Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation Vita [Algemeen Topic]

[Begin]  |439|440|441|442|443|444|445(465)  [Eind]
Htbaa
Door Htbaa (12320 reacties) op 05-03-2018 17:07
Ik heb de Vita (launch model) een krap jaartje na de launch 2e hands overgenomen. Ik heb voornamelijk de PS Plus games gespeeld. Heb welgeteld 6 Vita doosjes in de kast staan en slechts een handjevol digitale games gekocht.

De PSP vond ik erg tof destijds en daar waren ook veel leuke en originele games voor (ook vanuit Sony). Maar dat hebben ze laten afweten op de Vita.

De Vita ligt voornamelijk in de kast. Zo nu en dan gaat 'ie even aan als ik op tijd moet opstaan. De Wake Up Club is leuk wat dat betreft. Heb nog een paar spellen die ik moet doen (World of Final Fantasy - oké, één dan. Misschien FFX-2 dan nog), maar dat is het dan ook wel.

Maar dankzij PS Plus wel Uncharted en Wipeout gespeeld en vooral die laatste erg veel gedaan. Heb er dus wel plezier aan beleefd, maar niet zoveel speeluren in kunnen steken dus. Gezien hoe snel Sony de support heeft laten vallen hoeven ze van mij niet nog een portable te maken.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Hunterr
Door Hunterr (2255 reacties) op 05-03-2018 17:45
Quote:
[..]
Ik weet niet of ze echt een halve product hebben uitgebracht. Het probleem ligt meer dan wat men denkt.


Sony heeft met de Vita weliswaar een product in de markt gezet en gehoopt dat het een succes zou worden. Ze hebben gewoon een risico genomen. Alleen net als met de WiiU, hadden 3rd party ontwikkelaars het systeem na 1 jaar links gelegd. Sony heeft nog moeite geprobeerd met wat exclusive games, maar qua marketing lieten ze het ook zitten. Want 3rd party ontwikkelaars gingen eigenlijk niks meer op de Vita maken. Er was geen GTA op de Vita, geen Battlefield, je kreeg alleen een half afgebakend COD game. Er is niet eens een nieuw NFS game uitgebracht. De reden hiervoor was omdat de Vita minder krachtig was dan de huidige generatie consoles. Zelfs een PS3 zoals The Last of Us kreeg geen Vita port. Dus op een gegeven moment heb je niks meer voor de westerse gamers. Ze hebben geprobeerd met Uncharted en Killzone, maar daar bleef het ook bij. Ze hadden ook nog geprobeerd om mensen eventueel blij te maken met de Indie games die je gratis op de PS Plus zou krijgen, maar dat helpt ook niet om mensen aan te trekken en probeer je alleen de huidige klanten/gebruikers een beetje zoet te houden.

In Japan bleef de ondersteuning er nog, want daar bleef het apparaat nog een succes. Er werd zelfs een Monster Hunter voor de Vita uitgebracht, nieuwe Phantasy Star etc. Natuurlijk zijn een aantal van deze Japanse games in het westen uitgebracht, maar daar pak je ook niet alle gamers. Daarnaast zijn de meeste gamers alleen mensen die voor de AAA games gaan zoals Battlefield, Fifa etc. Als je dit niet hebt, dan wordt het gewoon minder interessant om zo'n apparaat te nemen. Kijk maar naar de WiiU.

Het probleem met de memory cards, was ook omdat Sony vooral tegen piracy en hacking was. De micro sd kaarten waren makkelijk te gebruiken voor hacks/homebrews etc. En dit wou Sony voorkomen. Hierdoor hebben ze zelf de productie gedaan en vragen ze ook grote prijzen voor de memory cards.

Gepost door: Xor op 05-03-2018 14:47

Ik heb heel je verhaal gelezen. Maar heb je eigenlijk wel een Vita, want ik zie heel veel *wat als* en met een beetje onzin er tussen.

