Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Brief/pakket verloren?

[Begin] |1(1) [Eind]
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 15-08-2013 12:55
Ik heb weken geleden 12 spellen opgestuurd via de post in Tilburg. Ze zijn allemaal aangekomen... behalve 1.

Hoe moet ik dat oplossen? De website van Postkantoor NL en even googlen vertellen me niets.

Ik kan niet eens bellen want het is een 0900-nummer en die is geblokkeerd voor het buitenland...
Ajwd
Door Ajwd (3532 reacties) op 15-08-2013 12:57
Quote:
Ik heb weken geleden 12 spellen opgestuurd via de post in Tilburg. Ze zijn allemaal aangekomen... behalve 1.

Hoe moet ik dat oplossen? De website van Postkantoor NL en even googlen vertellen me niets.

Ik kan niet eens bellen want het is een 0900-nummer en die is geblokkeerd voor het buitenland...
Gepost door: BenoitRen op 15-08-2013 12:55

Als het door de brievenbus kan, heeft die gene gewoon pech. Zelf al 2 keer meegemaakt, en postNL doet er niks mee. Dit kan ook niet echt, omdat er geen trackingsysteem in iets wat door de brievenbus gaat zit.

Dus bellen of mailen heeft absoluut geen zin. Dus diegene heeft gewoon pech gehad en de andere 11 geluk ( ja tegenwoordig moet je al geluk hebben )
Life begins at the end of your comfort zone
Mesa
Door Mesa (474 reacties) op 15-08-2013 13:02
Kun je inderdaad niets meer aan doen. Wat wel altijd aan te raden is bij briefpost: zet je eigen adres als afzender er op:

Afzender = postcode + huisnummer, dus "Afz. 1234 AB 34" is al genoeg.

Mocht er ergens iets fout gaan, of heb je per ongeluk het adres fout opgeschreven, dan komt het in ieder geval bij jezelf weer terug.
Banapples
Door Banapples (860 reacties) op 15-08-2013 13:07
Ik zou sowieso melding doen van het vermissen van het pakketje. Dan staat het in ieder geval geregistreerd. Formulier is volgens mij op de site te vinden en anders is dit een alternatief nummer:
TNT Post 0900 0570 (€ 0.45 minuut)
Alternatief: 058 2 33 33 33 of 076 527 27 27
Xor
Door Xor (34760 reacties) op 15-08-2013 13:14
Quote:
Ik heb weken geleden 12 spellen opgestuurd via de post in Tilburg. Ze zijn allemaal aangekomen... behalve 1.

Hoe moet ik dat oplossen? De website van Postkantoor NL en even googlen vertellen me niets.

Ik kan niet eens bellen want het is een 0900-nummer en die is geblokkeerd voor het buitenland...
Gepost door: BenoitRen op 15-08-2013 12:55

Je kan niks meer doen.

PostNL doen moeilijk over vermiste post(als ze geen tracking code hebben).

Het enige wat ik kan zeggen is:
Kijk waar de vermiste post is verstuurd(naar welke stad/dorp is dat game verstuurd).

En zeg aan de persoon naar wie je de vermiste game hebt verstuurd, dat hij/zij PostNL moet bellen en klagen over de vermiste post. Want als er maar 1 van de 13 games vermist is, dan is er iets fouts gegaan bij het sorteercentrum in dat ene plek waar het vermiste game moest worden bezorgd(of er werken mensen in dat sorteercentrum die |||Spoiler||| konten(vertaling van het engelse woord ) |||Spoiler||| zijn.

Voor de rest kan je niks doen.
Yojimbro
Door Yojimbro (16491 reacties) op 15-08-2013 13:25
Oei, wie is de ongelukkige dan? Gaat t om Pokémon White (Black) 2?
Door Xbox2go (1767 reacties) op 15-08-2013 14:19
1 vermist is wel heel vreemd of zijn ze allemaal apart verzonden? Sowieso ligt het risico altijd bij de koper als je dat aangegeven hebt vantevoren.
https://www.youtube.com/channel/UCUx8YDKUjLk1fzTYYf01ZrQ
Ajwd
Door Ajwd (3532 reacties) op 15-08-2013 14:47
Quote:
1 vermist is wel heel vreemd of zijn ze allemaal apart verzonden? Sowieso ligt het risico altijd bij de koper als je dat aangegeven hebt vantevoren.
Gepost door: Xbox2go op 15-08-2013 14:19

Allemaal apart, zie het meenemen tegen kostprijs topic.

Ik vermeld altijd netjes bij mijn advertenties, dat het risico van verzenden bij de koper licht.

Op PostNL kun je namelijk niet meer vertrouwen.
Life begins at the end of your comfort zone
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 15-08-2013 15:13
Mijn adres staat als afzender op de achterkant van het pakket (dat door de brievenbus past). Maar wie weet doen ze moeilijk omdat het een Belgisch adres is terwijl het in Nederland gepost werd.

Het gaat om een exemplaar van Pokémon White 2. Ik denk niet dat het gepast is om te zeggen over wie het gaat om privacyredenen.
Meanie
Door Meanie (441 reacties) op 15-08-2013 15:36
Quote:
Mijn adres staat als afzender op de achterkant van het pakket (dat door de brievenbus past). Maar wie weet doen ze moeilijk omdat het een Belgisch adres is terwijl het in Nederland gepost werd.[/b]
Zou niet uit moeten maken, als jij gewoon Europa zegels erop hebt geplakt. Heb je wel ook het blauwe priority zegeltje erbij gedaan? Zonder die kan het langer duren als ze in België verschil maken tussen met en zonder priority.

