Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 5 [Algemeen Topic]

[Begin]  |1635|1636|1637|1638|1639|1640|1641(1720)  [Eind]
Xor
Door Xor (34890 reacties) op 17-04-2023 15:11
Quote:
Dan kom je waarschijnlijk uit op een downscaler en dat gaat je geld kosten...

Dingen zoals dit:

https://www.pulse-eight.com/p/205/hdmi-uhd-18gbps-downscaler

URL linken lukt niet van deze:

https://www.reichelt.nl/nl/nl/4k-hdmi-verdeler-1x2-downscaler-edid-pure-pt-sphd12d-p267061.html
Gepost door: Ghettoblaster81 op 17-04-2023 15:04
Ai. In dat geval kan ik net zo goed een investering doen van een nieuwe 4K TV .

Overigens een referentie/bron naar mijn vorige reactie:
Link
Nu ik de reactie teruglees, lees ik niet of de games ook echt in PS4 mode worden gedraaid. Alleen dat de games gelijk max resolutie op 1080p worden ingesteld.

Maar ik weet dus niet of dit ook gelijk betekent dat de games de PS4 mode gebruiken. Of dat het gewoon nog de PS4 Pro mode is(met bijvoorbeeld betere fps), maar dat de game nog altijd de resolutie op 1080p vastblijft(i.p.v. de beschikbare hogere resolutie die men normaal op de PS4 Pro krijgt). Dit betekent nog wel dat downsampling in de PS5 op PS4 games zoals hoe de PS4 Pro het doet, dat dit niet aanwezig is.

Erg verwarrend allemaal. En ook erg vervelend dat Sony niet dat downsampling ook in de PS5 hebben geïmplementeerd voor PS4 games zoals hoe ze het op de PS4 Pro deden .
Ghettoblaster81
Door Ghettoblaster81 (541 reacties) op 17-04-2023 15:19
Vreemd inderdaad. Zou je toch wel verwachten.
Reiverdemon
Door Reiverdemon (1439 reacties) op 17-04-2023 16:36
Random. Maar goed om te zien dat de PS5 nu in 4 winkels te koop is.
Zelfs zonder verplichte bundel. Moet niet gekker worden.
Jellevdburg
Door Jellevdburg (4641 reacties) op 18-04-2023 19:43
Quote:
Random. Maar goed om te zien dat de PS5 nu in 4 winkels te koop is.
Zelfs zonder verplichte bundel. Moet niet gekker worden.
Gepost door: Reiverdemon op 17-04-2023 16:36

Dat was anders al enkele maanden zo.

Heeft iemand nog een goede tip voor een ssd voor de ps5? Zie dat ze in de aanbieding zijn
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Ice-T
Door Ice-T (1684 reacties) op 18-04-2023 20:08
Quote:
[..]

Dat was anders al enkele maanden zo.

Heeft iemand nog een goede tip voor een ssd voor de ps5? Zie dat ze in de aanbieding zijn
Gepost door: Jellevdburg op 18-04-2023 19:43

Heb zelf de wd black sn850x, bevalt prima.
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3518 reacties) op 18-04-2023 23:54
WD SN850X is idd een beetje de standaard aanbeveling. Ik heb zelf de SN850 van 1,5 jaar oud. Helemaal niets mis mee. Nu is SN850X de betere optie (sneller en goedkoper).
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Door Jdw89 (264 reacties) op 22-04-2023 21:16
Net voor €8 de code gekocht via MP van God of War Ragnarok. Code heb ik al ingewisseld, hij doet het. Mooie deal dacht ik
Door Thornado78 (497 reacties) op 22-04-2023 21:41
Quote:
[..]

Dat was anders al enkele maanden zo.

Heeft iemand nog een goede tip voor een ssd voor de ps5? Zie dat ze in de aanbieding zijn
Gepost door: Jellevdburg op 18-04-2023 19:43

Ik aas op de Samsung 980 pro of een Kingston Fury. De laatste dagen zakken ze steeds verder in prijs. Amazon.nl heeft nu een goede prijs voor 2 TB met heatsink.
Yi-Long
Door Yi-Long (5405 reacties) op 22-04-2023 23:20
Zodra de 2TB incl heatsink in de buurt van 100-120 euro komt, ga ik het overwegen.

