Ook bijvoorbeeld de PS Vita games zijn nog te vinden:
PS Vita games
Je kunt alleen niet de originele pagina's van de games openen van hieruit.
Ik vind de "nieuwe store" er ook zeker niet op verbeterd; het makkelijke overzicht van de "oude site" vond ik prima; op de nieuwe site is dat veel lastiger (voor zover ik nu zie).
🇺🇦 💙💛
Toevallig laatst voor dit nieuws had ik FF8/9, Grandia en volgens mij nog 1 andere PSX game erop gedownload.. Prima old school RPG game apparaat is dit
Dit zijn dan de digitale dingen.
Quote:
De vita en mijn switch leven gebroederlijk naast elkaar. De Vita heeft toch altijd wel mijn voorkeur als ik een spel wil spelen die op beide consoles beschikbaar is. Het systeem voelt net wat lekkerder in de hand. Jammer genoeg komen er geen spellen meer voor de vita die ik echt graag wil spelen. Gelukkig heb ik nog een fikse backlog, dus daar blijf ik wel zoet mee
Gepost door: Fietsbel op 22-10-2020 13:45
Gepost door: Fietsbel op 22-10-2020 13:45
Same here! En remote play thuis is ook fijn (hoewel niet voor alle games)
Vice. Artikel vertelt heel duidelijk hoe Sony als bedrijf functioneert. Vooral met het verdwijnen van de PS3 en Vita games uit de PSN webstore.
Dit stukje spreekt mij vooral aan:
Even een kickje vanwege deze interessante artikel van Dit stukje spreekt mij vooral aan:
Quote:
First, it’s hiding the fact that Sony doesn’t care about the margins on old games. If we assume they get the industry standard of 30% for platform royalties—30% of $5 or $10 isn’t the kind of money Sony wakes up for. Especially not the small numbers old games tend to sell. Every person buying a PS5 will likely buy Demon’s Souls 5. At $70, that’s a shitton of money. But the original Demon’s Souls on PS3? It’s an embarrassment to shareholders having something old and at a bargain price on their ecommerce portal.
But the other thing Jim Ryan is doing here is programming consumers. It’s low-key conditioning. “See that mountain? You can climb it.” has become jokingly synonymous with Bethesda’s approach to open world design, consumers of Bethesda games have come to expect it or something like it.
“See those old games? They’re trash,” is what Sony hopes their consumers will come to believe. Because the more they bake “Newer, Better, More Expensive” into their own personal worldview—the better for Sony’s ongoing sales of new hardware and especially first-party games.
Money is boring. Capitalism is boring. They’re not interesting arguments, and yet it’s crucial we talk about them because if we don’t we can’t fracture these marketing mythologies and understand what is really being communicated to us.
But the other thing Jim Ryan is doing here is programming consumers. It’s low-key conditioning. “See that mountain? You can climb it.” has become jokingly synonymous with Bethesda’s approach to open world design, consumers of Bethesda games have come to expect it or something like it.
“See those old games? They’re trash,” is what Sony hopes their consumers will come to believe. Because the more they bake “Newer, Better, More Expensive” into their own personal worldview—the better for Sony’s ongoing sales of new hardware and especially first-party games.
Money is boring. Capitalism is boring. They’re not interesting arguments, and yet it’s crucial we talk about them because if we don’t we can’t fracture these marketing mythologies and understand what is really being communicated to us.
Quote:
Daarom vond ik dit artikel ook interessant. Maar het is niet alleen Jim Ryan wat het probleem is. Het is ook dat Sony niet echt aan gamers denkt. Bijvoorbeeld de teksten die erna worden geschreven:Jim Ryan is dezelfde man die alles pre PS3 ancient noemde en zich afvroeg waarom iemand dat nog wou spelen. Tegelijkertijd bracht Sony dat jaar de PlayStation classic uit. Financieel gezien doet hij het uitstekend maar ik heb niet het gevoel dat hij veel passie voor games heeft.
Gepost door: Hercule op 23-10-2020 02:17
Gepost door: Hercule op 23-10-2020 02:17
Quote:
Dit is ook gelijk een goede voorbeeld van hoe Sony eigenlijk te werk is. Het draait uiteindelijk weinig meer om de gamers, maar eerder om zoveel mensen aan te trekken. Alleen om de aandeelhouders blij te houden. Hetzelfde zie je nu ook met de PS5 en hun focus op exclusives. Dat de PS5 ook PS4 BC is niet omdat ze de mensen nog van hun PS4 games willen genieten of de PS4 gebruikers blij willen maken, maar eerder zodat er nog een reden is om de PS5 aan te schaffen gezien de line-up aan PS5 release games ook niet veel zijn. Maar uiteindelijk zal de PS4 ook hetzelfde lot als de PS3 en Vita krijgen. Zal mij niet verbazen als ze met de PS6 opeens zeggen dat er geen PS4 BC bij zit omdat "Wie speelt er nog PS4 games. Genoeg titels kunnen weer opnieuw worden uitgebracht of hebben al een PS5 versie.". Vooral dat games opnieuw uitbrengen is ook deels aan ons(gamers) te danken. Want dit zorgde er ook voor dat uitgevers net zo goed games opnieuw kunnen uitbrengen als ze dit nog de moeite waard vinden of om een release line-up te vullen met iets.Take the famous E3 of 2013 where then-President of SIE Worldwide Studios, Shuhei Yoshida did a skit with former Vice President of Publisher and Developer Relations at Sony Interactive Entertainment, Adam Boyes. Microsoft had fumbled badly about how used games would work with the Xbox One. And Sony saw a prime business opportunity to turn public opinion in their favor overnight.
