Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Winkels die stiekem eigen shop reviews plaatsen

[Begin] |1|2(2)  [Eind]
VanLeust
Door VanLeust (6 reacties) op 23-07-2013 14:58
Ik lees vaak de reviews van de shopsurvey websites hier en ik krijg af en toe echt het idee dat na een negatieve review men bij de shop zelf snel een super positieve review schrijft om de negativiteit te overschaduwen.

Doet Budgetgaming.nl hier iets tegen? In hoeverre dit te doen valt iig.

Mvg
ktugach
Door ktugach (21169 reacties) op 23-07-2013 15:03
Rol: Administrator
Uiteraard, we hebben diverse manier om controles uit te voeren, waarmee we er een boel uithalen, maar 100% zal helaas niet lukken.
Door Migil (346 reacties) op 23-07-2013 15:22
Het zal ongetwijfeld voorkomen, maar valt volgens mij hier op BG wel mee. Sommige negatieve reviews slaan echter helemaal nergens op, dag langer moeten wachten, of ander klein leed (reviews die volgens mij ook enkel bedoeld zijn om een kortingsbon oid los te peuteren). Ik denk dat mensen die wel een goede ervaring hebben bij een webshop dan eerder geneigd zijn om na een 'overdreven' negatieve review iets positiefs te schrijven om het te balanceren.
theincrediblemachineD
Door theincrediblemachineD (6793 reacties) op 23-07-2013 16:50
Ja, sommige negatieve reviews zijn ook gewoon negatief om niks, dus niks mis mee dat dat dan een beetje wordt uitgebalanceerd.
Commander Keen = awesome.
JD94
Door JD94 (1431 reacties) op 23-07-2013 17:43
Ik kijk meestal naar enkel de reviews van de wat bekendere namen van het forum, want velen lijken idd van de shop zelf te zijn of van iemand met 2 posts die zoals Tim zei negatief zijn om niks. Zitten inderdaad een hoop onzin reviews tussen die negatief geven, zo las ik er laatst eentje die klaagde omdat hij het spel niet leuk vond..
PSN: JelD94 | Now playing: Mafia 3 (PS4), Rayman Legends (PSVita)
YoghurtBij
Door YoghurtBij (1285 reacties) op 23-07-2013 18:01
Quote:
Ik kijk meestal naar enkel de reviews van de wat bekendere namen van het forum, want velen lijken idd van de shop zelf te zijn of van iemand met 2 posts die zoals Tim zei negatief zijn om niks. Zitten inderdaad een hoop onzin reviews tussen die negatief geven, zo las ik er laatst eentje die klaagde omdat hij het spel niet leuk vond..
Gepost door: JD94 op 23-07-2013 17:43

Zo doe ik het ook altijd, reviews met 1 of 2 berichten lees ik overheen (zowel positief als negatief)
[PSN] Yoghurt_Bij
theincrediblemachineD
Door theincrediblemachineD (6793 reacties) op 23-07-2013 19:43
Van die ''het kwam een dag later, dus onvoldoende''! berichtjes.
Commander Keen = awesome.
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 23-07-2013 19:44
Goed onderbouwd negatief moet je maar tegen kunnen, echt van die schreeuwerige zeikreviews zou ik er wel uit filteren. Was gister op brievenmaandag van gamekings exact zo'n verhaal over ook over bol.com. Als je niet tegen negatieve reviews kan dan moet je gewoon de mogelijkheid voor reviews gewoon niet geven, maar dat zijn just my thoughts
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
theincrediblemachineD
Door theincrediblemachineD (6793 reacties) op 23-07-2013 20:05
Quote:
Goed onderbouwd negatief moet je maar tegen kunnen, echt van die schreeuwerige zeikreviews zou ik er wel uit filteren. Was gister op brievenmaandag van gamekings exact zo'n verhaal over ook over bol.com. Als je niet tegen negatieve reviews kan dan moet je gewoon de mogelijkheid voor reviews gewoon niet geven, maar dat zijn just my thoughts
Gepost door: Crazydance op 23-07-2013 19:44

Alleen heel veel reviews zijn nou eenmaal niet echt goed onderbouwd.
Commander Keen = awesome.
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 23-07-2013 20:16
Ik denk dat ze binnen het redelijke bij budgetgaming ( uitgaande dat ze handelen naar waarheid ) doen wat je kunt doen ( ipchecks e.d. ) maar ik zie hier ook inderdaad wel eens dusdanig opvallende reviews voorbij komen dat je gewoon weet dat het niet klopt maarja wat kun je er tegen doen wanneer het een ander ipadres is ( zonder namen te noemen neem de online gameshop maar die enkele weken terug hier begonnen is met reviewen maar daar waren meerdere budgetgamers die er doorheen prikten en wie weet was het een kloppend verhaal maar die kans acht ik vrij klein ). Ik zie online reviews sowieso al als zeer onbetrouwbaar omdat het vaak voor een groot deel uit wij van wc-eend of inderdaad van die figuren die al brand roepen terwijl een pakketje1 dag te laat is zonder het bedrijf de kans te geven te antwoorden. Zoals je in marketingland ook leert een positieve klant zegt het vaak maar tegen 3 mensen en heeft weinig behoefte de buitenwereld in te lichten en een negatieve klant pakt 20 mensen om het te melden en spuwt zijn gal vaak online uit frustratie of gevoel van onrechtvaardigheid.
TDG
Door TDG (687 reacties) op 24-07-2013 01:44
En dat is de reden dat ik bij het uitzoeken van een online shop niet naar positieve, maar ALLEEN naar negatieve reviews kijk, in combinatie met het gemiddelde cijfer.
Zijn de negatieve reviews van die onzin dingen, geen probleem. Is er echt af en toe iets goed mis, dan vermeid ik de winkel. Vaak zie je ook dat 1 game het cijfer van een winkel enorm omlaag kan halen. Bv. 1 winkel (dixons of zo? weet ik veel) had er een heleboel negatieve reviews (bestaande uit 1 1 1)omdat de preorders van GTA4 gecancelled waren. Opzich irritant, maar eigenlik niks slechts over de shop wat betreft de online winkel, maar het haalt het cijfer enorm omlaag.
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 24-07-2013 08:55
Quote:
[..]