Samsung had issues toch? Of is dat opgelost?
Door Thornado78 (497 reacties) op 22-04-2023 23:38
Quote:
Zodra de 2TB incl heatsink in de buurt van 100-120 euro komt, ga ik het overwegen.

Samsung had issues toch? Of is dat opgelost?
Gepost door: Yi-Long op 22-04-2023 23:20

Geen idee, daar is geen duidelijkheid over. SSD kan in read only modus schieten. Er moet een firmware fix voor zijn, ik weet alleen niet of je deze via de PS5 kan updaten. (Wsl. niet :😜)
OneDay
Door OneDay (3635 reacties) op 22-04-2023 23:49
Quote:
Zodra de 2TB incl heatsink in de buurt van 100-120 euro komt, ga ik het overwegen.

Samsung had issues toch? Of is dat opgelost?
Gepost door: Yi-Long op 22-04-2023 23:20

Hopelijk met Black Friday ofzo. Moet haalbaar zijn toch, zijn al rond de 160 geweest
Marty84
Door Marty84 (2842 reacties) op 23-04-2023 11:57
Hebben hier meer mensen audio delay bij dead island 2?

Yi-Long
Door Yi-Long (5405 reacties) op 23-04-2023 12:32
Quote:
[..]

Hopelijk met Black Friday ofzo. Moet haalbaar zijn toch, zijn al rond de 160 geweest
Gepost door: OneDay op 22-04-2023 23:49

Het heeft ook geen haast en tegen het einde van het jaar ga ik naar Hong Kong, dus eventueel haal ik hem gewoon daar.
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 25-04-2023 20:18
Volgens mij hadden er hier weleens mensen een (PS+)licentie laten verwijderen, enig idee hoelang ze daar over doen?
Mauzzahr
Door Mauzzahr (1621 reacties) op 25-04-2023 20:56
Quote:
Hebben hier meer mensen audio delay bij dead island 2?


Gepost door: Marty84 op 23-04-2023 11:57

De nete wat ziet dat er lelijk uit voor een ful priced reboot game
Rollin’..
Xor
Door Xor (34890 reacties) op 25-04-2023 21:13
Quote:
Volgens mij hadden er hier weleens mensen een (PS+)licentie laten verwijderen, enig idee hoelang ze daar over doen?
Gepost door: NewDust op 25-04-2023 20:18
Niet echt PS+ licentie van een game. Maar wel PS5 upgrades. Van wat ik mij kan herinneren, duurde het een weekje, max. 2 weken om het te regelen. Misschien dat het nu wel sneller wordt geregeld?

Want er moest eerst een dossier worden gemaakt en het naar de betreffende afdeling worden gestuurd die dit soort dingen regelt(wanneer je de klantenservice belt). Nadat ik een mail kreeg, moest ik uitleggen en laten zien wat het probleem was. Daarna hadden ze de licentie van mijn account afgehaald.

Wat belangrijk is, is dat je de transactienummer van dat ene game/licentie terugvindt en dat ook doorgeeft. Zo van "Ik wil graag de licentie uit transactienummer *vul nummer in* laten intrekken omdat *jouw reden/uitleg*". Want met de transactienummer kunnen ze het sneller voor je regelen, omdat ze gelijk kunnen zien om welke game/licentie het gaat. Dus ik zou even via oude mail terugzoeken of anders op de PS5 in de PSN Store(of anders via de browser) even bij jouw aankoopgeschiedenis terugkijken wat de transactienummer van de ene licentie is.
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 25-04-2023 23:13
Quote:
[..]
Niet echt PS+ licentie van een game. Maar wel PS5 upgrades. Van wat ik mij kan herinneren, duurde het een weekje, max. 2 weken om het te regelen. Misschien dat het nu wel sneller wordt geregeld?

Want er moest eerst een dossier worden gemaakt en het naar de betreffende afdeling worden gestuurd die dit soort dingen regelt(wanneer je de klantenservice belt). Nadat ik een mail kreeg, moest ik uitleggen en laten zien wat het probleem was. Daarna hadden ze de licentie van mijn account afgehaald.

