Rouwbrief de volgende dag bezorgd, zegt PostNL: prijs gaat van 1,40 naar 3,25 euro
Maar zonder grappen en grollen: de nieuwe werkwijze van PostNL is dat ze 48 uur over brievenpost mogen doen in plaats van 24 uur. We hoorden het op de radio aan de keukentafel, dus iedereen moest er zijn mening over geven.
Mijn vrouw: “Asociaal. En als je het met de gewone post doet, krijg je het dus later.”
Mijn dochter zegt: “Dan stuur je het toch een dag eerder?”
Waarop ik antwoord: “Ik zal er rekening mee houden bij het doodgaan en een dag eerder sterven, zodat de kaartjes op tijd aankomen.”
Mijn vrouw: “Ik stuur de rouwkaarten wel met de gewone post. Ze stikken er maar in. Dan komt het maar een dag later.”
Wat een krent. |||Spoiler||| Zo ken ik haar <3 |||Spoiler|||
Dus mochten jullie een kaartje krijgen dat ik dood ben, dan lig ik ergens al een paar dagen te ontbinden.
Quote:
Ik heb al kunnen genieten van de nieuwe werkwijze waarbij mijn pakket de hele dag voor de deur ligt, automatisch geretourneerd wordt terwijl ik thuis zit, of ik de opmerking krijg: ‘Not my problem’, als ze een pakket komen ophalen en ik vertel dat hij twee uur later is dan het afgesproken tijdsblok.De postzegel voor een rouwkaart die de volgende dag bezorgd moet worden, gaat van 1,40 euro naar 3,25 euro. Dat maakte PostNL donderdag bekend. De prijsstijging is onderdeel van een nieuwe werkwijze van het postbedrijf.
Maar zonder grappen en grollen: de nieuwe werkwijze van PostNL is dat ze 48 uur over brievenpost mogen doen in plaats van 24 uur. We hoorden het op de radio aan de keukentafel, dus iedereen moest er zijn mening over geven.
Mijn vrouw: “Asociaal. En als je het met de gewone post doet, krijg je het dus later.”
Mijn dochter zegt: “Dan stuur je het toch een dag eerder?”
Waarop ik antwoord: “Ik zal er rekening mee houden bij het doodgaan en een dag eerder sterven, zodat de kaartjes op tijd aankomen.”
Mijn vrouw: “Ik stuur de rouwkaarten wel met de gewone post. Ze stikken er maar in. Dan komt het maar een dag later.”
Wat een krent. |||Spoiler||| Zo ken ik haar <3 |||Spoiler|||
Dus mochten jullie een kaartje krijgen dat ik dood ben, dan lig ik ergens al een paar dagen te ontbinden.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Maar goed, hoeveel kaarten wil je versturen? Honderd? Ten opzichte van de totale kosten valt dat ook wel weer mee dan. Het plakje cake bij de koffie is duurder, dus minder kaarten is minder mensen bij de plechtigheid, bespaar je daar ook weer op
Ik heb echt helemaal niets tegen post elke 48 uur ipv 24 uur, hoeveel post krijg je nou werkelijk die ècht niet een dagje kan wachten?
Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
❍ᴥ❍
Quote:
Ik heb echt helemaal niets tegen post elke 48 uur ipv 24 uur, hoeveel post krijg je nou werkelijk die ècht niet een dagje kan wachten?
Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
Gepost door: Skull_kid op 29-05-2026 10:00
Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
Gepost door: Skull_kid op 29-05-2026 10:00
Van mij mag het zeker 48 uur, zelfs nog langer. Ik wil alleen duidelijkheid. Niet brievenbuspakketjes die al gescand worden en dan nog 3 dagen op zich laten wachten. Van mij mogen ze in principe ook weer gewoon terug naar een postkantoor of gewoon plaatsen in gebieden om alles op te halen (dat je een notificatie krijgt dat er post klaarligt). Het is de verwachting die dan ook overal bijgesteld moet worden. En heel eerlijk, post versturen is sowieso al veel te duur geworden.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Nja, we moeten niet te veel afhankelijk worden van digitaal naar mijn mening.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Mij is destijds beloofd dat de post beter én goedkoper zou worden, want privatisering en marktwerking enzo.
Weet niet meer wie dat beloofde. Zullen wel weer asielzoekers zijn geweest.
Weet niet meer wie dat beloofde. Zullen wel weer asielzoekers zijn geweest.
Dat is met alles zo. Het wordt beter en goedkoper...