Alleen heel veel reviews zijn nou eenmaal niet echt goed onderbouwd.
Gepost door: TimD op 23-07-2013 20:05

Das helemaal waar, daarom worden er ook zoveel weggehaald. Maar volgens mij wordt er soms bijgestuurd door de shops zelf, door ALLE negatieve reviews weg te halen, en alleen de positieve te tonen, en dat vind ik dan weer wel een kwalijke zaak. Een negatieve review hoeft niet te betekenen dat je een slechte shop bent, alleen dat er iets misging met een product bijvoorbeeld.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Jopie1980
Door Jopie1980 (1158 reacties) op 24-07-2013 09:02
Inderdaad. Bij negatieve reviews is het juist de kunst ervan te leren en dingen die mis zijn gegaan op een goede manier op te lossen.

Meestal zijn er ook meer negatieve reviews te vinden, omdat mensen nu eenmaal klagen. Positieve reviews worden minder snel gegeven, omdat de gang van zaken dan als normaal wordt gezien.
Playing Death Stranding on PS4!
YurEnami
Door YurEnami (991 reacties) op 24-07-2013 09:30
Het valt vaak wel op als je veel negatieve commentaren ziet en 1 hele positieve review die al het negatieve commentaar onderuit haalt.

Ik Google meestal websites eerst nog even die ik niet helemaal vertrouw. Als er echt veel mensen gedupeerd of opgelicht zijn, wordt daar meestal wel op consumentenfora over geklaagd.
Voorheen bekend als Timpi3h. Verzamelaar, gamer, films-en seriesliefhebber.
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 24-07-2013 09:39
Mensen plaatsen blijkbaar om niets negatieve reviews. Een dag te laat kun je vermelden in je bericht, maar ik vind niet dat dit hoort mee te tellen in je beoordelings cijfer. Ik lees ze vaak wel grotendeels allemaal behalve als het er 700+ zijn natuurlijk maar pik ik er enkelen tussenuit.
Mijn reviews zijn eigenlijk nooit negatief.
Recent nog een mailtje gehad van een site waar ik iets besteld had of ik hier een review wilde plaatsen. Maar ik was niet tevreden over de hardware (had kuren) dit heb ik kenbaar gemaakt, zij hebben hierop gereageerd alvorens ik een review ga zetten heb ik het artikel retour gestuurd ter controle/reparatie.

Ik geef de winkel zo dus de kans om het op te lossen, wel zo netjes.
Misschien een idee om een winkel na een review eventueel één reactie op de review te kunnen laten geven ofzo?! Of niet, want kan me voorstellen dat dit ook weer rommelig word.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 24-07-2013 11:00
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Das helemaal waar, daarom worden er ook zoveel weggehaald. Maar volgens mij wordt er soms bijgestuurd door de shops zelf, door ALLE negatieve reviews weg te halen, en alleen de positieve te tonen, en dat vind ik dan weer wel een kwalijke zaak. Een negatieve review hoeft niet te betekenen dat je een slechte shop bent, alleen dat er iets misging met een product bijvoorbeeld.
Gepost door: Crazydance op 24-07-2013 08:55

Sowieso kunnen winkels geen reviews weghalen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
❍ᴥ❍
GinoS
Door GinoS (8 reacties) op 25-07-2013 12:26
Ik werk zelf voor een website en zou graag onze site ook in de Shopsurvey zien. Is er een mogelijkheid om deze site toe te voegen?
Skull_kid
Door Skull_kid (39028 reacties) op 25-07-2013 12:34
Rol: Forum Moderator
Stuur even een bericht naar info[at]budgetgaming.nl, dan handelen we het via die weg af.
❍ᴥ❍
GinoS
Door GinoS (8 reacties) op 25-07-2013 12:48
Cool thanks
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 25-07-2013 12:50
@Skull, wel als een shop zijn eigen surveys doet. Wij hebben inderdaad een onafhankelijk systeem (thank god for that) waar meestal wel fatsoenlijk word uitgelegd wat er gebeurt... Overigens zie ik ook weleens op sites juist de reclame staan van 'Iets bestelt? Vul de shopsurvey op budgetgaming.nl in!'

Goeie zaak!

Edit: Hallo Gino van de Racevlaggen!
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
GinoS
Door GinoS (8 reacties) op 25-07-2013 12:57
hey (1 van de gelukkige winnaars?)

edit/
lol ik zie het
het is roel!
[Begin] |1|2(2)  [Eind]