Volg ons op Bluesky Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 5 [Algemeen Topic]

[Begin]  |2150|2151|2152|2153|2154|2155|2156(2156)  [Eind]
Yi-Long
Door Yi-Long (7180 reacties) op 03-06-2026 12:09
Ik vond dat Toy Story er ook niet uitzien. Al die oude games die je nu noemt werden destijds ook maar zeer matig ontvangen (70-85 scores maybe), en uiteraard kun je daar warme herinneringen aan hebben, die heb ik ook voor veel games die ik vroeger heb gespeeld, en ik ben het ook niet oneens met je mening dat we ook hack & slash games nodig hebben, maar dit is, imo, ook gewoon gaaf. Hopelijk een goed verhaal, leuke cameos, brute actie, veel unlocks, veel replay-ability, etc.

Die environmental-kills zijn ook altijd leuk in games.

Maybe zitten er ook wel gedeeltes in waarbij het even 2D gaat qua camera/gameplay, zoals in Arkham Asylum, of Sifu, of Mario Odyssey.

Ik ben gewoon blij dat ze de game zo hebben gemaakt zoals ik het ook in mijn hoofd heb, dus hoe ik het ook aangepakt zou hebben. Meerdere lokaties, ipv 1 grote open world, en dan actie zoals je dat van Wolverine zou verwachten, en niet een Batman/Spider-Man clone qua vechten/gameplay/gadgets.

Xor
Door Xor (41179 reacties) op 03-06-2026 12:14
Quote:
[..]

Ik weet niet wat je verwachtte van Wolverine, maar dit is juist precies wat ik van zo’n game verwacht. Gewoon bruut, recht-toe recht-aan door zo’n level heen. Blij dat ze voor verschillende levels hebben gekozen. Ik hoop wel dat je in die levels wat meer vrijheid hebt dan wat ze hier lieten zien, maar in principe is dit niet veel anders dan een Ratchet & Clank, dus je weet ongeveer waar je heen gaat en dan is het in R&C gewoon knallen, springen, glijden, spektakel, etc, en dat lijkt hier niet veel anders, alleen dan erop inhakken.

Je kunt niet echt een Wolverine-game maken en de gameplay dan Splinter Cell of Hitman doen. Of rondslingeren zoals Spider-Man.

Het heeft ook wel iets weg van de laatste 2 God of War games. Cinematic 3rd person linear action-game.

Ziet er imo prima uit.

80 euro als launch-prijs gaat hem nooit worden voor mij, natuurlijk.
Fuck that.

Gepost door: Yi-Long op 03-06-2026 11:45
Ik vond Wolverine ook een beetje minder indrukwekkend uitzien. Het heeft teveel van dat macho gehalte. En dat je dan iedere keer te nadrukkelijk op het neersteken van iemand met allemaal bloed te zien krijgt. Het wekt gewoon een tegenvallende beeld. Zal mij ook niet verbazen als de game het minder doet dan Spider-Man. Bij de reveals van Spider-Man laten ze ook veel dingen zien. Toevoegingen en vernieuwingen. Met Wolverine voelt het alsof je een macho dude bent die gelijk mensen kan slicen en dan vervolgens alleen maar "bad guys" afmaakt. Gooi daar ook nog allemaal cinematic toe terwijl de meesten gewoon een gameplay willen spelen. Geen dingen die Logan interessant maken of dingen die het juist uniek maken dan Spider-Man. Het valt dan gewoon tegen. Insomniac had meer op de nadruk van gameplay moeten zetten en Logan gewoon een interessant persoon moeten maken. Dus iemand met een backstory of dat er een aanleiding is om iets te doen. Of misschien was de sneak preview die ze lieten zien gewoon geen goede preview voor de game.

Bij die van God of War kreeg je een hele stukje van een verhaal met gameplay erbij. Simpel gezegd: Het laat zien wat voor verhaal je krijgt, hoe de gameplay zal zijn en waar het naar toe gaat. Dat is wat ik wel bij Wolverine miste.

Where am I Playstation Showcase? 🤡
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (33975 reacties) op 03-06-2026 12:17
Quote:
Damn, niet eens 1 post sinds de 1 uur en 18 minuten durende state op play gisteravond?
PlayStation interesse aan het verliezen?
Gepost door: ThaBEN op 03-06-2026 08:13

Jawel hoor, wij reageerden in het SGF topic.

Quote:
Wolverine vond ik er maar saai uitzien. Lijkt me helemaal niet lekker te spelen. Als ik naar Spider-Man kijk heb ik helemaal zin om rond te zwaaien, maar dit ziet er wat loch en onaantrekkelijk uit vind ik.

