Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

Fitnesscorner

[Begin]  |45|46|47|48|49|50|51(51)  [Eind]
Care
Door Care (25284 reacties) op 24-08-2018 19:04
( PM )
Zou een fysiek schema helpen?
🐿️ 💩 👴 🥓🍻🎄❤️🧡💛💚💙💜🖤
ATM7
Door ATM7 (1733 reacties) op 14-12-2018 00:12
( PM )
Iemand tips waar je beste steelplates kan kopen voor een goeie prijs? Liefst 10 en. 20 kg
Elirosenau
Door Elirosenau (477 reacties) op 14-12-2018 10:04
( PM )
Quote:
Hoe gaan de traningen de laatste tijd?

Ik heb gisteren voorlopig m'n laatste training gehad in m'n oude sportschool. Per ergens deze week een verhuizing naar een andere stad en ik weet niet zo goed welke sportschool ik daar moet gaan kiezen.

Probeer m'n ilchaam in ieder geval in vorm te houden met voeding maar wil het sporten ook niet te lang uitstellen
Gepost door: Elirosenau op 23-08-2018 10:37


Wel lekker uitgesteld sinds deze post..
Sport nu zo'n 3 Š 4 weken weer. Toch wel weer fijn om goed bezig te zijn. Het inschatten betreffende hoe en wat qua gewichten is op 't begin wel weer wat lastig. De eerste paar x met een mongolenspierpijn rondgelopen..
du boy
Get Schwifty
Door Get Schwifty (314 reacties) op 14-12-2018 10:19
( PM )
Ik zag zojuist dit mooie forum topic voorbij komen en dacht ik introduceer mijn gains ook even.

Sinds een half jaar weer actief in de gym met een maat van me. Vroeger al een jaar of 2 met hem gesport en dat waren echt de 2 beste jaren van mijn gespierde en daarna bierbuik leven.

Hij heeft een aantal maanden geleden een licht herseninfarct gehad en het advies gekregen om gezonder te gaan leven en daarbij ook te sporten. Ik zelf voorgesteld om dit samen te doen daar ik mijn blouse niet meer aankon op maatje M en het toch vaak lastig om de overstap te maken naar maat L

Nu sinds aan half jaar zijn we 3 a 4 keer per week gaan trainen, uurtje kracht training adhv een opgesteld schema door de coach en daarna buikspier kwartier erachteraan knallen. Eiwit reepie tussendoor om vervolgens een half uurtje cardio te pakken.

Ben in die tijd zelf al 15 kg kwijt en de spier groei is nu ook echt duidelijk zichtbaar. En het mooiste van allen, de maat M blouse past weer haha.

Dit dus
*** Pickle Rick ***
King Bowser
Door King Bowser (13234 reacties) op 14-12-2018 13:25
( PM )
Vanmorgen weer geweest, zoals bijna elke ochtend. Armen getraind, en 30 min cardio. Meer om te bewegen, zodat ik niet vast roest. En daar heb ik geen schema voor, sorry.

Daarna nog even een test gedaan van zo'n meisje die stage loopt, en twee mensen moest testen op enkele dingen, dus met een maatje samen gedaan. Zij blij, wij wenen, want de conditie werd even goed ingewreven :') Stond gewoon serieus op ''kan beter''. WTF, er is met de test gesjoemeld :/ Nee, conditie heb ik sowieso niet haha. Maar was wel even confronterend.
https://www.facebook.com/PlayingRandomGames - Twitch: PlayingRandomGamesYT - Youtube: Playing Random Games. Elke vrijdagavond live om 21.00 3DS: 5413 - 0754 - 9939. Wii U: Mieneman. Switch: 0726-3683-0118. PSN: K--Bowser.
Skull_kid
Door Skull_kid (29234 reacties) op 14-12-2018 13:27
Rol: Forum Moderator
( PM )
Met 30 minuten cardio per dag hoort jouw conditie echt beter te zijn dan die is hoor. Overwogen om iets te doen waar je niet zo hard op je knieŽn "landt"? Fietsen ofzo? Of kan dat niet met je gewrichten?
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Elirosenau
Door Elirosenau (477 reacties) op 14-12-2018 14:04
( PM )
Of zo'n steps ding, daar land je helemaal niet mee.
du boy
Door Arieman (573 reacties) op 14-12-2018 15:15
( PM )
Airbike is goed voor conditie en niet te zwaar voor de knieŽn
Ok
Door Arieman (573 reacties) op 14-12-2018 15:16
( PM )
Quote:
Ik zag zojuist dit mooie forum topic voorbij komen en dacht ik introduceer mijn gains ook even.