Ik ben er al jaren aan gewend dat alles slechter en duurder wordt.
Ik ben er al jaren aan gewend dat alles slechter en duurder wordt.
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Quote:
Hoe doen ze dat dan in Denemarken?Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
Gepost door: Skull_kid op 29-05-2026 10:00
Gepost door: Skull_kid op 29-05-2026 10:00
"Hey, leuk je hier tegen te komen. Alles goed met je vader?"
"Nee, die is al een paar maanden overleden."
"Oh... Gecondoleerd. Nooit wat over gehoord."
"Nee klopt. Want we sturen ook geen rouwkaarten. Doen ze alleen in Nederland."
"Dat is waar. Vergeten dat wij Denen waren, had het dus ook nooit kunnen weten."
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
[..]
"Dat is waar. Vergeten dat wij Denen waren, had het dus ook nooit kunnen weten."
Gepost door: DaggieWaggie op 29-05-2026 14:45
"Dat is waar. Vergeten dat wij Denen waren, had het dus ook nooit kunnen weten."
Gepost door: DaggieWaggie op 29-05-2026 14:45
Ik had begrepen dat je in sommige landen op de geur en/of het aantal vliegen/maden in de omgeving dient af te gaan. Is ook wel redelijk effectief lijkt me zo.
And now for something completely different en/of voor degene die het gemist hebben en er interrese voor mochten hebben, de pakketbezorging (RADAR): https://www.youtube.com/watch?v=XfKXstppNd0
Wees verschillig
Quote:
In het buitenland kan je je favoriete influencer inhuren die een gepersonaliseerde video rouwboodschap voor iedereen maakt.[..]
Hoe doen ze dat dan in Denemarken?
"Hey, leuk je hier tegen te komen. Alles goed met je vader?"
"Nee, die is al een paar maanden overleden."
"Oh... Gecondoleerd. Nooit wat over gehoord."
"Nee klopt. Want we sturen ook geen rouwkaarten. Doen ze alleen in Nederland."
"Dat is waar. Vergeten dat wij Denen waren, had het dus ook nooit kunnen weten."
Gepost door: DaggieWaggie op 29-05-2026 14:45
Hoe doen ze dat dan in Denemarken?
"Hey, leuk je hier tegen te komen. Alles goed met je vader?"
"Nee, die is al een paar maanden overleden."
"Oh... Gecondoleerd. Nooit wat over gehoord."
"Nee klopt. Want we sturen ook geen rouwkaarten. Doen ze alleen in Nederland."
"Dat is waar. Vergeten dat wij Denen waren, had het dus ook nooit kunnen weten."
Gepost door: DaggieWaggie op 29-05-2026 14:45
Ja
Quote:
Was me nog niet opgevallen met die prijzen van vandaag de dag /sarcasm offAI slokt geheugen op en dreigt van gaming een elitehobby te maken
Gepost door: Koopjesjunky2017 op 29-05-2026 19:04
Gepost door: Koopjesjunky2017 op 29-05-2026 19:04
Daar sluit dit bericht wel mooi bij aan:
A California bill that preserves access to video games achieves its first victory
Prachtig natuurlijk, alleen jammer dat niemand kan het zich nog financieel kan permiteren.
Wees verschillig
Quote:
"Aan de kant, plebs! Ik ben onderweg om Farming Simulator 28 te kopen."AI slokt geheugen op en dreigt van gaming een elitehobby te maken
Gepost door: Koopjesjunky2017 op 29-05-2026 19:04
Gepost door: Koopjesjunky2017 op 29-05-2026 19:04

Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Ook vogels masturberen, en dat is volgens onderzoek helemaal niet raar.
Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Verder geen idee met wat voor mindset je aan dit soort studies en onderzoeken begint. Je kunt je tijd vullen met allerlei onderzoeken die de mensheid helpen, ziektes die je kunt oplossen en de grote vragen van het leven beantwoorden. Maar nee, de kans bestaat dat als je bij je kanariepiet een doek over de kooi legt voor de nacht, Pietje nog even een tuk-ruk doet.
Je ziet aan de openingsafbeelding trouwens wel welke van de twee vogels een serieus mastrubatie probleem heeft:

Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Verder geen idee met wat voor mindset je aan dit soort studies en onderzoeken begint. Je kunt je tijd vullen met allerlei onderzoeken die de mensheid helpen, ziektes die je kunt oplossen en de grote vragen van het leven beantwoorden. Maar nee, de kans bestaat dat als je bij je kanariepiet een doek over de kooi legt voor de nacht, Pietje nog even een tuk-ruk doet.
