Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 5 [Algemeen Topic]

[Begin]  |891|892|893|894|895|896|897(1720)  [Eind]
Door Quetzalcoatl (5013 reacties) op 27-11-2020 01:55
Quote:
Waar spelen jullie spiderman miles morales op? Graphics mode of performance mode? Ik eerste, maar net even performance gedaan. Dis 60fps is wel erg fijn met gevechten en mooi. Wat heeft jullie voorkeur?
Gepost door: Vizzie op 26-11-2020 23:57

Graphics mode. Ik vind het zonde om 1 van de eerste consolegames met raytracing zonder raytracing te spelen. De motion blur maakt een hoop goed, vind ik. Die werkte in het vorige deel ook al goed om de 30fps veel soepeler te laten ogen. Demon’s Souls speel ik wel in performance mode, want daar zit toch geen raytracing in en de 1440p upscaling is perfect gedaan bij die game.
Jellsyboy
Door Jellsyboy (905 reacties) op 27-11-2020 09:12
Menig uitleg op de interwebz geeft onderstaande aan m.b.t. crashes en data loss

The system's bottom DDR6 memory module has insufficient cooling, it is not in contact with the heatsink, and hits critical temps of 93.3 °C (199.94 °F) in a room with an ambient temperature of around 23 °C (73.4 °F). This is why people's PS5's are crashing and losing data.
The top memory module that is in contact with the heatsink only reaches temps of around 65.5 °C (149.9 °F).
Bart4june
Door Bart4june (1516 reacties) op 27-11-2020 09:21
Quote:
Menig uitleg op de interwebz geeft onderstaande aan m.b.t. crashes en data loss

The system's bottom DDR6 memory module has insufficient cooling, it is not in contact with the heatsink, and hits critical temps of 93.3 °C (199.94 °F) in a room with an ambient temperature of around 23 °C (73.4 °F). This is why people's PS5's are crashing and losing data.
The top memory module that is in contact with the heatsink only reaches temps of around 65.5 °C (149.9 °F).
Gepost door: Jellsyboy op 27-11-2020 09:12
Wow? He? Toch weer hitte problemen met de PlayStation console deze generatie? Dat was toch opgelost dacht ik gezien te hebben in die teardown video in oktober? Dat is balen...
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 27-11-2020 09:23
Quote:
Menig uitleg op de interwebz geeft onderstaande aan m.b.t. crashes en data loss

The system's bottom DDR6 memory module has insufficient cooling, it is not in contact with the heatsink, and hits critical temps of 93.3 °C (199.94 °F) in a room with an ambient temperature of around 23 °C (73.4 °F). This is why people's PS5's are crashing and losing data.
The top memory module that is in contact with the heatsink only reaches temps of around 65.5 °C (149.9 °F).
Gepost door: Jellsyboy op 27-11-2020 09:12

De betreffende test is fout uitgevoerd door de koelputty (vormbare koelpasta) niet te vervangen. Bovendien weten we niet wat de temperatuur marges zijn voor deze specifieke chips. 93 graden is dan wel heet voor dit type chips. En dat dit de oorzaak lijkt voor een gtoot deel lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien een hoop users de problemen ook direct na opstarten (en uit rest modus) hebben.

Naar de conclusie toegeschreven dus.
Harmen1z
Door Harmen1z (269 reacties) op 27-11-2020 09:49
Quote:
[..]

De betreffende test is fout uitgevoerd door de koelputty (vormbare koelpasta) niet te vervangen. Bovendien weten we niet wat de temperatuur marges zijn voor deze specifieke chips. 93 graden is dan wel heet voor dit type chips. En dat dit de oorzaak lijkt voor een gtoot deel lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien een hoop users de problemen ook direct na opstarten (en uit rest modus) hebben.

Naar de conclusie toegeschreven dus.
Gepost door: NewDust op 27-11-2020 09:23

De AMD rx5700xt video kaart die vorig jaar zomer uit kwam had ook heel erg hoge memory temps. Op die kaarten was de maximale toegelaten temperatuur 105°C. Pas bij 106°C gooit hij de snelheid omlaag. Zou best kunnen dat dit diezelfde GDRR6 chips zijn en is er dus niets aan de hand. Tevens is de temperatuur in niet optimale omstandigheden gemeten, we zullen moeten wachten tot iemand toegang krijgt tot een dev kit of de systeem software om te temperatuur op die manier uit te lezen.
Door Svencp (156 reacties) op 27-11-2020 09:52
Ik was iemand die altijd zei dat gamen op 30FPS prima is en genoeg is. Echter toen ik Assassin's Creed Valhalla opstartte en merkte dat het 60FPS was was ik weggeblazen, wat loopt die game dan soepel.

