Volg ons op Bluesky Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 5 [Algemeen Topic]

[Begin]  |2150|2151|2152|2153|2154|2155|2156(2156)  [Eind]
Door Bramzel (130 reacties) op 27-05-2026 11:22
Ik kon de The Witcher 3 tussen de forums niet vinden dus dan maar even hier droppen

https://www.cdprojekt.com/en/media/news/the-witcher-3-wild-hunt-songs-of-the-past-announced/
UltraTiger
Door UltraTiger (85884 reacties) op 27-05-2026 12:32
Dan is straks mijn Complete Edition niet meer compleet. 😭

🇺🇦 💙💛
ThaBEN
Door ThaBEN (7849 reacties) op 28-05-2026 16:28
Ik ken het alleen van de crash filmpjes op YouTube, welke mijn zoon geweldig vind. Maar er komt nu dus een game van naar de PS5.
Is dit echt een race game? Of puur een crash simulator met coole physics?



Dit soort filmpjes bedoel ik dan:

Feel a New Real | PS VR2
BlaBlaBla
Door BlaBlaBla (638 reacties) op 28-05-2026 16:30
Dus.....Burnout maar dan minder spectaculair?
UltraTiger
Door UltraTiger (85884 reacties) op 28-05-2026 17:41
O crap. Ik herinner me hierdoor dat ik Dangerous Driving nog wou kopen, maar inmiddels is die sale al voorbij. Misschien maar beter ook, de meningen zijn een beetje verdeeld over die game dus wellicht zou ik het ook maar niks hebben gevonden.

🇺🇦 💙💛
Mr_style
Door Mr_style (4002 reacties) op 01-06-2026 08:55
Call of duty black ops 7 kwam wel uit voor ps4

Call of duty modern warfare 4 komt toch niet meer uit voor de PS4 en gaat Sony binnenkort stoppen met het uitbrengen van PS4 consoles en PS4 games?
Josplays
Door Josplays (4976 reacties) op 01-06-2026 09:09
Quote:
Ik ken het alleen van de crash filmpjes op YouTube, welke mijn zoon geweldig vind. Maar er komt nu dus een game van naar de PS5.
Is dit echt een race game? Of puur een crash simulator met coole physics?



Dit soort filmpjes bedoel ik dan:

Gepost door: ThaBEN op 28-05-2026 16:28

Zo ver ik weet is het puur crash simulator met coole physics. Zit niet echt een race mode of singleplayer mode in etc. Voor PC met mods natuurlijk leuk om al die echte wagens toe te voegen. Op console geen idee hoe het precies werkt.

Maar met betrekking tot PS4, zou mij niks verbazen als ze dan volgend jaar de stekker uit de store op de PS4 trekken. Dat je alleen nog via de PS5 of online site kan kopen.

Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
UltraTiger
Door UltraTiger (85884 reacties) op 01-06-2026 12:13
Quote:
[..]
Maar met betrekking tot PS4, zou mij niks verbazen als ze dan volgend jaar de stekker uit de store op de PS4 trekken. Dat je alleen nog via de PS5 of online site kan kopen.
Gepost door: Josplays op 01-06-2026 09:09
Of alleen op een PS4. Als ze ook de mogelijkheid via het web & de app weghalen blijft alleen de console zelf over. Zoals nu met de PS3/Vita.

🇺🇦 💙💛
ThaBEN
Door ThaBEN (7849 reacties) op 03-06-2026 08:13
Damn, niet eens 1 post sinds de 1 uur en 18 minuten durende state op play gisteravond?
PlayStation interesse aan het verliezen?

In elk geval hieronder mijn top 3:

Stuntman Hollywood
Die game heb ik kapot gespeeld op de XBOX360! En ditmaal ga je dus met bestaande film licenties aan de slag? KAN NIET WACHTEN!


Wolverine
TJah, moet ik hier nog iets over zeggen na het zien van de gameplay? Ziet er simpelweg geweldig en lekker gory uit!


Rayman Legends: Retold
Ik had grote twijfels wat ze nog konden toevoegen aan deze al zo goed als perfecte game. Maar ze hebben dus een compleet andere grafische stijl gekozen en het ziet er beter uit dan verwacht. Niet perse beter dan de handgetekende stijl van het origineel, maar anders genoeg om opnieuw door te spelen. En volgens geruchten wordt het een budgettitel van slechts $20


Honorable mention: Until Dawn 2
De eerste vond ik geweldig. Laat deze maar komen.


De volledige State of Play

Feel a New Real | PS VR2
Josplays
Door Josplays (4976 reacties) op 03-06-2026 08:57
Quote:
Damn, niet eens 1 post sinds de 1 uur en 18 minuten durende state op play gisteravond?
PlayStation interesse aan het verliezen?
Gepost door: ThaBEN op 03-06-2026 08:13

Er was ook niet echt iets bijzonders om wakker voor te blijven. Ik kijk altijd beetje scannend door dit soort dingen heen. Enige dat mijn aandacht trok was Stuntman: Hollywood. De oude Stuntman was echt een hele leuke game, dus zeer aangenaam verrast dat er opeens een nieuwe komt. Maja, wanneer die verschijnt.... 🤷🏻‍♂️ En dat is ook altijd wel een probleem met zo'n direct/state of play, de meeste games komen niet eens dit jaar uit.