Er is geen Monster hunter op de Vita en BF is een multiplayer game wat zeer dom zal zijn voor een handheld. Er is koop gewoon een NFS te vinden op de Vita, persoonlijk vind ik dat de beste versie en er zijn 3-4 Fifa's te vinden op de Vita.

Westerse gamer zit alleen op die 3 games te wachten ? Misschien in verkoopcijfers, vorig jaar waren bergen geweldige JP games uitgekomen en de *Westerse gamer* kocht ze als zoete koek.

De Vita is trouwens helemaal gekraakt en ook voor de huidige firmware ligt er 1 klaar. Daar wachten ze nog even mee tot einde van het jaar.





https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Xor
Door Xor (34760 reacties) op 05-03-2018 18:48
Quote:
[..]

Ik heb heel je verhaal gelezen. Maar heb je eigenlijk wel een Vita, want ik zie heel veel *wat als* en met een beetje onzin er tussen.

Er is geen Monster hunter op de Vita en BF is een multiplayer game wat zeer dom zal zijn voor een handheld. Er is koop gewoon een NFS te vinden op de Vita, persoonlijk vind ik dat de beste versie en er zijn 3-4 Fifa's te vinden op de Vita.

Westerse gamer zit alleen op die 3 games te wachten ? Misschien in verkoopcijfers, vorig jaar waren bergen geweldige JP games uitgekomen en de *Westerse gamer* als zoete koek.

De Vita is trouwens helemaal gekraakt en ook voor de huidige firmware ligt er 1 klaar. Daar wachten ze nog even mee tot einde van het jaar.
Gepost door: Hunterr op 05-03-2018 17:45
Ik heb een Vita. En ik heb ook een PS TV. Noem het maar onzin, maar als je de hele markt en de laatste jaren qua beeld hebt gezien hoe de Vita en het westen samen was, dan had je ongeveer hetzelfde reactie als ik gehad.

In Japan hadden ze Monster Hunter Frontier G. Deze is nooit in Europa en in Amerika uitgebracht. Wat kreeg het westen nog wel? God Eater 2(gelukkig nog, ondanks dat het geen groot succes was). Maar Monster Hunter heeft nooit het daglicht in het westen gezien.

Wat spelen de gemiddelde gamers? Fifa, Battlefield, COD, Uncharted, The Last of Us, AC en de lijst gaat door. AC had je nog op de Vita Liberation, maar dat was het ook zo'n beetje. COD had dat ene Black Ops game wat eigenlijk een waardeloze game was. Want er zat weinig inhoud in en het was niet vergelijkbaar als een gewone COD game. Battlefield kwam gewoon niet omdat de Vita niet krachtig genoeg was en ze met Frostbite engine gingen werken. Fifa was iedere game een heruitgave van de eerste game(Fifa Footbal), maar dan met een nieuwe lijst qua spelers uit dat ene jaar. Er zat geen vernieuwingen, verbeteringen e.d. zoals de PS3 versies en later ook op de PS4 versies.

En waar was GTA? De Vita moest wel een GTA game krijgen, maar deze was nergens te bekennen. Daarnaast was er zelfs een Bioshock vita game in de ontwikkeling waar ze na 1 jaar de stekker hadden getrokken.

Noem het dom, maar de westerse games is wat de meeste mensen wouden zien en de Vita in het westen(Amerika en Europa) nog zou laten leven. Op de PSP had je een veel groter aanbod qua westerse games. Deze had zelfs GTA. En de PSP was groot door 2 dingen: De games en de mogelijkheid om de PSP om te bouwen voor gratis games. Dat laatste had Sony een "oplossing" gevonden, dus het was alleen de eerste optie wat niet aanwezig was op de Vita. Waarom was het niet aanwezig? Omdat ontwikkelaars de Vita lieten zitten ten faveure van de PS4 en X1 die na 1 jaar in de markt kwam. De Vita was gewoon niet krachtig genoeg om de nieuwste games af te spelen. En grote uitgevers zoals EA hadden geen zin om een speciale, aparte versie van een titel voor de vita uit te brengen. Want dat kost geld en ze zagen niet het winst om daar uit te halen. Als de Vita net zo krachtig was als de Switch destijds, dan kregen we nog PS3 ports van bekende titels zoals we nu bij de Switch nog terug zien.

