Volg ons op Bluesky Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Metal Gear [Algemeen Topic]

[Begin]  |22|23|24|25|26|27|28(28)  [Eind]
Snefkens
Door Snefkens (119 reacties) op 13-09-2025 10:14
Ik heb een cadeaubon gekregen om vervolgens een nieuwe te bestellen. Alleen wordt de nieuwe ook niet verzonden, ben nu weer dagen aan het wachten. Terwijl er wel voorraad is. Echt een kansloos bedrijf. Laatste keer dat ik daar bestel.
Door ErHaO (1033 reacties) op 13-09-2025 10:32
Het is MGS3 en de nieuwe visuals zijn mooi gedaan, speelt ook lekker. Maarrr vind de remake op PS5 wel heel gammel moet ik zeggen, zelfs op quality mode gaat het alle kanten op met de framerate. Normaal zet ik motion blur uit, maar hier is het voor mij echt een must.

HDR is ook net niet ofzo, je kan het niet lekker finetunen. Wtf is dat toch de laatste tijd? Had een paar jaar bijna uitsluitend geweldige HDR en afgelopen tijd is het zo slecht op dat front. Dan heb ik liever zoals Clair Obscur of Silksong gewoon helemaal geen HDR, want het is fucking irritant als het niet werkt (voor Doom Dark Ages moest ik de gele Xbox dus HDR uit zetten voor visuals die enigzins te pruimen waren).

Lebberrr
Door Lebberrr (1512 reacties) op 13-09-2025 11:38
Quote:
Het is MGS3 en de nieuwe visuals zijn mooi gedaan, speelt ook lekker. Maarrr vind de remake op PS5 wel heel gammel moet ik zeggen, zelfs op quality mode gaat het alle kanten op met de framerate. Normaal zet ik motion blur uit, maar hier is het voor mij echt een must.

HDR is ook net niet ofzo, je kan het niet lekker finetunen. Wtf is dat toch de laatste tijd? Had een paar jaar bijna uitsluitend geweldige HDR en afgelopen tijd is het zo slecht op dat front. Dan heb ik liever zoals Clair Obscur of Silksong gewoon helemaal geen HDR, want het is fucking irritant als het niet werkt (voor Doom Dark Ages moest ik de gele Xbox dus HDR uit zetten voor visuals die enigzins te pruimen waren).


Gepost door: ErHaO op 13-09-2025 10:32

Helemaal met je eens. HDR moet min of meer spot on zijn, anders doet het enkel afbreuk aan de beleving van de game.

Wat betreft de FPS in Delta; ik vind dat ook wel een bijzondere keuze van Konami. Iedereen is het er over eens dat de game er geweldig uit ziet, maar dat lijkt wel heel erg ten koste van (stabiele) FPS. Zelfs in Performance mode. Dat is toch niet echt de bedoeling.

Overigens vind ik de HD-Collection versie van MGS3, inclusief de optimalisatie vanuit het back compact programma op de XSX, ook nog meer dan prima met de tijd mee gaan.
Swavo13
Door Swavo13 (508 reacties) op 13-09-2025 13:03
Man ik zou graag een volledige cinematische remake willen van Metal Gear 1 en 2 op de MSX.

Eentje in de stijl van metal gear delta, maar eindelijk een volwaardige vertoning van het gevecht tussen solid snake en big boss.

https://psnprofiles.com/swavoXlll
Door JoshJones (30 reacties) op 13-09-2025 15:17
Quote:
Man ik zou graag een volledige cinematische remake willen van Metal Gear 1 en 2 op de MSX.

Eentje in de stijl van metal gear delta, maar eindelijk een volwaardige vertoning van het gevecht tussen solid snake en big boss.
Gepost door: Swavo13 op 13-09-2025 13:03

Het gevecht van Solid Snake tegen Venom Snake bedoel je hahah
Swavo13
Door Swavo13 (508 reacties) op 13-09-2025 15:19
Quote:
[..]