Until Dawn 2 en Wolverine vond ik niet zo heel bijzonder, zullen wel games zijn die ik voor 20 euro oppak, maar ook wel zonder kan. Voor de rest is er helemaal niks dat mijn interesse werkt. Wat prima is, want niet iedere game hoeft mij te interesseren, maar daarom blijf ik totaal niet wakker voor een State Of Play

Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Xelias
Door Xelias (1724 reacties) op 03-06-2026 09:15
Ik heb het net even snel terug gekeken, maar voor mij zitten er wel leuke aankondigingen tussen!

- God of War
- Wolverine
- Tomb Raider
- Rayman
- Ill
- Control 2
- Lost Wild

Ben benieuwd!
Lebberrr
Door Lebberrr (1512 reacties) op 03-06-2026 09:37
Quote:
Damn, niet eens 1 post sinds de 1 uur en 18 minuten durende state op play gisteravond?
PlayStation interesse aan het verliezen?

In elk geval hieronder mijn top 3:

Stuntman Hollywood
Die game heb ik kapot gespeeld op de XBOX360! En ditmaal ga je dus met bestaande film licenties aan de slag? KAN NIET WACHTEN!


Wolverine
TJah, moet ik hier nog iets over zeggen na het zien van de gameplay? Ziet er simpelweg geweldig en lekker gory uit!


Rayman Legends: Retold
Ik had grote twijfels wat ze nog konden toevoegen aan deze al zo goed als perfecte game. Maar ze hebben dus een compleet andere grafische stijl gekozen en het ziet er beter uit dan verwacht. Niet pserse beter dan de handgetekende stijl van het origineel, maar anders genoeg om opnieuw door te spelen. En volgens geruchten wordt het een budgettitel van slechts $20


Honorable mention: Until Dawn 2
De eerste vond ik geweldig. Laat deze maar komen.


De volledige State of Play

Gepost door: ThaBEN op 03-06-2026 08:13

Huh, ik dacht dat ik afgelopen nacht wel een reactie had achtergelaten...

Hoe dan ook, grappig om te lezen dat iedereen weer een andere gamevoorkeur heeft.

Wolverine vond ik echt helemaal niks Ik vond de gameplay matig. Ik zag niets wat me van m'n stoel blies. En ik vind het sowieso way over the top, maar goed, dan past dit type superheld gewoon niet bij mij (Batman vind ik wel gaaf).

Rayman vond ik erg bijzonder leuk uitzien. Precies wat je zegt, de gekozen nieuwe stijl heeft me echt verrast. En als die dan ook nog eens richting de € 20 / € 25 gaat, dan gaat die er wel komen

Tomb Raider vond ik er heel gaaf uitzien. De vorige drie TR games vond ik niet zo boeiend, omdat ik me stoorde aan de uitwerking van Lara. Hier lijken ze echter voor een andere invulling van haar gekozen te hebben, dus wie weet is het nu wel heel tof.


Unitl Dawn 2 kan me dan weer totaal niet bekoren. Ik vond deel 1 helemaal niets, met hangen en wurgen 1x uitgespeeld. Dit lijkt nagenoeg hetzelfde te zijn, maar dan op een tropisch eiland i.p.v. een wintersportplaatsje. Die slaan we over.

Ace Combat zag er leuk uit, maar ik heb nog nooit zo'n game aangeraakt. ILL is echt ziekelijk, die gaat er zeker niet komen. Die ene game met Japanse vechtstijl in één of andere saai stad vond ik super boring. Die Marval vechtgame (Marvel Tōkon: Fighting Souls - Knights of Doom) vond ik dan wel weer bijzonder. Wat een heftige gameplay zat daarin!


En dan de afsluiter. Ik heb persoonlijk niets met God of War, dus bij de openingsscene haakte ik al bijna af. Tijd om naar bed te gaan. Blij dat ik dat toch niet heb gedaan. Wat ik zag blies me zowat van m'n stoel. Met name door de combinatie van eigenschappen. De game is erg mooi, de hoofdpersoon pakte me direct (terwijl ik normaal eigenlijk liever met een mannelijk hoofdpersoon speel), de gameplay was boeiend, de getoonde characterswaren waren bizar divers, etc-etc. Echt heel gaaf en (wat mij betreft) een enorm contrast t.o.v. de getoonde Wolverine gameplay. Insomniac mag blij zijn dat de relasedates erg ver van elkaar af lijken te liggen.

Eli
Door Eli (1794 reacties) op 03-06-2026 10:25
Alleen de horrorgames spraken me aan, de rest van de studios kunnen ze beter opdoeken. Wat moeten we met een God of War spin-off, waarom Spider-Man in een Wolverinepak? Waarom bestaat Marathon uberhaupt nog? Rayman had geen remake nodig want de base game is al perfect en nu is 'ie alleen nog maar lelijker.