Sinds een half jaar weer actief in de gym met een maat van me. Vroeger al een jaar of 2 met hem gesport en dat waren echt de 2 beste jaren van mijn gespierde en daarna bierbuik leven.

Hij heeft een aantal maanden geleden een licht herseninfarct gehad en het advies gekregen om gezonder te gaan leven en daarbij ook te sporten. Ik zelf voorgesteld om dit samen te doen daar ik mijn blouse niet meer aankon op maatje M en het toch vaak lastig om de overstap te maken naar maat L

Nu sinds aan half jaar zijn we 3 a 4 keer per week gaan trainen, uurtje kracht training adhv een opgesteld schema door de coach en daarna buikspier kwartier erachteraan knallen. Eiwit reepie tussendoor om vervolgens een half uurtje cardio te pakken.

Ben in die tijd zelf al 15 kg kwijt en de spier groei is nu ook echt duidelijk zichtbaar. En het mooiste van allen, de maat M blouse past weer haha.

Dit dus
Gepost door: Get Schwifty op 14-12-2018 10:19


Goed bezig jullie
Ok
King Bowser
Door King Bowser (13234 reacties) op 14-12-2018 18:26
( PM )
Quote:
Met 30 minuten cardio per dag hoort jouw conditie echt beter te zijn dan die is hoor. Overwogen om iets te doen waar je niet zo hard op je knieŽn "landt"? Fietsen ofzo? Of kan dat niet met je gewrichten?
Gepost door: Skull_kid op 14-12-2018 13:27

Nee, conditie bouw je niet op met chill stukje lopen ;) Dat doe je door hogere intensiteit te doen. Bijvoorbeeld interval training. Alleen beetje lopen ga je dat niet redden. Maar sowieso is mijn conditie belabberd. Altijd al geweest. Maar misschien komt het wel omdat ik geen fysiek schema heb

Fietsen kan wel, maar het is wel erg onprettig, dan kies ik liever voor de loopband. Crosstrainen kan weer wel een stuk makkelijker, dan heb ik niet zoveel last. Die doe ik ook regelmatig, inclusief interval. Alleen de interval is niet op schema, dus om de zoveel minuten zoveel minuten/seconden interval. Gewoon wanneer ik ben bijgekomen, en dan doorgaan tot ik niet meer kan. Dan weer tot ik ben bijgekomen. Dus zet ook niet echt veel zode aan de dijk. Als we een potje gaan cardioŽn, dan ben ik bang dat ik bij deze al verloren heb ;)

Edit.
Overigens vroeger ook wel veel met sport gedaan. Maar ook toen was mijn conditie gewoon beroerd. Waren ook altijd explosieve sporten (taekwondo, judo etc) op tennis na, maar daar heb ik maar 3 maanden op gezeten of zo (vast ook af gegaan om de conditie :') )
https://www.facebook.com/PlayingRandomGames - Twitch: PlayingRandomGamesYT - Youtube: Playing Random Games. Elke vrijdagavond live om 21.00 3DS: 5413 - 0754 - 9939. Wii U: Mieneman. Switch: 0726-3683-0118. PSN: K--Bowser.
Elirosenau
Door Elirosenau (477 reacties) op 14-12-2018 20:15
( PM )
Quote:
[..]
gewoon wanneer ik ben bijgekomen, en dan doorgaan tot ik niet meer kan.
Gepost door: King Bowser op 14-12-2018 18:26


Probeer eens weer te beginnen iets voordat je weer bent bijgekomen, tot je niet meer kan. En dat 2x in de week. Je conditie schiet vooruit.
du boy
King Bowser
Door King Bowser (13234 reacties) op 15-12-2018 10:00
( PM )
Quote:
[..]