NFS had je alleen Most Wanted 2012. Most Wanted 2012 had ook grote last van lage framedrops. Ik heb de hele game uitgespeeld, ondanks dat m'n ogen pijn deden van de lage framerate. Waarom bleef ik door met het spelen? Omdat ik eindelijk een race game op een handheld kon spelen en ik ervan genoot(ondanks de lage framerate). Maar na het uitspelen van de game, wou ik meer race games op de Vita spelen. Waar waren ze? Juist, bijna iedere 3rd party ontwikkelaar had geen nieuwe race game (meer) voor de Vita uitgebracht. Je had alleen nog Ridge Racer en dat was het zo'n beetje.

Je moet dit niet zwaar overschatten. Japanse games blijven in het westen niche. De Vita is hierdoor nog altijd een succes in Japan, omdat dit soort games, dus games zoals Neptunia, Persona, Monster Hunter e.d. daar altijd nog een succes blijven. Want het markt is ook vooral bestemd voor dit soort games. In het westen is er nog wel interesse in zulke games. Maar de markt blijft kleiner in vergelijking met andere westerse titels. Daarnaast zijn veel mensen ook niet geïnteresseerd in het Japanse anime stuff van een game. Als je al het Japanse uit de Vita haalt, dan hou je er bijna niks over. Misschien nog Indie games. Maar dat maakt niet iedereen zoet.

En dat de Vita ook gelijk dood was, kwam ook deels door Sony. Sony had nog wel geprobeerd om wat games op de Vita uit te brengen. Zoals Soul Sacrifice (Delta), Freedom Wars en Oreshika. Ook hadden ze Vita ports van Playstation titels zoals Sly en Rachet & Clank uitgebracht. Ze hadden ook geprobeerd om een klein aantal titels zoals Borderlands 2 op de Vita te krijgen. Maar dat hielp allemaal niet. Dat kwam ook deels door de marketing die ze nooit/nauwelijks deden, maar ondanks dat, maakte het niet iedereen zoet. Want iedereen zat liever op de PS4 of praten liever over games zoals The Last of Us.

Daarom is de Vita vergelijkbaar als de WiiU. De WiiU had nog wel succes met 1st party games van Nintendo zelf. Maar daar bleef het ook. Want 3rd party ondersteuning was gewoon weg. De Vita moest het nog doen met de Japanse (anime) titels die NISA, Idea Factory e.d. hebben uitgebracht, maar hiermee pak je alleen een beperkte, kleine doelgroep.

Los van dat de Vita niet krachtig genoeg was, had het gewoon weinig 3rd party games. Net als de WiiU. En dat kwam gewoon door de 3rd party ontwikkelaars.

En met Japanse games bereik je niet veel mensen. Want als je met een game zoals Neptunia aankomt, dan zullen de gemiddelde mensen je vreemd aankijken. En dat is helaas ook het geval wanneer zulke games worden aangekondigd. Kijk maar wanneer je voor de grap over Gal Gun praat. De ene vind het niet zo'n erge game en snapt de humor/onzin nog wel + lachen erom of maken er memes van. Maar voor de ander wordt het gelijk een cringe situatie. Daarom zijn zulke games ook weer niche.

Edit:
En voordat je denkt dat ik overkom alsof ik het beter weet. Dat is niet het geval. Dit is wat ik in de laatste paar jaren heb gezien. Ik heb helaas de Vita ergens vorig jaar een beetje laten zitten omdat ze alles op de PS4 hebben uitgebracht/geport. Daarnaast is mijn interesse in portable handheld een beetje ingezakt vanwege persoonlijke redenen en situatie.