Rayman is super onnodig, maar het ziet er wel mooi uit. Hopelijk is het een voorbode voor een nieuw deel. Tomb Raider is tot nu toe mijn favoriet van de show.

Ik heb nog stille hoop voor een shadowdrop van Forza Horizon 6 trouwens. Een man mag hopen.

Edit. JAAAAA juichend op de bank!! Stuntman!!
Gepost door: Budgetpaardje op 02-06-2026 23:34

Quote:
Voor mij was het een 9/10 show. Ze hebben expres weinig tot geen filler gebruikt en smeten met enkel interessante games. Het is geen 10/10 vanwege het gebrek aan meer Playstation exclusives (Japan studios, Intergalactic, waar blijven de oude platformer ip's?), maar wat er wél was was louter kwaliteit.

Heel prettig ook hoe ze God of War: Laufey aankondigde, met een hele lange gameplay sequence. Niet alleen een logo, of een cinematic, maar met zoveel vertrouwen en bombarie. Dat heeft de show voor mij een puntje extra opgeleverd.
Gepost door: Budgetpaardje op 03-06-2026 12:07

🐴
Yi-Long
Door Yi-Long (7180 reacties) op 03-06-2026 12:22
Ik verwacht ook dat Wolverine minder gaat verkopen dan Spider-Man, want Spider-Man is gewoon universeel geliefd, en Marvel’s #1 held, wat ook qua gameplay spectaculair en leuk is.

Ik ben ook nooit zo van het macho-gedoe, maar ik ken Wolverine mijn hele leven al uit de comics, en dan is dit gewoon de game die past bij dat karakter. Zal echt niet voor iedereen zijn, en dat hoeft ook niet.

Zou ook vreemd zijn als je een Wolverine-game maakt en dat het dan NIET bruut is. Zijn hele ding is juist die messen en het op vijanden springen en ze kapot rippen. Hij gaat niet opeens in een danszaal, in vermomming, iemand’s drankje vergiftigen ofzo.

Xelias
Door Xelias (1724 reacties) op 03-06-2026 13:33
Ik denk dat jij het al mooi omschreven hebt, ik verwacht ook een beetje een game ala R&C alleen dan met onze harige kabouter die door alles en iedereen beukt.

Voor een Spider-Man werkt de grote open wereld waar je doorheen kan slingeren (zelfde met batman), maar bij de wolfman moet je gewoon een beetje een liniare game hebben
Door Saego (2064 reacties) op 03-06-2026 13:48
Het grote voordeel van Wolverine is dat het een lekkere lineaire game is. Rond slingeren in New York is echt top als Spider Man/Mens, maar hoe de wereld gevuld is, is wel een beetje boring. Echt zin om als Wolverine lekker te slashen.
Niet elke game hoeft het wiel opnieuw uit te vinden. Dat deed Spider Man overigens ook niet.

Heel erg zin in God of War Laufey, ook al had dat veel minder tijd in beslag mogen nemen. Interessante setting wel!

Zin in Rayman, maar mijn voorkeur gaat uit naar de vorige stijl.

Quote:
3 zeer matig ontvangen (70-85 scores maybe)
Gepost door: Yi-Long op 03-06-2026 12:09

Zeeeeeer matig ja.
Josplays
Door Josplays (4976 reacties) op 03-06-2026 13:53
Quote:

[..]

Zeeeeeer matig ja.
Gepost door: Saego op 03-06-2026 13:48

70-85 scores is voor mij meer dan prima ja 😂
Als je zegt middelmatig verwacht ik eigenlijk 5jes ofzo, maar zelfs dan is er een kans dat ik mij goed ermee kan vermaken.

Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Xor
Door Xor (41179 reacties) op 03-06-2026 14:01
Quote:
Ik verwacht ook dat Wolverine minder gaat verkopen dan Spider-Man, want Spider-Man is gewoon universeel geliefd, en Marvel’s #1 held, wat ook qua gameplay spectaculair en leuk is.

Ik ben ook nooit zo van het macho-gedoe, maar ik ken Wolverine mijn hele leven al uit de comics, en dan is dit gewoon de game die past bij dat karakter. Zal echt niet voor iedereen zijn, en dat hoeft ook niet.

Zou ook vreemd zijn als je een Wolverine-game maakt en dat het dan NIET bruut is. Zijn hele ding is juist die messen en het op vijanden springen en ze kapot rippen. Hij gaat niet opeens in een danszaal, in vermomming, iemand’s drankje vergiftigen ofzo.


Gepost door: Yi-Long op 03-06-2026 12:22
Universeel is een beetje overschat . Japan heeft helemaal niets met Spider-Man. Dus Spider-Man is alleen iets wat het westen vooral gaaf vinden.