Het gevecht van Solid Snake tegen Venom Snake bedoel je hahah
Gepost door: JoshJones op 13-09-2025 15:17

Als we het hebben over MG1, dan zeker!! Zou vet zijn als de remake dat erin verwerkt en hij als boss fight je zou kunnen aanvallen met een rocket punch ofzo haha

https://psnprofiles.com/swavoXlll
Lebberrr
Door Lebberrr (1512 reacties) op 13-09-2025 17:16
De huidige MGS 'opleving', doet mij weer twijfelen of ik MGSV niet toch nog een keer een kans moet geven. Destijds nooit echt lekker opgepakt (omdat ik baalde van het open-wereld karakter - waar zijn de eindeloze cutscenes gebleven?? - en omdat Kojima in al z'n wijsheid David Hayter had bedankt voor zijn diensten). Maar zowel GZ als TPP zijn op zich wel erg hoog gewaardeerde games. En met de PS4 Pro versies van de games ook met zeer strakke graphics (zéker voor z'n tijd).

Tempting...
Sigpro
Door Sigpro (1638 reacties) op 13-09-2025 17:26
Quote:
De huidige MGS 'opleving', doet mij weer twijfelen of ik MGSV niet toch nog een keer een kans moet geven. Destijds nooit echt lekker opgepakt (omdat ik baalde van het open-wereld karakter - waar zijn de eindeloze cutscenes gebleven?? - en omdat Kojima in al z'n wijsheid David Hayter had bedankt voor zijn diensten). Maar zowel GZ als TPP zijn op zich wel erg hoog gewaardeerde games. En met de PS4 Pro versies van de games ook met zeer strakke graphics (zéker voor z'n tijd).

Tempting...
Gepost door: Lebberrr op 13-09-2025 17:16

Kom op alleen voor Quiet 😜
Moet het nog steeds uitspelen 😱
Swavo13
Door Swavo13 (508 reacties) op 13-09-2025 17:37
Quote:
De huidige MGS 'opleving', doet mij weer twijfelen of ik MGSV niet toch nog een keer een kans moet geven. Destijds nooit echt lekker opgepakt (omdat ik baalde van het open-wereld karakter - waar zijn de eindeloze cutscenes gebleven?? - en omdat Kojima in al z'n wijsheid David Hayter had bedankt voor zijn diensten). Maar zowel GZ als TPP zijn op zich wel erg hoog gewaardeerde games. En met de PS4 Pro versies van de games ook met zeer strakke graphics (zéker voor z'n tijd).

Tempting...
Gepost door: Lebberrr op 13-09-2025 17:16

de gameplay is zeker leuk als je midden in een missie zit. Alleen de downtime tussen missies (intro's, wachten op de helikopter, ergens naartoe lopen etc.) is heel pacebreaking en irritant. Daarbij is het verhaal niet afgemaakt en eindigt het een beetje midden in een story event vanwege de conflicten tussen Kojima en Konami dus dat is heel jammer.

Ik denk dat een goeie meeting te vinden is in Ground Zeroes. Als je de pure stealth gameplay daar leuk vindt en veel fluff kan tolereren, dan zal phantom pain ook leuk zijn. Het helpt dat ground zeroes 1-2 uur lang is en meer als demo functioneert.

https://psnprofiles.com/swavoXlll
Sigpro
Door Sigpro (1638 reacties) op 18-09-2025 12:45
Vandaag weer met Amazon gechat, medewerker deed helemaal niet moeilijk. Ze stelde het zelf voor, opnieuw bestellen en verschil krijg ik terug. Krijg het morgen binnen.