Maar ondanks de interesse e.d., is het meer de ontwikkelingen rondom de Vita en het westen qua games wat mij een beetje eerder negatief erover maakt. Natuurlijk is de Vita een goede apparaat en bied het heel veel games. Maar deze games zijn voornamelijk Japanse (anime) games. En dit moeten dan jou weer aanspreken. Voor echte westerse games heb je niet veel aan een Vita.
Hunterr
Door Hunterr (2255 reacties) op 05-03-2018 21:03
Denk niet dat je de Monster hunter die je opnoemt een lekker voor beeld is. De game is ook op de Wii U , zon succes zal het wel niet geweest zijn en het is een mmo.

Das jou mening over JP games en je blijft battlefield noemen wat al zwaar onrealistisch is, leuk 4 vs 4 battlefield. Ook Persona 4 heeft als een beest verkocht in het westen. Verder ga ik er niet op in, feit is gewoon het systeem heeft gefaald. Maar zeker niet de redenen die jij noemt .

https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 05-03-2018 22:05
Quote:
Er zijn gewoon irritatiepuntjes die ik bij een hedendaagse console gewoon had verwacht (720p in 2012 was echt niet ongewoon of high tech, daar waar de PS3 al focus had op 1080p).
Gepost door: Henri-Alexander op 05-03-2018 12:53
Voor een gaming portable was 720p zeker high-tech, en al zeker met een OLED-scherm. De vergelijking met de PS3 gaat niet op want het is een thuisconsole dat niet wakker moet liggen van beperkte plaats voor de hardware, koeling, en de batterij te snel op te doen. En er waren maar een handjevol spellen op de PS3 die echt 1080p deden (Virtua Tennis 4 is er een van). De rest was geupscaled. Consoles als de Xbox 360 en PS3 waren niet eens sterk genoeg om fatsoenlijk echt 720p te draaien.
Quote:
[De reden hiervoor was omdat de Vita minder krachtig was dan de huidige generatie consoles.
Gepost door: Xor op 05-03-2018 14:47
Dat kan de reden niet zijn, want handhelds zijn altijd minder krachtig dan thuisconsoles, en voor de PSP werd er wel ontwikkeld.
Hercule
Door Hercule (6364 reacties) op 05-03-2018 22:21
Vita heeft verloren van de smartphone. De PSP had nog enig succes hier maar werd ook gebruikt als MP3 speler of om filmpjes te kijken. Voor dat soort zaken heb je nu een telefoon.
Xor
Door Xor (34760 reacties) op 05-03-2018 23:13
Quote:
[..]
Voor een gaming portable was 720p zeker high-tech, en al zeker met een OLED-scherm. De vergelijking met de PS3 gaat niet op want het is een thuisconsole dat niet wakker moet liggen van beperkte plaats voor de hardware, koeling, en de batterij te snel op te doen. En er waren maar een handjevol spellen op de PS3 die echt 1080p deden (Virtua Tennis 4 is er een van). De rest was geupscaled. Consoles als de Xbox 360 en PS3 waren niet eens sterk genoeg om fatsoenlijk echt 720p te draaien.
[..]
Dat kan de reden niet zijn, want handhelds zijn altijd minder krachtig dan thuisconsoles, en voor de PSP werd er wel ontwikkeld.
Gepost door: BenoitRen op 05-03-2018 22:05
Voor de PSP in z'n tijd nog wel. Maar dat kwam ook omdat uitgevers nog de moeite namen. En de PSP was ook een succes met z'n line-ups. GTA trok al veel mensen aan, maar ook bekende titels kregen een PSP versie zoals NFS. Bijna iedere 3rd party titel kreeg ook een PSP versie erbij.