Maar dat Logan op vijanden springt, kapot ript, is er vanwege een reden. Een goede verbeelding van Wolverine was bijvoorbeeld de Logan film. Die liet gelijk een beeld zien van hoe Logan zo is geworden. Want Wolverine is meer dan alleen mensen neersteken, op mensen springen enz. Er moet ook een diepgaande verhaal achter zitten om dan een goede representatie te geven aan de personage. Alleen dat liet de trailer niet zien.

Ik voel het gewoon niet. En ik denk dat veel mensen(als ik op Resetera de reacties een beetje lees), ook gemengde meningen hebben over wat de trailer laat zien. Leuk voor anderen die het misschien gelijk tof vonden. Maar ik denk dat als de game zelfs door een Activision studio was gemaakt, er genoeg mensen zijn die het alsnog tof vonden en de game nog zouden halen/spelen. Het is dat deze game nu door Insomniac wordt gemaakt en de verwachtingen nu op een hoog pitje zit vanwege de Spider-Man games.

Where am I Playstation Showcase? 🤡
Yi-Long
Door Yi-Long (7180 reacties) op 03-06-2026 14:18
Als ze 3 minuten van Wolvie aan een bar met een glas whiskey laten zien mompelen over zijn droevige verleden, zou je nu ook gezeur hebben gehad. Ze hebben even 5 minuten aan actie in een actie-game laten zien.

Ik kan niet met zekerheid spreken over Japan, maar in HK is Spider-Man gewoon geliefd, net als hier in NL.

Als Insomniac nu een nieuwe Spider-Man had uitgebracht had je óók gezeur gehad, want dan zal het wéér geslinger door NY zijn. Men liep trouwens over Miles Morales óók te zeuren. En over Remastered óók (gezicht Peter). En over deel 2 óók. Er is ALTIJD gezeik. Op alles.

Bij God of War was men toen ook aan het zeuren dat het niet zoals de oude games was. Nu zeuren ze weer dat je met een chick speelt ipv met een kale vent met een frons.

Ze moesten een Wolverine-game maken en dat hebben ze gedaan. Ik vind het er goed uitzien. Als je geen fan van Wolverine bent dan zal het niets voor je zijn. Heel simpel.

@Saego; Ik gaf even indicatie 70-85 puur om aan te geven dat genoemde games, destijds in de reviews, ook nooit absolute toppers waren. Dus gemengde meningen, en gewoon goede games maar niet geweldig of uitmuntend, maar daar kun je je prima mee vermaken natuurlijk. En voor sommigen zullen dat prima game-herinneringen zijn.
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (33975 reacties) op 03-06-2026 15:02
Ik werd op zich enthousiast van die Toy Story 3 remaster, totdat ik de beelden zag. In mijn hoofd was die game mooier dan wat ze er nu uitpoepen. Had wel een extra likje verf mogen hebben. De oude Toy Story games zijn prima, niet meer dan dat. Als je tijd hebt om én de nieuwe games, én de oude toppers, én dit soort heruitgaven te spelen: dikke pluim naar jou en doen! En kan je me even vertellen hoe ik zo'n situatie voor mezelf kan creëeren? Dank!

🐴
Door MisAnTroop (7844 reacties) op 03-06-2026 15:48
Quote:
[..]

Ik weet niet wat je verwachtte van Wolverine, maar dit is juist precies wat ik van zo’n game verwacht. Gewoon bruut, recht-toe recht-aan door zo’n level heen. Blij dat ze voor verschillende levels hebben gekozen. Ik hoop wel dat je in die levels wat meer vrijheid hebt dan wat ze hier lieten zien, maar in principe is dit niet veel anders dan een Ratchet & Clank, dus je weet ongeveer waar je heen gaat en dan is het in R&C gewoon knallen, springen, glijden, spektakel, etc, en dat lijkt hier niet veel anders, alleen dan erop inhakken.

Je kunt niet echt een Wolverine-game maken en de gameplay dan Splinter Cell of Hitman doen. Of rondslingeren zoals Spider-Man.

Het heeft ook wel iets weg van de laatste 2 God of War games. Cinematic 3rd person linear action-game.

Ziet er imo prima uit.

80 euro als launch-prijs gaat hem nooit worden voor mij, natuurlijk.
Fuck that.

Gepost door: Yi-Long op 03-06-2026 11:45

Goeie vraag. En klopt dit is exact als Wolverine hoort te zijn, en exact als de 360 game destijds, Xmen origins...
Ze hadden er ook niets anders van kunnen maken, correct. Maar ik sla dan even over..