Probeer eens weer te beginnen iets voordat je weer bent bijgekomen, tot je niet meer kan. En dat 2x in de week. Je conditie schiet vooruit.
Gepost door: Elirosenau op 14-12-2018 20:15

Werkt ook niet hier :') Moet er maar gewoon mee dealen, ik heb geen conditie, en die zal ik ook nooit (echt optimaal) krijgen.

Quote:
Met 30 minuten cardio per dag hoort jouw conditie echt beter te zijn dan die is hoor. Overwogen om iets te doen waar je niet zo hard op je knieŽn "landt"? Fietsen ofzo? Of kan dat niet met je gewrichten?
Gepost door: Skull_kid op 14-12-2018 13:27

Overigens even ter aanvulling op het verhaal wat ik hierboven heb getypt.
Ik wil alles weten, en ben zeer nieuwsgierig aangelegd, en dus ook waarom mijn conditie zo slecht uit de test kwam.
Dit kon heel veel oorzaken hebben. Ik heb onder de test gepraat, en gelachen, ik heb voordat ik met de test begon krachttraining gedaan en daarna 30 minuten cardio, ook de ADHD kan ermee te maken hebben, hoe ik geslapen heb kan ermee te maken hebben (slecht, dus eigenlijk haha) en of ik koffie gehad heb of niet (ik drink sowieso geen koffie, maar dit telt dus ook mee met de tests), hoe ik mijzelf voel en zoveel andere factoren.

Waarschijnlijk als ik binnen had gekomen, en direct de test had afgenomen, dan had het iets beter geweest. Dan verwacht ik nog geen wonderen hoor :') Maar het had wellicht op 'redelijk'' kunnen komen te staan. Ik geloof dat ze de test nog eens opnieuw wilde doen. En dan gaan we er gewoon helemaal voor, dan spreek ik dat eerder af, en dan ga ik echt alleen de test doen, en niet eerst kracht + cardio.
Die vriend van mij (sowieso meer conditie dan ik) maar die had dus geen cardio gedaan na zijn training, en die had ook eerst thuis gegeten omdat ie even weg moest. Had dus ook tijd om even te ontspannen etc.

En nogmaals, het is zeker geen smoes, want mijn conditie is altijd best zuur geweest hoor, en dat geef ik ook gewoon toe. Maar er spelen wel veel factoren mee.
https://www.facebook.com/PlayingRandomGames - Twitch: PlayingRandomGamesYT - Youtube: Playing Random Games. Elke vrijdagavond live om 21.00 3DS: 5413 - 0754 - 9939. Wii U: Mieneman. Switch: 0726-3683-0118. PSN: K--Bowser.
AlexHL
Door AlexHL (59 reacties) op 16-12-2018 22:28
( PM )
Ik heb de sportschool opgezegd omdat er veel buiten fitnessplekken bij mij. Met mooi weer is het heerlijk om buiten te trainen. Bij mij om de hoek zit een uitgebreide calisthenics plek en daar heb ik genoeg aan.

Met dit koude weer is het nu wel bikkelen natuurlijk en zeker niet prettig. Het is nu meer onderhouden en wachten op de lente.
Amsterdam ē Speel nu: Sekiro ē PSN: alxtira ē BoardGameGeek: AlexHL
The Hamster
Door The Hamster (2187 reacties) op 22-07-2019 20:12
( PM )
Quote:
[..]

Brood zit zo ingebakken (badum ching!) in het hollandse dieet, mensen denken volgens mij dat je het můet eten.

Ik leef inmiddels ook al heel wat jaartjes 5 dagen per week op enkel vlees/vis met veel groenten en fruit. Nauwelijks nog opgeblazen gevoel, mn sportprestaties zijn alleen maar beter geworden. In het weekend eet ik nog wel eens wat brood, maar voel dan ook meteen het verschil.