Je ziet aan de openingsafbeelding trouwens wel welke van de twee vogels een serieus mastrubatie probleem heeft:

Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Gepost door: DaggieWaggie op 04-06-2026 12:10
Gepost door: DaggieWaggie op 04-06-2026 12:10
En wij maar altijd denken dat het vogelpoep was...

Feel a New Real | PS VR2
Quote:
Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
Gepost door: Skull_kid op 29-05-2026 10:00
Wel typisch Nederlands trouwens, rouwkaartjes. Net als geboortekaartjes.
Gepost door: Skull_kid op 29-05-2026 10:00
Uh, nee.
Am i living deeply, or just barely skimming...
Quote:
Ook vogels masturberen, en dat is volgens onderzoek helemaal niet raar.
Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Verder geen idee met wat voor mindset je aan dit soort studies en onderzoeken begint. Je kunt je tijd vullen met allerlei onderzoeken die de mensheid helpen, ziektes die je kunt oplossen en de grote vragen van het leven beantwoorden. Maar nee, de kans bestaat dat als je bij je kanariepiet een doek over de kooi legt voor de nacht, Pietje nog even een tuk-ruk doet.
Je ziet aan de openingsafbeelding trouwens wel welke van de twee vogels een serieus mastrubatie probleem heeft:
(Image)
Gepost door: DaggieWaggie op 04-06-2026 12:10
Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Verder geen idee met wat voor mindset je aan dit soort studies en onderzoeken begint. Je kunt je tijd vullen met allerlei onderzoeken die de mensheid helpen, ziektes die je kunt oplossen en de grote vragen van het leven beantwoorden. Maar nee, de kans bestaat dat als je bij je kanariepiet een doek over de kooi legt voor de nacht, Pietje nog even een tuk-ruk doet.
Je ziet aan de openingsafbeelding trouwens wel welke van de twee vogels een serieus mastrubatie probleem heeft:
(Image)
Gepost door: DaggieWaggie op 04-06-2026 12:10
"Mmmmm, waar kunnen we nog subsidies voor krijgen? Sekshandelingen van vogels? *zucht* vooruit dan maar"
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays | https://www.exophase.com/user/JosPlays/
Quote:
Bwa, pas op. Het natuurrechtsdenken heeft een tot op vandaag een grote invloed. Zo hoor je weleens: 'masturberen kan niet, want in de natuur gebeurt dat ook niet. Bevrediging bestaat om voortplanting te stimuleren, punt uit.' Blijkbaar is de natuur dan toch niet zo klaar als mensen het voorstellen.Ook vogels masturberen, en dat is volgens onderzoek helemaal niet raar.
Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Verder geen idee met wat voor mindset je aan dit soort studies en onderzoeken begint. Je kunt je tijd vullen met allerlei onderzoeken die de mensheid helpen, ziektes die je kunt oplossen en de grote vragen van het leven beantwoorden. Maar nee, de kans bestaat dat als je bij je kanariepiet een doek over de kooi legt voor de nacht, Pietje nog even een tuk-ruk doet.
Je ziet aan de openingsafbeelding trouwens wel welke van de twee vogels een serieus mastrubatie probleem heeft:
(Image)
Gepost door: DaggieWaggie op 04-06-2026 12:10
Geeft een nieuwe betekenis aan 'trekvogels'.
Verder geen idee met wat voor mindset je aan dit soort studies en onderzoeken begint. Je kunt je tijd vullen met allerlei onderzoeken die de mensheid helpen, ziektes die je kunt oplossen en de grote vragen van het leven beantwoorden. Maar nee, de kans bestaat dat als je bij je kanariepiet een doek over de kooi legt voor de nacht, Pietje nog even een tuk-ruk doet.
Je ziet aan de openingsafbeelding trouwens wel welke van de twee vogels een serieus mastrubatie probleem heeft:
(Image)
Gepost door: DaggieWaggie op 04-06-2026 12:10
Quote:
Helaas is dit nodig om te zorgen dat mensen stoppen met het mishandelen van hun vogels...[..]
"Mmmmm, waar kunnen we nog subsidies voor krijgen? Sekshandelingen van vogels? *zucht* vooruit dan maar"
Gepost door: Josplays op 04-06-2026 14:30
"Mmmmm, waar kunnen we nog subsidies voor krijgen? Sekshandelingen van vogels? *zucht* vooruit dan maar"
Gepost door: Josplays op 04-06-2026 14:30
Ja