Am i living deeply, or just barely skimming...
Door Saego (2064 reacties) op 03-06-2026 16:33
Quote:

@Saego; Ik gaf even indicatie 70-85 puur om aan te geven dat genoemde games, destijds in de reviews, ook nooit absolute toppers waren. Dus gemengde meningen, en gewoon goede games maar niet geweldig of uitmuntend, maar daar kun je je prima mee vermaken natuurlijk. En voor sommigen zullen dat prima game-herinneringen zijn.
Gepost door: Yi-Long op 03-06-2026 14:18

Ik snap je, en ben het met je eens. Ik heb alleen, net zoals Josplays, een andere bewoording voor gamed met een score voor 70 tot 85.. En niet 'zeer matig'.
Door Wollewillie (691 reacties) op 05-06-2026 11:03
Heb sinds dat ik oorspronkelijk een ssd heb gekocht voor mijn ps5 nooit meer naar de prijzen gekeken. Voor het eerst dat ik iets moest verwijderen omdat ik een spel niet kon installeren op mijn ssd.

Maar 550 voor een 4tb is wel heel erg 🤣Laat maar een limited ps5 pro versie komen van gta ofzo, dan gebruik ik dat wel 🤓
Samunth
Door Samunth (338 reacties) op 05-06-2026 11:25
Wel vaag dat Onimusha en Control Resonant nog nerges te bestellen zijn op Nederlandse webshops.
Door Zero_FX (6 reacties) op 05-06-2026 11:45
Quote:
Wel vaag dat Onimusha en Control Resonant nog nerges te bestellen zijn op Nederlandse webshops.
Gepost door: Samunth op 05-06-2026 11:25

Dus dat, ik wil zo graag de onimusha steelbook editie bestellen (ik geloof dat dit de premium is). Maar nog steeds nergens te verkennen
Samunth
Door Samunth (338 reacties) op 05-06-2026 11:51
Quote:
[..]

Dus dat, ik wil zo graag de onimusha steelbook editie bestellen (ik geloof dat dit de premium is). Maar nog steeds nergens te verkennen
Gepost door: Zero_FX op 05-06-2026 11:45

Ik heb voor nu maar een pre-order gedaan op Amazon UK en als de NL webshops hem beschikbaar maken dan annuleer ik deze.
https://www.amazon.co.uk/dp/B0H41JRRVF?_encoding=UTF8&psc=1
Lebberrr
Door Lebberrr (1512 reacties) op 05-06-2026 11:52
Vraagje Kopen jullie weleens vervangings PS5 doosjes? En zo ja, waar dan? Ik merk dat sommige gebruikte PS5 doosjes inmiddels toch wel oud worden en een beetje lelijk. Dat vind ik zonde. Als ik Google zie ik wel allerlei alternatieven, maar ja, welke zijn echt gelijk aan het origineel...
ThaBEN
Door ThaBEN (7849 reacties) op 06-06-2026 08:13
Quote:
Vraagje Kopen jullie weleens vervangings PS5 doosjes? En zo ja, waar dan? Ik merk dat sommige gebruikte PS5 doosjes inmiddels toch wel oud worden en een beetje lelijk. Dat vind ik zonde. Als ik Google zie ik wel allerlei alternatieven, maar ja, welke zijn echt gelijk aan het origineel...
Gepost door: Lebberrr op 05-06-2026 11:52

Tijdens de PS4 era heel vaak €10 PSN store tegoed gekocht in de fysieke winkel. Die kwamen toen nog in originele PS4/PS5 doosjes. Daardoor heb ik een kleine reserve voorraad.

Nieuwe Attack on Titan game. Verschijnt al op 1 juli!


Tupac????


Star Wars


Meer Star Wars


The Wolf Among Us 2


De volgende game is helaas PC exclusief, maar ga hem toch delen.

Amsterdam 1666



Feel a New Real | PS VR2
UltraTiger
Door UltraTiger (85884 reacties) op 06-06-2026 10:22
Quote:
[..]

Tijdens de PS4 era heel vaak €10 PSN store tegoed gekocht in de fysieke winkel. Die kwamen toen nog in originele PS4/PS5 doosjes. Daardoor heb ik een kleine reserve voorraad.
Gepost door: ThaBEN op 06-06-2026 08:13
Same, ook de PS Plus-doosjes. Van de Wehkamp met kortingscode. Goeie ouwe tijd. 🥹

Ik bewaar games die ik actief speel, die normaal gesproken in steelbooks zitten, ook tijdelijk in die doosjes.

🇺🇦 💙💛
NewDust
Door NewDust (1718 reacties) op 06-06-2026 12:18
Weer een maandje EA Play voor €0,99 tot 18 juni

Volgens mij heeft Zero Company (nog) geen fysieke release, dus als je een pre-order aandurft kun ke hier nog een kleine besparing mee halen.
[Begin]  |2150|2151|2152|2153|2154|2155|2156(2156)  [Eind]