Quote:
Omdat ze al voorraden willen hebben zodat retailers iets binnenkrijgen en er daarna games worden verkocht zodat de volgende lading aan games kan worden doorverstuurd naar leveranciers/aanbieders.[..]
Nou ja, waarom drukt Ubisoft dan ook games die niet af zijn op discs? Ongeacht of je het wel of geen stijl vind van de creator (heb hem nog nooit gezien) ligt de verantwoording toch altijd bij het bedrijf die de games maakt. Als de game niet af is, dan druk het ook niet af op een disc waar hij voor altijd met die versie op staat. Nu weet ik dat we in een wereld leven met day 1 patches, maar neem een voorbeeld aan Nintendo, waarbij je wel gewoon de game kan spelen zonder day 1 patches.
Ik ben het wel eens met Hercule. Ik zal nooit een game dag 1 van Ubisoft kopen. Over een maand zal die waarschijnlijk als -20% zijn ofzo.
Gepost door: Josplays op 25-02-2025 11:22
Nou ja, waarom drukt Ubisoft dan ook games die niet af zijn op discs? Ongeacht of je het wel of geen stijl vind van de creator (heb hem nog nooit gezien) ligt de verantwoording toch altijd bij het bedrijf die de games maakt. Als de game niet af is, dan druk het ook niet af op een disc waar hij voor altijd met die versie op staat. Nu weet ik dat we in een wereld leven met day 1 patches, maar neem een voorbeeld aan Nintendo, waarbij je wel gewoon de game kan spelen zonder day 1 patches.
Ik ben het wel eens met Hercule. Ik zal nooit een game dag 1 van Ubisoft kopen. Over een maand zal die waarschijnlijk als -20% zijn ofzo.
Gepost door: Josplays op 25-02-2025 11:22
Je begrijpt dat uitgevers dit niet alleen doen om games incompleet op de disc te zetten, maar dat ze dit voornamelijk doen zodat de deadline in planning staat en er genoeg beschikbaar is zodat er geen drama komt van dat er niets op voorraad is(de drama zoals consoles die opeens nergens meer op voorraad is, maar dan met games). Maar misschien moet Ubisoft het tegenovergestelde doen? Een beperkte voorraad doen zodat wanneer de games op release snel uitverkocht raken waarna de volgende kopers FOMO krijgen en ze de game misschien toch nog digitaal kopen?
Wat er dus is gebeurd, is dat Ubisoft onverwachts de release hadden uitgesteld terwijl de discs geproduceerd waren. Dus dan kan het inderdaad uit de hand lopen als de leverancier geen goede beveiliging/zekerheid e.d. heeft aangeboden. Uiteindelijk zou de game toch nog op het internet geleakt zijn, want er hoeft maar 1 iemand de disc in huis te hebben en dat hij/zij zin heeft om alles op het internet te delen.
En dat Nintendo het anders doet, is omdat ze ook planningen hebben staan. Maar dat ze het schijnbaar pas uitvoeren wanneer de game ook echt helemaal af is of wanneer het in test fase bevindt. Want er zijn Nintendo games die day 1 patches hebben gekregen. Dus zo perfect zijn Nintendo games op release ook niet altijd. Het verschil is dat Nintendo misschien minder druk van (westerse) aandeelhouders hebben omdat ze weten dat hun producten goed zullen verkopen. Plus dat ze een andere manier van planning hebben. Ubisoft daarentegen moet concurreren met andere partijen(EA e.d.) en hebben aandeelhouders die constant meer willen zien(winst en geld).
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
[..]
*lang en goed verhaal*
Gepost door: GJ op 25-02-2025 15:49
*lang en goed verhaal*
Gepost door: GJ op 25-02-2025 15:49
Helemaal mee eens. Het zijn gewoon andere tijden. Waarbij ik het sentiment rondom Ubi en releases op zich wel snap (Unity iemand?

Quote:
[..]
En dat Nintendo het anders doet, is omdat ze ook planningen hebben staan. Maar dat ze het schijnbaar pas uitvoeren wanneer de game ook echt helemaal af is of wanneer het in test fase bevindt. Want er zijn Nintendo games die day 1 patches hebben gekregen. Dus zo perfect zijn Nintendo games op release ook niet altijd. Het verschil is dat Nintendo misschien minder druk van (westerse) aandeelhouders hebben omdat ze weten dat hun producten goed zullen verkopen. Plus dat ze een andere manier van planning hebben. Ubisoft daarentegen moet concurreren met andere partijen(EA e.d.) en hebben aandeelhouders die constant meer willen zien(winst en geld).