Gisteren kwam er een update waardoor je ook Quality mode kon spelen. De game schakelde direct hier naar over, echter was het voor mij onspeelbaar. Ik had op dat moment al 20uur in 60Fps gespeeld en kan niet meer teruggaan naar 30 in Valhalla.

Door Saego (1895 reacties) op 27-11-2020 09:52
Quote:
Ik was iemand die altijd zei dat gamen op 30FPS prima is en genoeg is. Echter toen ik Assassin's Creed Valhalla opstartte en merkte dat het 60FPS was was ik weggeblazen, wat loopt die game dan soepel.

Gisteren kwam er een update waardoor je ook Quality mode kon spelen. De game schakelde direct hier naar over, echter was het voor mij onspeelbaar. Ik had op dat moment al 20uur in 60Fps gespeeld en kan niet meer teruggaan naar 30 in Valhalla.


Gepost door: Svencp op 27-11-2020 09:52

Moet je 144 fps eens proberen.
Door Vizzie (337 reacties) op 27-11-2020 10:49
Quote:
Ik was iemand die altijd zei dat gamen op 30FPS prima is en genoeg is. Echter toen ik Assassin's Creed Valhalla opstartte en merkte dat het 60FPS was was ik weggeblazen, wat loopt die game dan soepel.

Gisteren kwam er een update waardoor je ook Quality mode kon spelen. De game schakelde direct hier naar over, echter was het voor mij onspeelbaar. Ik had op dat moment al 20uur in 60Fps gespeeld en kan niet meer teruggaan naar 30 in Valhalla.


Gepost door: Svencp op 27-11-2020 09:52

Vandaar mijn twijfel om spiderman in 60fps verder te gaan spelen. Natuurlijk is ray-tracing mooi, maar wanneer valt het nou echt op? Weerspiegeling is er ook in 60fps, alleen niet daadwerkelijk wordt hetgene weerspiegelt wat er is, maar dat heb je nauwelijks door. De vloeiendheid in 60fps voelt voor mij eigenlijk meer next-gen aan.
Rerder
Door Rerder (1768 reacties) op 27-11-2020 10:52
Quote:
[..]

Vandaar mijn twijfel om spiderman in 60fps verder te gaan spelen. Natuurlijk is ray-tracing mooi, maar wanneer valt het nou echt op? Weerspiegeling is er ook in 60fps, alleen niet daadwerkelijk wordt hetgene weerspiegelt wat er is, maar dat heb je nauwelijks door. De vloeiendheid in 60fps voelt voor mij eigenlijk meer next-gen aan.
Gepost door: Vizzie op 27-11-2020 10:49

Eerst gespeeld in 30fps 2de ronde in 60fps. 60fps speelt wel lekkerder maar hij gaat grafisch wel omlaag.

De reflecties in 60fps mode zijn niet slecht. Maar wel beter.
Tiduz
Door Tiduz (265 reacties) op 27-11-2020 10:53
de AC Valhalla patch heeft een glitch, nu runt de xbox versie beter maar de PS5 versie heeft elke ~30 sec een drop naar ~40 fps.

wachten op een nieuwe patch voor ik start dan maar.
Blauwehaan
Door Blauwehaan (536 reacties) op 27-11-2020 11:03
Ik vind het raytracing effect echt minimaal van wat ik zie op video's van YouTube, moet wel toegeven dat ik nog geen game heb gespeeld met raytracing aan. Maar als ik dan zie hoe vloeiend demons souls loopt lijkt 60 FPS me een stuk belangrijker inderdaad.
ThaBEN
Door ThaBEN (5722 reacties) op 27-11-2020 11:28
Quote:
Ik vind het raytracing effect echt minimaal van wat ik zie op video's van YouTube, moet wel toegeven dat ik nog geen game heb gespeeld met raytracing aan. Maar als ik dan zie hoe vloeiend demons souls loopt lijkt 60 FPS me een stuk belangrijker inderdaad.
Gepost door: Blauwehaan op 27-11-2020 11:03

Check vanaf 05:45

PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25373 reacties) op 27-11-2020 11:30
Ik heb gisteravond eens de PS Remote Play geprobeerd op zowel telefoon als laptop. Ideaal is het niet, maar toch wel goed genoeg om in bed nog even verder te gamen. Wel raar dat de DualSense nog niet ondersteund wordt en dat de DualShock 4 opeens perfect werkt met PS5 games, terwijl die controllers niet op de PS5 zelf te gebruiken zijn. Ook kreeg ik mijn DS4 niet draadloos werkend op PSRP Windows (wel op Android), terwijl het systeem de controller draadloos niet anders herkend dan bedraad. Maar goed, leuke feature, aanrader!
🐴
Morimori
Door Morimori (79 reacties) op 27-11-2020 11:30
Even een disclaimer voor de video er boven.

