.
Bijvoorbeeld een cross-gen buy zoals Monster Hunter Rise.

Ik heb het zelf nog nooit getest. Als iemand kan bevestigen graag.
[Begin]  |1616|1617|1618|1619|1620|1621|1622(1720)  [Eind]