Maar toen de Vita uitkwam, begonnen de uitgevers al een beetje te focussen op de nieuwe generatie consoles. En ik weet dat EA op een gegeven moment alles liever met Frostbite Engine wou uitbrengen, want dan hadden ze een eigen engine + zouden ze veel kosten besparen door geen andere engines te gebruiken. Na Most Wanted 2012 kwam Rivals. En dat was gelijk een game wat in Frostbite engine was ontwikkeld. Hiermee gingen ze gelijk springen naar een grote engine. Natuurlijk kon EA een aparte versie uitbrengen. Maar dat deden ze niet omdat ze weinig geld wouden spenderen aan een aparte versie. Waarom is er ook geen Battlefield 3 of 4 voor de WiiU uitgebracht? Simpel. De WiiU was te zwak. De CPU kon de engine niet aan. En net als met de Vita, was het gewoon niet krachtig genoeg zoals zij verwachten. Ze konden misschien een aparte versie uitbrengen, maar ze lieten het zitten omdat het uiteindelijk bleek dat het niet winstgevend genoeg was om bijvoorbeeld de kosten voor het maken van deze aparte versie terug te verdienen. Most Wanted 2012 zelf was ook geen optimale port. Dat ze nog zoiets hebben gemaakt zou ik eerder een prestatie noemen. Want de game laat op de Vita al zien dat de engine zwaar genoeg was.

Maar net als met GTA en andere titels zoals AC, waren deze games minder of niet eens aanwezig op de Vita. Op de PSP had je ook een andere versie van AC, maar Ubisoft had ook nog Prince of Persia, Rainbow Six, Ghost Recon en de lijst gaat verder.

Misschien ga ik te ver met Battlefield. Maar de meeste mensen willen ook online samen spelen. Dat was ook de reden met online en ook met dat 3G optie bij de Vita*. Zodat je overal online verbonden was en online kon spelen met vrienden en/of mensen. Battlefield niet realistisch noemen, is hetzelfde dat Freedom Wars niet eens een online multiplayer zou hebben. COD had ook een Vita versie. Ondanks dat het een slechte game was, kon men nog wel een online multiplayer mode spelen. En dan heb je ook nog Killzone Mercenary. Dat had ook een goede multiplayer mode. Veel mensen willen juist zulke games ook hebben. De mensen die op de dag van de release een Vita hadden aangeschaft. Zodat ze deze games kunnen meenemen en onderweg online nog een potje kunnen spelen. Hetzelfde ook met racegames. En hetzelfde ook met goede single player games.

Men denkt dat Japanse games nog altijd een succes voor de Vita zou zorgen. Maar men moet verder kijken naar wat de meeste mensen alleen spelen. Er waren genoeg Japanse Vita games in de westerse markt(als je de hele Vita line-up van NISA, Idea Factory etc. erbij pakt voor Europa/Amerika) en nog altijd bleef de Vita geen succes. Kortom. Het was een apparaat geworden voor de niche gebruikers. Hier op BG vindt men nog mensen die deze Japanse games interessant vinden en/of spelen, maar de meeste mensen spelen alleen games zoals Horizon Zero Dawn, Uncharted, Assassins Creed, COD en de lijst gaat maar door. Persona 4 Golden was misschien een succes, maar dat was omdat de markt al klaar stond voor zulke games. De markt voor zulke games was al aanwezig bij de Vita. Maar dat markt hielp niet om de Vita nog altijd actief te laten blijven en dat het nog een succes bleef. Waarom? Want deze markt was een beperkte groep die zulke games nog interessant vonden. Maar de meeste mensen, dat andere markt, hadden geen/weinig interesse in zulke games. Waarom verkochten veel mensen op een gegeven moment hun Vita's? Simpel. Er waren weinig westerse games waardoor het minder interessant werd om nog op een Vita te spelen.

Waarom is de Vita juist wel een succes in Japan en niet in het westen? Het antwoord staat letterlijk voor onze ogen. De markt voor zulke games was al aanwezig. Zulke games zijn ook een beetje hetzelfde als hoe de meeste mensen alleen in het westen naar AAA games opkijken. Deze games zouden daar juist makkelijk winst halen. Maar in het westen was het anders. Want niet iedereen is een fan van bijvoorbeeld JRPG's. En natuurlijk is Sony deels aansprakelijk ervoor(weinig marketing, weinig moeite gooien en pushen bij de uitgevers. Langzamerhand alleen focussen op de PS4). Zelfs Sony heeft voor een lange tijd geen nieuwe Vita games meer uitgebracht en nog altijd bleef de Vita in Japan een succes.