Gepost door: Xor op 25-02-2025 16:03
En dat Nintendo het anders doet, is omdat ze ook planningen hebben staan. Maar dat ze het schijnbaar pas uitvoeren wanneer de game ook echt helemaal af is of wanneer het in test fase bevindt. Want er zijn Nintendo games die day 1 patches hebben gekregen. Dus zo perfect zijn Nintendo games op release ook niet altijd. Het verschil is dat Nintendo misschien minder druk van (westerse) aandeelhouders hebben omdat ze weten dat hun producten goed zullen verkopen. Plus dat ze een andere manier van planning hebben. Ubisoft daarentegen moet concurreren met andere partijen(EA e.d.) en hebben aandeelhouders die constant meer willen zien(winst en geld).
Gepost door: Xor op 25-02-2025 16:03
In een perfecte wereld werkt iedere uitgever zoals Nintendo. Sommige games van Nintendo liggen echt al een jaar op de plank voordat ze uitkomen. Maar het probleem zit 'm daar vooral in de kwantiteit. Nintendo kan dat doen, want die hebben genoeg studio's met genoeg games. Ubisoft heeft genoeg studio's, maar die werken grotendeels allemaal samen aan hun flagshiptitels in plaats van dat bij elke studio een eigen game gemaakt wordt.
Met dank aan onze Duitse vrienden bij USK hebben we best wat inzage in hoe Nintendo te werk gaat. USK beoordeelt een spel pas wanneer het van begin tot eind helemaal speelbaar is. Hieronder wat voorbeelden:
Another Code Recollection
- USK datum: 31-01-2023
- Releasedatum: 19-01-2024
Deze heeft dus een jaar compleet op de plank gelegen.
Paper Mario:
- USK datum: 06-06-2023
- Releasedatum: 23-05-2024
11,5 maanden in de kluis.
Pikmin 4
- USK datum: 15-02-2023
- Releasedatum: 21-7-2024
Deze was al 5 maanden af.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit betekent overigens niet dat de game dan echt 100% af is, maar hierna kan de ontwikkelaar de puntjes op de i gaan zetten. Zelf ben ik een groot fan van deze aanpak, want zo krijg je zelden te maken met delays of dat spelers lang moeten wachten op een game, en wanneer je je product pas begint te promoten wanneer het (zo goed als) af is geef je je klanten ook geen vertekend beeld van wat de game gaat zijn. Maar dit systeem heeft ook z'n nadelen. Sony heeft het vorig jaar geprobeerd met twee titels: Astro Bot, wat een succes is gebleken, maar de ander is Concord en we weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Geef kip
Enorm benieuwd naar de disc versie en wat we op release spelen. Zal best wel een verschil zitten qua polish en andere dingen waar ze nu langer de tijd voor hebben gehad.
Quote:
Een maand redden we ook nog wel. TLOU Part II was volgens mij al iets van drie maanden voor de release gelekt.
Gepost door: DKUp op 25-02-2025 17:23
Gepost door: DKUp op 25-02-2025 17:23
Een onafgemaakte build via een hack. Dat is wel wat anders dan de uitgever die zelf bewust een oude build op een disc perst.
Geef kip
Quote:
Probleem is meer natuurlijk dat de laatste delay echt last minute is waardoor de discs al klaar waren voor de release anderhalve week geleden.
[..]
Een onafgemaakte build via een hack. Dat is wel wat anders dan de uitgever die zelf bewust een oude build op een disc perst.
Gepost door: GJ op 25-02-2025 17:31
Een onafgemaakte build via een hack. Dat is wel wat anders dan de uitgever die zelf bewust een oude build op een disc perst.
Gepost door: GJ op 25-02-2025 17:31
Of ze bieden gewoon een Complete (Gold) Edition aan.
Assassin's Creed Shadows Yasuke Anime Short
Assassin's Creed Shadows Naoe Anime Short
Feel a New Real | PS VR2
Maar ik moet zeggen.... het ziet er wel verdomd goed uit zeg!
Momenteel weinig te spelen. Komende maanden komt er (voor mij dan) ook weinig zinnigs uit.