Kan het iedereen aanraden om brood te laten staan, al is het maar een paar dagen in de week!
Gepost door: MarkD op 22-07-2019 19:59


Laten we verder op dit thread. Ligt ook al veel te lang op sterven zie ik. Maar wij kunnen met elkaar praten zie ik. Ik eet af en toe nog wel wat brood, maar dat komt hoofdzakelijk omdat me vriendin bij de bakker werkt. We eten dan wel speldbrood e.d. maarja het blijft troep. Doe mij maar een bakje groenten hoor veel lekkerder. Is alleen niet altijd praktisch als je ergens bent bijv.


Ik weeg momenteel 126 kilo op 1.93m maar is zeker niet allemaal spier helaas haha. Maar dik ben ik ook niet.
Groenteboer
Door Groenteboer (6585 reacties) op 22-07-2019 20:25
( PM )
Quote:
[..]

Laten we verder op dit thread. Ligt ook al veel te lang op sterven zie ik. Maar wij kunnen met elkaar praten zie ik. Ik eet af en toe nog wel wat brood, maar dat komt hoofdzakelijk omdat me vriendin bij de bakker werkt. We eten dan wel speldbrood e.d. maarja het blijft troep. Doe mij maar een bakje groenten hoor veel lekkerder. Is alleen niet altijd praktisch als je ergens bent bijv.


Ik weeg momenteel 126 kilo op 1.93m maar is zeker niet allemaal spier helaas haha. Maar dik ben ik ook niet.
Gepost door: Maurits27121 op 22-07-2019 20:12

Ik heb zoveel moeite om brood te laten staan, ik heb zelf een hekel aan warm eten. Ik eet liever een boterham met pindakaas dan iets warms. Ik eet wel een stuk minder, en kan ook merken dat ik een stuk minder opgeblazen ben na het eten. Ik eet wat meer knackebrod, geen idee of dat eigenlijk veel beter is.
Sgt. Rex 'Power' Colt: Doc, I got the Killstar... It's Sloan's bed time, and I plan to tuck him in... under six feet of dirt.
The Hamster
Door The Hamster (2187 reacties) op 22-07-2019 20:38
( PM )
Knackebrod is net als rijstwafel door zijn structuur geen complexe koolhydraat meer. Het wordt snel opgenomen als suiker in je bloed, en piekt daardoor vooral snel maar dipt daarna ook weer. Dat is niet goed voor insulinegevoeligheid maar ook niet voor je energie. Dingen waar je suikerspiegel van pieken word je vaak moe van. Pindakaas zit ook weer suiker en heel veel vet.

Eigenlijk als je droog massa wil bouwen zijn beide voedingsmiddelen niet echt aan te raden. Het is niet zo dat mijn eetpatroon volledig schoon is hoor overigens. Vind pindakaas ook gewoon lekker maar het is wel belangrijk dat je weet dat dit niet echt de bedoeling is met fitness. Je moet complexe koolhydraten nemen, havermout en vooral groenten (vooral de groene groenten zijn goed) die zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet zo piekt en je insuline aanmaak laag blijft. wat ook een voorwaarde is voor als je wat vet wilt verbranden. Bovendien zorgt het voor een continuere afgifte van energie waardoor je je door de dag beter voelt en ook meer energie hebt om te sporten

Ik neem voor het sporten altijd een grote bak met groene groenten en wat vlees en ga er super op. Neem een eiwitshake tijdens en na de training (wel naturel smaak natuurlijk) Het is de bedoeling dat je goed doorvoed de deur uit gaat maar niet op voedingsmiddelen waar je traag van wordt en dat zijn vaak toch de ongezonde dingen. Train maar is op een pizza op je maag is gewoon waardeloos imo.