Je kan ook hetzelfde zeggen over de WiiU. Alleen de WiiU bleef nog actief vanwege Nintendo, maar voor 3rd party kon je beter iets anders zoeken. En ondanks de moeite van Nintendo, was de WiiU nog altijd een flop. Er zijn ook mensen die nooit of geen andere consoles hebben en liever op 1 platform willen zitten. Nu de Switch is uitgebracht, kan Nintendo hier nog een mogelijkheid creëren. En dat zie je al een beetje, want er zijn zelfs games zoals Doom en Skyrim uitgebracht. Zulke games zouden de Vita gebruikers destijds ook wel willen hebben. Alleen de andere AAA games zoals AC zullen nog altijd niet op de Switch uitkomen, omdat de Switch nog altijd niet krachtig genoeg is om de nieuwste AC game soepel te laten werken. Maar dit kan nog veranderen als uitgevers nog de moeite nemen.

Om het simpel te houden: Sony is deels aansprakelijk voor de flop in het westen. Maar de andere uitgevers/ontwikkelaars zoals EA en Ubisoft ook. Alleen omdat ze weinig moeite meer instaken en er vervolgens geen 3rd party games meer uitkwamen. Net als met de WiiU, had het ook weinig 3rd party ondersteuning. Zelfs minder dan de WiiU, als ik het goed heb. Sony heeft nog moeite gedaan met wat games uitbrengen, maar dat hielp gewoon niet. Dus hebben ze het apparaat ook maar langzamerhand laten zitten. Zeker toen de PS4 opeens een succes bleek te zijn. En net als met de WiiU, was de Vita alleen nog interessant voor een kleine markt. De markt die de (niche) Japanse games en/of Indie games interessant vonden. En dat terwijl de WiiU nog interessant was voor de echte Nintendo liefhebbers die de Nintendo games nog wouden spelen.

Prijsverlaging zou alleen tijdelijk nieuwe mensen aantrekken. Maar na een tijdje, als er geen (nieuwe) games aanwezig zijn die veel mensen aanspreken, wordt het apparaat gewoon verkocht op MP e.d.

Maar goed. Ik hou het hierbij. Feit blijft het systeem heeft gefaald. Tenminste in het westen dan.

Edit:
* = Hier kom ik even op terug. Was vergeten dat de 3G optie op de Vita niet te gebruiken was voor online gamen en juist alleen voor downloaden/browsen. Neemt niet weg dat mensen nog altijd online multiplayer wouden spelen. En men kon nog altijd een hotspot via smartphone koppelen of de Wi-Fi in de trein e.d. gebruiken om online te gamen.
Hercule
Door Hercule (6364 reacties) op 05-03-2018 23:54
Vergeet ook niet dat de console industrie in Japan verre van gezond is. Grote console games als Yakuza 6 verkopen teleurstellend en zelfs DQ11 is niet meer de systemseller die het ooit was.

Handhelds verkopen in Japan daarentegen een stuk beter maar zelfs daar is de concurrentie van telefoons voelbaar. De Vita heeft bijvoorbeeld weinig grote PSV only titels van Japanse origine. De beloofde Yakuza is nooit gekomen en er is niet een Final Fantasy Vita game.
Veel Vita games zijn games die ook een PS4 versie hebben (de Atelier of Warriors games bijv) of zijn low budget (de Neptunia achtige games). Andere reeksen probeerde het zonder succes, de Miku vita games zijn de slechtstverkopende delen uit de reeks.

Htbaa
Door Htbaa (12320 reacties) op 05-03-2018 23:56
Quote:
Vergeet ook niet dat de console industrie in Japan verre van gezond is. Grote console games als Yakuza 6 verkopen teleurstellend en zelfs DQ11 is niet meer de systemseller die het ooit was.

Handhelds verkopen in Japan daarentegen een stuk beter maar zelfs daar is de concurrentie van telefoons voelbaar. De Vita heeft bijvoorbeeld weinig grote PSV only titels van Japanse origine. De beloofde Yakuza is nooit gekomen en er is niet een Final Fantasy Vita game.
Veel Vita games zijn games die ook een PS4 versie hebben (de Atelier of Warriors games bijv) of zijn low budget (de Neptunia achtige games). Andere reeksen probeerde het zonder succes, de Miku vita games zijn de slechtstverkopende delen uit de reeks.