Blijkbaar hiervoor steeds vervelende medewerkers van Amazon gesproken die gewoon niet wilden helpen.
Jellsyboy
Door Jellsyboy (1076 reacties) op 18-09-2025 13:11
Quote:
De huidige MGS 'opleving', doet mij weer twijfelen of ik MGSV niet toch nog een keer een kans moet geven. Destijds nooit echt lekker opgepakt (omdat ik baalde van het open-wereld karakter - waar zijn de eindeloze cutscenes gebleven?? - en omdat Kojima in al z'n wijsheid David Hayter had bedankt voor zijn diensten). Maar zowel GZ als TPP zijn op zich wel erg hoog gewaardeerde games. En met de PS4 Pro versies van de games ook met zeer strakke graphics (zéker voor z'n tijd).

Tempting...
Gepost door: Lebberrr op 13-09-2025 17:16

Hij komt op gegeven moment meer los (MGS V red.) en de gameplay word een stuk uitgebreider en leuker. Er gebeurt dan meer in de wereld (scripted scenes) en je hebt steeds meer opties om je vijanden om te leggen. Het hele motherbase opbouwen vond ik zelf erg tof en ook om daarvoor de juiste mensen te vinden. Er is in ieder geval een stuk meer gameplay dan 3 of 4 (dat eigenlijk meer filmgames zijn).
Snefkens
Door Snefkens (119 reacties) op 18-09-2025 15:47
Quote:
Vandaag weer met Amazon gechat, medewerker deed helemaal niet moeilijk. Ze stelde het zelf voor, opnieuw bestellen en verschil krijg ik terug. Krijg het morgen binnen.

Blijkbaar hiervoor steeds vervelende medewerkers van Amazon gesproken die gewoon niet wilden helpen.
Gepost door: Sigpro op 18-09-2025 12:45

Ja het verschilt enorm per medewerker. Voor mij heeft het zoveel moeite gekost dat ik niet meer bij amazon ga bestellen, ook al is de prijs lager.
FinalFantasy7NL
Door FinalFantasy7NL (843 reacties) op 18-09-2025 21:18
Ik heb hem gecanceld. Koop wel de normale versie tijdens Black Friday. Zit nu toch helemaal in Metaphor en dus had MGS voorlopig in zijn verpakking gebleven. Vind het niet heel erg.
Lebberrr
Door Lebberrr (1512 reacties) op 19-09-2025 00:22
Quote:
[..]

Kom op alleen voor Quiet 😜
Moet het nog steeds uitspelen 😱
Gepost door: Sigpro op 13-09-2025 17:26

Ach ja, die Quiet... Dat was toen ook zo'n (kleine) hype. Natuurlijk gebaseerd op een Nederlandse dame. Waarbij ik moet toegeven dat zij inderdaad bijzonder knap / mooi is

Quote:
[..]

de gameplay is zeker leuk als je midden in een missie zit. Alleen de downtime tussen missies (intro's, wachten op de helikopter, ergens naartoe lopen etc.) is heel pacebreaking en irritant. Daarbij is het verhaal niet afgemaakt en eindigt het een beetje midden in een story event vanwege de conflicten tussen Kojima en Konami dus dat is heel jammer.

Ik denk dat een goeie meeting te vinden is in Ground Zeroes. Als je de pure stealth gameplay daar leuk vindt en veel fluff kan tolereren, dan zal phantom pain ook leuk zijn. Het helpt dat ground zeroes 1-2 uur lang is en meer als demo functioneert.
Gepost door: Swavo13 op 13-09-2025 17:37

Tsja, het blijft eeuwig zonde dat het gedoe tussen Kojima en Konami destijds zo is geëscaleerd. Maar goed, volgens mij is Kojima ook een drama om mee te werken, dus ergens snap ik het wel... De schoorsteen moet natuurlijk ook gewoon blijven roken.

Ground Zeroes vond ik destijds overigens best wel gaaf. Ik ben helemaal niet zo'n ster in gamen (maar ik vind het wel enorm gaaf), dus ik ken de kritiek dat men het een veel te kleine game en spelwereld vond (ik snap die krtiek ook wel), maar was er toen op de PS4 best wel wat uurtjes zoet mee
Meneer UYL
Door Meneer UYL (1160 reacties) op 21-09-2025 09:11
Konami questionnaire voor een volgende remake.
Ik heb MGS, MGS2 en MGS4 ingevuld.