Als je echt liever niet warm eet. Kan je ook is na gaan denken over rauwkost. Zoals selderij, radijs, sla etc. Lekker stukjes kip er doorheen. Op een goed gevulde salade kan je ook wel lekker sporten. Bovendien is ook maar een gewoonte heh. Deel van de sport is ook wel om de dingen die je doet te rationaliseren. Na te denken over wat je nou eigenlijk doet en of het wel logisch is. Vaak is een mens een bundel van gewoonten die niets bijdragen aan het leven maar er zijn om dat het zo geleerd is. Beter gewoon weggooien dat soort zaken.
Door MarkD (572 reacties) op 22-07-2019 22:02
( PM )
Quote:
[..]

Laten we verder op dit thread. Ligt ook al veel te lang op sterven zie ik. Maar wij kunnen met elkaar praten zie ik. Ik eet af en toe nog wel wat brood, maar dat komt hoofdzakelijk omdat me vriendin bij de bakker werkt. We eten dan wel speldbrood e.d. maarja het blijft troep. Doe mij maar een bakje groenten hoor veel lekkerder. Is alleen niet altijd praktisch als je ergens bent bijv.


Ik weeg momenteel 126 kilo op 1.93m maar is zeker niet allemaal spier helaas haha. Maar dik ben ik ook niet.
Gepost door: Maurits27121 op 22-07-2019 20:12


Helemaal broodloos hoeft inderdaad ook niet. Gaat mij er ook meer om dat brood andere slechte gewoontes stimuleert. Brood nodigt allerlei slechte soorten beleg uit... laatste keer dat ik chocopasta op mn broccoli smeerde kan ik me niet herinneren

Ik kook sowieso elke dag een broccoli voor de lunch. Gecombineerd met wat courgette en een paprika en een bak brinta heb je dan een flinke hap op. Als extra eet ik tussendoor een makreel of kipfilet. Dat voelt dan ook als snoepen terwijl ik daar vroeger een snickers voor nodig had.

In het weekend mag alles. Alleen merk ik dat dat nooit zo uit de hand loopt omdat je zo in de flow van het doordeweekse zit. Maar op zaterdagavond een dikke vette pizza smaakt wel fantastisch na zo een week.

Maurits, kan jij eens een opsomming maken van je dagelijkse voeding op een ďgezondeĒ dag?

Voor iedereen nuttig om inspiratie op te doen.
Door IRGIORGIO (322 reacties) op 22-07-2019 22:16
( PM )
Je moet helemaal niks joh. Al dat gedoe met fitness en je moet "gezond" eten. Hoezo kan je niet fitnessen en alsnog gewoon gebalanceerd eten. Don't overthink alles, met complexe carbs en "gezonde" vetten. Zo begon ik ook 7 jaar geleden. Man, alles moest complex en goede vetten en geen suikers bevatten. Doe nu al 5 jaar flex.dieting en eet wat ik wil en zin in heb. Natuurlijk met gezond verstand (groente, fruit, letten op voldoende vezels), maar om te zeggen je MOET iets vind ik echt onzin. Eet gewoon gebalanceerd, pas je calorieŽn aan aan je doel en bij wees niet bang voor een pizza op de zaterdag.

Vb. Sinds eind januari gecut tot eind juni. 81kg naar 69,5 en at nog 3/4x pw (oven) patat. Oh maar brood laat ik wel staan trouwens. Dat vult mij echt gewoon niet en na 8 sneetjes zit ik op 100 carbs ofzo, nope not worth it
Crazymax
Door Crazymax (1629 reacties) op 23-07-2019 21:44
( PM )
Pfff als ik jullie verhalen hoor is fitness niet echt voor mij weggelegd denk ik. Ik heb daar geen geduld of tijd voor.

Ik kwam elk jaar een kilo aan en voelde mij op een gegeven moment steeds best vol/opgeblazen dus ik heb in de herfst vorig jaar besloten dat het tijd was om af te vallen. Dat heb ik gedaan door iets minder te eten en te beginnen met bewegen (ik deed best wel niets ). Beweging gericht op het kweken van spieren, want mijn gedachte was: wie meer spieren heeft verbruikt meer caloriŽn in rust.