Ill, Silent Hill en the Lost Wild is het enige dat me aansprak hieruit. Until Dawn 2 is te verhalend denk ik.

Zin in dit kekke apparaatje
Gerard
Door Gerard (3300 reacties) op 03-06-2026 10:25
Boven verwachting en zeker een paar (grote) titels om naar uit te kijken, en Lara nog gewoon zoals ze (ooit) was en nu ge-luk-kig ook nog steeds is.

Pre order prijs van Silent Hill: Townfall verbaasde mij enigszins, deze voor 'slechts' 50 Euro

Wellicht, misschien of waarschijnlijk... volgt u het nog?
Door MisAnTroop (7844 reacties) op 03-06-2026 10:30
Mijn god dat Wolverine zag er echt ontiegelijk saai uit. Hard pass.
Verder was voor mij alleen Phantom blade interessant..

Am i living deeply, or just barely skimming...
Door Wollewillie (691 reacties) op 03-06-2026 10:36
moet alles nog terugkijken. heb het opgezet maar was al ruimschoots voordat het begon in slaap gekukeld. Wel wat headlines gelezen.
ThaBEN
Door ThaBEN (7849 reacties) op 03-06-2026 10:37
Gezien de laatste Stuntman game inmiddels alweer bijna 20 jaar geleden is uitgebracht (2007), hieronder wat beelden voor degene die niet bekend zijn met de franchise.

Ik kan alleen maar dromen wat je in de nieuwe game komt te doen met franchises zoals BTTF, Knight Rider, The Fast and the Furious etc!






Feel a New Real | PS VR2
Yi-Long
Door Yi-Long (7180 reacties) op 03-06-2026 11:45
Quote:
Mijn god dat Wolverine zag er echt ontiegelijk saai uit. Hard pass.
Verder was voor mij alleen Phantom blade interessant..
Gepost door: MisAnTroop op 03-06-2026 10:30

Ik weet niet wat je verwachtte van Wolverine, maar dit is juist precies wat ik van zo’n game verwacht. Gewoon bruut, recht-toe recht-aan door zo’n level heen. Blij dat ze voor verschillende levels hebben gekozen. Ik hoop wel dat je in die levels wat meer vrijheid hebt dan wat ze hier lieten zien, maar in principe is dit niet veel anders dan een Ratchet & Clank, dus je weet ongeveer waar je heen gaat en dan is het in R&C gewoon knallen, springen, glijden, spektakel, etc, en dat lijkt hier niet veel anders, alleen dan erop inhakken.

Je kunt niet echt een Wolverine-game maken en de gameplay dan Splinter Cell of Hitman doen. Of rondslingeren zoals Spider-Man.

Het heeft ook wel iets weg van de laatste 2 God of War games. Cinematic 3rd person linear action-game.

Ziet er imo prima uit.

80 euro als launch-prijs gaat hem nooit worden voor mij, natuurlijk.
Fuck that.
MilanXS
Door MilanXS (157 reacties) op 03-06-2026 11:49
Stuntman!
Dat was vroeger episch op de 360. Wel leuk dat er weer eens wat 'oude'/oldschool games weer hun rentree maken.

I can see you.
Josplays
Door Josplays (4976 reacties) op 03-06-2026 11:59
Quote:
[..]

Ik weet niet wat je verwachtte van Wolverine, maar dit is juist precies wat ik van zo’n game verwacht. Gewoon bruut, recht-toe recht-aan door zo’n level heen. Blij dat ze voor verschillende levels hebben gekozen. Ik hoop wel dat je in die levels wat meer vrijheid hebt dan wat ze hier lieten zien, maar in principe is dit niet veel anders dan een Ratchet & Clank, dus je weet ongeveer waar je heen gaat en dan is het in R&C gewoon knallen, springen, glijden, spektakel, etc, en dat lijkt hier niet veel anders, alleen dan erop inhakken.

Je kunt niet echt een Wolverine-game maken en de gameplay dan Splinter Cell of Hitman doen. Of rondslingeren zoals Spider-Man.

Het heeft ook wel iets weg van de laatste 2 God of War games. Cinematic 3rd person linear action-game.

Ziet er imo prima uit.

80 euro als launch-prijs gaat hem nooit worden voor mij, natuurlijk.
Fuck that.

Gepost door: Yi-Long op 03-06-2026 11:45

Ik zou met Wolverine gewoon een Hack en Slash arcade game willen, zoals X-men Origins: Wolverine van vroeger. Ik vind bij dit soort games de nadruk te veel liggen op het cinematic gedeelte.

In het Summer Of Games (of hoe het ook heet) topic had ik laten weten dat ik super blij was met die remaster collectie van Toy Story games (oude games die via een emulator runnen), dat mogen ze van mij ook wel weer eens met die oude Spider-man en X-men games etc doen. Het waren al hele goede games vroeger en zou "makkelijk" geld verdienen moeten zijn. Ook om gaten in release schema's op te vullen is het ideaal, maja, ik werd er niet warm genoeg van om 80 euro neer te leggen.

Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
[Begin]  |2150|2151|2152|2153|2154|2155|2156(2156)  [Eind]