Op de spiderverse pak zit een add-on waardoor die meer comic lijkt. hij loopt niet helemaal soepel dat hoort zo bij dit pak icm de add-on
ThaBEN
Door ThaBEN (5722 reacties) op 27-11-2020 11:37
Quote:
Even een disclaimer voor de video er boven.

Op de spiderverse pak zit een add-on waardoor die meer comic lijkt. hij loopt niet helemaal soepel dat hoort zo bij dit pak icm de add-on
Gepost door: Morimori op 27-11-2020 11:30
Goede aanvulling. Je karakter neemt met dat pakje inderdaad de framerate over van de animatie film, terwijl de rest van de game op de juiste framerate speelt. Dit is dus een bewust gekozen artistiek effect

Hier wellicht een beter voorbeeld hoe ray-tracing uitziet onder normale omstandigheden:

PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Door Z0mer (567 reacties) op 27-11-2020 11:46
Nvm
YD18
Door YD18 (545 reacties) op 27-11-2020 12:04
Quote:
de AC Valhalla patch heeft een glitch, nu runt de xbox versie beter maar de PS5 versie heeft elke ~30 sec een drop naar ~40 fps.

wachten op een nieuwe patch voor ik start dan maar.
Gepost door: Tiduz op 27-11-2020 10:53
Yep, precies om die reden wacht ik altijd met het kopen van Ubi games. Veel patches in het begin, en weken later is de game al 20 euro goedkoper.
PSN: Steel48 - Xbox: Mortalsteel48
ThaBEN
Door ThaBEN (5722 reacties) op 27-11-2020 12:13
Quote:
de AC Valhalla patch heeft een glitch, nu runt de xbox versie beter maar de PS5 versie heeft elke ~30 sec een drop naar ~40 fps.

wachten op een nieuwe patch voor ik start dan maar.
Gepost door: Tiduz op 27-11-2020 10:53
Hieronder de verschillende modes met elkaar vergeleken:

PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
ArdiBacardi
Door ArdiBacardi (2417 reacties) op 27-11-2020 12:40
Quote:
[..]

Graphics mode. Ik vind het zonde om 1 van de eerste consolegames met raytracing zonder raytracing te spelen. De motion blur maakt een hoop goed, vind ik. Die werkte in het vorige deel ook al goed om de 30fps veel soepeler te laten ogen. Demon’s Souls speel ik wel in performance mode, want daar zit toch geen raytracing in en de 1440p upscaling is perfect gedaan bij die game.
Gepost door: Quetzalcoatl op 27-11-2020 01:55

Raytracing is toch op elk HD scherm zichtbaar? En raytracing is ook in te stellen op 60fps of zit ik verkeerd?
More bang for the buck!
Xor
Door Xor (34772 reacties) op 27-11-2020 12:47
Quote:
[..]

Raytracing is toch op elk HD scherm zichtbaar? En raytracing is ook in te stellen op 60fps of zit ik verkeerd?
Gepost door: ArdiBacardi op 27-11-2020 12:40
Raytracing is een optie die sommige games kunnen hebben als ze dit ook aanbieden. Wanneer games deze optie aanbieden, kunnen ze misschien alleen in lagere fps of in lagere resolutie worden weergegeven. Bijvoorbeeld Miles Morales kan met Raytracing alleen 4K 30fps terwijl je zonder Raytracing dynamische 4K met 60fps kan hebben. Meestal kan je 60fps met Raytracing hebben, maar dan is de game in lagere resolutie weergegeven.

Het is eigenlijk op elk HD scherm zichtbaar als je deze aanzet, maar je kan de game niet bijvoorbeeld 60fps met raytracing zetten. Tenzij de game dat nog wel aankan. Dus het is maar net kijken wat de prestaties van de games zijn. Want bijvoorbeeld met Miles Morales kan je geen 60fps hebben met Raytracing aan.

Misschien dat de toekomstige games nog 4K 60fps halen i.c.m. Raytracing. Maar dat zullen we in deze nieuwe generatie moeten zien.
[Begin]  |891|892|893|894|895|896|897(1720)  [Eind]