BTW als je het niet aangetekend/verzekerd hebt verstuurd dan hoef je van PostNL niks te verwachten, anders mogelijk een schadevergoeding tot €50 voor een brief of tot €500 voor een pakket (of meer als je het verzekerd hebt gestuurd).
:-)
Care
Door Care (48292 reacties) op 15-08-2013 16:15
Quote:
[..]

Allemaal apart, zie het meenemen tegen kostprijs topic.

Ik vermeld altijd netjes bij mijn advertenties, dat het risico van verzenden bij de koper licht.

Op PostNL kun je namelijk niet meer vertrouwen.
Gepost door: Ajwd2205 op 15-08-2013 14:47
Op sandd wel dan?
Quote:
[..]
Zou niet uit moeten maken, als jij gewoon Europa zegels erop hebt geplakt. Heb je wel ook het blauwe priority zegeltje erbij gedaan? Zonder die kan het langer duren als ze in België verschil maken tussen met en zonder priority.

BTW als je het niet aangetekend/verzekerd hebt verstuurd dan hoef je van PostNL niks te verwachten, anders mogelijk een schadevergoeding tot €50 voor een brief of tot €500 voor een pakket (of meer als je het verzekerd hebt gestuurd).
Gepost door: Meanie op 15-08-2013 15:36
Hij zegt toch net dat hij het in Nederland op de bus heeft gedaan. Waarom zou er dan een Europa zegel op zitten en een priority sticker?
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 15-08-2013 16:28
Als briefpost vermist is is er helemaal niets aan te doen. Neem je contact op met PostNL dan sturen ze je met een kluitje 't riet in en komen ze met een standaard antwoord dat een pakketje zonder barcode niet te traceren is (een postcode en huisnummer snappen we natuurlijk niet bij PostNL)

Ook de ontvanger kan niets doen, de enige die iets kan doen is de verzender, die kan een formulier aanvragen meen ik (weet niet of dit ook voor particulier bestemd is) en die invullen, zodat ze hem (opeens, gek genoeg) wel kunnen gaan opsporen...

Mijn advies, PostNL ten aller tijden zo veel mogelijk negeren, niets geen zaken meer mee doen. Maar daar komen steeds meer mensen vanzelf wel achter. Want ze hebben iedere keer weer een zelfde *** (naar woord) smoezen!
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 15-08-2013 16:28
Mijn moeder heeft hetzelfde probleem eens gehad, en heeft toen wel even gebeld. PostNL nam het vrij serieus op en zei dat ze er achteraan zouden gaan. Even later kwam het toch nog aan bij degene waar het heen moest, zonder dat we ooit nog iets van PostNL hoorden. Ging toen ook om gewone brievenbuspost. Geen idee of PostNL er echt achteraan is gegaan of dat er gewoon extreme vertraging was met het verzenden, maar ik zou sowieso proberen er nog eventjes achteraan te mailen/bellen.
Hey, ik ben geen olifant
Ajwd
Door Ajwd (3532 reacties) op 15-08-2013 16:41
Quote:
[..]
Op sandd wel dan?
[..]
Gepost door: Care op 15-08-2013 16:15

Het enige wat ik daarmee krijg is de Ikea Catalogus, en wat andere brieven.

En die krijg ik altijd netjes binnen.

Verstuur er nooit wat mee.


Life begins at the end of your comfort zone
Meanie
Door Meanie (441 reacties) op 15-08-2013 16:45
@Care Oh de afzender heeft een Belgisch adres, dacht dat het naar een Belgisch adres verstuurd is.
@Fant Zou best kunnen dat er bij het sorteren iets mis is gegaan en dat daarna recht is gezet. Het adres van de ontvanger wordt door een computer 'gelezen', en daar gaat het nog wel eens mis. (Zo wordt post nog wel eens naar de afzender gestuurd i.p.v. ontvanger).

@BenoitRen Je kan evt nog een vraag of klacht indienen.
:-)
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 15-08-2013 18:37
Vragen en klachten hebben geen zin bij PostNL. Been there, done that. Je krijgt iedere keer weer een ander die ook dezelfde (slappe) excuus mail terug stuurt. Waar onderandere in staat dat ze het waarderen dat je contact hebt opgenomen en ze klachten heel erg serieus nemen *proest*

Heb inmiddels wel een klacht of 30 (ja serieus) gestuurd, over meerdere artikelen, en ik kreeg iedere keer hetzelfde terug. Ze doen er niks aan, je bent gewoon je geld kwijt. Aangetekend of niet.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Meanie
Door Meanie (441 reacties) op 29-08-2013 13:52
Duizenden brieven in schuur van postbode

Was het toevallig ook naar een adres in Tilburg? Dan wordt het misschien alsnog bezorgd!
:-)
Kevnizzle
Door Kevnizzle (525 reacties) op 29-08-2013 13:57
Jezus wat bezielde die postbezorger . Zijn het ook echt allemaal brieven, of ook pakketten geweest?
I'm the Juggernaut bitch!
Doobieters
Door Doobieters (29538 reacties) op 29-08-2013 14:01
Hmm mijn Super Mario Bros die ik op marktplaats heb gekocht is nog niet binnen die dinsdag al is verstuurd. Die rotzak zat vast achter z'n Wii mijn Mario te spelen
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
[Begin] |1(1) [Eind]