How do you trade used games on the PS4? You simply hand your buddy the game. Done. This was a win for Consumer Rights. The crowd went wild. Yoshida was a Real One. He truly cared about The Gamers.
The famous moment where Shuhei Yoshida hands Adam Boyes a PlayStation disc and the two smile at the camera. The disclaimers are at the bottom the frame.
Still from PlayStation's "Instructional Video" for used games.
Except…He didn’t. Arguably no one at Sony did. This was pure marketing bullshit. Expensively concocted to obfuscate the fact that Sony had stopped caring about the margins on used games, and had figured out a workaround for making money on all games that would become the standard—digital delivery and DLC. Discs would fall by the wayside, PS+ subscriptions would become mandatory for multiplayer (with the carrot of monthly "free" games). And if consumers desperately wanted physical media, then they’d still have to pay full price for DLC. All the DLC.
But in that moment, consumers believed that Sony was in their corner, that Sony was their friend. They weren’t then. They aren’t now. This is all part of a mass-marketed fiction designed to sell more consoles, just like the fake, mass-market marketing campaigns called “console wars” which Warcraft-like created opposing factions of consumers to do direct-to-consumer marketing for them.
How do you trade used games on the PS4? You simply hand your buddy the game. Done. This was a win for Consumer Rights. The crowd went wild. Yoshida was a Real One. He truly cared about The Gamers.
The famous moment where Shuhei Yoshida hands Adam Boyes a PlayStation disc and the two smile at the camera. The disclaimers are at the bottom the frame.
Still from PlayStation's "Instructional Video" for used games.
Except…He didn’t. Arguably no one at Sony did. This was pure marketing bullshit. Expensively concocted to obfuscate the fact that Sony had stopped caring about the margins on used games, and had figured out a workaround for making money on all games that would become the standard—digital delivery and DLC. Discs would fall by the wayside, PS+ subscriptions would become mandatory for multiplayer (with the carrot of monthly "free" games). And if consumers desperately wanted physical media, then they’d still have to pay full price for DLC. All the DLC.
But in that moment, consumers believed that Sony was in their corner, that Sony was their friend. They weren’t then. They aren’t now. This is all part of a mass-marketed fiction designed to sell more consoles, just like the fake, mass-market marketing campaigns called “console wars” which Warcraft-like created opposing factions of consumers to do direct-to-consumer marketing for them.
Als je het ook zo bekijkt, dan zou je over de PS5 upgrades ook kunnen zeggen dat het een manier is om de "gamers" tevreden te stellen. En niet omdat ze dit nog een mooi/goed initiatief vinden omdat ze aan de gamers denken.
Soort Wii U idee, maar dan beter.
PS Vita Verzamelaar. Ennuh: can't touch this du dududu dudu dudu cant tough this. Geen idee voor een leuk signature...
Quote:
Ik ga er niet van uit dat er ooit nieuwe losse Sony handheld uitkomt. Zou wel mooi zijn als ze een handheld zouden uitbrengen die gelinkt is aan je ps5 (of ps6 in de toekomst). Waarbij je console aanstaat, maar handheld kan spelen. Ook mee kan navigeren, console uit en aan kan zetten of downloaden etc.
Soort Wii U idee, maar dan beter.
Gepost door: MasterSS op 23-10-2020 11:46
Soort Wii U idee, maar dan beter.
Gepost door: MasterSS op 23-10-2020 11:46
Dat kon toch al met PS3 en PS4.
Quote:
Denk het niet. Ze hebben laatst een PS5 compatibility update gedaan voor alle remote play apps behalve Vita.
Is de Vita nog wel compatible met PS5 net zoals nu met PS4?
Gepost door: ArdiBacardi op 23-10-2020 12:36
Gepost door: ArdiBacardi op 23-10-2020 12:36
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
🇺🇦 💙💛
De Vita blijft een prachtig stukje hardware, ik heb er weliswaar niet veel games voor, maar het blijft een erg prettig apparaat om op te gamen.
Quote:
Jazeker, en gelukkig nog honderden titels in de backlog om de komende jaren flink te genieten Nog levende Vita lovers hier?
Gepost door: Morda op 17-02-2021 22:33
Gepost door: Morda op 17-02-2021 22:33
Binnenkort denk ik aan Tokyo Xanadu beginnen