Van mijn volle schaal muesli 's ochtends ben ik overgestapt op een iets minder volle schaal: 100 gr muesli en 250 gr volle yoghurt. En van mijn 6 boterhammen die ik overdag at heb ik 1 boterham met chocopasta geschrapt en vervangen door een wortel.

Ik ben begonnen met judoles (1,5 uur inspanning per week, flink zweten hoor!). En ik ben begonnen met een soort van simpele krachttraining. Aan het begin deed ik 10 pushups of zo en dat heb ik nu opgebouwd naar een schema van waarbij ik 's ochtends en 's avonds dezelfde oefeningen doe: ma-wo-vr 60 pushups en 30 pullups en di-do-za 100 verschillende situps (lekker lui in bed ) en 40 squats.

Meer hoeft van mij niet, want ik ben van 74 naar 63 kilo gegaan en dat is laag genoeg voor iemand van mijn lengte (177). Ik had ook geen behoefte om weer meer te gaan eten of minder te gaan bewegen dus ik was een tijdje zelfs bang dat ik te veel zou afvallen, maar ik eet nu iets meer muesli bij het ontbijt (110g) en ik grijp iets makkelijker naar een tussendoortje dus nu blijft mijn gewicht redelijk stabiel. Verder ben ik wel sterker geworden maar zie er alsnog niet bijzonder gespierd uit denk ik, maar dat was dan ook niet mijn doel.
Door IRGIORGIO (322 reacties) op 23-07-2019 21:54
( PM )
Quote:
Pfff als ik jullie verhalen hoor is fitness niet echt voor mij weggelegd denk ik. Ik heb daar geen geduld of tijd voor.

Ik kwam elk jaar een kilo aan en voelde mij op een gegeven moment steeds best vol/opgeblazen dus ik heb in de herfst vorig jaar besloten dat het tijd was om af te vallen. Dat heb ik gedaan door iets minder te eten en te beginnen met bewegen (ik deed best wel niets ). Beweging gericht op het kweken van spieren, want mijn gedachte was: wie meer spieren heeft verbruikt meer caloriŽn in rust.

Van mijn volle schaal muesli 's ochtends ben ik overgestapt op een iets minder volle schaal: 100 gr muesli en 250 gr volle yoghurt. En van mijn 6 boterhammen die ik overdag at heb ik 1 boterham met chocopasta geschrapt en vervangen door een wortel.

Ik ben begonnen met judoles (1,5 uur inspanning per week, flink zweten hoor!). En ik ben begonnen met een soort van simpele krachttraining. Aan het begin deed ik 10 pushups of zo en dat heb ik nu opgebouwd naar een schema van waarbij ik 's ochtends en 's avonds dezelfde oefeningen doe: ma-wo-vr 60 pushups en 30 pullups en di-do-za 100 verschillende situps (lekker lui in bed ) en 40 squats.

Meer hoeft van mij niet, want ik ben van 74 naar 63 kilo gegaan en dat is laag genoeg voor iemand van mijn lengte (177). Ik had ook geen behoefte om weer meer te gaan eten of minder te gaan bewegen dus ik was een tijdje zelfs bang dat ik te veel zou afvallen, maar ik eet nu iets meer muesli bij het ontbijt (110g) en ik grijp iets makkelijker naar een tussendoortje dus nu blijft mijn gewicht redelijk stabiel. Verder ben ik wel sterker geworden maar zie er alsnog niet bijzonder gespierd uit denk ik, maar dat was dan ook niet mijn doel.
Gepost door: Crazymax op 23-07-2019 21:44


Lekker afgevallen dus. Gewoon blijven bewegen en gebalanceerd eten en jezelf niet op straf zetten en je zal op het gewicht blijven. Ik ben echt geen fan van niet snacken. Hou je nooit lang vol. Kan beter af en toe een zak chips pakken en je cravings stoppen dan jezelf helemaal weerhouden ervan en dan ineens zwaar bingen. Dat leidt alleen maar tot jojo'en.

Maar is 63 met 1,77 niet iets te licht?
[Begin]  |45|46|47|48|49|50|51(51)  [Eind]