Dit zou zomaar mijn eerste AC in jaren kunnen zijn

Stiekem wel benieuwd naar de reviews over een paar weken!
Quote:
dus als er geen grote issues inzitten, zoals waardeloze AI (tegenstanders), of saaie missies of dat het een grind is,
Gepost door: Yi-Long op 02-03-2025 12:19
Gepost door: Yi-Long op 02-03-2025 12:19
Zo'n beetje de blauwdruk van alle Ubisoft games, maar ik heb het spel al reeds gekocht digitaal hehe...
Am i living deeply, or just barely skimming...
Quote:
Ik vind de Far Cry games niet echt een ‘grind’. Al redelijk vroeg unlock je skills en wapens waardoor je een 1-mans leger bent die vrijwel alles aan kan. Daarna kun je gewoon vrij ‘spelen’ in die gigantische wereld op je eigen manier.[..]
Zo'n beetje de blauwdruk van alle Ubisoft games, maar ik heb het spel al reeds gekocht digitaal hehe...
Gepost door: MisAnTroop op 02-03-2025 13:32
Zo'n beetje de blauwdruk van alle Ubisoft games, maar ik heb het spel al reeds gekocht digitaal hehe...
Gepost door: MisAnTroop op 02-03-2025 13:32
Volgens mij kreeg vooral de Valhalla Assassin’s Creed de klacht dat het gewoon veels te lang duurde en veels te groot was, maar zelf nooit gespeeld, dus geen idee.
Origins en Odyssey beide wel gespeeld, maar in beide games niet zo ver gekomen. In Origins verder dan in Odyssey, al vond ik Odyssey eigenlijk weer mooier en interessanter, maar de AI bij camps was bedroevend, en na het eerste gebied (buiten het start-eiland) had ik het eigenlijk wel gezien.
Denk wel dat combat een ‘issue’ kan zijn, en dan bedoel ik niet dat het slecht zal zijn, maar meer de vraag of het leuk en uitdagend blijft in een game die je tientallen, zo niet honderden uren gaat spelen, want ik verwacht niet de diepgang van een Nioh (2), en ik verwacht ook niet de uitdaging van een Sekiro.
Nu haal ik het plezier waarschijnlijk vooral uit gewoon het virtuele tourisme in die wereld, maar ik denk dat het voor sommige gamers maybe een minpuntje kan worden zodra ze uitgekeken raken op die combat.
Ik vond Tsushima bijvoorbeeld een prima game, maar hoewel ik de game speelde op ‘Hard’ omdat er al gewaarschuwd werd dat ‘Normal’ te weinig uitdaging gaf, had ik in de 3de act (het meest noordelijke gedeelte) ook wel het gevoel dat er weinig meer in het vat zat. De gevechten die je random tegenkomt werden vrij standaard en voorspelbaar, dus toen de game uitgespeeld was, was ik er ook wel ‘klaar’ mee, al denk ik er wel aan om binnenkort eens een New Game+ te doen …
Dat Shadows 2 speelbare characters heeft met beide hele verschillende stijlen, dat zal zeker helpen, en hopelijk zit er ook duidelijk verschil tussen de wapens die je gebruikt. In Tsushima was dat eigenlijk alleen een zwaard, en in een Nioh 2 heb je een shitload aan wapens en stijlen, dus als het daar een beetje tussen valt, dan prima …
Am i living deeply, or just barely skimming...
En juist vanwege het level systeem zijn die -in mijn ervaring- niet te stippen. Halverwege moest ik wel opgeven vanwege een save bug en toen was ik er wel klaar mee.
Ook de ENIGE game ooit die ik bewust heb ingeruild bij de lokale gameshop. Wat mij betreft is Saaihalla geen Assassins Creed maar een game waar ze het Assassins Creed label op hebben gedrukt en een paar referenties naar die serie ingestopt hebben voor het minimale.
🐴
Men at Arms is een populair wapensmid programma waarin ze iconische wapens van films en andere relevante pop-culture namaken en uittesten. In dit geval dus de wapens van AC: Shadows.
Je mist niet veel door de videos te skippen gezien gameplay an sicht hier niet de focus heeft, maar leuk tijdverdrijf in afwachting van de release. Samen met de eerdere post van Boba Tea en de Anime Shorts vind ik het een interessante en originele aanpak hoe ze de game promoten buiten de standaard videogame gerelateerde mediakanalen.
Feel a New Real | PS VR2