Gepost door: Hercule op 05-03-2018 23:54

FFX/X-2 HD Remaster en World of Final Fantasy.

Of bedoel je exclusief?
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Hercule
Door Hercule (6364 reacties) op 06-03-2018 00:53
Exclusief inderdaad. De PSP had dan nog tenminste remakes van 1,2,3,4 en Dissidia.

Majjen
Door Majjen (474 reacties) op 06-03-2018 01:40
Quote:
Vergeet ook niet dat de console industrie in Japan verre van gezond is. Grote console games als Yakuza 6 verkopen teleurstellend en zelfs DQ11 is niet meer de systemseller die het ooit was.

Handhelds verkopen in Japan daarentegen een stuk beter maar zelfs daar is de concurrentie van telefoons voelbaar. De Vita heeft bijvoorbeeld weinig grote PSV only titels van Japanse origine. De beloofde Yakuza is nooit gekomen en er is niet een Final Fantasy Vita game.
Veel Vita games zijn games die ook een PS4 versie hebben (de Atelier of Warriors games bijv) of zijn low budget (de Neptunia achtige games). Andere reeksen probeerde het zonder succes, de Miku vita games zijn de slechtstverkopende delen uit de reeks.


Gepost door: Hercule op 05-03-2018 23:54
Het leven in Japan is te verschillend van het leven in EU, waardoor die game markten totaal anders ontwikkelen.
Mensen zijn daar bijan nooit thuis, vaak lang onderweg in de trein of metro naar werk, allemaal dingen die consoles minder populair maken dan hier.
Dan heb je nog de totale troep waarmee ze bestookt worden, van pachinko games tot fanservice games die hier nooit groot zullen worden.

Vita vind ik super vet, maar de beste game zijn remakes.
Niels
Door Niels (18336 reacties) op 06-03-2018 08:41
Danganronpa 1+2, Gravity Rush, Lumines 3, Little Big Planet Vita, Tearaway, TxK en Zero Escape: Zero Time Dilemma zijn toch geen remakes?

Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Hercule
Door Hercule (6364 reacties) op 06-03-2018 09:35
Quote:
Danganronpa 1+2, Gravity Rush, Lumines 3, Little Big Planet Vita, Tearaway, TxK en Zero Escape: Zero Time Dilemma zijn toch geen remakes?

Gepost door: Niels op 06-03-2018 08:41

Beide Danganronpa delen zijn PSP games en de rest van deze games zijn vrijwel allemaal ook op de PS4 verschenen. Het zijn dan misschien geen remakes maar het maakt de noodzaak om een Vita te hebben kleiner.
Niels
Door Niels (18336 reacties) op 06-03-2018 09:39
Goh, dat wist ik niet - dat Danganronpa oorspronkelijk op PSP uitkwam.

Dat de rest van deze games JAREN LATER op de PS4 verschenen (behalve Lumines, LBP vita en TxK) was inderdaad een goede reden dat de Vita niet veel verkocht. Iedereen heeft immers een kristallen bol.

Dat zou ook wel de reden zijn waarom de Wii U slecht verkocht; iedereen wist dat alle topgames daarvoor naar de Switch geport zouden worden.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Hunterr
Door Hunterr (2255 reacties) op 06-03-2018 09:46
Quote:
[..]


Gepost door: Xor op 05-03-2018 23:13

Je maakt een berg lap tekst. Met bergen aannames en verzint ronduit dingen om je gelijk te krijgen. Dat is geen discussie in mijn ogen.

Heb een vraagje : is jou naam op andere sites Kaasouflee ?

https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Xor
Door Xor (34760 reacties) op 06-03-2018 10:09
Quote:
[..]

Je maakt een berg lap tekst. Met bergen aannames en verzint ronduit dingen om je gelijk te krijgen. Dat is geen discussie in mijn ogen.