(Even vertalen naar Engels op de pagina, survey zelf is in Japans… tenzij je Japans kent 🤣)

https://x.com/mgsmgn/status/1969355289859408209?s=46
Enlighted17
Door Enlighted17 (3254 reacties) op 21-09-2025 09:18
Quote:
[..]

Tsja, het blijft eeuwig zonde dat het gedoe tussen Kojima en Konami destijds zo is geëscaleerd. Maar goed, volgens mij is Kojima ook een drama om mee te werken, dus ergens snap ik het wel... De schoorsteen moet natuurlijk ook gewoon blijven roken.

Ground Zeroes vond ik destijds overigens best wel gaaf. Ik ben helemaal niet zo'n ster in gamen (maar ik vind het wel enorm gaaf), dus ik ken de kritiek dat men het een veel te kleine game en spelwereld vond (ik snap die krtiek ook wel), maar was er toen op de PS4 best wel wat uurtjes zoet mee
Gepost door: Lebberrr op 19-09-2025 00:22

Kojima bracht wel heel veel geld binnen dus ik vind dat je dan best wel eisen mag stellen aan het product dat je wil leveren maar ja ik weet natuurlijk niet exact wat er tussen hun gebeurd is.

Zelf vond ik het vooral jammer voor het annuleren van Silent Hills na het voorr mij geweldige P.T.

Ground Zeroes vond ik zelf ook erg goed trouwens, die heb ik helemaal uitgespeeld, waar ik bij MGS5 het op een gegeven moment wel wat moe was.

Sigpro
Door Sigpro (1638 reacties) op 22-09-2025 12:17
Quote:
Ik heb hem gecanceld. Koop wel de normale versie tijdens Black Friday. Zit nu toch helemaal in Metaphor en dus had MGS voorlopig in zijn verpakking gebleven. Vind het niet heel erg.
Gepost door: FinalFantasy7NL op 18-09-2025 21:18

Ik zou het verschil terug krijgen als ik annuleerde en opnieuw bestelde......nee dus krijg gewoon een dikke vinger. Ze hebben me gewoon voorgelogen en genaaid
Doobieters
Door Doobieters (30802 reacties) op 22-09-2025 12:18
Gewoon even bellen en uitleggen

Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Sigpro
Door Sigpro (1638 reacties) op 22-09-2025 12:45
Quote:
Gewoon even bellen en uitleggen
Gepost door: Doobieters op 22-09-2025 12:18

Ben er klaar mee, kost teveel tijd en moeite. Doen ze gewoon express zodat je uiteindelijk gewoon opgeeft.

Krijg €120 nog van ze voor een ander issue......zeggen ze doodleuk ja tijd is verstreken dus helaas kunne we je geld niet terug geven. Amazon is echt een K*T bedrijf aan het worden.
Lebberrr
Door Lebberrr (1512 reacties) op 22-09-2025 13:33
Quote:
[..]

Ben er klaar mee, kost teveel tijd en moeite. Doen ze gewoon express zodat je uiteindelijk gewoon opgeeft.

Krijg €120 nog van ze voor een ander issue......zeggen ze doodleuk ja tijd is verstreken dus helaas kunne we je geld niet terug geven. Amazon is echt een K*T bedrijf aan het worden.
Gepost door: Sigpro op 22-09-2025 12:45

Sorry, maar je klinkt nu een beetje als mijn vrouw... Die kan ook moord en brand schreeuwen dat alles helemaal vreselijk is en als ik dan bel naar de desbetreffende organisatie dan valt het altijd in alle redelijkheid op te lossen.

Bel nou gewoon, leg het netjes en duidelijk uit. Dan valt het echt wel te fixen.
[Begin]  |22|23|24|25|26|27|28(28)  [Eind]