Wat belangrijk is, is dat je de transactienummer van dat ene game/licentie terugvindt en dat ook doorgeeft. Zo van "Ik wil graag de licentie uit transactienummer *vul nummer in* laten intrekken omdat *jouw reden/uitleg*". Want met de transactienummer kunnen ze het sneller voor je regelen, omdat ze gelijk kunnen zien om welke game/licentie het gaat. Dus ik zou even via oude mail terugzoeken of anders op de PS5 in de PSN Store(of anders via de browser) even bij jouw aankoopgeschiedenis terugkijken wat de transactienummer van de ene licentie is.
Gepost door: Xor op 25-04-2023 21:13


Dat had ik gelukkig allemaal op orde (case aangemaakt, met transactienummer), maar ik gok dat ik Metro Exodus niet kan kopen voordat de sale over is.

Met een beetje geluk is ie over een paar weken weer in de uitverkoop.

Wel raar die support, eerst moet je online via de zelfservice maar iets invullen (licentie intrekken is niet echt een support optie, dus gooide het maar op restitutie). Vervolgens krijg je een mail met casenummer en de optie om terug te bellen voor meer uitleg. Telefoonmenu geeft in eerste instantie alleen de optie voor ondersteuning voor PS5, PS4 of PS VR, PS5 gekozen en dan pas kan je aangeven dat het om de PS Store gaat. Vervolgens wordt er niks gevraagd over een casenummer, wordt er een nieuwe case aangemaakt en gevraagd om screenshot van de foutmelding toe te voegen. Krijg ik vervolgens een mailtje terug dat ze mijn vraag niet goed begrijpen Dat heb ik telefonisch toch al uitgelegd?

Gelukkig genoeg speelachterstand om er echt druk over te maken, het zal wel los lopen.
Xor
Door Xor (34890 reacties) op 25-04-2023 23:27
Quote:
[..]


Dat had ik gelukkig allemaal op orde (case aangemaakt, met transactienummer), maar ik gok dat ik Metro Exodus niet kan kopen voordat de sale over is.

Met een beetje geluk is ie over een paar weken weer in de uitverkoop.

Wel raar die support, eerst moet je online via de zelfservice maar iets invullen (licentie intrekken is niet echt een support optie, dus gooide het maar op restitutie). Vervolgens krijg je een mail met casenummer en de optie om terug te bellen voor meer uitleg. Telefoonmenu geeft in eerste instantie alleen de optie voor ondersteuning voor PS5, PS4 of PS VR, PS5 gekozen en dan pas kan je aangeven dat het om de PS Store gaat. Vervolgens wordt er niks gevraagd over een casenummer, wordt er een nieuwe case aangemaakt en gevraagd om screenshot van de foutmelding toe te voegen. Krijg ik vervolgens een mailtje terug dat ze mijn vraag niet goed begrijpen Dat heb ik telefonisch toch al uitgelegd?

Gelukkig genoeg speelachterstand om er echt druk over te maken, het zal wel los lopen.
Gepost door: NewDust op 25-04-2023 23:13
Als ze het snel hebben doorgestuurd naar de betreffende afdeling en ze pakken jouw mail gelijk op, dan zou het morgen al opgelost zijn. Maar ik ben bang dat het misschien overmorgen of pas een paar dagen erna zal zijn .

Overigens had ik toen gelijk de klantenservice gebeld. Want online een formulier invullen heb je weinig aan. Vooral omdat de opties via de website beperkt waren.

Erg jammer dat ze de licentie intrekken niet als een makkelijke mogelijkheid bij de support hebben. Want anders kon men gewoon makkelijk vragen om een licentie in te trekken. Maar het was veel fijner geweest als Sony z'n PSN licentie systeem gewoon in orde hadden zonder gedoe of wat dan ook .

Ik hoop dat ze het morgen nog snel oppakken en het hebben geregeld. Anders moet je inderdaad afwachten wanneer de game weer over een paar weken in de aanbieding wordt gezet .
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 26-04-2023 17:01
Verwijderd en gekocht. Dat ging toch mooi snel.
OneDay
Door OneDay (3635 reacties) op 03-05-2023 13:34
Gister de samsung 980 besteld. Hoe kan ik zien of die de juiste firmware heeft? Is dat het doosje te zien of aan serienummer oid.

Of echt alleen door hem in je PC te prikken.
[Begin]  |1635|1636|1637|1638|1639|1640|1641(1720)  [Eind]