Heb een vraagje : is jou naam op andere sites Kaasouflee ?

Gepost door: Hunterr op 06-03-2018 09:46
Nee. Want ik had eerder Bamischijf als naam gebruikt dan Kaassoufflé(? Weet niet eens wie Kaasoufle is).

En ik ben wel benieuwd naar jouw verhaal van hoe de Vita juist een flop in het westen is geworden. Want ik praat vooral over waarom het in het westen een flop is geworden.

Nogmaals. Ik probeer met mijn lap teksten geen gelijk te krijgen. Dit is wat ik zo'n beetje de laatste jaren heb gezien en hierdoor een beeld heb gekregen. En dit is ook één van de redenen waarom de Vita in het westen geen succes was. Want er waren nog meer redenen waarom het een flop was zoals hoe Sony met het apparaat omging. Van mijn grote lap tekst zou ik eigenlijk kort samenvatten in: Weinig westerse games hebben ook bijdrage geleverd aan het flop van de Vita in het westen.

Maar nogmaals, ik ben wel benieuwd naar jouw verhaal. Ik sta open voor alles. En in plaats van opmerkingen te geven dat ik bijvoorbeeld onzin uitkraam, zou je in een discussie liever iets willen zien/horen waar men de ander nog wordt ontkracht van een stelling/opmerking e.d. Niet om gelijken te trekken, maar zodat de ander er nog wat van kan leren en uiteindelijk tot een echte conclusie kan komen van wat precies de oorzaak e.d. was.

Of misschien verwoord ik met m'n lap tekst nog altijd een verkeerde beeld van wat ik probeer te zeggen terwijl ik eigenlijk een duidelijke standpunt/reden e.d. wou maken.
Hercule
Door Hercule (6364 reacties) op 06-03-2018 10:27
Ik denk dat als de Vita zijn eigen GTA had gekregen dat weinig had uitgemaakt. De doelgroep die de PSP had is er gewoon niet meer. Zelfs bij Nintendo zou het de vraag zijn of een pure handheld het succes van de 3DS zou kunnen evenaren.
Twisted-D
Door Twisted-D (5534 reacties) op 06-03-2018 10:52
Sony had een slechte start met de Vita en, omdat de PS4 wel gelijk goed ging, geen zin om er nog energie in te steken om er nog wel wat van te maken. Ik geloof wel dat de Vita een succes had kunnen zijn, maar Sony had al heel vroeg besloten er geen middelen meer in te steken. De 3DS begon ook niet goed maar Nintendo heeft er nog wel wat van gemaakt.
Sowieso schrijf je zo! #Dagmar4Mod!
Door YOLOYOLO (1870 reacties) op 06-03-2018 11:16
Quote:
Vergeet ook niet dat de console industrie in Japan verre van gezond is. Grote console games als Yakuza 6 verkopen teleurstellend en zelfs DQ11 is niet meer de systemseller die het ooit was.
Gepost door: Hercule op 05-03-2018 23:54

valt mee hoor.

Quote:
Total shipments for Yakuza 6: The Song of Life in Japan and Asia have surpassed 500,000, Sega announced. The number includes both physical and digital sales.

Total worldwide sales for the series, which first launched with Yakuza on PS2 in December 2005, have surpassed nine million.

Quote:
Like Square Enix, SEGA has released its financial report for the nine-month period ended December 31, 2016, reporting an increase in net sales and income.

In terms of packaged games, SEGA reported an increase in sales, thanks in part to Football Manager 2017 and Ryu ga Gotoku 6: Inochi no Uta, which is headed to the West as Yakuza 6 in 2018.
Beunhaaz
Door Beunhaaz (5435 reacties) op 06-03-2018 11:17
Toch heb ik genoten van mijn vita. Zaten aardig wat toppers tussen me Killzone, uncharted en dragonball Z.
Follow me on Twitch: Titer_0344 | Twitter:Titer0344
[Begin]  |439|440|441|442|443|444|445(465)  [Eind]