Marktplaats Taferelen en Anekdotes (Koper/ Verkoper) :D
[Begin] |448|449|450|451|452|453|454| (516) [Eind]De vrienden van Katje Schuurhol en Henk Trekgraag
01011001 01001111 01001100 01001111
Is dit nou altijd oplichting, of kan het ook echt zijn soms?
Quote:
Ik zie dit vaker voorbij komen op marktplaats, maar snap er niks van.
Is dit nou altijd oplichting, of kan het ook echt zijn soms?
Gepost door: Reiverdemon op 17-02-2021 13:01
Is dit nou altijd oplichting, of kan het ook echt zijn soms?
Gepost door: Reiverdemon op 17-02-2021 13:01
Via Gamemania wordt er niet op Marktplaats verkocht. Het is dus oplichting.
#TeamAbby #DaytonaUSA #Ganderd
waarom kopen mensen in godsnaam nog dingen via MP?
gebruik tweakers bijv.. die is nog niet gesloopt door scammers.
of gewoon ebay
Ik heb zin in watermeloen soep
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Pakket verstuurd, na betaling met gelijk oversteken ,verzonden met postNL met track en trace.
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Gepost door: Bart87 op 17-02-2021 13:28
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Gepost door: Bart87 op 17-02-2021 13:28
Heb ik ook een keer gehad. Postnl doet niets en geeft alleen informatie dat de bezorger heeft gemeld dat hij het echt op het juiste adres bezorgd heeft. Jij weet niet of de koper liegt of dat PostNL een fout heeft gemaakt.
Ik dacht overigens dat koper nog wel actief het geld moet vrijgeven dus gek dat dit automatisch is gebeurd.
Quote:
Pakket verstuurd, na betaling met gelijk oversteken ,verzonden met postNL met track en trace.
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Gepost door: Bart87 op 17-02-2021 13:28
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Gepost door: Bart87 op 17-02-2021 13:28
In de toekomst altijd duidelijk vermelden dat verzending risico koper is. Heb je geen discussies achteraf.
Voor nu is het meer de vraag hoe je zelf in de wedstrijd zit. Vertrouw je de koper dan doe je gewoon 50:50. Je kunt het juridisch helemaal uit gaan zoeken en dan is de vraag wie verantwoordelijk is wanneer er geen aanvullende afspraken zijn gemaakt. Zal genoeg jurisprudentie over te vinden zijn als je zin hebt om daar tijd in te stoppen
De ontvanger is al lang bij marktplaats actief en heeft veel positieve reviews.
Ik heb nog een kleine hoop dat het wellicht wel retour komt als het ergens ligt om af te halen of niet word opgepikt waar het zich nu bevindt.
In ieder geval bedankt voor de tips. Ik ga maar even duimen dat er nog iets vanuit postNL distributie komt.
Quote:
Pakket verstuurd, na betaling met gelijk oversteken ,verzonden met postNL met track en trace.
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Gepost door: Bart87 op 17-02-2021 13:28
Volgende dag geleverd volgens de postNL app en geld werd vrijgegeven en naar me over gemaakt.
Koper geeft aan niets te hebben ontvangen en niet eens thuis geweest te zijn op het moment van leveren.
Geen bonnetje in de bus, niet bij de buren afgeleverd en het dichtstbijzijnde afhaal punt ook geen succes.
PostNL vraagt een week te wachten en die gaat ook voorbij.
Koper geeft aan nog steeds geen pakket te hebben.
Ik neem contact op met postNL en die geven meteen aan dat een normaal pakket zonder verzekering, hoogst waarschijnlijk gewoon verdwenen is. Ze willen wel met grote moeite de bezorger even vragen of hij nog weet waar hij het pakket heeft geleverd, maar als ik van die vraag het antwoord wil weten, moet ik over een paar dagen, zelf maar contact opnemen.
Koper is bereid om af te wachten en geeft aan dat hij snapt dat ik er ook niets aan kan doen.
Iemand suggesties voor handelingen? Ik weet niet zo goed waar ik nu de oplossing moet zoeken...
Gepost door: Bart87 op 17-02-2021 13:28
Niet om jou persoonlijk hoor, maar dit is dus precies waarom ik niet snap waarom mensen denken dat Gelijk Oversteken 'veiliger' is als een normale transactie via bankoverschrijving dan wel via iDeal? Je kunt net zo goed genept worden.
PSN: robinbeckers
Ik heb iets raars meegemaakt op Marktplaats. Ik heb mijn PS4 Pro verkocht met allemaal spellen erbij. Ik ben een prijs inclusief verzending overeengekomen, de beste man heeft zijn adres gestuurd enz enz. ineens krijg ik de melding dat dit een verdachte gebruiker is en wordt ineens zijn hele account verwijderd.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Het geld staat keurig op mijn rekening, ik heb verder alleen een adres maar geen naam. Iemand enig idee?
Quote:
Kun je doen maar Marktplaats gaat daar niet op in. Ze faciliteren het platform maar kopersondersteuning: ho maar.
Dat is zeker vreemd, het zou kunnen dat de persoon dan verdacht is omdat hij gaat claimen dat het niet bezorgd is. Ik zou even navraag doen bij Marktplaats wat er precies aan de hand is en jouw case voorleggen.
Gepost door: ktugach op 24-03-2021 11:15
Gepost door: ktugach op 24-03-2021 11:15
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Dat is zeker vreemd, het zou kunnen dat de persoon dan verdacht is omdat hij gaat claimen dat het niet bezorgd is. Ik zou even navraag doen bij Marktplaats wat er precies aan de hand is en jouw case voorleggen.
Gepost door: ktugach op 24-03-2021 11:15
Gepost door: ktugach op 24-03-2021 11:15
Marktplaats zegt dat ze het uit gaan zoeken en adviseren mij het pakket nog niet te versturen. bij de politie is er verder nog niks bekend betreft dit rekeningnummer.
Quote:
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Het geld staat keurig op mijn rekening, ik heb verder alleen een adres maar geen naam. Iemand enig idee?
Gepost door: Klijn4 op 24-03-2021 11:13
Gepost door: Klijn4 op 24-03-2021 11:13
Voor verzending heb je toch niet specifiek een naam nodig?
01011001 01001111 01001100 01001111
Quote:
Klopt. Postcode met huisnummer is genoeg
[..]
Voor verzending heb je toch niet specifiek een naam nodig?
Gepost door: Multimediaknaller op 24-03-2021 11:27
Voor verzending heb je toch niet specifiek een naam nodig?
Gepost door: Multimediaknaller op 24-03-2021 11:27
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Quote:
[..]
Voor verzending heb je toch niet specifiek een naam nodig?
Gepost door: Multimediaknaller op 24-03-2021 11:27
Voor verzending heb je toch niet specifiek een naam nodig?
Gepost door: Multimediaknaller op 24-03-2021 11:27
ja weet ik, maar Marktplaats raadt mij ten strengste aan om het pakket nog niet op de post te doen. Lekker dit.... heb verder geen contactgegevens van die persoon niks. ik heb 1 cent teruggestort gister naar hem en gezegd dat hij mij moet mailen. Maar krijg geen reactie.
Maar ik denk dat ik het geld zou terug storten en de man de reden zou vertellen, als hij het dan nog wil kan hij hem ophalen, anders jammer.